התחברות

צפייה בגרסה מלאה : נזק למנוע שאינו מתאים לעבוד על גז



איציק - 4X6ZH
08-08-07, 12:45
מה בדיוק עושה הגז או דלק לא מתאים למערכת השסתומים אפשר לראות בתמונות .
******
איציק

Saar
08-08-07, 14:48
איציק,

אפשר בבקשה לקבל הסבר מה אנחנו רואים?

תודה,
סער.

איציק - 4X6ZH
08-08-07, 15:35
בתמונות רואים את משטח האטימה שהוא גם משטח העבודה של השסתום .
החץ מסמן בדיוק את המקום .
הפצירה שמונחת על צד השסתום מראה עד כמה משטח העבודה שקע . ( נאכל ) .
****
בתמונה הנוספת ניתן לראות ראש מנוע והמברג נמצא בדיוק על משטח האטימה ( העבודה של השסתומים )
בנקודות אלה עוברת תערובת הדלק בתהליך הינקה . ( בשסתום היניקה .)
ונפלטת מחוץ לחלל השריפה ( דרך שסתום הפליטה ) .
העופרת שבדלק מיועדת לשמן את משטח העבודה הזה .
דלק נטול עופרת מכיל תוספים אחרים והשסתומים בנויים מחומרים עמידים בתנאי עבודה של המנוע .
כאשר מחליפים את סוג הדלק יש לדאוג במיוחד לחלק הזה שיהיה מסוגל להתמודד עם הדלק החדש .
מנועי שריפה פנימית המיועדים לעבוד על גז שסתומי המנוע שלהם מיוחדים .
מנועים שהשסתומים לא מוגנים מפני הבלאי של הגז . הברזל מאכל את עצמו והשסתום שוקע לתוך
תושבת השסתום ולתוך ראש המנוע .
באותם מנועים שיש מרימים הדראולים בדרך כלל הבלאי אינו מורגש ( אבל הוא קיים ! ) . כל עוד מערכת המרימים מצליחה לתאם את מרווח השסתומים והנהג חושב שהכל בסדר .
במנועים שיש כיוון מכני רגיל ניתן לבצע כיוון שסתומים לפי הצורך ....
במנועים שאין כיוון שסתומים ( חלק נכבד מהמנועים החדשים ) כיוון השסתומים הוא נתון של יצרן ראש
המנוע \ או המוסך בתהליך שיפוץ ראש .
ואין כל אפשרות תחזוקה ושרות לשסתומים . שקיעת השסתום תגרום למנוע לזיוף ולשריפת השסתום .
******
איציק

sherifon
08-08-07, 16:54
מה בידיוק גורם למגרעת הזו ? ( ברור כי הברזל לא מאכל את עצמו (בניגוד למה שכתבת בתגובתך )-אולי התכוונת שהחיכוך ללא חומר שימון מתאים שכן קיים בבנזין ולא קיים בגז.. הוא הגורם למגרעת - האם אני צודק?)
אם כך האם " משמנת לשסתומים" כן פותרת את הבעייה ?

איציק - 4X6ZH
08-08-07, 17:10
הברזל " מאכל " את עצמו או במילים אחרות הברזל של השסתום עובד כנגד הברזל של תושבת השסתום והם אוכלים אחד את השני :!:
העופרת שבדלק נותנת תשובה לבעיה הזאת . העופרת עוברת את כל תהליך היניקה משמנת את השסתום ( כולל מוביל השסתום ) . תהליך השריפה אינו פוגע בעופרת העופרת ממשיכה למערכת
הפליטה . למרות הטמפרטורה הגבוה היא משמנת את מערכת שסתומי הפליטה .
ונפלטת לאויר ומזהמת את האטמוספירה . וזאת העיה רצינית ביותר
הקטליזטורים נסתמים מהר מאד מהעופרת ומיוחד חישני הלמדה . לכן נמצא פתרון של חומר אחר שנמצא בדלק נטול עופרת .אבל לא נמצא בגז .
פתרון המשמנת הוא פתרון לא יסודי . מאחר והשמן אינו עומד בתהליך השריפה .
במידה והשמן הוא שמן נחשים יש סיכוי שזה יעבוד .
לכן גם אומרים לך תשתמש בדלק רגיל בנוסף לגז ... כך מרחיקים את נקודת השבר :cry:
*****
איציק

יוני5
08-08-07, 18:31
איציק,

איך יודעים איזה מנוע מותאם לשימוש בגז ואיזה לא?

