צפייה בגרסה מלאה : בדיקה של היילקס באזור חיפה
יש פה מישהו שיכול לעזור לי לבדוק היילקס 97 באזור חיפה?
מצאתי אחד שנראה בסדר, אבל אני רוצה חוות דעת נוספת ...
97 עם מנוע טורבו.
לא שאני מעיז להגיד משהו נגד נימרוד הג'יפולוג ....
אבל אם תרצה סיבוב על אחד בלי טורבו בשביל להרגיש את האוטו .. אתה מוזמן גם לפה.
( חיפה מודל 97 )
ואם תרצה להרגיש 98 עם טורבו מקורי אז אתה מוזמן ליצור איתי קשר.
לאחר 3 בדיקות יש רשימת ליקויים קצרה
נזילות מהסרן הקדמי
מהמנוע (אזור BELL HOUSE)
קפיצים קדמיים ישרים לגמרי, צריכים טיפול
בולמים אחוריים עם COIL OVER, כנראה קשה מידי
הרכב קשה מאוד.
הבעיה הגדולה ביותר היא שאין שום מידע לגבי המנוע. הוא עבר הסבה מנוע טורבו, אבל לא במוסך טויוטה ולא ע"י הבעלים הנוכחי, כך שלא ברור מה הוחלף.
הייתי במוסך מרכזי של טויוטה, בדקו, ואמרו שאני צריך ללכת למכון בדק כדי לדעת מה מצב המנוע.
אממה, המוכר מיודפת, אני מהשרון ... אני צריך מכון בדיקה בחיפה שיודע לבדוק מנוע טורבו ...
יש המלצות?
היילקס קשה, במקור, מאוד.
הציעו לך כמה לעשות סיבוב על היילקס "שמיש" על מנת שיהיה לך בסיס להשואה, ניצלת את ההזמנה ?
נזילות בסרן הקידמי, יש פתרון. תבצע חיפוש, זה נדון לא מזמן באריכות ולעומק.
נזילה מהבל האוזינג, נישמע לא טוב לדעתי האישית, ציטוט של איציק, לא אמורות להיות נזילות, המנוע הזה לא נוטה לפתח נזילות. אצלי אין, אצל כל מי שאני מכיר אין. תבדוק שוב ...
מנוע, בעיה, אני אגיד לך מה דעתי האישית בעניין ... וזה מתיחס אך ורק לדעתי האישית. אני נימנעתי מלרכוש היילקס מוסב למרות שמצאתי כמה. ונימנעתי מלהמיר בעצמי למרות שהיו כמה ריגעי שבירה בעבר .... ישנה בעיה שלא ידוע לי שנימצא לה פתרון מערכתי של פיזור חום. היילקסים מוסבים לטורבו שלא מתחממים אם יש , אז יש מעט מאוד. שים לב, לדעתי בלבד, תסתכל במנוע שלו, אם הרדיאטור המקורי נימצא בתא המנוע, זה אומר שלא שינו את מערכת הקירור. זה אומר שהמנוע מתחמם. זה אומר לפסול את האוטו. ושוב.
לדעתי .
איציק - 4X6ZH
13-09-07, 10:34
כשאמרו לך ללכת למכון
זה צריך להדליק לך מנורה !
*****
איציק
יקיר שלום
יש לי כמה המלצות בשבילך, אתה בודק אוטו יחסית ישן בן 10 שנים רובם מעל 300000 ק"מ לרוב ההילקסים מהשנים האלה יש את אותו בעיות שנתקלת בהם קפיצים גמורים מקדימה ונזילות מהסרן הקדמי ועוד.
כל התקלות האלה ניתנות יחסית בקלות לתיקון או החלפת קפיצים. תתמקד בבדיקה שלך בשילדת הרכב שאין בא סדקים או תיקונים, אזורים שיש לבדוק טוב הם המיגדלים של הבולמים הקידמים(הריתוח לשילדה) וקורת הרוחב מקדימה ותושבות הקפיצים מקדימה כמובן שצריך לעבור אל כל השילדה .
בדוק היטב את מצב הבודי גג, משקופים, דלתות, ריצפת הרכב. אוטו שעבר פחחות וצבע יש ליבדוק בשבע עינים.
יכול להיות שסתם צבעו אותו ויכול להיות שהוא עבר איזה תאונה או התהפחות. בתא המנוע בדוק שאין סדקים בכנף הפנימית בצד ימין מאחורי תייבת הפיוזים ובצד שמאל באיזור התושבות של הבית פילטר.
בדוק את מצבו של הארגז חיבורים לשילדה (תושבות)
אם הבדיקה של הדברים האלה בסדר כך את הרכב למכון בדיקה שם תקבל אנידקציה יותר מדויקת לגבי המנוע לחץ במנוע התחממות וכו.
לשאלות אתה יכול להתקשר אלי 0522263868
טל
חברים, תודה על התגובות!
גיא, אני לא צריך שהרכב יהיה מושלם מהיום הראשון ... אם יש בעית התחממות, נפתור אותה ... בסוף אין שום סיבה שהילקס 98 לא מתחמם ו97 עם אותם מכלולים, כן ...
איציק, המוסך אמר לקחת למכון לפני שהוא ראה את הרכב, הם אמרו מראש שאת מצב המנוע והטורבו הם לא יכולים לבדוק ... (טענה מוזרה לדעתי, אם הייתי מגיע עם הרכב ומבקש לתקן את הטורבו, לא היו יכולים לבדוק אם הוא עובד נכון??)
טל, כל מה שציינת נבדק (גם על ידי, גם ע"י יובל וגם ע"י מוסך טויוטה).
מה קוטר צינור הפליטה במודל 98? וב-97?
אני צריך המלצה למכון שיכול לבדוק את המנוע באזור הצפון ...
שאלה נוספת היא מצב השוק של היילקסים ... בכמה מוכרים היילקס 97? מחירון?(56500)
ברכב יש מיגון לנעילה, ולמיכל הדלק. יש פגוש ברזל לכננת מלפנים.
לאחר 3 בדיקות יש רשימת ליקויים קצרה
נזילות מהסרן הקדמי
"המחלה" של הסרן הזה-ניתן לפתרון אבל בכל מקרה אם זאת הזעה ולא טפטוף זה לא אמור להיות בעיה, יש פתרון חדש יחסית של מחז"ש ארוך יותר מהרגיל שאמור לפתור לגמרי את העניין או בקיצור זה לא מה שהיה גורם לי לפסול את הרכב.
מהמנוע (אזור BELL HOUSE)
מחז"ש אחורי? יש כתבה כאן באתר של חנן על המחז"ש, בד"כ מחזיקים טוב מאד גם בק"מ גבוה.
קפיצים קדמיים ישרים לגמרי, צריכים טיפול
רכב "זקן", שוב זה עניין כספי אבל הדבר שהוא משליך עליו הוא אפשרות לסדקים בשילדה(מה שטל כתב), קפיצים שטוחים בד"כ סוגרים מהלך בקלות ומעבירים את כל האנרגיה אל השילדה ואז נוצרים סדקים באזור מגדלי הבולמים מקדימה.
הרכב קשה מאוד.
