צפייה בגרסה מלאה : מפסק זרם על + או -?
בכוונתי להתקין מפסק זרם כמו של טרקטור על ג'יפ. מה היתרונות והחסרונות של חיבור המפסק על קוטב ה (+) ולחילופין ה (-) של המצבר?
אני אישית חיברתי על מינוס.
עד כמה שאני הבנתי אז 1. אם יש חוט חשוף כלשהו בפלוס אז זה לא יקצר כי אין סגירה של מעגל. 2. הזרם שהמינוס "רואה" נמוך יותר מזה ש"רואה" הפלוס.
איציק - 4X6ZH
03-09-07, 14:32
המפסק צריך להיות בפוטנציאל שווה לגוף הרכב .
לכן הוא יהיה מותקן על המינוס (-) .
*****
איציק
. הזרם שהמינוס "רואה" נמוך יותר מזה ש"רואה" הפלוס.
מיכה אתה מוכן להסביר את המשפט המצוטט בבקשה?
יש לי הרגשה שבחלק שדיברו על חשמל בשיעורי הפיזיקה התיכון אתה הברזת/ישנת...
אתה תאמין לי אם אומר לך שגם לי זה לא מובן אבל זה מה שנאמר לי על יותר מחשמלאי רכב מוסמך אחד?
אתה תאמין לי אם אומר לך שגם לי זה לא מובן אבל זה מה שנאמר לי על יותר מחשמלאי רכב מוסמך אחד?
בתור אחד שכבר מומחה בלקרוא אותך בפורום, אני בהחלט מאמין לך שזה מה שאתה הבנת מיותר מחשמלאי רכב מוסמך אחד, ואני בטוח שזה לא מה שנאמר לך ;)
חד משמעית על קוטב (+).
למה?
ראשית כי זוהי התקינה בישראל = תקן ADR ארופאי.
שנית, לרוב כלי הרכב החדישים (-) בשילדה צף, ולכן אין שום חשיבות למה שעתבו למעלה.
שלישית, זה נכון חשמלית משום שזה משאיר את הרכב מוארק אל המצבר, כך שהסיכוי לספייק מתח נמוך יותר.
בברכה,
קיד.
איציק - 4X6ZH
03-09-07, 23:40
התקינה בישראל ובעולם כולו היום כך מחר אחרת :lol: .
שילדה צפה זה נחמד בתאוריה
פרקטית הרכבים שמסביב הם מינוס (-) לגוף הרכב .
בדיוק כמו שיש לנתק קודם חיבור (-) מהמצבר כלל ברזל
בניתוק הפלוס אתה מסתכן בקצר לגוף הרכב .
לכן יהיה נכון למתג את (-) .
והיה והשלדה באמת תתחיל לצוף אז אפשר לכתוב תקן חדש . בינתיים השילדה לא צפה .
לגבי הספייק למצבר .
באותם רכבים שיש חשש כזה יש להמתין כ 10 דקות או יותר עד לפריקת הקבלים .
ואני לא חושב שזה סוג הרכב המדובר .
*****
איציק
(-) צף אומר שהשילדה אינה משמשת ככבל הארקה.
לכל רכיב כבל (-) משלו.
זה כולל צרכנים גדולים כגון מתנע, וצרכנים קטנים כגון פנסי רוחב. לכל רכיב (-) משלו.
נכון, השילדה מוארקת, אך לא ניתן להשתמש בה כקוטב שלילי, היות שהפוטנציאל שלה לא שווה באמת לפוטניאל המצבר.
קיד.
שלום רב,
לי הוסבר כי יש לשים את המפסק על המינוס (-). אבל, מאחר ואצלי המצבר נימצא בארגז ולא בתא המנוע, יש לי איסוזו טנדר, חיברתי את הפלוסים (+) ביחד עם מפסק של טרקטור קרוב מאוד למצבר הראשי של הרכב, כאשר הוא מבודד בכל האמצעים האפשריים והמינוס (-) של המצבר הנוסף מחובר לגוף, וזה עובד מצויין.
למה טוב מפסק זרם בגיפ?
(שאלת תם)
כי בהרבה ג'יפים החשמל חרא ויש מלא תלאים של חוטי חשמל
מלא קומבינות ישראליות ויש ג'יפים שבכלל אלוהים ישמור
ויש כאלו שפשוטו מנתקים את המצבר בסוף הנסיעה כי זה רכב שנוסע פעם בשבוע שבועים
ויש להם זליגה שהם לא רוצים לטפל בה
כל אלה שסיפרתי עליהם למעלה מטפלים בחולה עם אקמול
ויש כאלה שלשם מקרה התהפכות וזה כבר יותר רציני
אני התקנתי מפסק זרם משתי סיבות - קודם כל כדי למתג בין שני מצברים. ולכן הוא עובד בהגדרה על ה+. שנית בתור מפסק זרם ראשי בטיחותי, להתהפכות (בשביל למלא את התפקיד הזה הוא חייב להיות במקום נגיש ובולט לעין אחרת אין טעם).