יוני5

sherifon
08-08-07, 18:39
הברזל " מאכל " את עצמו או במילים אחרות הברזל של השסתום עובד כנגד הברזל של תושבת השסתום והם אוכלים אחד את השני :!:
העופרת שבדלק נותנת תשובה לבעיה הזאת . העופרת עוברת את כל תהליך היניקה משמנת את השסתום ( כולל מוביל השסתום ) . תהליך השריפה אינו פוגע בעופרת העופרת ממשיכה למערכת
הפליטה . למרות הטמפרטורה הגבוה היא משמנת את מערכת שסתומי הפליטה .
ונפלטת לאויר ומזהמת את האטמוספירה . וזאת העיה רצינית ביותר
הקטליזטורים נסתמים מהר מאד מהעופרת ומיוחד חישני הלמדה . לכן נמצא פתרון של חומר אחר שנמצא בדלק נטול עופרת .אבל לא נמצא בגז .
פתרון המשמנת הוא פתרון לא יסודי . מאחר והשמן אינו עומד בתהליך השריפה .
במידה והשמן הוא שמן נחשים יש סיכוי שזה יעבוד .
לכן גם אומרים לך תשתמש בדלק רגיל בנוסף לגז ... כך מרחיקים את נקודת השבר :cry:
*****
איציק


"לכן גם אומרים לך תשתמש בדלק רגיל בנוסף לגז ... כך מרחיקים את נקודת השבר :cry: "

אהבתי !!!

tzagi
09-08-07, 06:38
בזמנו,
עבדתי בחברה לבניית מנועים, כמובן שהתמחנו ב small block Chevy

המנועים שהיו נועדים לשמוש בגז נבנו בדיוק כמו המנועים שנבנו לשמוש בסירות SALT WATER
שמוש בים, מיים מלוחים,
חלק מהשדרוגים:
Stainless valves, hardened seats, marine head gaskets

בלי השדרוגים האלה, המנוע לא יחזיק, בדיוק אך שתארת.

יוני,
אף מנוע לא מתאים כמו שהוא, אלא הוא יצא מהמפעל לשמוש בגז או Multifuel

Saar
09-08-07, 09:12
איציק,

תודה על ההסבר.

סער.

סוזי המשתוללת
09-08-07, 14:31
ובעברית פשוטה : טוב שלא עשיתי גז - הייתי משלם על כך rebe gelt (ביידיש)אח"כ
השבוע נסעתי במונית סוברו מוסבת לגז
אוטו 2006 מיצרן שאמינות זה השם השני שלו
ההסבה לא בוצעה אמנם אצל היבואן אלא אצל חעפר אבל אין לכם מושג איזו גרוטאה האוטו ובמכוניות של היום התעסקות במחשב ההזרקה זימברה גם את מחשב הגיר ויחידת הקרוז קונטרול

yoav21
09-08-07, 15:26
אפשר בבקשה הסבר על מהי הצורה (מצב צבירה וכ"ו) בו המנוע מקבל את הגז, כמו כן האם זה תרסיס של החומר+אוויר או לא, והאם ניתן להוסיף למנועים אלו תוסף אשר דומה בפעולתו לעופרת או אשלגן?
וכך לפתור את הבעייה שתוארה.
בברכה יואב

חימושניק
10-08-07, 11:10
הגז מאוחסן במצב נוזלי במיכל האיכסון ("בלון") תחת לחץ רב. הגז "מוזרק" לסעפת היניקה, בה שורר לחץ נמוך מאטמוספרי (ואקום חלקי). ברגע שהנוזל מגיע לסעפת היניקה הוא משנה את מצב הצבירה לגז באופן מיידי. ולכן התערובת שמגיעה לחללי השריפה היא תערובת יבשה (אין בה נוזלים כלשהם) של אויר + גז. מסיבה זו לא ניתן להוסיף לגז תוספי סיכה נוזליים/מוצקים כגון עופרת או אשלגן.

