התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טורים לא יציבים , ובעמידה הג'יפ נכבה



samif
02-09-07, 11:37
לקראת הסוף של טיול שעשינו אתמול, התחילה תופעה מוזרה ב- CJ....
פתאום הג'יפ נכבה לי כמה פעמים בזמן שהחלפתי הילוכים משלישי לשני,,, וגם בירידה התחילו פליטות של BACKFIRE..... וכשעמדתי במקום שמתי לב שהטורים לא יציבים , ואם אני ממשיך לעמוד הטורים יורדים והג'יפ נכבה....
מה דעתכם מה יכול להיות ????
תודה

six 4 life
02-09-07, 13:21
בורח לך ואקום.

תבדוק שצינור הואקום שהולך מהבוסטר על סעפת היניקה שלם ולא דולף.
אם לא הבחנת או בדליפה כלשהי בו או מהבוסטר, קנה ספרי קרבורטור, ורסס בין הסעפות לראש, ובין הקרבורטור לסעפת כאשר הג'יפ מונע.

אם תרגיש או תשמע שינוי בעבודת המנוע בעת ההתזה למקום מסויים- שם הבריחה.

בהצלחה.

samif
02-09-07, 19:32
ניסיתי אבל לא עזרת אבל שמתי לב לדבר אחר , אצלי יש שעון טעינה בג'יפ וגם מותקן דיסטרביוטר גדול של 42,000 וולט "הכחול", ושמתי לב שאני מניע יש טעינה ויש טורים פתאום נופלת הטעינה מ- 12.5 ל- 12 וקצת פחות ואז הטורים יורדים והמנוע נכבה והנורה האדומה של הטעינה נדלקת , האם זה מעיד על בעיה בדיסטרביוטר שהוא חדש יחסית ????
ואם כן מה ניתן לעשות...

צביקה קרבורטור
02-09-07, 19:42
ניסיתי אבל לא עזרת אבל שמתי לב לדבר אחר , אצלי יש שעון טעינה בג'יפ וגם מותקן דיסטרביוטר גדול של 42,000 וולט "הכחול", ושמתי לב שאני מניע יש טעינה ויש טורים פתאום נופלת הטעינה מ- 12.5 ל- 12 וקצת פחות ואז הטורים יורדים והמנוע נכבה והנורה האדומה של הטעינה נדלקת , האם זה מעיד על בעיה בדיסטרביוטר שהוא חדש יחסית ????
ואם כן מה ניתן לעשות...
שלום רב!
אין קשר בין השנווי בטעינה מ12.5 ל12וולט,ולמפלג החדש החדש שהרכבת.
יש קשר בין ירידת הסל"ד ולירידה ברמת הטעינה.
כבוי הרכב נגרם בגלל יניקת אוויר מצנרת וואקום קרועה(בספק) או בבטחון יותר בסתימה במערכת הסרק בקרבורטור.
על מנת לאבחן סופית, יש לגשת למכון קרבורטורים.
בברכה
צביקה

geepson
02-09-07, 20:34
כמו שאמרו חבריי, סיבה אחת יכולה להיות יניקת אויר ,וסיבה נוספת יכולה להיות סתימה במעברי הסרק
בקרבורטור-לזה יש פתרון פשוט שלעיתים קרובות פותר את הבעייה:
1.פרק את פילטר האויר.
2.רסס בספרי קרבורטורים עם הצינורית לדיזות ולנחירים הזקופים[אינני יודע מה שמם].
-לעיתים קרובות זה פותר את הבעייה.
מעבר לכך כדאי לך לבדוק ולשפר את פילטר האויר בגיפ.

עמי.

צביקה קרבורטור
02-09-07, 21:37
-מעבר לכך כדאי לך לבדוק ולשפר את פילטר האויר בגיפ.

