התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מילה טובה על "אוטו-גיר"



שחף110
20-08-07, 18:29
ובכן, לאחר 2 ארועים שהיו לי עם מוסך "אוטו-גיר" המתמחה בגירים אוטומטיים מגיעה לו מילה טובה.

הארוע הראשון קרה לפני בערך כחצי שנה, עם רכב פורד מונדאו (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=18966) שלא העביר הילוכים בצורה תקינה.
ביקרתי במוסך גירים כלשהו, אשר טען כי יש לבדוק קודם את החיישנים ומחשב הרכב כי לפי התופעה המתוארת לא בהכרח הבעיה בגיר אלא עלולה להיות באיזשהו חיישן והפנה אותי למוסך פורד (לא ספציפי). ביקרתי בזמנו במוסך מורשה של פורד (אשר ממנו נקנה הרכב לפני מספר שנים), ועבור הבדיקה גבו כ 500 ש"ח + מע"מ וטענו שמספר חיישנים של הגיר אינם תקינים. עלות ההחלפה היא כ 4000 ש"ח (ולא, הם לא מבצעים אלמינציה) ובמידה וזה לא יעזור, יש לשפץ גיר בכ 7500 ש"ח.

קיבלתי המלצה על אוטו-גיר (רחוב הסתת באזה"ת חולון) ממכר והגעתי אליו לבדיקה.
הבחור התחבר למחשב הרכב ולא הצליח לקבל שום קוד תקלה. הוא לא היסס - חיבר כבלים מאריכים ואת הסורקים ויצא לנסיעה ברכב של כ 20 דקות. בעודי ממתין ומשתאה (הרי את הבעיה אפשר לראות תוך כ 100 מטר) חזר הבחור והסביר שהבעיה היא סה"כ חיישן מהירות שלא שולח אות (המחשב חושב שהטמבל לוחץ על הדוושת גז אבל הרכב לא זז ולכן הגיר מתנהג בצורה הזו).
בנוסף הוא התנצל שניסה להשיג בדרך כבר (תוך כדי שאיבחן את הבעיה בעת הסיבוב ברכב) במספר מקומות חיישן כזה משומש (מחירו ב 1200 ש"ח + מע"מ) אך לא מצא. שילמתי על הבדיקה הזו כ 150 ש"ח.
רק על מנת לסגור את הסיפור הזה - לאחר מספר חיפושים מצאתי חיישן כזה שהפין שלו (הנכנס לגיר) שבור אך החלק האלקטרוני תקין (מעגל מורכב ולא סליל ומגנט פשוטים). ב 150 ש"ח קניתי אותו והחלפתי בין הפין התקין בחיישן שלי. סה"כ הנזק 150 ש"ח בדיקה של בנאדם שהשקיע זמן, מרץ ולא ניסה לחלוב אותי אע"פ שיכל.

הניסיון השלי מגיע מיום שישי האחרון. עקב הבעיה בגיר (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=19723) של הדיפנדר החלטתי סופסוף להגיע ל governor ולנסות לפתור את הבעיה.
ארחיב על הפתרון בשרשור המקורי (ואולי אף כתבה), אך ה governor יושב על כ 3 o-rings מוייטון העמידות בחום ועשויות מפרופיל מרובע.
ביום שישי השכם בבוקר תכננתי כבר להרכיב את ה governor חזרה ולהתחיל לסגור את כל העסק.
לאחר שיחה עם דיוק הידראוליקה (ביום חמישי) הסתבר שלא נמצא הפריט במלאי בסניף באזור ויש לחכות ליום ראשון להגעתו.
רכשתי o-ring מתאימים בממסרית (שגם שם יש לציין לשבח את השירות) אך מפרופיל עגול.
עם ניסיון ההרכבה בשישי בבוקר ראיתי שזה פשוט לא מתאים ולא ילך.
עכשיו הרכב מפורק עם טרנספר על הרצפה והעבודה תקועה עד יום א'.
החלטתי לעשות סיבוב לחפש והמקום הראשון שקפץ לי לראש עקב הארוע הנ"ל - היה אוטו גיר.
הגעתי לשם כאשר הם לא עבדו אלא שטפו את המוסך.
הצגתי את ה o-rings ליוסי (יוסי ואחיו מנהלים את המוסך - אחיו הוא "הבחור" שעזר לי בפעם הקודמת). יוסי ממבט באטמים בלבד זיהה כבר ישירות שמדובר ב ZF22.
הלך למחסן וחיפש לי o-rings. לאחר כ 10 דקות חזר מאוכזב ללא o-ring והסביר שזה זמן רב שלא יצא לו לשפץ כזה גיר.
שאלתי אותו האם הוא מכיר מישהו שאולי כן יחזיק את הגומיות הנ"ל - אך גם יהיה מספיק נחמד לעזור לי ולא לנפנף אותי.
יוסי ניגש שוב למחסן ולאחר 10 דקות נוספות חזר עם כ 3 o-rings חדשים מתאימים שהצליח למצוא בסופו של דבר.
בתקופה כזו במדינתנו שכל אחד עושה רק לביתו ואדם לאדם זאב - יגעת ומצאת? תאמין.
יוסי סירב אל אף הפצרותי לקבל כסף על האטמים ושלח אותי בברכת שבת שלום ובהצלחה עם הפרויקט.

הפרויקט אכן הצליח וגם הסתיים בסופ"ש, תודות ליוסי (ואחיו במקרה הפורד).

אז לכל אלו שנכווים מבעלי מקצוע (במיוחד אני) - עדיין נשארו אנשי מקצוע ישרים שעוזרים גם כאשר אין להם רווח ישיר ומיידי מהבעיה שלך.

שחף.

איציק - 4X6ZH
20-08-07, 19:20
רוצים לדעת מה שלום התקלה ?
****
איציק

שחף110
20-08-07, 20:04
אני אכתוב תגובה מסודרת בשרשור המקורי - אבל הבעיה נפתרה.
הרכב לא מתחיל יותר בהילוך שלישי או שני אלא תמיד בראשון ומורגשת נסיעה "חלקה" יותר.
על קצה המזלג :
מתוך 3 האטמים על ציר הממסרה שהמושל יושב עליהם - האמצעי היה מפורק לחתיכות (ישב במקום אבל כנראה קרוע) מה שכנראה גם לדליפה בין 2 המסילות (כניסה ויציאה).וגם במושל נמצאו סימנים של לכלוך.

מידע נוסף ותמונות יהיו בשרשור המקורי.

גל_כ
29-08-07, 15:11
אם אתה רוצה תוסיף המלצה עליו בשרשור בעלי מקצוע מומלצים בפורום אוף טופיק.

-->