PDA

צפייה בגרסה מלאה : קניתי גראנד ויש כמה תקלות - מחפש עצות



Jacob80
14-09-07, 20:33
שלום לכולם.

השבוע התחדשתי בגראנד 1997 V8.
בדקתי את הרכב לפני קניה אצל יענק'לה מדרך השטח (שכאן המקום להודות לו על שירות יוצא דופן) ולהלן הממצאים:

- יש שריקה מציקה מהאזור הקדמי (סרן?) במהירות של 90+, איך מצמצמים את הרעש ?
- בהעברה ל 4X4 LOW השילוב בורח החוצה כשעוזבים גז, מה זה יכול להיות ?
- מד חום הרכב עומד באמצע עם תזוזות לכיוון השנתה הבאה אחרי האמצע - האם תקין ?
- ABS נדלק לפעמים אחרי זמן מה ולא כבה עד שמכבים את הרכב


אלה הם עיקר הבעיות.
הרכב יד 3, 215K, טופל עד עכשיו רק במוסך יבואן וכולל היסטוריה מלאה. מנוע הוחלף כולו ב 170K כתוצאה מהתחממות יתר.
לפי איך שזה נראה, האוטו לא היה יותר מדי בשטח ואף נראה כי בזמן האחרון לא היה גם יותר מדי בכביש (הבעלים מתגורר בחו"ל).

כרגע בתכנון (לפי סדר ביצוע):
- הסבה לגז
- מיקום גלגל רזרבי בגג (יש למישהו עצות מה הדרך היעילה/מהירה לעשות זאת ?)
- וו גרירה ..
- הגבהה - קפיצים ובולמים, לא יותר מ 3" - וכאן המקום לשאול אם יש למישהו כזה למכירה ?
- ניתוק מוט מייצב

בעתיד ביותר רחוק (אם הכל ילך כשורה ולא יהיו ביקורים רבים במוסך):
- נעילה אחורית


אשמח לתגובות, לתשובות ולטיפים חשובים
תודה, קובי.

Saar
14-09-07, 22:15
הי,

תתחדש.
לי יש עצה אחת,
אל תתקין מערכת גז לפני (!) שתתקן את כל הליקויים במנוע/חשמל/קירור.
אחרי שתתקן את הליקויים, סע מעט עם הרכב ע"מ לוודא שהכל תקין ורק אז התקן גז.
הסיבה לכך פשוטה,
במידה ותתקין גז כאשר יש לך ליקויים ברכב, ע"מ לתקנם תאלץ:
1. למצוא מוסך שמוכן לטפל ברכב בו מותקנת מערכת גז
2. לשכנע את המוסך/מתקין הגז לקבל אחריות על מעשיו בעת הצורך.

תתחדש ובהצלחה,
סער.

ניר ל
15-09-07, 08:14
אתה מתכוון לתקן את הרכב לבד או בעזרת מוסך ?

אברמלה
15-09-07, 10:48
שלום לכולם.

השבוע התחדשתי בגראנד 1997 V8.
בדקתי את הרכב לפני קניה אצל יענק'לה מדרך השטח (שכאן המקום להודות לו על שירות יוצא דופן) ולהלן הממצאים:

- יש שריקה מציקה מהאזור הקדמי (סרן?) במהירות של 90+, איך מצמצמים את הרעש ?
- בהעברה ל 4X4 LOW השילוב בורח החוצה כשעוזבים גז, מה זה יכול להיות ?
- מד חום הרכב עומד באמצע עם תזוזות לכיוון השנתה הבאה אחרי האמצע - האם תקין ?
- ABS נדלק לפעמים אחרי זמן מה ולא כבה עד שמכבים את הרכב


אלה הם עיקר הבעיות.
הרכב יד 3, 215K, טופל עד עכשיו רק במוסך יבואן וכולל היסטוריה מלאה. מנוע הוחלף כולו ב 170K כתוצאה מהתחממות יתר.
לפי איך שזה נראה, האוטו לא היה יותר מדי בשטח ואף נראה כי בזמן האחרון לא היה גם יותר מדי בכביש (הבעלים מתגורר בחו"ל).

כרגע בתכנון (לפי סדר ביצוע):
- הסבה לגז
- מיקום גלגל רזרבי בגג (יש למישהו עצות מה הדרך היעילה/מהירה לעשות זאת ?)
- וו גרירה ..
- הגבהה - קפיצים ובולמים, לא יותר מ 3" - וכאן המקום לשאול אם יש למישהו כזה למכירה ?
- ניתוק מוט מייצב

בעתיד ביותר רחוק (אם הכל ילך כשורה ולא יהיו ביקורים רבים במוסך):
- נעילה אחורית


אשמח לתגובות, לתשובות ולטיפים חשובים
תודה, קובי.
בוקר טוב.. אני מתאר לעצמי שינקלה אמר לך. ש. שריקה מהחלק הקידמי זה אומר קורונה פיניון שחוקים. מחלה ידועה בגרנד שירוקי.. טרנספר קופץ. משמעותו. החלפת טרנספר או שיפוץ.. מנוע מיתחמם. 1פן קלץ. 2רדיאטור סתום. . טרמוסטט לא תקין.. .. לגביי עלויות.. קורונה פיניון בערך 800 שח . לא כולל מייסבים ועבודה. טרנספר סדר גודל של 2500 שח. . ניקויי רדיאטור בערך 500 שח. פן קלאצ 300 . טרמטסטט 100 שח. המחירים הם +-. . לגביי שאר התיכנונים שלך. קיט הגבהה . בערך 5000 שח. בסווה לגז איין לי מושג כמה זה עולה.. בקיצור תכין 12000 שח לפחות על מנת להשקיע בצרה הזאת.. בהצלחה.