חוץ מזה שהיילקס "מקורי" הוא רכב קשה מלכתחילה סיבה נוספת יכולה להיות תוצאה ישירה של הקפיצים הבלויים-הקדמי מגיע למעצורים ואני יכול לנחש שהאחורי יושב על עלי העומס.
קוטר צינור הפליטה שונה-במנועים עם טורבו הקוטר גדול יותר, ברוב ההסבות לא מחליפים את הצנרת ועלתה השארה באחד הדיונים לגבי ההסבה שזה בהחלט תורם להתחממות במאמץ.
דורון תודה על התגובה,
"המחלה" של הסרן הזה-ניתן לפתרון אבל בכל מקרה אם זאת הזעה ולא טפטוף זה לא אמור להיות בעיה, יש פתרון חדש יחסית של מחז"ש ארוך יותר מהרגיל שאמור לפתור לגמרי את העניין או בקיצור זה לא מה שהיה גורם לי לפסול את הרכב.
יש סימנים לנזילה רצינית, אני לא אשאיר את זה כך ... כמה צריכים לעלות מחזירי השמן?
רכב "זקן", שוב זה עניין כספי אבל הדבר שהוא משליך עליו הוא אפשרות לסדקים בשילדה(מה שטל כתב), קפיצים שטוחים בד"כ סוגרים מהלך בקלות ומעבירים את כל האנרגיה אל השילדה ואז נוצרים סדקים באזור מגדלי הבולמים מקדימה.
לא ראינו שום עדות לסדקים על השילדה ומגדלי הבולמים נבדקו בקפידה. מה גם, שהבאמפ סטופ נראה כאילו הרכב לא הגיע אליו מזמן ...
חוץ מזה שהיילקס "מקורי" הוא רכב קשה מלכתחילה סיבה נוספת יכולה להיות תוצאה ישירה של הקפיצים הבלויים-הקדמי מגיע למעצורים ואני יכול לנחש שהאחורי יושב על עלי העומס.
לא המקרה כאן ... כנראה שעירגלו מאחורה, כי הוא לא ממש על עלי העומס, והרכב יושב לא לגמרי מקביל לכביש (הוא גבוהה יותר מאחורה).
קוטר צינור הפליטה שונה-במנועים עם טורבו הקוטר גדול יותר, ברוב ההסבות לא מחליפים את הצנרת ועלתה השארה באחד הדיונים לגבי ההסבה שזה בהחלט תורם להתחממות במאמץ.
זו בדיוק הסיבה ששאלתי לקוטר הצינור ...
יש סימנים לנזילה רצינית, אני לא אשאיר את זה כך ... כמה צריכים לעלות מחזירי השמן?
המחז"ש לבד עלו משהו כמו 40ש"ח אחד אבל אתה צריך גם את התותב ברונזה ואם כבר אז את כל הקיט-יש קיט שיפוץ שלם במחסן חלפים של טויוטה שכולל את כל החלקים, לא זוכר כמה עולה-היה מזמן.
לא ראינו שום עדות לסדקים על השילדה ומגדלי הבולמים נבדקו בקפידה. מה גם, שהבאמפ סטופ נראה כאילו הרכב לא הגיע אליו מזמן ...
תהיה בטוח שאם הקפיץ שטוח הוא הגיע לשם ולא מעט, לא מרגישים חבטה אלא אם נכנסת לבור גדול בכביש או בשטח אבל הוא נוגע כל הזמן אם אין מהלך כניסה.
לא המקרה כאן ... כנראה שעירגלו מאחורה, כי הוא לא ממש על עלי העומס, והרכב יושב לא לגמרי מקביל לכביש (הוא גבוהה יותר מאחורה).
או שהוא יושב על הקפיץ של הבולמים, גם לחץ אויר משחק המון כאן.
אני נוסע בלחץ אויר 28-30 (צמיג 31 ) מאחור ברכב לא עמוס, אם הצמיג מנופח יותר זה בודאות משליך על הנוחות, אם הרכב עדיין עם צמיגי 205 אז בכלל אין מה להשוות.
יקיר אהלן,
אני מצטרף לדורון בדיוק -
נזילות בסרן הקדמי - לא בעייה רצינית. אפשר לחדש את הסרן לגמרי בעלות של מאות שקלים בודדות ועבודה עצמית לא קשה.
נושא הקפיצים - נשמע מוכר. עלים שטוחים, יש לך בערך 5 ס"מ אני מתאר לעצמי בין הסרן לבאמפסטופ... אפשר לסוע כך עוד ועוד, מצד שני אם אתה מתכוון לעשות משהו בנדון אז זה יהיה החלפה של הקפיצים ומן הסתם גם בולמים, קח בחשבון השקעה של 5-6K ואולי יותר אם תחליט.
דווקא המנוע כן אמור להטריד אותך. נשמע כאילו אתה מתייחס בביטול - "אם מתחמם אז נטפל" - ובכן, זה לאו דווקא כזה פשוט. קודם כל, אמרת שהאוטו מתחמם לפעמים לפי עדות הבעלים - אז זה לא אם, זה עובדה. ובניגוד לרכב המקורי שבו התחממות מעידה על תקלה שצריך לפתור, ברכב מוסב לטורבו הפתרון לא פשוט ולא קל - עובדה. ההבדל בין רכב עם ובלי מנוע טורבו הוא מערכת פליטה שונה ומערכת קירור שונה ועוד.
בסך הכל הרכב לא נשמע כמו מציאה - האם מצב השוק הוא כזה שזה מה יש?
יקיר אהלן,
אני מצטרף לדורון בדיוק -
דווקא המנוע כן אמור להטריד אותך. נשמע כאילו אתה מתייחס בביטול - "אם מתחמם אז נטפל" - ובכן, זה לאו דווקא כזה פשוט. קודם כל, אמרת שהאוטו מתחמם לפעמים לפי עדות הבעלים - אז זה לא אם, זה עובדה. ובניגוד לרכב המקורי שבו התחממות מעידה על תקלה שצריך לפתור, ברכב מוסב לטורבו הפתרון לא פשוט ולא קל - עובדה. ההבדל בין רכב עם ובלי מנוע טורבו הוא מערכת פליטה שונה ומערכת קירור שונה ועוד.
בסך הכל הרכב לא נשמע כמו מציאה - האם מצב השוק הוא כזה שזה מה יש?
נתחיל מהסוף, המצאי מצומצם אבל אני בכל מקרה ממשיך לחפש.
לגבי ההתחממות, המוכר אמר שפעם אחת כשהוא גרר משהוא בעליה, הרכב התחמם ... נניח שזה טיפה יותר חמור ... החלפה של רדיאטור ואגזוז אמורה להביא אותי למצב של מודל 98, לא?
ההנחה היא שהחליפו את כל המנוע לכזה עם טורבו, לא הוסיפו טורבו למנוע אטמוספרי.
עדיין לא הצלחתי לקבל המלצה למכון בדיקה למנועי דיזל בחיפה ...
שאלה שעלתה, למה לא מודל 98?
האם 98 עם שתי נעילות מתקרב לביצועים בשטח של 97 עם שתי נעילות?
אני מאוד אוהב עבירות קשה על סלעים ...
כניראה ואני אומר את זה בהסתייגות כי לא באמת יצא לי העונג ... שלא יהיה הבדל למעט יחס העברה גבוה יותר של הראשון קצר.
