PDA

צפייה בגרסה מלאה : הבדלי מדידת ק"מ בקטרי גלגל שונים



עודד זנטון
11-09-07, 10:46
מישהו יודע מה הסטיה במדידת ק"מ בסמוראי עם צמיגי 215?
(לא כ"כ יודע מה המידה המקורית.. אה, וגם איך מחשבים.)

itay
11-09-07, 11:05
אהלן עודד,

תריץ חיפוש, טובי המומחים באתר ניסו לפתור את הסוגייה הזאת ואחת לכמה שבועות מישהו אחר מעלה את השאלה.

מה שאני עושה זה אחד מהשניים :
1. בגלל שבפועל הרכב עושה יותר ק"מ ממה שרשום, כשאני מוצא כמה עשיתי
לליטר - לדוגמה 1:9.5, אני אומר "וואלה איתי, כל הכבוד עשית למעלה מ 1:9.5". עובד תמיד ואני יוצא עם חיוך תמיד.

2. תחלק את המידה שיש לך (215) במידה המקורית (195) שאליה מכוייל הספידומטר. יצא לך 1 נקודה משהו. את הצריכה תכפיל במספר שיצא לך ומתקבלת לך התוצאה המדוייקת.

לגבי שתי השיטות, אני לא יודע אם מתמטית זה נכון, לי שתי השיטות מעלות חיוך ואני חיי עם זה.

בהצלחה ושנה טובה,

איתי.

איציק - 4X6ZH
11-09-07, 11:22
יש כאן טבלה מסודרת המאפשרת בחישוב קל לדעת בדיוק מה מהירות הרכב .

*****

איציק

יונתןמצפה
11-09-07, 11:52
תחלק את המידה שיש לך (215) במידה המקורית (195) שאליה מכוייל הספידומטר. יצא לך 1 נקודה משהו. את הצריכה תכפיל במספר שיצא לך ומתקבלת לך התוצאה המדוייקת.

.

אין קשר. המידה הזו היא רוכב הצמיג... בגלל ששניהם במקור 215/75 195/75 אז הפועל היוצא הוא שהגלגל יותר גדול.

אתה יכול למדוד עם גי פי אס את המרחק/ המהירות שאתה עושה מול מה שרשום בספידומטר. כך תדע את ההבדל המדוייק.

דרור ברלי
11-09-07, 11:58
ומי מבטיח לך שקריאת המהירות והמרחק עם הצמיג המקורי היא מדויקת על הקשקש?

כלי רכב רבים מגיעים בדגמיהם שונים עם גדלי צמיגים שונים (בעיקר רוחב שונה, אבל לעתים גם קוטר), ולעתים גם עם יחסי העברה שונים. נראה לך שהיצרן שמנסה למקסם את הרווח שלו בחיסכון של כל אגורה על מכלולים חשובים בהרבה כמו בולמים, משקיע בספידומטרים שונים?
קריאת המרחק והמהירות היא רק מקורבת, "כמעט", או "בערך" מדויקת. לא יותר. גם ברכב חדש וסטנדרטי ישנן סטיות (בדרך כלל כלפי מעלה, כך שצמיג גדול יותר מתקן במשהו את הקריאה ומקרב אותה למציאות)

חנן-ג'יפולוג
11-09-07, 12:04
שיטה אחת היא להשוות מול GPS, כמו שכבר נכתב כאן.

שיטה שנייה היא לנסוע ב90 קמ"ש קבוע, ולראות אם לרכב לוקחות 40 שניות לעבור בין אבן דרך אחת לשנייה.

itayhi
11-09-07, 12:18
היה בזמנו דיון דומה בפורום סוזוקי,
בדיוק על המקרה המדובר.

המסקנה הייתה (אם אני זוכר נכון) שעם הצמיגים המקוריים (195/75/15 או 205/70/15 ) יש סטייה של בערך 10% לכיוון מטה, מה שאומר שאם מד המהירות מראה 100 אז אתה בערך על 90.
צמיג 215/75/15 בסמוראי משפר פלאים את הנתון הזה ומקרב את מד המהירות למהירות האמיתית.