חנן-ג'יפולוג
10-08-07, 16:39
במנועים שאין כיוון שסתומים ( חלק נכבד מהמנועים החדשים ) כיוון השסתומים הוא נתון של יצרן ראש
המנוע \ או המוסך בתהליך שיפוץ ראש .
ואין כל אפשרות תחזוקה ושרות לשסתומים .




אני לא מכיר את זה. אתה מדבר אולי על כיוון עם שימסים שנמצאים מתחת לBUCKETS? כאלה שמחייבים פירוק גל זיזים כדי להסיר/להוסיף?

איציק - 4X6ZH
10-08-07, 18:51
אני מדבר על מנועים שבהם כיוון השסתומים נעשה על ידי משחק עם המרימים ( יש אותם במידות שונות )
וזה מחייב מדידה לפני הפרוק . פרוק גלי זיזים החלפה מרימים והרכבה לצורך מדידה חוזרת .
תחום המשחק הוא קטן ביותר ויש כלים מיוחדים המאפשרים לדמות גל זיזים לצורך חיסכון בהרכבה .
אבל זה ממש לא מעשי כאשר המנוע מורכב ועובד .
****
דרך אגב גם במנועי הסופה / מנועים אמריקאים שונים ניתן לקבל מקלות של מרימים לצורך כיוון שסתומים
למרות שלמנוע יש מרימים הדראולים .
*****
איציק

mik_l86
18-07-08, 14:18
ממה שאני מכיר, מה שמשמן את השסטומים זה עדי שמן שנלקחים מהנקודה הגבוהה ביותר במנוע ומועברים לסעפת היניקה של האוויר וכך משמנים את השסטומים ונשרפים בצלינדר

אסף ב
09-02-10, 16:15
אני מודע להקפצה,פשוט אני רוצה לאמת את ההודעה האחרונה,שמתי לב בפיאסטה שלי שיש צינור שמגיע לתיבת פילטר אויר והוא נשם מהמנוע,זה התפקיד שלו וזו הסיבה שהוא קיים?

תודה,אסף.

עוד דבר,כל מי שמטייל בניו זילנד ואוסטרליה,יודע שהמקומיים משתמשים ברכבים מונעי גז,וגם הטיילים הישראלים. אחי ובן דוד שלי קנו מיצובישי 93 ספייס ואגן על גז,וגם טויוטה טנדר 92 על גז,ונסעו איתן אלפי קילומטרים,כמו שאמרתי באוסטרליה זה נפוץ כמו שפה רכבי דיזל למשל... מה הם עושים שונה שמאפשר את העניין?

ערן המסוקס
09-02-10, 20:50
אדי השמן שמגיעים ממכסה השסתומים לסעפת היניקה, לא קיימים בשביל לשמן את השסתומים, למרות שייתכן שהם אכן גורמים לשימון כלשהו, לפחות לשסתומי היניקה (אח"כ כבר נשרף השמן ולא משמן את שסתום הפליטה? ). אדי השמן נכנסים לסעפת היניקה בכדי לא לצאת לאטמוספירה ולזהם את האויר.

ברכבים מונעי גז, אפשר להוסיף משמנת שסתומים. החומר המשמן, אינו שמן, אלא תחליף עופרת, והוא מטפטף לתוך סעפת היניקה בזמן שהמנוע עובד.

shmil
09-02-10, 21:02
הכל נכון, רק שאין יותר עופרת בדלק 96 זה למעלה משנה. ב-95 לא היה אף פעם.
כמו שאיציק כתב - יש תוספים אחרים במקום, וגם התושבות והשסתומים מיוצרים מחומרים שדורשים פחות שימון.

אסף ב
10-02-10, 00:04
פשוט חבל וביזיוני שבמדינתינו ,נמנע מאזרחים חיסכון כל כך משמעותי בכסף,ומניעת זיהום אויר בהיקף נרחב כל כך במרכזי הערים.
מה גם שבשימוש בגז עדיף מבחינה אסטרטגית,כיון שגז יש מול חופי ארצינו ואילו הנפט מגיע מבנק הנפט ובמקור ממדינות עוינות בחלקו הרב.
אני מדמיין את האופציות והחסכון שהיו מנת חלקי עם הייתי משלם חצי על דלק...

ערן המסוקס
10-02-10, 07:51
א. אין הבדל משמעותי ברמת זיהום האויר בגז או בבנזין ברכבים מודרניים.