ההתלהבות מההיילקסים הישנים היא בעיקרון שני דברים.
1. אפקט העדר - יצא שכולם התחילו בסמוראי או סיקס ועברו משם לכל מיני הרפתקאות ואז רצו ללנדרובר ואחרי זה להיילקס ואחרי זה לצ'רוקי ... לא יודע מה הדבר הבא עדיין. וההילקס שניבחר היה הישן בעיקר בגלל סעיף 2. שלהל"ן
2. בגלל שההילקס בא לעדר אחרי הל"ר ובגלל שאחרי הל"ר יש שני דברים, מינוס גדול בבנק וטראומה נוראית בראש ... אז ניבחר ההיילקס הישן בגלל סעיף אמינות של אבן. לא נוחות לא ביצועים ולא כלום, אמינות של אבן. כמו שאבן לא נישברת ולא ניגמרת .. ככה היתה האמונה שההילקס לא נישבר, נזכיר שוב שזה בא מיד הל"ר ככה שבאופן כללי זה די נכון. עכשיו זה שההיילקס מגיע מהמפעל עם נעילת דיפ' אחורית חשמלית זה יתרון, זה שהאוטו יכול לקבל בקלות יחסית נעילה אחורית לסרן הקידמי ( בעבר הן גם היו זולות יחסית - כיום מחירם נימדד באורניום מועשר ) עוד יתרון ומי שלא רצה, אז היתה הלוקרייט בזמינות וקלות התקנה מדהימה. סט קפיצים ששום דבר לא יכול להכניע, סרנים חזקים מאוד עם ביצה קטנה שלא מפריעה יותר מידי, ארגז גדול עם המון מקום לאוכל לשבוע במדבר וכו' ... המון יתרונות.
אני באופן אישי עדיין לא הגעתי לשלב שאני עובר לצ'רוקי ... :twisted:
כניראה שהיילקס 98 עם נעילה גם מקדימה יהיה עביר באותה מידה בדיוק כמו הישן רק יותר בנוחות. מצד שני, יש לו מחשב במנוע שאולי לא עושה יותר מידי בעיות .. אבל עלול .. והעלול הזה נורא מרתיע לפעמים אנשים מסויימים.
חנן-ג'יפולוג
14-09-07, 11:21
לא הביצועים צריכים להטריד אותך במעבר ל98. הוא יבצע בדיוק כמו הקודם לו, לעניות דעתי, אבל מכלולי ההנעה הקדמית יהיו בסיכון גבוה יותר. המומנט של המנוע מוגבר מאוד, קרוב ל 50 אחוז תוספת אם אינני טועה, אבל הדיפרנציאל הקדמי קטן מ8 אינטש ל7.5 אינטש, והציריות הקדמיות קטנו מ1.31 אינטש ל1.13 (אני לא סגור על המספרים המדויקים) . בזמנו, כשהתלבטתי איזה היילקס לקנות, איציק הזהיר אותי שאם אני הולך לשים נעילה קדמית ב98, והיה לי ברור שתהיה נעילה כזו, אני עלול לשבור מכלולי הינע קדמי.
אני לא יודע אם שברים אכן קורים עם נעילה קדמית, אבל אין ספק שמוטל על מכלולי ההנעה הקדמית עומס גדול יותר בדגם החדש.
חנן-ג'יפולוג
14-09-07, 11:23
גיא, נדמה לי שמחשב מנוע הצטרף להיילקס רק ב2002, עם המסילה המשותפת.
1.המצבים בהם מפעילים נעילה קדמית בהיילקס הינם נדירים מאוד ולפרקי זמן קצרים מאוד (במעבר מכשול ספציפי).
2.דווקא בזחילת סלעים הסל'ד הוא בד'כ נמוך ולכן אין עומס מוגזם על מערכת ההינע. בהיילקס לא "נותנים בגז".
3.לעולם יהיה שלב ההגעה לשטח משמעותי הרבה יותר ,מבחינת זמן, מזה בו מופעלת הנעילה הקדמית. מכאן שקיים יתרון לנוחות הנובעת מהמשולשים ע'פ זו המסופקת ע'י הסרן החי ,מה גם שכאמור הנעילה הקדמית מביאה את דגם 98 לפחות לאותה עבירות כדגם 97 (לעניות דעתי אפילו יותר). יש להוסיף בענין זה גם את העובדה שהרכב לא משמש רק לטיולים אלא לפחות 50% מהק'מ -על כביש.
4.עוד, תא הנוסעים של דגם 98 ארוך יותר ב 10 ס'מ מזה של קודמו.
5.לעולם עדיף מנוע טורבו מקורי ע'פ התקנות שונות ומשונות. אין ספק שעקב אכילס של דגם 97 הינו המנוע המוגבל.
שנה טובה.
1.המצבים בהם מפעילים נעילה קדמית בהיילקס הינם נדירים מאוד ולפרקי זמן קצרים מאוד (במעבר מכשול ספציפי).
אצלי יש נעילה אוטומטית והיא פועלת כל הזמן שאני במצב 4 על 4 , זה לא מפריע כהוא זה
2.דווקא בזחילת סלעים הסל'ד הוא בד'כ נמוך ולכן אין עומס מוגזם על מערכת ההינע. בהיילקס לא "נותנים בגז".
בעליה דרדרתית או בוצית יש כן מצבים של לתת בגז
3.לעולם יהיה שלב ההגעה לשטח משמעותי הרבה יותר ,מבחינת זמן, מזה בו מופעלת הנעילה הקדמית. מכאן שקיים יתרון לנוחות הנובעת מהמשולשים ע'פ זו המסופקת ע'י הסרן החי ,מה גם שכאמור הנעילה הקדמית מביאה את דגם 98 לפחות לאותה עבירות כדגם 97 (לעניות דעתי אפילו יותר). יש להוסיף בענין זה גם את העובדה שהרכב לא משמש רק לטיולים אלא לפחות 50% מהק'מ -על כביש.
כידוע לי יחס ההעברה בתחום הנמוך של ההיילקס החדש פחות נמוך מזה של הישן, זה מצריך נסיעה בסל"ד גבוה יותר לפעמים - פחות שליטה
4.עוד, תא הנוסעים של דגם 98 ארוך יותר ב 10 ס'מ מזה של קודמו.
וזה ללא ספק יתרון גדול
5.לעולם עדיף מנוע טורבו מקורי ע'פ התקנות שונות ומשונות. אין ספק שעקב אכילס של דגם 97 הינו המנוע המוגבל.
נכון - אבל קח בחשבון שלא כולם המירו מנוע לטורבו, אני למשל לא.
שנה טובה.
בהחלט !
חנן-ג'יפולוג
14-09-07, 12:57
דווקא בזחילת סלעים הסל'ד הוא בד'כ נמוך ולכן אין עומס מוגזם על מערכת ההינע. בהיילקס לא "נותנים בגז".
מסכים, אבל היתה לי פעם אחת שצורת הנהיגה הזו פשוט לא עבדה, כי מנוע ההיילקס היה חלש מדי בשביל זה: הגעתי לצד הימני של הזיק לאחר החורף, כשלא היתה פודרה בכלל, מה שנתן אחיזה טובה מאוד לגלגלים וזווית חזקה יותר למדרגה. מנוע ההיילקס פשוט כבה על המדרגה, פעמיים. קצת יותר תנופה, קצת יותר גז והוא עבר.
