PDA

צפייה בגרסה מלאה : צמיג מאבד אוויר



דרור ברלי
13-08-07, 14:41
צמיג מקסיס בקשוט 31, נרכש לפני 11 חודשים. עבר כ-10,000 ק"מ. הצמיג מאבד אוויר במהירות עד לרמת 18-22PSI ואז מתייצב ומפסיק לאבד אוויר. הצמיג נבדק בפנצ'ריה מקצועית ומכובדת על ידי בעל מקצוע, אולי הטוב בתחומו בישראל (גפני) ואין בו פנצ'רים כלשהם. הג'אנט נבדק ונמצא תקין. שפת הג'אנט נוקתה היטב ע"י מברשת פלדה, במקום המגע עם הצמיג. הונטיל חדש ותקין. בבדיקת טבילה באמבטיה בפנצ'ריה לא אותרו כל דליפות אוויר.

על פניו הצמיג במצב מעולה, ללא פגיעות בדפנות או בסוליה מלבד תחילת שחיקה די מועטה בקוביות, שבהתחשב בק"מ שעבר ובהיותו מורכב על רכב בעל שתי נעילות אוטומטיות שנוסע יומיום, אזי השחיקה הזו ממש מינימלית. גפני הגדיר את מצבו "כמו חדש".

ובכל זאת הוא ממשיך לאבד אוויר... עצות?

מוני אורבך
13-08-07, 14:56
אין לי רעיונות אבל...
תכניס לשם בדיקה פנמית לצמיג. אם עדין יורד אוויר יש שלוש סיבות אפשריות לדליפה:
1. הוונטיל דפוק.
2. יש איזה ילד שממש ממש שונא אותך.
3. הרי פוטר עבר בסביבה.

אם לגפני לא היו רעיונות, יש לי הרגשה שסיבה מספר 2 היא הנכונה...


אגב פעם היה לי מקרה דומה בצמיג. האוויר ירד עד 20 PSI ואז נעצר.
חיפשתי מסמר או נקב וכלום.
הלכתי לפנצריה וגם לא מצאו.
הרכיבו את הצמיג מילאו 35 PSI והכניסו לאמבט מים. אחרי בדיקה מדוקדקת התגלה הפושע.
זה היה מסמר ללא ראש שהיה בדיוק באורך של עובי הצמיג. כאשר הצמיג היה מרוקן לא ראו אותו (הגומי סגר עליו) וגם לא דלף אוויר. רק בלחץ גבוה הוא התחיל להוציא אוויר (וגם אז מעט מאוד)
היה צריך ממש חקירה בלשית כדי למצוא אותו.

אבל גפני הוא איש מקצוע מעולה ואני מניח שהוא היה מוצא אפילו מסמר כזה חלקלק.

איציק - 4X6ZH
13-08-07, 15:03
לנפח את הצמיג עם FAST וסע לשלום .
יש מצב שצמיגים דולפים כמות אויר קטנה לאורך זמן . לפעמים זה נסבל לפעמים זה מציק .
גם גנט יכול לשחק איתך .
אז לקחת ולהצליב בין גנט לצמיג . ומה יהיה כאשר תמצא את מקום הנזילה ?
קל לקפוץ לצמיג
אבל לא פעם זה הגנט במיוחד כאשר משטח האטימה חלוד \ ולא חלק.
אפשרות נוספת להיא ללפף טפלון ( זה של הצינורות ) על סף הגנט בדיוק במקום שהצמיג מתישב .
נכון זה משחק אבל זאת דרך לזהות מקור דליפה .
*****
איציק

דרור ברלי
13-08-07, 17:02
2. יש איזה ילד שממש ממש שונא אותך.

אם לגפני לא היו רעיונות, יש לי הרגשה שסיבה מספר 2 היא הנכונה...



בתור מי שהיה פעם בעצמו "הילד ששונא" חלק מהשכנים, (ומתעלל בהם לא מעט - בד"כ הייתי עושה להם "מעצר בית" - קושר להם את דלת הדירה למעקה המדרגות) הייתי מוציא אוויר עד הסוף... בדרך כלל משני צמיגים או יותר... אם כבר אז כבר. בטח שלא עד 20 PSI בדיוק, ובאותו גלגל בדיוק.

ונחזור לבדיקות: גפני אכן בדק היטב את צידו הפנימי של הצמיג ובלש שם אחרי מסמרים נסתרים... גורנישט. משטח האטימה של הג'נט נוקה היטב באמצעות מברשת פלדה (מסתובבת, זו שמורכבת על פטיש אוויר). הוחלף ונטיל.
במשך חודש וקצת זה היה בסדר, עכשיו הדליפה חזרה.

בקיצור, תעלומה.

eran4x4
13-08-07, 17:13
אין לי רעיונות אבל...
תכניס לשם בדיקה פנמית לצמיג. אם עדין יורד אוויר יש שלוש סיבות אפשריות לדליפה:
1. הוונטיל דפוק.


ואני חשבתי שהוונטיל בא עם הפנימית.....

יובל48
13-08-07, 18:38
ואני חשבתי שהוונטיל בא עם הפנימית.....

הכוונה לדליפה מהונטיל של הטיובלס, הכנסת פנימית על מנת לשלול או לאשש
את העניין.

eran4x4
13-08-07, 19:31
יובל

תחשוב שוב על הבדיקה שהציעו ומה היא מוכיחה...(בגדול כלום) מעבר לזה שג'נט טיובלס לא מתאים לעבודה עם פנימית ואסור להתקין עליו פנימית.

דרור רוצה לפתור את הבעיה ומה שנשם כאן לא מקרב אותו לפתרון כהוא זה.....

רוצים לבדוק אם זה וונטיל - אפשר - פשוט להחליף אותו בחדש.

שלומי
13-08-07, 23:33
אני הייתי מנסה לבדוק באמבט בלחץ גבוהה כפי שהציע מוני .
רדפתי חודש אחרי דליפת אוויר שרק כך התגלתה , כנראה שלצמיג בלחץ נמוך יש נטיה להסתיר דליפות .

אצלי גם מצב הגלגל - איזה חלק שלו פונה לכיוון הכביש (במבט מהצד) - היה משפיע על הדליפה .


שלומי

Gilad
14-08-07, 00:35
אם הספייר שלך באותה מידה כמו הגלגל הבעייתי, הייתי שוקל החלפה בין הג'אנטים - נשאר עם הצמיג הבעייתי ושם אותו על הג'אנט של הרזרבי (בהנחה שהוא תקין) ונוסע ככה כדי לבדוק אם הדליפה מגיעה מהג'אנט או מהצמיג.


גלעד

רן סיטון
19-08-07, 05:09
תחליף פנצ'רמאכער....

-->