לגבי העניין עם אבני הדרך, לא הייתי סומך על זה, יש יותר מדי מקום לאי-דיוקים והעניין הוא לא
בדיוק מדעי.
לדעתי, הרעיון עם הgps הוא הנכון ביותר.
קח gps, תאפס את הtrip ותתחיל לנסוע, משהו כמו 10 ק"מ (כמה שיותר מרחק, יותר מדויק) ותבדוק
מה ההפרש בין זה לבין הקילומטראז' שמראה מד הקילומטראז' ברכב.
כך תדע אחת ולתמיד מה ההפרש ברכב הספציפי שלך.
אגב, מדי פעם בדרך, כאשר אתה ב"ישרה ואופקית" (נסיעה במהירות קבועה בכביש ישר) תבדוק מה המהירות שהgps מצביע עליה לעומת המהירות שמד המהירות ברכב מציין. כך תדע
מה ההפרש האמיתי בין המהירות שלך למהירות ה"אמיתית"

שים לב, ככל שידוע לי, ההפרש בין שתי המהירויות גדל ככל שהמהירות עולה,
אם נניח ב60 קמ"ש ההבדל הוא 4-5 קמ"ש לפה או לפה, במהירות 100 קמ"ש ההפרש יהיה גדול
יותר.


בהצלחה

איתי

נ.ב.
משחקי "הפרש בין המהירות האמיתית לבין המהירות שהספידומטר אומר" היו מהמשחקים החביבים עלי
בעת נסיעה ארוכה ל/מ טיול כאשר החצי שלי נהגה לישון רוב הדרך :)

דרור ברלי
11-09-07, 12:23
מכיוון שהסטייה באחוזים גודלת עם המהירות, קל יותר לחוש בה ולמדוד אותה במהירויות גבוהות.

עיקר הסטייה היא בנתון המהירות שהשעון מראה. 5% סטייה פלוס-מינוס די מקובלים ברוב המכוניות, אבל כבר נתקלתי גם בסטיות של 10% ואפילו יותר - לדוגמה: פיאט אונו 75ie עם מנוע 1.5 ליטר שהיתה לי בשנת 89' בגרמניה, (דגם שלא הגיע לישראל) עם נתון מהירות מירבית רשמי מוצהר של כ-175 קמ"ש, שעל כביש ישר ומפולס, לא בירידה! חצתה 200 קמ"ש "על השעון" בקלילות חשודה ממש, ועם קצת סבלנות הקקאמייקה הזאת אפילו צברה עוד כמה קמ"שים...

טנדר טויוטה ויגו 3.0 ליטר החדש: תאמינו לי שאפשר לראות הרבה יותר מ-190 קמ"ש על השעון... מדויק זה בטח לא.

השיא שלי - פורשה קאיין טורבו: מוצהר 266 קמ"ש, אני ראיתי יותר מ-280 קמ"ש על השעון (באירופה, לא כאן!), והמפלצת עוד המשיכה לצבור מהירות בקצב פסיכוטי... (פחד אלוהים, תאמינו לי. אבל היתה לי הזדמנות בדמות כביש מהיר ישר וארוך-ארוך-ארוך, ולא הצלחתי לגבור על היצר...:twisted:) נראה לכם שזו המהירות האמיתית? בחיים לא. בסעיף תיאורטי ולא ממש חשוב כמו מהירות מירבית אני ממש מאמין לנתוני היצרן (שנמדדים באמצעות מכשור מדויק בתנאים סטריליים ומבוקרים) ולא לשעונים.

יונתןמצפה
11-09-07, 12:57
פיאט אונו חצתה 200 קמ"ש "על השעון" ועם קצת סבלנות הקקאמייקה הזאת אפילו צברה עוד כמה קמ"שים...


לחצות עפ פיאט אונו את ה- 200 קמ"ש???!!!

זה לא צריך להיכנס לשרשור "האדיוט הגמור"...? איזה אומץ! :shock:

(הכל ברוח טובה...)
שנה טובה!

דרור ברלי
11-09-07, 13:18
200 על השעון. שעון של פיאט... 180 פלוס יהיה יותר מדויק.

ב-89' פיאט אונו היתה המכונית הכי טובה בקטגוריה שלה. מה היה אז בשוק? רנו 5? פיאסטות? פולו? אופל קורסה? על היפניות של אז אני בכלל לא מדבר... ג'אסטי, סוויפט ושרייד עלובים. רק פיז'ו 205 היתה טובה כמו האונו, אבל הרבה פחות מרווחת.
האונו היתה מרווחת, נוחה, חסכונית. לאבא שלי היתה אונו 60S (מנוע 1.1 ליטר) שעשתה 19-20 ק"מ/ליטר בלי להתאמץ. בכיף. וגם נסעה נהדר.
הדור הראשון היה גם ביצועיסט והתנהג נפלא. הדור השני (90' ומעלה) כבר היה מרוכך והרבה פחות חד וכיפי. מקולקל.