לעולם יהיה שלב ההגעה לשטח משמעותי הרבה יותר ,מבחינת זמן, מזה בו מופעלת הנעילה הקדמית. מכאן שקיים יתרון לנוחות הנובעת מהמשולשים ע'פ זו המסופקת ע'י הסרן החי
נכון, אבל עם אותו סגנון מחשבה גם נגיע למסקנה שעדיף טריוס על היילקס בכלל. שלב ההגעה הזה לא מעניין אותי, ומן הסתם גם אותך. הזמן הכמעט יחיד שמעניין אותי באוטו הזה, ולשם הוא מכוון, זה בדיוק העשר שניות האלה בשנה שהוא נמצא שם, על המדרגה.
שלא יובן לא נכון: לשני הדגמים יש יתרונות וחסרונות, ואני בזמנו לא ראיתי שקלול כולל עם יתרון משמעותי לאחד מהם. לכן, כשאני חיפשתי היילקס נתתי לעצמי תקציב שיספיק לכל דגם עד שנת 2002. החלטתי שאני לוקח את הרכב הכי טוב שאני אראה, לא חשוב אם הוא לפני או אחרי 97 .
בסיכומו של דבר טענתי פשוטה:
1.בשטח-דגם 98 עם נעילה קדמית הינו לפחות שווה מבחינת עבירות לדגם 97.
2.בכביש-דגם 98 נוח הרבה יותר.
3.מנוע-דגם 98 מוצלח הרבה יותר.
4.יחס תא נוסעים/ארגז-כל אחד לפי מה שחשוב לו, תא נוסעים מרווח יותר (98) או ארגז ארוך יותר (97).
אלמלא הייתי פחדן (על הרכב) הייתי מזמין את גיא-97 גאה, להתמודדות עבירות "ראש בראש".
:grin:
ולמה אתה מפחד אל הרכב כל כך (מידבר)?
כי אתה יודע שהוא יתפרק מהר מאד ביחס להילקס הישן, כניראה יש לך ניסיון אם המיכלולים "האמינים והחזקים" שלו באיזור הפרונט אולי קרונה פניון 7.5 יותר חזקים או ההמשולשים אולי הציריות. תפרט למה אתה מפחד להכנס איתו לשטח?
חוץ מהמנוע שטיפה יותר חזק אין לך יתרון בכלום, והמנוע הרבה פחות מוצלח ממה שאתה מתאר.
טל
חברים, נשמור את התחרויות לפורומים אחרים ...
10 ס"מ זה נתון מעניין, אבל אצלי ישבו מאחור רק הילדים ...
הרכב שלי נוסע 90% מהזמן על הכביש ... זה לא מנע ממני לסוע שנתיים עם נעילה אוטומטית ברכב קצר וידני ...
בסופו של דבר אני מחפש בדיוק את ה10 שניות האילו על המדרגה ... וכנראה ש 97 יתן לי את זה יותר מ-98 ...
אני ממשיך לחפש!
מדבר - תהיה רגוע :-) גם אני מפחד על האוטו ( למרות שעוד לא נישבר לי כלום טפו טפו )
לגבי ה 10 ס"מ ... יש לי שאלה, איפה זה בא לידי ביטוי ? במושב או במקום לרגליים ליושבים מאחורה ? למה אני שואל ? כי באחת ההזדמנויות, יצא לי לנסוע באוטו עם עוד אחד לידי ושלושה ענקים קטנים מאחורה, ולמרות שנורא ריחמתי עליהם, תכלס .. הם לא נורא סבלו ( והיו חיילים עם נשק ארוך ... ). ככה שגם זה לא בדיוק משהו שעליו הייתי מפיל את הקניה ... אצלי גם יש ילדים מאחורה, בת 4 וחצי ובן 3 - נכון שאף אחד לא שואל אותם לגבי אם נוח להם או לא .. אבל הם והמושבי בטיחות שלהם לא ממלאים את המושב ולפעמים בינהם יושב אח שלי בתור טרמפיסט ... ( ואין לו מקום לרגליים בנוחות ).
1. אותן 10 שניות על המדרגה אינן השיקול היחיד ברכישת רכב. אם זה השיקול הבלעדי אז תקנה יונימוג. מה לעשות שרובנו עושים שימוש ברכב השטח גם לנסיעות כביש ובמינון של לפחות 50% (על אחת כמה וכמה 90% -הנתון של יקיר). לכן להתנהגות הכביש של הרכב חשיבות בלתי מבוטלת.
2.טל-אני לא חושש לרדת לשטח עם האוטו. אבל התמודדויות עבירות הן מתכון לשבירתו. בכל אופן שים לב לסמלון בסוף ההתיחסות ההיא (בצחוק אחי ,בצחוק).
3.מישהו מבעלי דגם 98 בעל נעילה קדמית נתקל בשבירת ציריה או שיניי /פניון/קורונה משום הפעלת הנעילה ?
4.מסכים עם פסקת הסיפא של חנן. לטעמי הינה השורה התחתונה.
בברכת גמר חתימה טובה (גם לבעלי דגם 97...) :p
האם 98 עם שתי נעילות מתקרב לביצועים בשטח של 97 עם שתי נעילות?
.
חד משמעית לא,
אני נוסע בעבודה עם דגם 2000 בנסיעות ארוכות אל השטח ובתוך השטח ומחזיק בבית 97 כרכב פרטי.
אמנם הרכב בעבודה נטול נעילה קדמית אבל זה לא העניין, ההבדל בעבירות נמדד הרבה לפני המקומות שצריך את הנעילה.
אני מדבר מנסיון של נסיעה באותם המקומות עם דגם 97 ועם דגם 2000, הרבה לפני ההרגשה של חוסר הנעילה ההבדל הוא בפרטים הקטנים (או גדולים) בין השנתונים.
יחס ההעברה הארוך בדגמי 98 וצפונה בא בעוכרי הדגמים שאלו כשרוצים לזחול כמה שיותר לאט בתחום סל"ד שהטורבו גם ככה לא נכנס לעבודה, היכן שדגם 97 נטול טורבו זוחל "על הטורים" דגם 2000 נכבה או מקפץ כמו עיזה כי צריך לשמור על המנוע בתחום היעיל, לא משהו היסטרי אבל למי שבא מהדגמים הישנים זה מאד מורגש, במקום לנסוע רגוע בשליטה בקצב הליכה על בולדרים או סתם קטע שביל ממש משובש אתה מוצא את עצמך מקפץ או מטלטל עם כל הרכב.
כאן נכנס האלמנט הבא בתור..
בשלב הטלטלות האלו,גם אם זה בנסיעה איטית המתלה הקדמי הנפרד הוא החסרון הבא-אין איך לחפות על זה, המרווח גחון הדינמי נוגח בדברים ששקופים לחלוטין לדגם עם הסרן חי ואני לא מדבר על להעביר בולדר של 25ס"מ בצד של הביצה (שזה בכלל אין סיכוי בדגם עם המתלה הנפרד) אלא סתם אבן של 15~ ס"מ שנחבטת במגן הקדמי כי הגלגל בדיוק ירד מגבשושית והמתלה נסגר רק קצת אבל בדיוק כדי להגיע לאותם 15 ס"מ וזה קורה לא מעט בשבילים משובשים (רמה"ג, נגב סלעי וכו').