Avishay
15-09-07, 13:19
לגבי קפיצת ידית הטרנספר ב- LOW, לפני שאתה מחליף טרנספר, נסה לבדוק את כוון ידית הטרנספר. אצלי היתה תופעה דומה שנבעה מכך שבמצב אחורי של הידית הטרנספר ה- LOW לא השתלב באופן מלא (הידית לא הגיעה מספיק אחורה במצב אחורי מלא). אם זו הבעייה - אז 10 דקות של עבודה וזה פתור.

חימום "יתר" - אנחנו עדיין בקיץ ומחוג חום המנוע (אצלי לפחות) נמצא לעיתים מעט מעל האמצע ולעיתים ביום חם בעליה ממושכת - יותר מקצת (אבל לא מגיע לתחום האדום). אם זה המצב, לדעתי אין לך בעייה.

כדאי לך גם לעיין במדריך של GRAND (רמי) לטיפול במערכת הקרור בגרנד צירוקי:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=13593&highlight=%E7%E5%ED+%EE%F0%E5%F2


תתחדש,

אבישי

שאולי
15-09-07, 13:37
שופינסקי
איזו הגבהה ב5000 ש"ח ??
שאולי

grand
15-09-07, 19:18
שופינסקי.
פאן קלאץ ב 300 ש"ח, זה מעניין אותי. - ידוע לך מי מוכר מלבד ינוביץ?

מלכי
15-09-07, 20:28
מזל טוב ותיתחדש.
1.מערכת גז 10.5k עד 12k כפי שיעצו לך לא לעשות לפני בדיקת גזי פליטה תקינה עקב בעיות רישוי וקשיי תיאום בין מכונאי בנזין למתקיני גז.
2. מיקום הספר שקול אפשרות לתליה אחורית מחוץ לרכב לדעתי מנסיון יעיל ביותר.
3.כל הנושאים כולל השניים הראשונים "נחרשו" בפורום מכל כיוון אפשרי לו ההיתי קורא אותם אם רכישת הגרנד שלי לפני מס' חודשים היו נחסכות מימני מס' אי נעימויות פה . הפורום הרבה יותר קצר ממה שזה ניראה בהצלחה ותהנה.

אברמלה
15-09-07, 21:46
שאולי . אני כתבתי בערך 5000 שח. תאמין לי שאני לא יודע במדוייק היות ואני לא מיתעסק עם זה. לגביי הפן קלאצ. את האחרון שהיה לי מכרתי ב300 שח. אני מאמין שאפשר לימצוא פן קלאצ תואם לגראנד במחיר כזה. . מיצטער אם הטעיתי כמה חברים..

Jacob80
16-09-07, 18:48
תודה לכולם על התשובות.

מחר אני אמור להתקין מערכת גז לרכב ומרגע שזה יקרה, לא יהיה לי מקום לגלגל הרזרבי.

יש למישהו תוכניות/שרטוט של התקן לגלגל בגג הרכב ? אני פחות רוצה לעשות התקן אחורי, בעיקר מסיבות של עלויות גבוהות יותר.

תודה

tsvikac
17-09-07, 08:24
לגבי מערכת גז
כמו שיעצו לך את זה תשאיר לבסוף אבל ממש לסוף
וגם אז תעשה טובטוב שיעורי בית ותבדוק אצל כאלו שהתקינו כמה זמן
הם עובדים עם זה וכמה זמן זה שורד אצלם כי מהמידע שיש לי זה הולך לעשות לך בעיות
בגדול ובסופו של דבר לא משתלם בעליל.

נמרוד
17-09-07, 13:49
אני מצטרך למזהירים - תבטל את ההזמנה, על תתקין מערכת גז עכשיו. תסדר את הרכב טיפ-טופ, סע כמה חודשים בלי, ורק אז תחשוב על גז, וגם זה רק אחרי שוידאת בכל דרך אפשרית שהמכונאי שלך שאתה סומך עליו מוכן לעבוד על רכב עם מערכת גז!

Igal
18-09-07, 12:34
שלום..

אני התקנתי גז בגראנד ואני מאוד מרוצה .. אבל (מניסיון) חשוב שתוודא שהרכב תקין\אמין ומצבו ברור לך עד תום!! רצוי שתחיה קצת עים הרכב (לפחות 5-10K) ותיראה שאתה באמת מרוצה ליפני שאתה ניכנס לכזה שינוי משמעותי ויקר..

-->