ב. הגז האוטומטיבי הוא גז מיובא מחו"ל, ואינו גז מהסוג שמופק פה בארץ.

ג. החיסכון יהיה באיזור ה30%+ בהוצאות התדלוק, להערכתי.

איציק - 4X6ZH
10-02-10, 08:34
ב. הגז האוטומטיבי הוא גז מיובא מחו"ל, ואינו גז מהסוג שמופק פה בארץ.
.

אין חיה כזאת גז אוטומוטיבי .
בגדול יש שני סוגי גז הגז המופק מהנפט הגולמי ( תוצר של הזיקוק )
והגז המופק ממצבורי פסולת ( כמו הר הזבל בחיריה ) .
אלה שני גזים שונים . כל אחד מהם טוב לרכב .

אבל כל אחד מהם מחייב מערכת גז שונה .
מערכת אחת שמה LPG המערכת השניה CNG

בשני הסוגים המנוע חייב להיות בנוי ( כל חלקי תא השריפה ) במיוחד השסתומים .
מחומרים היודעים להתמודד עם הטמפרטורה ( היותר גבוה ) ותקיפת המתכות על ידי הגז .

התעלול של ריסוס שמן .... או נשמי המנוע לשימון השסתומים בסה"כ לאורך זמן רק עושה נזק .

איציק

ערן המסוקס
10-02-10, 08:46
החומר המוזרק לסעפת אינו שמן, אלא תחליף לשימון השסתומים.

אכן מה שרשמת לגבי הגזים. הכוונה שלי ב"אוטומטיבי" היתה לLPG, אשר הוא זה שבשימוש בתחנות התדלוק בארצנו. הוא מופק מהנפט, ומיובא מחו"ל.

ח.שמואל
10-02-10, 11:06
פשוט חבל וביזיוני שבמדינתינו ,נמנע מאזרחים חיסכון כל כך משמעותי בכסף,ומניעת זיהום אויר בהיקף נרחב כל כך במרכזי הערים



אני מדמיין את האופציות והחסכון שהיו מנת חלקי עם הייתי משלם חצי על דלק...

א.אל תשכח את עלות ההתקנה ואיבוד מקום בתא המטען.
ב.נראה לי שאם המון הציבור היה עובר לגז, המדינה היתה "דואגת" שלא תחסוך יותר מדי...

אסף ב
10-02-10, 15:29
אהלן ערן
לגביי המחיר, באוסטרליה משלמים 0.4 דולר מקומי על ליטר גז נוזלי (לא יודע מאיזה סוג ) לעומת 1.2 דולר מקומי לבנזין,חיסכון 66 אחוז ולא 30... וזה מאוד משמעותי.

בארץ מייצרים בבתי הזיקוק גפ"מ בבתי הזיקוק כחלק מהזיקוק של הנפט יוצא גם גפ"מ,ומעבר לכך,יש מערכות גז שמיועדות לעבוד על גז טבעי. הגפ"מ עולה בארץ היום באיזור 3.3 ש"ח לעומת 6.26 בשירות עצמי,ואז באמת מדובר על 30 אחוז אחרי הפחת של אנרגיה בהשוואה לבנזין כיוון שגז נציל פחות 10 אחוז במנוע. שמדברים על מחירי גז טבעי בארץ,זה באיזור 2 ש"ח לליטר מעובה.

אני חושב בעיקר על הכסף,אבל אני הבנתי שזה פחות מזהם מבנזין רגיל,אבל אין בידיי נתונים ברורים

דרור הראל
10-02-10, 19:00
אני יכול לספר לכם,
שלי היה פוראנר,שהיתה בו מערכת גז שהותקנה ע"י מתקין מחיפה,מהיום שהמילה גז התקרבה לרכב, התחילו בעיות בצרורות,שנבעו מהתקנה עלובה שפגעה בכל מה שאפשר לפגוע.במשך כמה חודשים נכנסתי ויצאתי מהמתקין ומהמוסך לחליפין,הרכב לא הספיק לנסוע אפילו 500 ק"מ עם גז והשסתומים נשרפו(ללא מערכת שימון).
למרות שהמערכת פורקה וקיבלתי את כספי בחזרה(וגם זה בגלל שהונו אותי בנושא הרישוי ופניתי למשרד התחבורה) -הנזק היה אדיר,נסיעות בלי סוף,ימי עבודה,חלקים שהוחלפו ללא סיבה,היתקלות עם אנשים מהרמה המקצועית הכי נמוכה שיש,היתקלות עם משרד תחבורה שמאפשר לאנשים כאלו לעבוד,שיפוץ ראשים שנאלצתי לעבור,וגם מיסבי קראנק(אני לא יודע אם יש קשר) שאלצו אותי לעשות אוברול.