מהלך המתלה שאפשר לקבל מדגמי 97 גדול ללא פרופורציה למהלך הקדמי והכולל של דגמי 98 וצפונה, המהלך הזה מאפשר לנסוע ללא הנעילה האחורית במקומות שהדגמים החדשים כבר צריכים להפעיל את הנעילה.. בנוסף,היציבות של הרכב עם המהלך גבוהה בהרבה, הסרן הקדמי עוקב אחרי השטח כך שיש הרבה פחות סבסוב של הרכב ושפ"צ עקב העברות משקל כי גלגל קדמי ירד מדרגה או הפרש גובה גדול.
נוחות אמרתם?
סעו פעם על 97 עם 5 עלים מקדימה ובולם נורמלי-לא נופל בכלום מהנוחות של 98-2002,נסעתי על כזה, החסרון הוא חוסר היכולת להחזיק משקל כננת וגובה נורמלי לאורך זמן,לפחות זה מה שהיה במהלך הנסיון עם סט כזה על דגם 97, אם רוצים הרכבים יכולים להיות נוחים באותה המידה רק שלהגיע לשם עם דגם 97 יעלה כסף, כמו שנמרוד אמר משהו כמו 5-6Kש"ח כדי לקבל מה שדגם 98 והלאה מגיע איתו במקור.
לדעתי בכל מקרה צריך לעשות משהו לקפיצים של דגמי הסרן הקשיח כדי לקבל איכות חיים נורמלית גם בכביש וגם בשטח כך שזה לא תוספת להוצאות שגם כך צפויות לרכב כזה וחוצמזה, כמו שחנן אמר בעבר וגם אני מיישם באדיקות-"לחץ אויר 18-20 מקדימה, 24-26 מאחור לרכב עמוס עושה פלאים להיילקס בשטח ".. תוריד כזו כמות של אויר בגדמי המתלה הנפרד ואתה נוסע על הגחון.
10ס"מ בכיסא מאחור?
לא יודע, אני נוסע מקדימה.:mrgreen:
אז מה בכל זאת יותר טוב בדגמים החדשים יותר?
המנוע, בכביש ובכל מקום שצריך לשמור על נשימה לאורך זמן, בדיונות או בדרדרת ארוכה ותלולה היילקס נטול טורבו זה אומר לפעמים להילחם בעלייה או אפילו לנסוע מסביב, בעליות סלעיות אין הבדל כי בסל"ד שנוסעים בעליות כאלו אין משמעות לטורבו, אנחנו נוסעים םלפעמים עם חבר עם היילקס מוסב טורבו ולמעט הנ"ל אין שום הבדל בעבירות.
גם בכביש, צריך סבלנות אורך רוח ומוכנות למנוע העצלן הזה, בשבוע שעבר נסעתי עם הפרטי בצפון, העליות לצפת,אמירים,העליות לגולן-כל מקום שמישהו מאט אותך (כן,מסתבר שיש כאלו שנוסעים לאט יותר מהיילקס בעליות) או שירדת מאיזו סיבה מתחת ל65קמ"ש בהילוך שלישי משמעו ירידה להילוך שני ומהירות 40-50קמ"ש עד סוף העליה.. אין כמעט סיכוי לעלות בחזרה להילוך שלישי ומעלה.
אותן עליות בדיוק עם שנתון 2000 עברו ללא מאמץ, זה לא שהרכב הפך להיות היילקס ספורט או מאיץ להילוך רביעי אבל גם אם מאיטים אפשר לחזור ולהאיץ למהירות נורמלית בהמשך העליה.
החסרון תמיד יהיה לנסוע עם רכב בשנתון נמוך יותר, אם ההתלבטות בין 97 לדגמי 98-2000 מה שצריך לקבוע הוא מצב הרכב הנוכחי וההיסטוריה שלו.
אם אתה רוצה מנוע טורבו תדאג שכל נק' התורפה יכוסו- כרגע אני לא מתכוון לגעת במנוע של הגמל עד למוות טבעי אבל כשזה יגיע אם זה יגיע כשהרכב עוד יהיה אצלי אז יכנס לשם מנוע טורבו עם הקפדה על הדברים הקטנים.
חברים, תודה רבה מאוד לכולכם! אתם נותנים לי הרבה חומר למחשבה!
אבל המלצה למכון בדיקה באזור חיפה לא מצאתי ...
קראת טוב את השירשור כולו ?
קראת טוב את השירשור כולו ?
גיא, חזרתי וקראתי אותו שוב ... עדיין לא מצאתי המלצה תמכון בדיקה באזור חיפה ... אולי אתה יכול להאיר את עיני??
תראה, אני הייתי עם כמה רכבים במכון שבדרך נשר בן יהודה או משהו כזה איפה שהאוטו על העמוד. להגיד שהם משהו מיוחד ? אני לא יכול. אני הייתי שם לשם בדיקת שלדה, לי זה היה חשוב. שלדה ומנוע.
אבל מה שכתבו לך פה שזה שאי אפשר לבדוק את המנועים המוסבים, בטח לא במכון שמשקיע חצי שעה באוטו . ודואג הכי חזק שאפשר לתחת של עצמו.
הנה לך הצעה, קח את האוטו לים, ליד השלט של 3 ק"מ יש גבעה, אם אתה מגיע מהצד של הים אז כמה עליות חוליות מאוד מאוד קשות, רכב כמו היילקס מאוד יתקשה שם אם בכלל יצליח לעלות. העומס יהיה נורא, אם האוטו לא מאוזן מבחינת מערכת קירור, תוך שניה הוא ירתח לך שם.
בדוק.
אם אתה מתעקש על מכון. או על מוסך ... תיקח בחשבון שמה שהם כותבים זה מה שישאיר אותם מחוץ לכתלי בית המשפט. חד וחלק.
אולי יהיה מוכן הבוחן להגיד לך off the recordמה הוא באמת מצא שם.
---
אני כתבתי את ההודעה על המכון בשירשור אחר, מצטער. כששאלתי אם קראת הכל טוב הייתי בטוח שבאחת ההודעות הראשונות כתבתי לך על המכון ההוא, אבל זה היה בשרשור אחר.
מצטער, טעות שלי.
קח לאיזה מכון שבא לך. אין מבחינתי מכון מומלץ בחיפה, עוד לא פגשתי כזה ואני בספק אם אפגוש. הם עושים את העבודה שלהם. אני לא לוקח מכוניות למכוני בדיקה יותר, זה בזבוז כסף. הייתי לוקח רכב שטח לפני הקנייה סופית לבדיקה אצל ארנון מלאכי בפרדס חנה. עולה כסף, אין שום אחריות, אבל תקבל בדיקה אמיתית.
איציק - 4X6ZH
16-09-07, 09:18
בהיילקס ליפול על מנוע \ גיר צריך ממש להיות דביל :-x
כך את הרכב סע על הכביש החלף הילוכים החלפה רגילה זה מחליף חלק .... תקין !