את כל אירופה, מדרום איטליה עד קצה סקנדינביה, חרשתי באונו הזו ב-89'. עשתה כ-14 ק"מ/ליטר בממוצע, במהירויות אירופאיות זה אומר שיוטים ארוכים על 150-160 קמ"ש ולפעמים הרבה יותר...
זה דגם שלא יובא לארץ - מנוע 1.5 מוזרק, רמת גימור ואבזור גבוהה, חישוקי סגסוגת וצמיגים בחתך 60 (שאז נחשבו ספורטיביים) כסטנדרט. זה אוטו קל שהאיץ חזק, ידע גם להיות ספורטיבי כשצריך, ונתן יפה בראש בכבישי האגמים ובהרי הדולומיטים.
פיאט עשו אז, ועושים עד היום, מכוניות מעולות. הבעיה שלהן היא שהן לא תמיד מחזיקות בחתיכה אחת יותר מדי זמן...

מי שמחפש רכב לתפרנים בגרוש וחצי ומוצא אחת שמורה במצב טוב ובלי תאונות, יהנה מאוטו מצוין גם היום לדעתי.

עודד זנטון
11-09-07, 15:05
GPS זה נחמד מאוד, בתנאי שיש לך אחד (או 2).
לי אין ועושה רושם שלא יהיה.
הבעיה במקור היא צריכה מטורפת של דלק (1/7) ביום טוב, בסמוראי..
אני מקווה ומאמין שיש סטיה לטובתי, אבל, עד כדי כך?
אז אני מחליף צנרת דלק בחדשה (חלקי גומי).
קרבורטור נמצא מכוון כהלכה בבדיקה של איש קרבורטורים.
לסעיף הנהיגה יש לאן להשתפר אבל בסה"כ אני רגוע יחסית.
כבלים בין הדיסטרבוטר לפלגים, במצב טוב, כמו כן כבל מינוס עבה וחדש נכון לשבוע שעבר.
יש מישהו ששכחתי?

itayhi
11-09-07, 15:18
עודד,

צנרת דלק לא ממש רלוונטית.
כנ"ל לגבי כבל של המינוס...

כבלי הצתה משפיעים מאוד (לפחות אצלי השפיעו) על הביצועים וכפועל יוצא מכך, גם על צריכת הדלק.
לחץ אוויר! בתחנות דלק מופיע נתון של 20 לקדמי ו26 לאחורי.
לטעמי, מאוד מאוד לא רלוונטי, אבל זה כבר עניין של בטיחות ולכן החלטה שלך.
אני נהגתי למלא 25-26 בצמיג קדמי ו28 באחורי.

אני לא יודע איך אתה ו/או שאר החבר'ה פה נוהגים אבל מהדיבורים פה נשמע נתון מאוד לא הגיוני.
בזמנו עם הסמו הארוך (87), 1250 ק"ג משקל יבש (בדוק על מאזני גשר) הייתי עושה ממוצע של 1/11-12.5.
בטיולים, משולב עם שטח, הנתון הזה היה יורד ל8-10 ק"מ לליטר (תלוי ברמת העבירות בטיול).
קילומטראז' בדוק עם gps. כשבדקתי עם מד הקילומטראז' בסמוראי אז הנתון היה משתפר לטובתי... :)
אבל! אני נהגתי על הסמוראי כמו זקנה.
תאוצות איטיות, נהיגה רגועה על 90-95.

לגבי הgps, אני גר באזור השרון, אם מתאים לך, אתה מוזמן לבוא ולהלוות אותו
לצורך בדיקות.


איתי

עודד זנטון
11-09-07, 16:35
צנרת הדלק אצלי יבשה ואני חושד שבורח דלק דרכה (יש ביסוס לחשד).
כבל המינוס אצלי היה דק מדי וזה יצר בעיות בהנעה, ממילה על הדרך גם הניצוץ היה חלש. טופל..
לגבי הGPS, תודה על ההזמנה הנדיבה אבל אני גר בדרום.
שנה תובה בכל מקרה

גיא
11-09-07, 17:53
לחצות עפ פיאט אונו את ה- 200 קמ"ש???!!!

זה לא צריך להיכנס לשרשור "האדיוט הגמור"...? איזה אומץ! :shock:

(הכל ברוח טובה...)
שנה טובה!


פעם ... פיאט אונו טורבו .... אי שם .... המחוג התבונן בזילזול על ה 200 מלמעלה ...
לא יודע אם זה אמיתי, אבל בתור אחד שזאת היתה הפעם הראשונה שלו במהיריות כאלו ... והיה צעיר וטיפש .... זה בהחלט היה מפחיד :-)

לא קשור , אבל הייתי חייב להשוויץ :-)

חן צברי
11-09-07, 18:47
מחשבון גלגלים (http://www.mih.co.il/site/tirecalc/tool.asp)

מה התוצאה?