לאחר ששיפצתי את הרכב לחלוטין מכרתי אותו בהפסד של עשרות אלפי שקלים-פשוט לא הייתי מסוגל להסתכל עליו ולא לגעת בו.

ראו הוזהרתם.

דרור הראל

ערן המסוקס
16-01-12, 16:00
וואו.. איזה שרשור ישן שנתקלתי בו. דרור, אתה חופר ורושם שטויות.. כן הלכו מיסבי קראנק בגלל הגז.. אכן אכן.. האוטו היה גרוטאה, וזה הכל. 500 ק"מ לא ישרפו שסתומים אפילו במנוע הכי גרוע שקיים.

זה שעשו לך התקנה גרועה, זה ייתכן, בלי קשר.

גם חיישנים שונים, אינם קשורים לגז. חוץ מחיישן חמצן.

boaz avrahami
17-01-12, 02:06
מוזכר מחיר הבנזין רק שנה אחורה...
6.26 בשרות עצמי.
הבדל של 100 שח בערך למיכל תדלוק אצלי.

כוסאמו הביבי והשטיניץ האלו...

סוזי המשתוללת
17-01-12, 07:52
העניין הוא שמחיר הנפט לא השתנה

lishay7
19-01-12, 09:04
שאלה.לא ניתן לייצר/לספק את הגז האוטומוטיבי שהוא מתוסף בחומר לשימון השסתומים (בדומה לגז מזגנים שמגיע מעורבב עם שמן) ובכך לחסוך את השימוש במשמנת שלפי מה שאני מבין התועלת שלה שנויה במחלוקת.הכוונה היא האם ניתן לחייב איך שהוא את ספקי הגז להוסיף את החומר המדובר לגז מלכתחילה לאור ההוכחות שהגז הרגיל אכן פוגע במנועים ?

tzagi
19-01-12, 09:11
רעיון לא ראליסטי, השמן ישרף בתא שרפה ויגרום לזיהום אויר, זאת בדיוק הסיבה שמנועי 2 פעימות נכחדו מהעולם.

lishay7
19-01-12, 09:23
אולי לא הסברתי את עצמי נכון. אני לא מתכוון לתסף את הגז בשמן אלא בתוסך ייעודי לשימון שסתומים כמו שיש בדלקים ללא עופרת.

tzagi
19-01-12, 09:58
הבנתי אותך נכון,
ובדלק נטול עופרת אין תוסף לשימון שסתומים, זה היה התפקיד של העופרת. הרכבים שמיוצרים לשימוש עם דלק נטול עופרת הגיעו-מגיעים עם תושבות שסתומים מחושלות..

איציק - 4X6ZH
19-01-12, 10:54
השינוי \ הפתרון שאתה מבקש נעשה כבר לפני שנים רבות
יש יצרני מנועים שהם בדרך כלל גם יצרני רכב
המאפשרים במועד הזמנת הרכב מהיצרן להתקין מערכת המאפשרת למנוע לעבוד גם על גז ( לא רק גז )
היום יש יצרני מנועים שמיצרים מנועים להפעלה רק על גז
זה לא נגמר בתושבת השסתום או ברכיב אחר שנכשל
המבנה המולקולרי של הדלק שונה . לכן גם כל תהליך השריפה שונה .כל מרכיב גזי השריפה שונים .
תקנות זיהום אויר מקשות על יצרני המנועים
אני לא בטוח שיהיה מי שייצר מוצרים מזהמים ( גם במפרט צבאי יש קשיים )
ובמפרט חקלאי יש בעיות מאד מורכבות כי פשוט היכולת הטכנית בכל מיני חורים בעולם לא מאפשרת תחזוקה \ הפעלה למערכות חכמות .
לכן לדעתי האישית
מערכות הגז כמו שאנחנו מכירים בארץ ( שזה בגדול מה שיש בכל העולם )
מערכות אלה יעלמו הרבה יותר מהר ממה שהמשתמש בהם מצפה . ( כבר היום יש קשיים לתחזק ערכות אלה )

איציק

ערן המסוקס
19-01-12, 17:17
המשמנות הקיימות, אינן שנויות במחלוקת. הן עובדות, ועובדות טוב. יש 2 סוגים של משמנות.

