אייל67
27-08-07, 11:19
לפתע פתאום, ללא כל סימן מוקדם, חל שיבוש בתפקודן של מס' מער' חשמליות (WJ):
חלונות (כולם) לא נפתחים או נסגרים, מזגן לא מקרר, מחשב הדרך עבר למידות US ואיננו מראה נתונים למעט מצפן, שלט הרדיו על גלגל ההגה לא עובד.
חשמלאי (מורשה של מכשירי תנועה ...) ביצע reset (פעמיים - שלוש באמצעות ניתוק המצבר ופעם נוספת בעזרת ה- DRB). התוצאה: העסק חוזר לעבודה ושוב לסורו - מדקות ספורות ועד ליממה, עד שגם ה-reset לא הועיל.
לבסוף הוכנס הרכב לחשמלאי עמ"נ שיאותר מקור התקלה.
מאז, ומקץ כשבוע ימים לא אותר כל מגע מנותק או רופף, קצר או בעיית חיווט אחרת הגורמת לתקלה. לפיכך, סבור החשמלאי כי הבעיה היא עם ה- (BCM (Body Control Module אולם הוא איננו בטוח בכך (לא התקבל קוד תקלה כלשהו, גם לא של BCM תקול) וטוען כי הדרך היחידה לבדוק זאת היא רק באמצעות חיבור מודול אחר. אין בחברה מודול אחר וגם מפירוק לא נמצא. על כן הפתרון היחיד המוצע - להזמין מודול חדש (עלות של 5.5K ש"ח !) ובמידה ולא זו הבעיה - החשמלאי איננו נוטל אחריות ואני נתקע עם החלק ובלי הכסף...
עוד טוען החשמלאי כי המודול מתאים לשנתון הספציפי בלבד (99) - מה שמקשה על מציאת משומש ב-ebay, ועוד יותר על מציאת משומש מפירוק בארץ (היבוא הסדיר של מכשירי תנועה החל ב-2000) שלא לדבר על ההשבתה הארוכה (הרכב משמש אותי ביום יום).
עתה זקוק לעזרתכם בנקודות הבאות:
1. הפניה לחשמלאי מקצועי המכיר הרכב ויתכן שיפתור הבעיה בפשטות בטרם אכנס להוצאות כספיות ולהשבתה ארוכה (בכוונתי להעבירו לבדיקה ע"י חשמלאי אחר).
2. ידוע לי שישנן אלקטרונאים בעלי מקצוע המתקנים מודולים שונים. יתכן וכדאי שאדם כזה יבדוק באם המודול תקין ו/או יתקנו במידת האפשר. לא מכיר בעל מקצוע כזה ומבקש הפנייה.
לבסוף, מעוניין בדעתכם האישית (ובפרט של בעלי המוסכים ביניכם) בסוגייה הבאה:
החשמלאי המדובר התחיל להכין הקרקע לחשבון מנופח והוא טוחן לי בכל שיחה כי הוא עובד כבר ימים רצופים על הג'יפ. לתשובתי כי לא הועיל במאומה והג'יפ באותו מצב בו נכנס, השיב כי א) מצא שני נתקים בצמת הדלת וחיברם (לא ברור לאף אחד לאיזו מערכת שייכים נתקים אלו, ככל שנמצאו, שכן הכל עבד לפני כן). ב) נדרשה עבודה רבה על מנת לשלול מקור אחר לבעיה ולהצביע על המודול. ניסיתי לאתגר אותו ואמרתי - אם כך, קח אחריות על עבודתך והדיאגנוזה ובמידה והחלפת המודול לא תסייע - החזר לי את עלות המודול - כמובן שסירב מידית.
עתה, ככל שאכן הבעיה היא במודול - אין ספק כי מגיע לו תשלום, אולם מה אם חשמלאי אחר יפתור הבעיה ללא החלפת מודול? המגיע תשלום על אבחנה שגויה וחוסר יכולת לתקן הבעיה?? האם פנייתי לחשמלאי והכנסת הרכב למוסך משמעה הסכמה לשלם לו את שכר עבודתו אפילו לא יעלה על הבעיה ולא יקדם התיקון במאומה (להיפך...), או שמדובר במעין הסכם לא כתוב ולפיו התחייבותו היא לנסות לתקן הרכב והתחייבותי היא לשלם לו רק במידה ויצליח, ולו חלקית?
ומן הצד המעשי - ככל שהינכם סבורים כי אין לשלם בשלב זה ובטרם ידוע הגורם לתקלה, איך אעביר הג'יפ לחשמלאי אחר מבלי לשלם? ספק אם החשמלאי יסכים לכך.
אודה לעצתכם בדחיפות - הג'יפ מושבת במוסך (לא תענוג ליסוע בלי מזגן ועם חלונות סגורים...) והחשמלאי ממתין להחלטתי כיצד להתקדם
אייל.
