צפייה בגרסה מלאה : למה רדיאטור מפלסטיק? (צ'רוקי XJ)
כמובן שהשאלה מתעוררת אחרי שמגלים פיצוץ!!!
האים ניתן לתקן?
או רק להחליף?
חדש במכשירי תנוע = 2374+מע"מ
jeep XJ
מה אתם ממליצים
תודה.
כמובן שהשאלה מתעוררת אחרי שמגלים פיצוץ!!!
האים ניתן לתקן?
או רק להחליף?
חדש במכשירי תנוע = 2374+מע"מ
jeep XJ
מה אתם ממליצים
תודה.
למה רדיאטור מפלסטיק?
פלסטיק ואלומניום הרבה יותר זול מנחושת ופליז
לפעמים ניתן לתקן, לפעמים צריך להרכיב טנקים חדשים, לפעמים הכול רקוב.
מה מומלץ?
כול חומר חוץ מפלסטיק.
איציק - 4X6ZH
04-09-07, 07:49
נחושת לא מסתדר עם אלומיניום . השילוב של שניהם יוצר תא חשמלי מה שיכול לגרום לבלאי
מהיר של חלקי האלומינום . ( ראש מנוע \ בלוק מנוע ) .
עם התפתחות הפלסטיקה בעולם מצאו שילוב קטלני של פלסטיק ואלומיניום .
למה קטלני ?
הפלסטיק משנה את התכונות שלו ומתפרק \ נסדק \ מפתח נזילות ולא ניתן לתיקון !
הפלסטיק יוצר חשמל סטטי בין הרדיאטור לגוף המנוע . כאשר המבודד הוא נוזל הצינון .
למי שאינו משתמש בנוזל צינון איכותי מובטח תוך פרק זמן קצר נזק כבד למערכת הקירור.
המוצר מאד מאד זול .
המוצר מאד קל משקל
המוצר מאד יעיל ( החלפת חום מעולה ) .
אז מה נשאר ליצרן לעשות . חוץ ממכירת חלקים :lol: :sad:
*****
איציק
הי,
אתה יכול לרכוש מקורי במחיר שציינת, או להזמין מחו"ל במחיר מעט נמוך מזה (יש תחליפיים, 3 שורות דודים ממתכת).
אל (!) תקנה תחליפי בארץ, בד"כ זה של "בשן" והוא ממש לא מוצלח - מניסיון אישי.
סער.
לעומת זאת
מצננים של דרעי המפרץ חיפה כן מומלצים מאוד מהנסיון האישי שלי, אחד באופל, אחד בסמוראי ואחד בדיסקו.
כנראה אני מועף לקוריאה לשבועיים ביום שבת. :(
לכן בצער רב נראה לי שלא תהיה לי בררה להפקיד את האוטו במוסך. (דרך השטח)
אשתי צריך אותו פעיל.
נחושת לא מסתדר עם אלומיניום . השילוב של שניהם יוצר תא חשמלי מה שיכול לגרום לבלאי מהיר של חלקי האלומינום
*****
איציק
איציק-
עכשיו אני בלחץ!
מה שאתה אומר, זה שאם התקנתי בסמוראי 96 שלי (שכיידוע יש לו ראש מנוע מאלומניום), רדיאטור בנייה עצמית מנחושת אני מזיק למנוע?!
כמו-כן, במידה והעתיקו את המידות המקוריות של הרדיאטור אז אני סובל מחוסר יעילות בקירור?
אשמח לתגובתך.
יונתן
יונתן
בגדול ...
אם תחפש היטב, היו המון מילים בעניין הזה.
שנית, אם אתה משתמש בנוזל קירור איכותי ויוקרתי, אחד כזה שלא מוליך חשמל אתה אמור להיות מוגן.
אממה .. אמור זה שם של דג .... :evil:
לגבי הגודל .. אם זה מועתק מהמקורי אז למה שלא יהיה קירור מספיק ? האוטו מתחמם לך בנסיעה ? אם לא אז יש קירור מספיק.
המוצר מאד יעיל ( החלפת חום מעולה ) .
איציק
לגבי הגודל .. אם זה מועתק מהמקורי אז למה שלא יהיה קירור מספיק ? האוטו מתחמם לך בנסיעה ? אם לא אז יש קירור מספיק.
בטיול החרון, שבו היו 3 סיקסים וטנדר היילקס( ואנוכי), מדבר, צהריים, זחילת סלעים, חום איימים, הסמוראי היה הרכב היחיד שלא התחמם. ת'אמת, המחוג טיפס מעט (קצת מעל לחצי), אבל שמירה על טורים גבוהים דאגה שהכל יישאר בסדר. (למהן ההגינות- ההיילקס היה עם מזגן...).
בגדול, הרכב שלי לא מתחמם. לפעמים יש לו שגעונות והמחוג פתאום מטפס. כמעט תמיד זה מפסיק אחרי כיבוי המנוע. לא מטפס בצורה קיצונית, אבל עולה (עד כ- 3/4 מהנורמל). לפעמים בזחילה ומזגן (פקק בעיר..), ולפעמים בעליות מתונות וארוכות.
לא נשאר מה להחליף אצלי במערכת הקירור. הכל חדש ומקורי (כולל פן-קלאצ', טרמוסטט, משאבת מיים), ראש המנוע עבר בדיקת לחץ. הדבר היחיד שלא מקורי זה הרדיאטור... (אבל הוא בן שנה וקיבל התייחסות מסורה)
בגדול, אחרי ראלי גולן אילת והטיול הנ"ל, בהם הרכב שלי היה מהיחידים שלא התחמם, אני לא מודאג. אבל אולי מה שאיציק כתב מסביר את התופעה.
יונתן
שנית, אם אתה משתמש בנוזל קירור איכותי ויוקרתי, אחד כזה שלא מוליך חשמל אתה אמור להיות מוגן.
הנוזל של Acdelco נחשב לאיכותי? אילו נוזלי קירור הם "איכותיים ויוקרתיים", או בקיצור - מומלצים ?
ניראה לי שזהו אחד המרכיבים שלא כדאי לחסוך בהם ...
תודה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.