על ההתקנה שלי אתה יכול לקרוא כאן (http://www.jeepolog.com/8.html)
אני התקנתי מפסק זרם משתי סיבות - קודם כל כדי למתג בין שני מצברים. ולכן הוא עובד בהגדרה על ה+. שנית בתור מפסק זרם ראשי בטיחותי, להתהפכות (בשביל למלא את התפקיד הזה הוא חייב להיות במקום נגיש ובולט לעין אחרת אין טעם).
על ההתקנה שלי אתה יכול לקרוא כאן (http://www.jeepolog.com/8.html)
מה הקשר להתהפכות? האלטרנטור שלך מחבר לאן? לכל מצבר או לנקודה אחרי המתג?
אצלי אני מנתק את המינוס, יש לי 2 ברזים, כל ברז למצבר כמובן, שמחוברים למינוס (בעיקר כי חששתי מנושא של קצרים). ניסיתי לראות מה יקרה אם אנתק את 2 המצברים בזמן שהרכב עובד והתוצאה היא שאמנם מרגישים שינוי אבל המנוע ממש לא נכבה. לכן אם אתה רוצה לגרום לכיבוי המנוע אז אתה חייב או לחווט את החוטים מהאלטרנטור שיהיו מחוברים ישירות למצבר ורק אחר כך יש את המפסק שמעביר זרם למערכת או שהמפסק, כשהוא פתוח, יפעיל ריליי שיאפשר זרם למפלג.
זה בדיוק מה שנמרוד עשה מיכה (הוא רשם במפורש שהוא מנתק את הפלוס )
או ממתג את הפלוס למצבר ואני מאמין שגם זה שבא מהאלטרנטור
נכנס לקומבינה .
כשאתה מנתק את המינוס מהמצבר אז עדיין האלטרנטור שלך מייצר "מינוס"
בשביל ההצתה .
לא אצל כל אחד זה מחובר כמו אצלך
מה הקשר להתהפכות ? אתה רציני?
חשבתי שאתה בונה רכב עבירות ומתכנן להתחרות איתו לא ?
אז אתה לא מודע לסכנות שיש בהתהפכות רכב ? חוץ מקשת התהפכות שתגן עלייך ?
ברוך לא הבנת את המשפט שלי ב"מה זה קשור להתהפכות". למיטב ידיעתי גם אם תנתק את המצבר במהלך העבודה של המנוע, עדיין האלטרנטור מייצר + ו - שיגרמו למנוע להמשיך לעבוד.
הדרך ההגיונית לנתק מנוע עובד היא לנתק לו את הזרם לקוייל/מפלג/מודול או במקרה של מפלג GM, את הזרם לכל השלושה.
ברור ללא כל צל של ספק שיש צורך במנתק זרם ראשי. לדעתי גם לרכבים שהם לא רכבי עבירות/ספורט מוצהרים אלא כאלו שמידי פעם משתעשעים בעבירות כמוך למשל.
נמרוד למיטב ידיעתי על פי מה שרשום בכתבה משתמש בסוויץ 4 מצבים שמחובר ל2 מצברים מצד אחד ולשאר המערכת החשמלית מצד שני. אלא אם הוא חיבר מהאלטרנטור 2 חוטים שהולכים ישירות להדק החיובי של כל מצבר שמצידו מחובר למצבר בצד אחד ולמתג בצד השני, אני לא רואה איך אפשר לנתק את ההצתה למנוע מבלי להשתמש ברכיבים נוספים כגון ריליי. מה גם שבהנחה וכן מותקן ריליי ש"פותח" את הזרם למערכת הצתה רק כאשר הוא רואה זרם או יותר נכון שהמצברים (או אחד מהם) מחוברים, עדיין זו תהיה מערכת די סבוכה לדעתי וקצת מסורבלת. אני לא זוכר שראיתי משהו כזה, או שהוזכר משהו כזה, בכתבה של נמרוד.
מיכה אתה עונה בעצם לעצמך
חבר את האלטרנטור אחרי המפסק, היכן שיוצא הפלוס הראשי וסגור עניין
ברוך, אם אתה מחבר את הכבל של האלטרנטור -אחרי- המפסק, כלומר הזרם בכבל לא נשלט ע"י המפסק, אז תמיד יהיה לך חשמל כל עוד המנוע פועל. זה שלא יהיה מצבר זה רע אבל לא יפסיק את פעילות המנוע.
בהנחה שאחרי המפסק הכוונה בקו מהמפסק לקופסת הפיוזים/סטרטר וכדומה :-)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.