עמי.
עמי שלום רב!
האם אתה מוכן לפרט, מה כוונתך בלבדוק ולשפר את פילטר האוויר, ומה זה קשור לבעיית פותח השרשור?
בברכה
צביקה

geepson
02-09-07, 23:24
סתימות בקרבורטור נגרמות בד"כ להבנתי,מליכלוך שמגיע ממערכת הדלק או מאבק שנשאב לתוך הקרבורטור וזה קורה כשפילטר האויר או בית הפילטר לא תקינים ומאפשרים חדירת אבק לקרבורטור.
מכיוון שבעיית סתימות כאלה נפתרה אצלי בעבר ע"י התקנת פילטר דוד ושנורקל ,ייתכן מאוד שזה הפתרון הרצוי למניעת חדירת אבק לקרבורטור [פילטר "הצלחת" המקורי בד"כ לא יעיל].

בברכה עמי.

*למרות כול זאת ,במידה ויש לך תובנות שונות ,אשמח ללמוד.

ערן המסוקס
02-09-07, 23:46
מה שרשמת הוא דיי נכון, אבל יש עוד מקור הגורם לסתימות חוזרות בקרבורטור. הרבה לא מודעים אליו, וטוענים (טענה לרוב לא נכונה) שהסתימה מגיעה מהדלק.

הכוון הוא אדי השמן של המנוע. ישנו אלמנט סינון לאדי השמן, אם הוא מלוכלך, יצא ממקומו או שהמנוע "מנפח", הקרבורטור יסתם לך שוב ושוב.

אפשר לדעת אם הבעייה מהכוון הזה אם תמצא רטיבות שומנית אחרי האלמנט הזה לכוון הקרבורטור.

coas
03-09-07, 07:34
[פילטר "הצלחת" המקורי בד"כ לא יעיל].



פילטר הצלחת יעיל לפחות כמו פילטר הדוד אם לא יותר, ההבדל הוא בקיבולת הליכלוך עד שנסתם.

צביקה קרבורטור
03-09-07, 08:23
סתימות בקרבורטור נגרמות בד"כ להבנתי,מליכלוך שמגיע ממערכת הדלק או מאבק שנשאב לתוך הקרבורטור וזה קורה כשפילטר האויר או בית הפילטר לא תקינים ומאפשרים חדירת אבק לקרבורטור.
מכיוון שבעיית סתימות כאלה נפתרה אצלי בעבר ע"י התקנת פילטר דוד ושנורקל ,ייתכן מאוד שזה הפתרון הרצוי למניעת חדירת אבק לקרבורטור [פילטר "הצלחת" המקורי בד"כ לא יעיל].

בברכה עמי.

*למרות כול זאת ,במידה ויש לך תובנות שונות ,אשמח ללמוד.
התובנות היחידות שרציתי להעשיר בהם את הידע שלך, אך ערן המסוקס הקדים אותי, ודבריו כמו תמיד נכונים, ואין לי מה להוסיף לאחר דבריו, מלבד להקפיד, לא לרדת ממפלס דלק נמוך מחצי טנק, ככל האפשר, ולהימנע מתדלוק בתחנת דלק לא מוכרת.
נסיעה בשטח יוצרת יניקת אבק רב בגלל תנאי הדרך למסנן האוויר, וטלטולי הדרך, והנסיעה בשפועים, בטנק ריק למחצה, גורמת ליניקת לכלוך ובוצה מטנק הדלק.
בברכה
צביקה

samif
04-09-07, 08:24
הבעיה נפתרה ותודה על העזרה....
דברתי עם נזיר שקניתי ממנו את הג'יפ לפני שהתחלתי ואמר לי לעשות משהו פשוט, לפרק את הפילטר ולהשאיר את הקרבורטור פתוח ולהניע ולסתום את הקרבורטור עם סמרטוט כך שהג'יפ כמעט נכבה ולתת גז ולעשות את זה כמה פעמים וכך נפתחים המחטים של הקרברטור שכנראה זאת הבעיה, וכך עשיתי ובאמת לאחר הפעם השניה הטורים התייצבו על 550 ולאחר מכן שמתי גם ספריי קרבורטורים וכרגע הכל תקין ....
תודה לכלם

