PDA

צפייה בגרסה מלאה : שוב קפיצי עלים..



ד ו ר ו ן
04-08-07, 18:32
מה בעצם מונע לשים ספייסר דק מאד וקצר-משהו כמו 1-2מ"מ עובי ובאורך התושבת קפיץ בין העלים במרכז כך שהמגע בין העלים יהיה רק במרכז, בנק' המקובעת לסרן ובקצוות היכן שהעלים נגמרים, יש קפיצי משאיות כאלו שאינם קפיצים פרבוליים.
יש יתרון ברווח הזה? הפחתת החיכוך באמת כזו משמעותית?

אם זה עובד למה לא עושים את זה,ת'כלס זה נראה פשוט למדי,אולי לא בפס ייצור מקורי של יצרנים,להם כל בורג*אלפי יחידות=המון כסף אבל ליצרני אפטרמרקט.

גיא
04-08-07, 21:04
תקן אותי אם אני טועה

אבל עד כמה שאני מבין מצב כזה יהיה שווה ערך להורדת קבוע הקפיץ. ואז מעט משקל או סגירת מהלך קטנה יגרמו למצב שהעלים שוב נוגעים ולא עשית כלום.

או שלא הבנתי כלום ?

asafk
04-08-07, 21:20
החיכוך בנקודת המגע בקצה יהיה עצום. תוסיף לזה גריז וחול- והקפיצים ייאכלו מהר מאוד. רואים את זה במכוניות שיש להם קפיץ עומס יתר שעומד כנגד "כרית" שמפעילה עומס רק על קצותיו. פרבוליים הם הפתרון הנכון לעלים, ואם לא- עדיף, לדעתי, להישאר במבנה המקורי.

אסף.

tooshey
05-08-07, 01:31
דורון
אתה יכול למצוא את פתרון הפחיות מרווח בקפיצים מקוריים של טנדרים אמריקאים.
הקפיץ מאכרים בארץ נוהגים להוציא את הפחיות כשמפרקים את הקפיץ לערגול.
לטענת קפיץ מאכר שדיברתי איתו,אין בהן תועלת.
מצד שני,באמריקה ישבו כמה מהנדסים והחליטו שזה טוב.
ניתקלתי בפחיות כאלה גם בטויוטה הייאס 4*4 שעשיתי לו קפיצים באפריקה.
החזרתי אותן למקומן אחרי הערגול.
לדעתי התועלת בפחיות הנ"ל מזערית אם בכלל קיימת.

בברכה,טושי

נמרוד
05-08-07, 08:31
מה בעצם מונע לשים ספייסר דק מאד וקצר-משהו כמו 1-2מ"מ עובי ובאורך התושבת קפיץ בין העלים במרכז כך שהמגע בין העלים יהיה רק במרכז, בנק' המקובעת לסרן ובקצוות היכן שהעלים נגמרים, יש קפיצי משאיות כאלו שאינם קפיצים פרבוליים.
יש יתרון ברווח הזה? הפחתת החיכוך באמת כזו משמעותית?

אם זה עובד למה לא עושים את זה,ת'כלס זה נראה פשוט למדי,אולי לא בפס ייצור מקורי של יצרנים,להם כל בורג*אלפי יחידות=המון כסף אבל ליצרני אפטרמרקט.

היתרון הוא אכן הפחתת חיכוך. אבל אני לא בטוח שאין הבדלים תכנוניים בין קפיץ שנועד לעבוד בצורה הזאת לבין קפיץ ששטח המגע בין העלים גדול יותר כרגיל (כלומר, אני די בטוח שצריכים להיות הבדלים כאלו...).

ד ו ר ו ן
06-08-07, 22:16
החיכוך בנקודת המגע בקצה יהיה עצום. תוסיף לזה גריז וחול- והקפיצים ייאכלו מהר מאוד. רואים את זה במכוניות שיש להם קפיץ עומס יתר שעומד כנגד "כרית" שמפעילה עומס רק על קצותיו. פרבוליים הם הפתרון הנכון לעלים, ואם לא- עדיף, לדעתי, להישאר במבנה המקורי.
אסף.
גם היום הקצוות מרוחקים מהעלה העליון ע"י רפידת טפלון בקצה כל עלה, כך שיש מרווח\חוסר מגע בין העלים בערך בשליש מאורך העלה.
חשבתי להוריד את החיכוך עוד יותר עם הספייסר הפנימי.
הרעיון בא אחרי פתיחת העלים וגירוז עם גרפיט בחלק שכן נשען אחד על השני, לפני הגרוז היה צריך להשקיע הרבה כוח כדי להתחיל להזיז את המתלה האחורי,אחרי הגירוז ההבדל היה בולט מאד בכמה פחות כוח צריך להפעיל כדי להתחיל להזיז את המתלה האחורי.

יונתןמצפה
06-08-07, 22:49
דורון, הקפיצים שלך לא מקוריים נכון? אם כך, האם את רפידות הטפלון קיבלת יחד עם הקפיצים המשודרגים מהיצרן? אם כן, הייתי שוקל להתייעץ איתו לגבי השאלה. אתה מוזמן לפרסם כאן את תשובתו- זה מעניין אותי...
יונתן

ד ו ר ו ן
06-08-07, 22:58
דורון, הקפיצים שלך לא מקוריים נכון? אם כך, האם את רפידות הטפלון קיבלת יחד עם הקפיצים המשודרגים מהיצרן?
הם לא חלק מהקיט,ביקשתי להוסיף את הרפידות-יש הבדל עם\בלי הרפידות.

יונתןמצפה
06-08-07, 23:02
ביקשתי להוסיף את הרפידות-יש הבדל עם\בלי הרפידות.

אם כך, האם זה תמיד עדיף על "אין רפידות"? איך בא לידי ביטוי ההבדל?

ד ו ר ו ן
06-08-07, 23:23
אם כך, האם זה תמיד עדיף על "אין רפידות"? איך בא לידי ביטוי ההבדל?
הקפיץ יותר שקט לאורך זמן,גם כשהוא יבש וכללית נע יותר בקלות-כמו שכתבתי,זה פותח את המרווח בין העלים והיום בערך שליש מהעלה לא נוגע אחד בשני.

ד ו ר ו ן
25-08-07, 21:10
מצאתי תמונה שממחישה, קפיצים שירדו מטנדר שברולט כלשהו.

-->