א. משמנת פשוטה פאסיבית, העובדת בעזרת הואקום שהמנוע מייצר. המנוע שואב את השמן מהמשמנת בזמן עבודת המנוע, וקצב השימון ניתן לכוון גס. היא עושה עבודה מצויינת על רוב סוגי הרכבים.

ב. משמנת אקטיבית, שהיא בעצם מערכת הזרקה ממוחשבת, המזריקה את השמן יחד עם הגז בצורה מדוייקת, ע"פ כמות הגז שהוזרקה למנוע. המשמנת הזאת דרושה, כאשר הרכב המוסב לגז הינו בעל מנוע מוגדש, אך היא משומשת במגוון רכבים עם מנועים רגישים לגז.

יחד עם השימון, יש תוספת של בנזין בעומס, ע"פ רגישות המנוע לעבודה בגז. בנסיעה רגועה, אפילו מנועים רגישים ישרדו יפה מאוד על גז, בעיקר עם תוספת שימון, וכאשר נדרש מאמץ מהמנוע, הבנזין נכנס לפעולה חלקית או בצורה מלאה, ושומר על המנוע גם במצבים האלה.

בכל מקרה, מנועים אירופאיים עובדים נהדר על גז ללא שימון וגם ללא תוספות בנזין (למרות שאישית, אני שם תוספת גם בהם והולך על בטוח), ועובדים מאות אלפי ק"מ בלי בעיות. גם המנועים הרגישים יותר עובדים נהדר עם התוספות הנדרשות ללא בעיות. כל זה מנסיון ומעקב אישי שלי.

הבעייה של שחיקת/שריפת שסתומים במנועים, נובעת מהתקנה וכוון לקויים, כמו גם מסגירת קצב השימון במשמנות הפשוטות (השמן יקר ואנשים לא רוצים לשלם עליו).

ערן CJ
19-01-12, 18:08
בקיץ 2010, בטיול באיטליה נכנסתי לתערוכת מכוניות שמצאתי ליד מילאנו. מיצובישי הציגו דגם "קולט" מונע בגז LPG. לרכב היה מיכל דלק בגודל 10 ל' ומיכל גז 50 ל'. הרכב מיוצר ע"י מיצובישי בתצורה זו ומכאן שיש מנועים שהותאמו לגז.
בערוץ דיסקוברי (34 של YES) ישנה תכנית שנקראת "השיפוצניקים". הם רוכשים כ"ר ישנים, משפצים אותם בתקציב מוגבל ומוכרים ברווח קל. הרעיון הוא לתת לאגדות מוטוריות שהיו אמורות ללכת אל הגריטה עוד מספר שנים על הכביש.
באחד הפרקים הם לקחו טריומף פתוחה ושיפצו בה את ראש המנוע. הראש היה פגום בגלל שימוש בדלק נטול עופרת שגרם נזק לתושבות השסתומים. במסגרת השיפוץ הם התקינו התאמה לשימוש בדלק נטול עופרת ללא גרם נזק לראש המנוע. לא פירטו, אבל כנראה שמדובר בקיט שסתומים ותושבות מחומרים מיוחדים.
והשאלה, האם יש קיטים להתאמת ראשי מנועים קיימים לשימוש בגז?

ד ו ר ו ן
19-01-12, 19:11
ניבות נמכרו באירופה עם התאמות לגז כבר בתחילת שנות ה-90.

tallevi
21-01-12, 16:05
חברים,

מבלי להיכנס לוויכוחים מיותרים, כשקצת קוראים חומר על הנושא - לדוגמה פה (http://en.wikipedia.org/wiki/Natural_gas_vehicle#Differences_between_ LPG_and_CNG_fuels) - אפשר להסיק שהשרשור הנ"ל עמוס בטיעונים לא מבוססים ובטח לא מדויקים בלשון המעטה.

בגדול, אני לא מסכים עם רוב רובו של הנאמר פה, וזה עוד בעדינות מופלגת...

טל.

-->