PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם נכון להוסיף חורים לטרמוסטט ?



Igal
12-09-07, 15:48
האמת ניראה לי שלא..כיוון שאז יש מעבר מים לבלוק גם כשהמנוע קר, ופתיחת הטרמוסטט עלולה "להתעקב" מאוד כך שבסופו של דבר המנוע יעבוד בטמפרטורה גבוהה מהרצוי..
המכונאי שלי חושב שצריך ורצוי להוסיף חורים .. מה דעתכם ??

talw
12-09-07, 16:25
אם הטרמוסטט תקין ,חפס סיבות אחרות להיתחממות המנוע.
יש גם טרמוסטטים עם טמפ' פתיחה נמוכה יותר מהמקור ,קשה לי להאמין שזה יעזור למצבים קיצוניים של חימום המנוע.
מחלה ידועה זו המשאבה ששובקת חיים מהר מאוד.
נידמה לי שדיברו על הנושא הנ"ל בעבר
טל

איציק - 4X6ZH
12-09-07, 17:13
יש עיתון טכני אמריקאי שמעלה כל פעם שאלות ותשובות
מכונאי א אומר שצריך חורים
מכונאי ב אומר שלא בכלל חורים
מכונאי ג אומר שצריך רק חור אחד .
*****
בקיצור תגיד למכונאי שלך שיעשה חורים במקום אחר .
על הטרמוסטט צריך להיות חור אחד קטן שמורכבת עליו גולה כשסתום חד כיווני . תפקיד החור הוא לשחרר
אויר על מנת שכל הטרמוססט יהיה בתוך נוזל הקירור .
אתה יכול למצוא את השסתומים האלה בטרמוסטטים איכותיים .
חשוב מאד ! במנועים בהם הטרמוססט מותקן בשכיבה מהצד הגולה חייבת להיות תמיד למעלה .
על חום העבודה הסופי של המנוע ניתן לשלוט על ידי טרמוסטטים בדרגות חום שונות .
לכל רכב ניתן להשיג כמה טרמוסטטים בכמה דרגות חום .
תחום העבודה יהיה בהתאם לאזור וסוג העבודה שהמנוע עושה .
במנועים גדולים מתקינים כמה טרמוסטטים בכמה דרגות חום אחד ליד השני .
****
איציק

talw
12-09-07, 23:59
איציק הכל טוב ויפה.
אבל יש אנשים שיקראו את דבריך ויחליפו טרמוסטטים לחום עבודה נמוך יותר בתקווה שהרכב לא יתחמם להם יותר ולרוב הבעיה לא שם.
לפחות זה מה שהבנתי מבעייתו של יגאל,אולי לא הבנתי נכון.
טל

Igal
13-09-07, 00:33
איציק הכל טוב ויפה.
אבל יש אנשים שיקראו את דבריך ויחליפו טרמוסטטים לחום עבודה נמוך יותר בתקווה שהרכב לא יתחמם להם יותר ולרוב הבעיה לא שם.
לפחות זה מה שהבנתי מבעייתו של יגאל,אולי לא הבנתי נכון.
טל

הבעייה שבגינה שאלתי היא הפוכה...
"פתאום" תוך כדאי מאמץ של המנוע הטמפרטורה ירדה (מאמצע הסקלה ל 4\1 ) והלחץ בצינור שחוזר לרדיאטור (קוטר גדול) ירד..כלומר רק באותו הרגע הטרמוסטט ניפתח אבל אז הוא "ניתפס" פתוח גם לאחר שהמנוע התקרר ובקיצור החלפתי טרמוסטט ..(והיו בו חורים) ומשם באה "שאלת החורים" חשוב לציין שאין ולא היה חוסר בנוזל קירור..או אוויר במערכת..

UNIX
13-09-07, 10:43
כשעושים חורים זה למקרה והטרמוסטט "יתקע" סגור
אז שיעברו קצת מים לראש

-->