ערן המסוקס
04-09-07, 10:17
תבדוק מאיפה נכנס לך לכלוך כדי שזה לא יחזור על עצמו, וכדי שלא תגרום לשחיקה מואצת של המנוע עקב חדירת אבק.

coas
05-09-07, 14:55
למרות שערן חושב שהקרבורטור הזה הוא פאר היצירה ואם הוא נסתם/יוצא מכיוון/מציף או כל אלה ביחד, הסיבה היא גורם אחר כמו פילטר אוויר דולף/אדי שמן/ יד אלוהים, תעשה טובה לעצמך ותעיף את הגרוטאה לפח ותקנה קרבורטור נורמלי. גם כשהיו חדשים סירסו את המנוע ובטח היום, 20 שנה אחרי.

ישנם מזוכיסטים שנהנים לפרק ולנקות כל חודש, להרכיב מצערת יד, להרכיב 5 פילטרים ולהתפלל לאלוהיי הקרבורטורים לפני כל התנעה. אם אתה מאלה תתעלם מהכתוב מעלה.

ערן המסוקס
05-09-07, 15:59
אני פוחד לחשוב מה אשר מציע לבעלי מוטורקפט שנסתם/יוצא להם מכוון/מתפרק להם הPOWERVALVE. לעבור להזרקה רב נקודתית, לא? 8-)

coas
05-09-07, 17:09
כן, power valve נקרע לפעמים, תמיד באשמת הנהג.


עד היום זה קרה אצל שניים אחרי הרכבה לא מוצלחת של רכיב אחר ברכב, נכון ערן?

בכל מקרה, זה מתגמד לעומת הצרות שגורם הקרטר, תקלות וביצועים.

10 בעלי מוטורקראפט, חלקם כבר שנה ויותר לאחר ההרכבה, ללא כיוון נוסף, סתימה או PV קרוע.
וזאת מבלי להזכיר את השיפור בביצועים.

ולמה אתה פוחד? תגיד בפה מלא- הזרקת דלק MPI עדיפה מהקרטר ואפילו מהמוטורקראפט.
ביצועים טובים יותר וחיסכון בדלק על חשבון פשטות.

ד"א, אני לא מציע לאף אחד לעבור לMPFI, לג'יפ עדיף קרבורטור=פשטות, אני מרכיב הזרקה לשם העניין.

אבל בעצם למה הטרחה? הרי אתה חיי בעולם של פנטזיה....:oops:
דוגמא קלאסית לדיסוננס קוגנטיבי...

אבי גולן
07-09-07, 17:26
ערן

אתה לא תבין עד שלא תווכח בעצמך
הזמנתי אותך לראות .. ולא יצא לך לבוא ..חבל
תמיד ישנה פעם הבאה ולכן אזמין אותך שוב
להר טוב - הרבה שיפועים וכ"ו ורק אז תוכל להבין מה ההבדל
בין המוטורקראפט לבין הקרטר ......
חג שמח עם הרבה דבש בעיינים
אבי

ערן המסוקס
07-09-07, 21:55
מצויין..

תוכלו לצחוק על הקרטר שלי שיחנק בכל עליונת קטנה, וישר לאחר מכן יסתם לחלוטין. :razz:

הרי אנשים שמבינים הרבה יותר ממני, שלא לדבר על הרבה הרבה יותר ניסיון וקילומטראז' על הקרטר ממני אמרו את דבריהם.

אני כמובן אשמח להגיע להרטוב ולטפס כמה סלעים. מבחינתי מחר בבוקר זה מעולה.

coas
08-09-07, 11:35
יש אנשים שמספיקה להם טעימה אחת כדיי להבין שמה שמוגש להם זה חרא, יש כאלה שצריכים לאכול את כל הצלחת כדיי להבין ויש כאלה שמבקשים עוד...