הורד הילוכים כמו שאתה מתקרב לרמזור זה מוריד חלק .... תקין !
תן כמה מכות גז בהילוך שני ושלישי במהירות 40-70 תוך כדי עזיבת הרגל מהגז ( בלימת מנוע )
ההילוך לא קופץ .... תקין !
יש רעש שריקות נהמה יללה במהירות 80-100 ( לא צריך להיות רעש ) .... תקין !
חזור על בדיקה זאת במצב LOW ( כמובן הכל במהירות נמוכה יותר )
פתח בורג בדיקת שמן בכל הסרנים תכניס אצבע מה צבע השמן ?
בעליה המנוע מעשן ( צריך להיות עישון קל )
*****
תקפיד על בדיקות סדקים בשילדה במרכב ( תמיד יש סדקים אבל כמה ובאיזה מקום )
מצב ריפוד פנימי ( חשוב ביותר )
מצב כסאות
מצב לוח שעונים הכל חייב לעבוד מפסקים צריך להיות מקורי .
יש חורים על לוח השעונים ( רע מאד !! )
יש סדקים הדש בורד !! ( רע מאד )
מנעולי דלתות עובדים בכל דלת פנימי חיצוני
מפתחות פותח בכל דלת פנימי חיצוני ( זה אותו מפתח )
מזגן / מנוע מפוח עובד בכל המצבים .
מצית יש \ עובד \ ( זה אומר המון על תחזוקת הרכב )
יש רדיו ? עובד ? רמקולים מקוריים או שכבר חפרו את הדלתות ויש לך רמקולים של די גי :shock:
גק \ מפתח גלגלים איפה הם נמצאים במקום המקורי ותיק כלים שלם ?
מתקן גלגל רזרבי עובד ?
מצבר ? איך נראית סביבת המצבר ? כמו אחרי מלחמה :roll: :roll: או נקי ומסודר
יש מסגרת למצבר ? איזה מסגרת מקורית או חוט ברזל :wink:
איזה מסנן שמן יש למנוע מקורי או חליפי ???? ( זה אומר עם מי יש לך עסק )
מכסה מנוע יש בידוד פנימי בתא המנוע נגד רעש ? ( מה מצבו ? )
גומיות בדלתות על המשקופים
לא לשכוח דלת הארגז !! ( כולל מעצורים של הדלת )
גומיות במסילות החלון
ידיות חלון
קפיצים ( כנראה שצריך להחליף )
בוקסות נדנדות להחליף את כולם !!
בולמים ? כנראה שצריך להחליף .
צינורות בלם ?
לוקרים על הגלגלים הקידמיים \ לבדוק שעובדים ולא הולכים קשה .
ברגים לגלגלים שיש את כל הברגים
גנטים מקוריים \ חליפי \ רשום ברשיון
כננת \ פגושים רשום ברשיון ?
ועוד
ועוד
לבדיקות אלה אתה לא צריך מכון בדיקה
*****
איציק
מוני אורבך
16-09-07, 11:45
איציק לבדיקות כאלו צריך אדם עם ניסיון. לפי התאור של יקיר הוא לא כזה.
אני כבר שנים לא לוקח את הרכבים שאני קונה לבדיקה. הרכב הראשון שקנתי (לפני 10 שנים ויותר) הלכתי לבדיקה והבנתי שזו זריקת כסף מושלמת. המכון רושם כול תקלה אפשרית כדי לכסות את ישבנו הענוג. אחר כך, כמעשה חברות ושלא לציטוט הוא אומר לך בעל פה שהרכב תקין, כדי שתקנה ולא תיפול העסקה. ה"אחריות" שלהם ממש לא שווה הרבה כי גם אם ילך לך המנוע אחרי מטר נסיעה מהבדיקה הם יטענו "אבל רשום חופש בשסתומים". אז בשביל מה לעזזל לבדוק?!
גם הטענה של "לבדוק כדי להוריד" לא רלוונטית מבחינתי. אני לא מחפש גרוטאה זולה אלא רכב טוב, ועל כן אני לא מעונין להוריד על "גיר דפוק". על משהו טוב אני מוכן לשלם יותר.
קניתי לא מעט רכבים. כולם התבררו בסופו של דבר כעיסקה טובה. את כול הרכבים לשעבר שלי מכרתי לחברים. כולם נשארו חברים שלי!. עם השנים והרכבים התמקצעתי בקניה ותוך דקות אני יכול להחליט רכב שכדאי לקנות או לא.
זה דורש ניסיון וזה דורש ידע. אבל גם חסר ניסיון יכול לישם את הכללים הבאים:
1. מי המוכר? סוחר ממולח שהרכב של "דודתו". לברוח ומהר. אדם מן השורה שנראה אמין, המסוגל לענות על שאלות בצורה כנה. אומר גם דפקטים של הרכב ולא רק יתרונות. כדאי להשאר ולבדוק.
2. איך הרכב מרגיש בנסיעה? (מומלץ מאוד לנסוע קודם באחד שידוע כתקין). אין רעשים מוזרים הכול עובד מעבר מהלכים תקין וכו. כדאי עד הכרחי לבדוק רכב ממצב מנוע קר. כך אפשר לבדוק אותו בכול מצבי הפעולה שלו.
3. בדיקת סביבת המנוע ומתחת לרכב. המנוע ומפרץ המנוע מסודרים? (נקיון פחות חשוב זה רכב שטח) אין נזילות אין דברים חופשים?
אחרי שלוש הבדיקות האלו אפשר להמשיך הלאה. לחסרי הנסיון כדאי מאוד לקרוא לחבר שמבין בנושא. לחסרי המזל ארנון הוא פתרון טוב אף על פי שלדעתי הוא מחמיר מדי (כמעת כמו החברה מה"בדיקה") כנראה גם כן לצרכי כיסוי תחת.
איציק, אתה צודק.
אבל כדי ליפול על מנוע עם טורבו שלא עובד טוב, או מתחמם תחת עומס, זה דיי קל ...
כמעט כל מה שאמרת נבדק, גם עלידי וגם ע"י יובל שיינר ...
אני חושב שההצעה של גיא הכי מתאימה לי, מישהו יכול לפגוש אותי באזור חיפה להראות לי איפה יש עליה שרכב עם בעיה יתחמם בה? בעליות בכביש (פרויד?) ההילקס אמור להתחמם?
מוני אורבך
16-09-07, 11:57
פרויד זה לא רע בכלל. יש גם את העליה לאוניברסיטה מנשר, בהחלט שווה.
תקפיד לעלות בטורים גבוהים. אולי כדאי גם להוריד ל low אם בעל הרכב יסכים.
תפעיל גם מזגן וסגור חימום.
היליקס ביום חם עליה קשה עם מזגן מתחמם. אבל אף פעם לא עובר את ה שלושת רבעי (אצלי בכל אופן לא עבר)
מוני, מנשר לאוניברסיטה עם מזגן ובלי מזגן בקושי עובר את 20 או 30 בעיקר בקטע האחרון אחרי הרמזורים ... לא עובר את חצי מד חום.
פרוייד אם לא בלמים לי את השוונג, 60 בשלישי עם ובלי מזגן. לא זז מילימטר המד חום.