חלונות (כולם) לא נפתחים או נסגרים, מזגן לא מקרר, מחשב הדרך עבר למידות US ואיננו מראה נתונים למעט מצפן, שלט הרדיו על גלגל ההגה לא עובד.
חשמלאי (מורשה של מכשירי תנועה ...) ביצע reset (פעמיים - שלוש באמצעות ניתוק המצבר ופעם נוספת בעזרת ה- DRB). התוצאה: העסק חוזר לעבודה ושוב לסורו - מדקות ספורות ועד ליממה, עד שגם ה-reset לא הועיל.
לבסוף הוכנס הרכב לחשמלאי עמ"נ שיאותר מקור התקלה.
מאז, ומקץ כשבוע ימים לא אותר כל מגע מנותק או רופף, קצר או בעיית חיווט אחרת הגורמת לתקלה. לפיכך, סבור החשמלאי כי הבעיה היא עם ה- (BCM (Body Control Module אולם הוא איננו בטוח בכך (לא התקבל קוד תקלה כלשהו, גם לא של BCM תקול) וטוען כי הדרך היחידה לבדוק זאת היא רק באמצעות חיבור מודול אחר. אין בחברה מודול אחר וגם מפירוק לא נמצא. על כן הפתרון היחיד המוצע - להזמין מודול חדש (עלות של 5.5K ש"ח !) ובמידה ולא זו הבעיה - החשמלאי איננו נוטל אחריות ואני נתקע עם החלק ובלי הכסף...
עוד טוען החשמלאי כי המודול מתאים לשנתון הספציפי בלבד (99) - מה שמקשה על מציאת משומש ב-ebay, ועוד יותר על מציאת משומש מפירוק בארץ (היבוא הסדיר של מכשירי תנועה החל ב-2000) שלא לדבר על ההשבתה הארוכה (הרכב משמש אותי ביום יום).
עתה זקוק לעזרתכם בנקודות הבאות:
1. הפניה לחשמלאי מקצועי המכיר הרכב ויתכן שיפתור הבעיה בפשטות בטרם אכנס להוצאות כספיות ולהשבתה ארוכה (בכוונתי להעבירו לבדיקה ע"י חשמלאי אחר).
2. ידוע לי שישנן אלקטרונאים בעלי מקצוע המתקנים מודולים שונים. יתכן וכדאי שאדם כזה יבדוק באם המודול תקין ו/או יתקנו במידת האפשר. לא מכיר בעל מקצוע כזה ומבקש הפנייה.
לבסוף, מעוניין בדעתכם האישית (ובפרט של בעלי המוסכים ביניכם) בסוגייה הבאה:
החשמלאי המדובר התחיל להכין הקרקע לחשבון מנופח והוא טוחן לי בכל שיחה כי הוא עובד כבר ימים רצופים על הג'יפ. לתשובתי כי לא הועיל במאומה והג'יפ באותו מצב בו נכנס, השיב כי א) מצא שני נתקים בצמת הדלת וחיברם (לא ברור לאף אחד לאיזו מערכת שייכים נתקים אלו, ככל שנמצאו, שכן הכל עבד לפני כן). ב) נדרשה עבודה רבה על מנת לשלול מקור אחר לבעיה ולהצביע על המודול. ניסיתי לאתגר אותו ואמרתי - אם כך, קח אחריות על עבודתך והדיאגנוזה ובמידה והחלפת המודול לא תסייע - החזר לי את עלות המודול - כמובן שסירב מידית.
עתה, ככל שאכן הבעיה היא במודול - אין ספק כי מגיע לו תשלום, אולם מה אם חשמלאי אחר יפתור הבעיה ללא החלפת מודול? המגיע תשלום על אבחנה שגויה וחוסר יכולת לתקן הבעיה?? האם פנייתי לחשמלאי והכנסת הרכב למוסך משמעה הסכמה לשלם לו את שכר עבודתו אפילו לא יעלה על הבעיה ולא יקדם התיקון במאומה (להיפך...), או שמדובר במעין הסכם לא כתוב ולפיו התחייבותו היא לנסות לתקן הרכב והתחייבותי היא לשלם לו רק במידה ויצליח, ולו חלקית?
ומן הצד המעשי - ככל שהינכם סבורים כי אין לשלם בשלב זה ובטרם ידוע הגורם לתקלה, איך אעביר הג'יפ לחשמלאי אחר מבלי לשלם? ספק אם החשמלאי יסכים לכך.
אודה לעצתכם בדחיפות - הג'יפ מושבת במוסך (לא תענוג ליסוע בלי מזגן ועם חלונות סגורים...) והחשמלאי ממתין להחלטתי כיצד להתקדם
אייל.