ישראל היא שמורת טבע מבחינת מספר הקרטרים שעדיין בשימוש, אבל מצד שני, אין להם, אלה בחו"ל, דיי ניסיון. רק ליחידי סגולה בישראל יש...



וכדיי שהיהיה קצת מידע מועיל בתגובה הזאת-

למה קרטר מציף? המצוף בקרטר פונה קדימה, כך שכל פוזיציה של חזית הרכב שאינה מאוזנת גורמת לשינוי גובה המצוף וכתוצאה מכך כניסה לא מבוקרת של דלק עד להצפה.
http://img297.imageshack.us/img297/5018/carterbbdew0.jpg

במוטורקראפט המצוף פונה הצידה, שיפוע חזיתי לא משפיע ועד שוזוויות צד ישפיעו הרכב כבר יתהפך. בנוסף, למצוף יש קפיץ שמשכך תנודות חזקות.
[http://img519.imageshack.us/img519/969/floatsetting3pvnn4.jpg

למה קרטר נסתם?
קוטר ומיקום המחטים בקרטר אינו מוצלח, המחטים דקות מידיי ונסתמות מכל גרגר או משקע, וכאילו כדיי להוסיף, ממוקמות נמוך מידיי, איפה שכל הלכלוך נמצא.
יש כאלה שמתפרנסים מהטעות התכנונית הזאת--Carter idle fix kit (http://jeepcarterbbdcarb.com/kit.html)


במוטורקראפט קוטר המחטים גדול יותר ואלה ממוקמות בגובה הנכון.
http://img174.imageshack.us/img174/6213/fuel3oe9.jpg

בקרטר יש אינספור כיוונונים פנימיים (http://www.esnips.com/doc/4e8ba766-e9fe-4241-81c6-cc6d1976f271/CARTER_BBD) כדיי להביא אותו למצב עבודה סביר.

במוטורקראפט יש 4 חורים למשאבת תאוצה, בחלק החיצוני.

http://img76.imageshack.us/img76/4647/accpump18kg.jpg

בקרטר אין power valve במוטורקראפט יש, היתרון- קל ופשוט לכוון את מידת ותזמון ההעשרה בזמן עומס. בקרטר טווח התזמון מצומצם וכמות ההעשרה מוגבלת.
החיסרון- Power valve יכול להיקרע כתוצאה מבק פייר דרך הקרבורטור. אכן חיסרון גדול, בגלל זה חברת הולי (power valve של חברת הולי. מותקן בכל קרבורטור מתוצרתם) מובילה ביצור קרבורטורים.... בנוסף, ראיתי כבר קרבורטורים משומשים בני יותר מ30 שהPV בהם היה המקורי ועדיין עבד.

לקרטר יכולת של 193CFM על מנוע 4200, פקטור מגביל ומסרס.
מוטורקראפט 2100 1.08 יש 187CFM, בדיוק מה שצריך.

(CFM- זרימת אוויר דרך לוע הקרבורטור, מדד גס לביצועים)


מחיר- קרטר משומש עולה באי ביי.... 10$ לקונה ישראלי... חדש, NOS, יעלה 60-80$.
מוטורקראפט חבוט באי ביי עולה 60-80$. NOS כבר מגיע ליותר מ200$. המחיר של המשופצים בחנויות עלה לאחרונה מ130$ בממוצע ל 230$ ואפילו ליותר מ400$ (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford-Autolite-2100-Concours-Plated-Carburetor_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ34 198QQihZ015QQitemZ250003048634)... השוק אמר את שלו.
אבל שוב, רק המנוסים, בישראל, יודעים איך לכוון את הקרטר (ושוב לכוון ושוב ושוב..), אלה שמבקשים עוד .

-->