PDA

צפייה בגרסה מלאה : שיפור כוח מנוע ותאוצה בספורטאג'



zapzapzap
15-09-07, 09:28
שלום לכולם,

אני מחפש להוסיף קצת כוח לספורטאג' שלי. אני לא מרוצה מהסחיבה, בעיקר בכביש אבל גם בשטח יש הרבה מקומות בהם הרכב מתקשה לעבור ב HIGH. ב LOW עובר ללא בעיה.
מבקש סיוע או המלצה מה עושים כדי לשפר אותה (לא לבד - אין ידע) ורק לא להציע למכור אותה...
קצת פרטים על הרכב (אצלי 4 שנים):

ספורטאג' 2001, אוטומטית, מוגבהת עם קפיצים וספייסרים, נעילת דיפרנציאל אחורית אוטומטית
(לא אמור להיות קשור לסחיבה כי לא היתה "מטוס" גם לפני הנעילה), צמיגי שטח מלא MT במידה 235/75/15 (היה קודם 215/75/15 וגם מקוריים 207/70/15 וגם איתם לא היתה "מטוס").
131000 ק"מ,עברה טיפול גדול לפני חודש (שמנים, פילטרים), תקלות נבדקו במחשב רכב ולא נמצא כלום, רצועת טיימינג נבדקה- עשתה רק 45K מההחלפה האחרונה, נבדק שמן בטיימינג והכל תקין כולל קומפרסיה, פילטר אויר מקורי חדש, נבדקה מערכת הזרקת דלק ללא תקלות,
עברה טיפול "פלאשינג" במסגרת הטיפול האחרון, רדיאטור חדש (לא מתחממת), אגזוז תקין ללא חורים, ממיר קטליטי לפי מוסך מורשה קאיה יפו תקין, בטיפול האחרון הוחלף גם מיסב מחטים וצלב קידמי בין דריישפט לטרנספר, הרכב מטופל ושמור ברמה גבוהה ונבדק על כל פיפס קטן. שני מוסכים אמרו שהרכב תקין אבל משהו לא נראה לי כי נסעתי על ספורטאג' אחרת עם צמיגים כמו שלי והרכב הגיב שונה משמעותית לטובה (בעל הרכב טוען שלא שיפר כלום). מה יכול להיות? מה אפשר לעשות כדי לשפר? מה אני מפספס כאן?

תודה,
ליאור

חנן-ג'יפולוג
15-09-07, 10:17
הסתייגות: אני לא מכיר את הסורק של הרכב שלך ואת עוצמתו אז יתכן שחלק ממה שאני אכתוב לא רלוונטי.

אני מבין שבדקת קומפרסיה והיא תקינה.
בדקת איזון בין הציל' השונים? ניתוק כל ציל' בתורו ובדיקה של תגובת המחשב? שהוא מוסיף את אותה כמות דלק לציל' האחרים?
לחץ דלק בדקת?
נתונים הגיוניים מחיישן הMAP או הMAF במצערת פתוחה? אם זה MAP אז הוא אמור להגיע כמעט לאותו לחץ אוויר כמו שהוא מגיע במצב שהמנוע לא עובד-באר אחד.
מה אומרת בדיקת הSTALL לגיר?
הגיר מעביר הילוכים נכון? לא חונק את המנוע בסל"ד נמוך מדי?
נתוני חיישני מנוע הגיוניים?

אם עד עכשיו לא זיהית משהו חריג בנתונים הנ"ל, כדאי לעשות נסיעת מבחן שבה תבדוק את כמות האוויר שנכנסת ואת כמות הדלק שמוזרקת במצב של עומס מלא. את הנתונים האלה הבוחן יוכל להשוות לנתוני עבר שיש לו מרכבים דומים אחרים, אם הוא מסודר ושומר רקורד של העבודות שלו. אם אין לו את זה אז אתה יכול לבקש מחבר עם רכב דומה לבוא לבדיקה דומה. יכול להיות שהסורק גם ידע לתת תוצאה של מומנט מנוע בזמן הבדיקה ואת זה תוכל להשוות לנתוני הרכב. בשביל לדמות עומס מלא למשך מספיק זמן שהסורק יוכל לקרוא ושהבוחן יוכל לצלם את התוצאות אתה יכול ללחוץ פולגז ברגל ימין וברגל שמאל לבלום את הרכב שיעמוד על הסל"ד הרצוי לבדיקה. לא לעשות את זה ליותר מכמה שניות רצוף כדי לא לחמם את הבלמים יותר מדי.

-->