חן

חנן-ג'יפולוג
11-09-07, 19:42
פעם...היילקס 95 אטמוספרי...אי שם... המחוג המחוג התבונן בזילזול על ה 200 מלמעלה ...
לא יודע אם זה אמיתי, אבל בתור אחד שזאת היתה הפעם הראשונה שלו במהיריות כאלו ... והיה צעיר וטיפש .... זה בהחלט היה מפחיד :)



















ואז עצרתי ובאתי לצאת מהאוטו, והמחוג נשאר בדיוק באותו מקום. הלך השעון.

דרור ברלי
12-09-07, 10:02
צנרת הדלק אצלי יבשה ואני חושד שבורח דלק דרכה (יש ביסוס לחשד).



אם דולף לך דלק לאורך הצנרת, זה משהו שאפשר להריח. וממש לא צריך חוש-ריח של כלב-ציד...

נמרוד
12-09-07, 11:04
כמה עובדות שחסרו בינתיים בדיון:

קודם כל, הספידומטר - מד המהירות, והאודומטר - מד המרחק - אמנם מוזנים מאותו מקור - "חוט ברזל" מסתובב שמגיע מתיבת ההעברה. אבל אלו שני מכשירים שונים, שמתפקדים אחרת!

מד המהירות האנלוגי הוא מכשיר לא מדויק במיוחד, שבו הסטייה אינה ליניארית וגדלה עם המהירות כמו שנכתב. (אגב גם במהירויות קטנות מאד הוא לא מדויק עד כדי לא מתפקד - מכשירים אנלוגיים כאלו הם בעלי טווח מסוים שבו הן ליניאריים בקרוב, ורחוק מהטווח למעלה ולמטה הם חסרי ערך). הוא גם מכוייל מראש, בדרך כלל, להראות מהירות מעט גבוהה מהאמיתית - 5-10% כי הרי התפקיד הרשמי שלו הוא לעזור לנהגים לנסוע במהירות המותרת והיצרן באופן טבעי מכניס מקדם בטחון.

מד המרחק הוא מכשיר נפרד לגמרי שבמקרה יושב באותה קופסא - סופר סיבובים. הוא עושה את זה בצורה אמינה מאד. למעשה הדבר היחיד שיכול לגרום לו לספור לא נכון את המרחק, זה החלקה של הגלגלים - מה שבנסיעת כביש רגילה לא אמור להיות משמעותי.

יש ספירה מדויקת של סיבובים, עכשיו כל מה שנותר לעשות זה לכייל אותו - וזה באמת תלוי בדיוק בקוטר הגלגלים. הדרך הנכונה לכייל - לא פיזית, אלא פשוט לדעת שכל קילומטר על מד המרחק שווה כך וכך מטרים אמיתיים, היא מול מרחק אמיתי וידוע - שימו לב, מרחק, לא מהירות!

אבני הדרך הן אמצעי מצויין למדידת מרחק, הן מוצבות במרחקים הנכונים ברמת דיוק של מטרים ספורים. הכי קל בעולם לסוע על כביש החוף, להתחיל מאבן דרך מסוימת ולספור 20 אבני דרך, ולהשוות למה שמד המרחק מדד. אתם תגלו שכשעברתם 20 קילומטרים אמיתיים, מד המרחק ספר 21.3 או אולי 19.1 קילומטרים. זו הסטייה. היא קבועה, כל עוד אתם לא מחליפים גלגלים ולא משנים משמעותית
את לחץ האויר, והיא לא קשורה למהירות!

GPS הוא גם אמצעי מצויין, אבל שוב, עזבו את המהירות, היא לא מעניינת - תשתמשו בפונקצית מד המרחק שלו כדי למדוד קטע נסיעה של כמה קילומטרים ולהשוות לקריאת מד המרחק.

ברגע שאתם יודעים שמד המרחק שלכם ברכב הנתון מודד 5% יותר או 9% פחות מהמציאות, פשוט תזכרו את זה, ותכפילו את צריכת הדלק שאתם מקבלים במקדם הזה, וזהו, זה מדויק ביותר לכל צורך ועניין.

גיא
12-09-07, 13:16
יפה לך חנן :-)

אצלי נימדד מקסימום של 131 קמ"ש על הג'יפיאס.

אם אתה זקוק להמלצה על מתקן למד המהירות, אני יכול להמליץ לך על ההוא שתיקן את שלי, אבל הוא בחיפה. אמין ואומן ואפילו זול, אבל בחיפה. זה בטח טיפה רחוק לך.

חנן-ג'יפולוג
14-09-07, 03:53
זה היה לפני כשנתיים, כשקניתי את האוטו עם מד מהירות לא מתפקד, והמוכר נתן לי עם האוטו לוח שעונים תקין מפירוק שהרכבתי לאחר הקנייה. תודה על הדאגה.

-->