העליה של פרויד לא טובה לבדיקה הזאת, לא מספיק תלולה.
העליה מנשר לאוניברסיטה כן בהחלט ועדיף מיד אחרי זה לעלות אותה שוב.
טוב, חברים, תגידו מזל טוב!!
הרכב נקנה.
קיימת בעיית התחממות, היא לא מפריעה בנסיעה יום-יומית, ונפתור אותה לאט לאט.
הרכב נוסע יפה מאוד, ועלה את פרויד ב-80 קמ"ש ... כולל ירידה לשני והאצה חזרה לשלישי ...
מהירות סופית, 140 קמ"ש על כביש החוף ...
הבעיה האמיתי התגלת בבית (כמובן) אחרי חצי שעה בבית, גלגל קדמי ימני על הג'נט ... אין טיפה אויר ...
מיליתי עם קומפרסור, וגיליתי שהאויר בורח מהוונטיל (לא השסתום, אלא החיבור של הוונטיל לג'נט).
הגעתי לפנצ'ריה, וממרחק של 10 מטר הוא אומר לי, יש לך פנימית בגלגל, אסור לי לתקן ...
בקיצור, אני צריך להחליף צמיגים (ממילא היו שחוקים מידי לטעמי). הרכב נעול ב-235/75R15 גם ברשיון. אני רוצה 31 ... איפה מומלץ לקנות? כמה צריך לעלות? איפה משנים את הרשיון? אני באזור השרון ...
מוני אורבך
19-09-07, 15:09
מזל טוב!
היית ואני ראיתי אותך בגלגול הקודם כאשר היית בויטרה, אני בטוח שתהיה מרוצה מכמות המקום הנוספת.
הגודל הקטן של הצמיג מסביר את הזריזות של הרכב. זה לא יהיה כול כך טוב עם 31.
איזה צמגים-שאלת המיליון דולר...
אם לכסף אין משמעות, לך על BF או Goodyear MTR
צפה פגיעה בסביבות ה - 4K
צמגים פחות חזקים אבל בהחלט מומלצים (שני שכבות ולא שלוש כמו הקודמים) מקסיס, אני מאוד מרוצה משלי.
דנלופ הם צמגים לא רעים וזולים מאוד, אבל שחיקה גבוהה.
יש עוד הרבה פירמות, אני ממליץ רק על מה שידוע לי מנסיוני האישי.
אשר לשינוי ברשיון. פעם (וכך גם עדין בצפון) היה מתקבל אישור אוטומטית בכול מכון רשוי. האם כך היום גם במרכז? שאל חברה מהמרכז.
חנן-ג'יפולוג
19-09-07, 15:19
אם לכסף אין משמעות, לך על BF או Goodyear MTR
צפה פגיעה בסביבות ה - 4K
3280 ש"ח לסט BF.
אני חושב שדווקא למי שהכסף משמעותי עבורו כדאי לקנות את הBF. אבל זה נכון לטווח הארוך, ולא לרגע הקנייה. בנוסף, אין לי נסיון עם המקסיס או עם צמיגים זולים אחרים, כך שההמלצה הזו היא בערבון מוגבל.
המקסיס 31-10.5-15 שלי ניקנו לפני בערך 8 חודשים ועלו 2300 ש"ח.
הם עדיין יפים אחרי המון שטח והמון משקל גם בשטח.
כמובן אני עם שתי נעילות.
אני ממליץ גם.
ותתחדש על האוטו.
תודה, חברים!
אני בכיוון של מקסיס ... יש המלצות איפה באזור המרכז??
שכחתי לציין את גולת הכותרת של התגליות ... החלטתי להחליף לספיר אתמול בערב, נלחמים על המעלית, מורידים את הגלגל ... יופי מידה נכונה ... יש אפילו 6 ברגים בהיקף ... מוריד גלגל קדמי מנסה לשים את הספיר ... אבל זה לא נכנס!! קוטר החור במרכז הג'נט קטן מידי!! זה 9 ס"מ במקום 11 ...
אם הספיר לא היה נראה כאילו לא הורידו אותו משם כמה שנים, הייתי מברך את המוכר ... אבל יש סיכוי שהוא לא ידע ...
עכשיו אני צריך גם ג'נט 15 שמתאים להיילקס ...
מישהו רוצה להחליף? לאיזה רכב יש ג'נט 15' עם 6 ברגים וחור מרכזי 9 ס"מ?
להלן תהליך החלפת הגלגלים אצלי ל-31.
בסוף מופיע גם החלק החוקי ואיך מטפלים בזה (זה נכון ללפני שלוש שנים וללפני 6 חודשים - שלושה רכבים לפחות שעברו את התהליך).
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=15006
וזה היה שירשור קצר על למה לא להתקין צמיגי 33 על היילקס עם IFS - שלא רלוונטי אצלך אז קדימה לעבודה ;-) .
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=13472
3280אני חושב שדווקא למי שהכסף משמעותי עבורו כדאי לקנות את הBF. אבל זה נכון לטווח הארוך, ולא לרגע הקנייה.
אני מאד מסכים עם חנן,
סט דאנלופ עלה חצי מסט MTR והחזיק פחות מחצי הק"מ בהרבה פחות עבודה קשה.
יש שרשורי צמיגים ארוכים לגבי עלות תועלת,אני אישית בסט שלישי עם MTR ומאד מרוצה.
במזל טוב, יש 4 צמיגי מקסיס . 31/10.5/15 טיפה נוגע בכנף בהצלבה, צריך לטפל.
מצורפות תמונות של לפני ואחרי ...
ניצלתי את הזמן אצל הצמיגאי לצלם את מצב הקפיץ הקדמי ... אפשר לראות שאין הרבה מרחק עד לבאמפ-סטופ, וכן שהקפיץ ישר ...
אני כנראה אחליף את שני הקפיצים הקדמיים.
איציק - 4X6ZH
23-09-07, 13:09
תלביש צינור על ניקוז המים של המזגן כך המים לא יגיעו לקפיצים שמחלידים ומרעישים .
תחליף קפיצים ובהקדם ( הם גמורים ).
תתקין קפיצי שטח ולא קפיצי עבודה . קפיצי עבודה אלה המקוריים של הרכב מיועדים לעומס .
כנראה שתיהיה חייב גם להחליף את הקפיצים האחוריים . ( סביר שהם שקועים )
תחליף את כל הבוקסות של הקפיצים .
תשתדל להתקין נדנדות לקפיצים שיש להם פיטמות גרוז . ( במקרה כזה אתה תיהיה חייב להשתמש בבוקסות מחומר סינטטי ולא גומי שחור ) הבוקסות הכחולות .
סביר שגם בולמי הזעזועים שלך ידרשו החלפה
וזה יגרור אותך אולי לצינורות ברקס הקידמיים .
בחלק מהקפיצים שיש בארץ יש הבדל בין צד ימין לצד שמאל !
*****
איציק
חנן-ג'יפולוג
23-09-07, 13:09
אני במקומך לא הייתי רץ להחליף קפיצים. קניתי את הרכב שלי במצב דומה עם הקפיצים לפני כשנתיים ו60K ק"מ. לא נגעתי בזה, ועד היום, טפו טפו, אין תלונות. לעניות דעתי, זה פחות או יותר גם מה שהיה שם כשהוא היה חדש.
בנוגע לנתוני קפיצים\מרחק באמפסטופ וכולי, מצ"ב שרשור ישן שיעניין אותך - אולי תרצה להמשיך אותו בהקשר הזה.
צילומים ונתונים של מערכות מתלי היילקס - ריכוז מידע (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=10054)
מוני אורבך
23-09-07, 14:05
קפיץ ישר == מצב נורמלי ברכב שלך.
אם לא שמת לב מהלך המתלה מקדימה בהיליקס סטנדרטי קטן מאוד (כ 15 סנטימטר). כך זה במקור, מגבל עיי בולם הזעזועים.
אם תרכיב קפיץ יותר ארוך, קרי יותר מעוגל תצתרך לשנות הרבה מאוד דברים
1. בולמי זעזועים + במפ סטופים.
2. מוט מונמך לזרוע המגל + חיזוק זרוע מגל
3. בהגבהות גדולות מאוד, גם מוט מחזיק סרן (שכחתי את שמו)
4. צינורות בלם
5. אם תרצה מהלך מתלה מאוד גדול תצתרך לחתוך במרכב.
מעבר לזה תצתרך להתמודד עם העין הכחולה שתשים עין על הרכב שלך, ואתה גר במרכז, צפה פגיעה!!!
בקיצור הגבהת הרכב גוררת בעיות רבות, ניתן לעשות זאת ורבים עושים זאת אבל ידרוש לא מעט $$$ וכאב ראש. הרכב בא במקור מאוד גבוה. אם הגובה הוא מה שמפריע לך רד מהענין. אם הנוחות... כאן הסיפור שונה.
מה שאני מציע לך, סע חצי שנה ברכב, בנתים תאגור מידע. אם אחרי חצי שנה יבער בך החשק למהלך מתלה גדול, שנה.
אישית נסעתי כך שנה ללא בעיות, עם הורדת אוויר גדולה. גם כך אי אפשר להפוך את ההיליקס לרכב באמת נוח (כמו דיסקו לדוגמא). למה להכנס להרפתקאות שינויים?
איציק - 4X6ZH
23-09-07, 14:31
מוני חנן נמרוד כולם צודקים
אפשר לנסוע כך בלי סוף
גם אני נסעתי כך
ועוד החלפתי קפיצים קידמים ובהזדמנות החלפתי בולמים
ואז הרכב היה עקום והחלפתי קפיצים אחוריים
*****
ופתאום פלא פלאים היילקס הפסיק לקפוץ .
ואני שאלתי את עצמי בשביל מה כל המחקר הזה .
יש תקציב קדימה חבל על המשחק .
אתה לא ממציא את הגלגל .
אין תקציב אז תמשיך לסבול בשקט :(
*****
איציק
ואילו לדעתי, תגמור עם המנוע לפני משחקים.
אתה לא יודע מה צריך להשקיע שם.
זה יכול להיות בור עמוק מאוד.
גיא, צודק ...
אני אמתין עם הקפיצים בינתיים.
לא הצלחתי למצוא תשובה למה מתאים הג'אנט שיש לספר שלי ... הוא מידה 15" עים 6 חורים קוטר חלוקה נכון, אבל החור במרכז הג'אנט קטן מידי. מישהו יודע?
שים תמונה
זה הכי טוב.
תבדוק אם זה לא מין ג'אנט של ארסים עם ניקל באמצע שמורידים כשמרכיבים על רכב שטח נורמאלי. היו לי בניבה כאלו ניקלים ... ברררר.....
מחר תבוא תמונה ... זה ג'אנט ברזל פשוט ... צבוע הירוק ...
קפיץ ישר == מצב נורמלי ברכב שלך.
זה היה נכון אם הקפיץ היה מקורי-מה שיש בתמונה זה לא קפיץ מקורי של היילקס, זה "סתם" קפיץ מת,רואים שיש לו בטן הפוכה.
אם לא שמת לב מהלך המתלה מקדימה בהיליקס סטנדרטי קטן מאוד (כ 15 סנטימטר). כך זה במקור, מגבל עיי בולם הזעזועים.
אם תרכיב קפיץ יותר ארוך, קרי יותר מעוגל תצתרך לשנות הרבה מאוד דברים
1. בולמי זעזועים + במפ סטופים..
לא צריך לגעת בבאמפסטופ אם לא משנים את אורך הקפיץ ולא צריך לשנות אותו, אפשר לקבל מהלך גדול מאד(במיוחד בפתיחה) מבלי לשנות אורך מאחה ובלי להרים את הרכב גבוה.
2. מוט מונמך לזרוע המגל + חיזוק זרוע מגל
זה דבר שכדאי בכל מקרה עם רכב ישן, שווה להתחיל בבדיקה של איזו זרוע יש שם, יכול להיות שכבר יש לו את הזרוע המחוזקת.
מזמן לא עברתי על השרשור הזה ... מתברר שהיו הרבה הודעות מאוד מעניינות שלא קראתי ...
בזמן שעבר, הוחלף ווסט הטורבו באחד מתכוונן, דבר שהוסיף המון כח לרכב (בדרך כלל גודש ל-6 PSI לפעמים כשרוצה יותר, מעלה עד 10), אבל החריף את בעיית ההתחממות.
בשלב זה הרכב הועמד למשך 15 חודשים עקב טיסה לארה"ב ...
כשחזרנו הרכב עבר שטיפה, מחז"ש הסרן הקדמי, שיפוץ משאבת הגה (שעשתה בעיות לפני שהרכב הועמד) וטסט.
בשלב הבא אצל ארז מטופ-גיר, הוספה וונטה של ספאל לפני הרדיאטור של המזגן שמופעלת עם המזגן, כמו כן, הוחלף חלק מהאגזוז אחרי הטורבו שהיה צוואר בקבוק (משום מה היתה שם חתיכה של צינור דק יותר באמצע הצינור ...
כמו כן הוחלף הפולי של משאבת המים באחד קטן יותר.
בעיית ההתחממות נעלמה. בנסיעה של 110 קמ"ש עם או בלי מזגן, מד החום לא עולה מעל לחצי.
בטיפוס של דיונות הרכב עדיין מתחמם, אבל זה קורה רק בשני LOW בפול גז לאורך זמן, וגם אז זה עולה לשני שליש מד. לא בדקתי אם אני ממשיך להתחרע אם זה עולה יותר.
אחרי החזרה התחילו דפיקות מהסרן מקדימה בבלימה וסיבוב בעמידה. בדיקה העלת שהעלה הקצר היה שבור בצד הנהג.
בעצת המוסך שלי פניתי לחמילבסקי שהציע להחליף את הקפיצים לסט אוסטרלי.
על הדרך הוא החליף גם את 4 הבולמים, ובוקסות פוליאריטן.
הרכב מרגיש פתאום הרבה יותר מדוייק ולא משייט. כמו כם, לא צריך להאט על באמפים, הקפיצים לא נסגרים יותר בכל הזדמנות. אני מרוצה מעל הגג!
בשלב הבא אני רוצה להגמיש את הקפיצים האחוריים.
תודה לכל מי שעזר! (עדיף מאוחר מאף פעם).
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.