אמנון
15-09-07, 20:50
המצבר הישן שלי גסס איזה זמן, ההתנעה נעשתה קשה, מהבחינה שהסטרטר לא מקבל מספיק זרם כדי לסובב את המנוע.
החלפתי מצבר לאחד עם 55 אמפ"ש אבל זרם התנעה שידוע כחזק - אופטימה.
המצבר בן שנתיים אך חדש לגמרי, פשוט ישב על המדף. הטענתי אותו יותר מ24 שעות לפני ההרכבה על האוטו.
סטרטר ראשון אחרי החלפת המצבר - עשן מהמגעים של הסולנואיד ומהסטרטר עצמו, כמו כן הוא מתחמם.
החלפת חוטים וחידוש מגעים - אין עשן והרכב מניע עם התקשות מסויימת (שוב, כאילו אין לו מספיק כוח לסובב את המנוע) אך מניע יחסית מהר.
היום בבוקר מנסה להניע - הסטרטר משמיע קול שילוב בנדיקס אך לא מצליח לסובב את המנוע כלל.
אחרי קצת יאוש - חיברתי את מטען המצברים שלי למצבר, מכיוון שלפי ההיגיון אין מצבר (למרות שנסעתי יום קודם והוא היה אמור להיטען מהאלטרנטור) ומנסע להניע. הסטרטר עושה קצת קולות של סיבוב הזר שיניים (קולות סימליים ביותר, במשך שניה בערך) ולא מצליח. מחכה דקה, נותן סטרטר והרכב מניע עם התקשות קלה. נוסעים לתדלק - אני מדומם מנוע. אחרי התדלוק מנסה להניע - לא מצליח. מחבר כבלים לפריווט שלנו (קליאו 1400), זה לא מעניין את הסטרטר, הוא בשלו, כאילו עדיין אין מצבר. חשבתי שהרנו חלשה מדיי, חיברתי כבלים לסופה - לא מעניין את הסטרטר, אותה רוטינה.
מכאן ואילך כל הטיול הנעתי ע"י גרירה של האוטו/שימוש בגרוויטציה, הרכב פעל רוב היום.
הגעתי הביתה, פירקתי סטרטר מהאוטו - פירקתי אותו לגורמים, קצת ספריי קרב' על הבנדיקס וניקיון סמלי, הרכבתי אותו חזרה וחיברתי אותו למצבר הישן שלי. הוא הסתובב כמו גדול ללא עומס, והבנדיקס עושה תנועת השתלבות עם הסולנואיד שמניע אותו.
הרכבתי סטרטר לאוטו, ניסיתי להניע - כלום. אותו רעש של שילוב הסטרטר ומשם לא מצליח לסובב את המנוע. הסטרטר שוב מתחמם אבל לא כמו מקודם.
יצאתי עכשיו, חיברתי את המטען כמו בבוקר - לא מניע אבל נשמע קרוב יותר להנעה מאשר בלי המטען - משמע הבנדיקס משתלב ומסובב את המנוע מעט.
בבדיקה שעשיתי עכשיו, ללא המטען כמובן, מתח על קטבי המצבר במצב רגיל 12.4v, כשנותנים סטרטר (שלא מצליח לסובב את המנוע) יש 9.2v. ביצעתי את הבדיקה פעמיים.
מה לעזזאל קורה כאן? זה מרגיש כאילו אין מצבר, אבל הבדיקה מראה שהצד הזה תקין (אני חושב), וגם עם סופה שמחוברת אליי בכבלים אין שינוי. מאידך הבוקר עם המטען הצלחתי להניע. ואתמול הצלחתי ללא המטען. והיום כשפירקתי את הסטרטר הוא כן מסתובב ללא עומס.
עזרה, בבקשה..
החלפתי מצבר לאחד עם 55 אמפ"ש אבל זרם התנעה שידוע כחזק - אופטימה.
המצבר בן שנתיים אך חדש לגמרי, פשוט ישב על המדף. הטענתי אותו יותר מ24 שעות לפני ההרכבה על האוטו.
סטרטר ראשון אחרי החלפת המצבר - עשן מהמגעים של הסולנואיד ומהסטרטר עצמו, כמו כן הוא מתחמם.
החלפת חוטים וחידוש מגעים - אין עשן והרכב מניע עם התקשות מסויימת (שוב, כאילו אין לו מספיק כוח לסובב את המנוע) אך מניע יחסית מהר.
היום בבוקר מנסה להניע - הסטרטר משמיע קול שילוב בנדיקס אך לא מצליח לסובב את המנוע כלל.
אחרי קצת יאוש - חיברתי את מטען המצברים שלי למצבר, מכיוון שלפי ההיגיון אין מצבר (למרות שנסעתי יום קודם והוא היה אמור להיטען מהאלטרנטור) ומנסע להניע. הסטרטר עושה קצת קולות של סיבוב הזר שיניים (קולות סימליים ביותר, במשך שניה בערך) ולא מצליח. מחכה דקה, נותן סטרטר והרכב מניע עם התקשות קלה. נוסעים לתדלק - אני מדומם מנוע. אחרי התדלוק מנסה להניע - לא מצליח. מחבר כבלים לפריווט שלנו (קליאו 1400), זה לא מעניין את הסטרטר, הוא בשלו, כאילו עדיין אין מצבר. חשבתי שהרנו חלשה מדיי, חיברתי כבלים לסופה - לא מעניין את הסטרטר, אותה רוטינה.
מכאן ואילך כל הטיול הנעתי ע"י גרירה של האוטו/שימוש בגרוויטציה, הרכב פעל רוב היום.
הגעתי הביתה, פירקתי סטרטר מהאוטו - פירקתי אותו לגורמים, קצת ספריי קרב' על הבנדיקס וניקיון סמלי, הרכבתי אותו חזרה וחיברתי אותו למצבר הישן שלי. הוא הסתובב כמו גדול ללא עומס, והבנדיקס עושה תנועת השתלבות עם הסולנואיד שמניע אותו.
הרכבתי סטרטר לאוטו, ניסיתי להניע - כלום. אותו רעש של שילוב הסטרטר ומשם לא מצליח לסובב את המנוע. הסטרטר שוב מתחמם אבל לא כמו מקודם.
יצאתי עכשיו, חיברתי את המטען כמו בבוקר - לא מניע אבל נשמע קרוב יותר להנעה מאשר בלי המטען - משמע הבנדיקס משתלב ומסובב את המנוע מעט.
בבדיקה שעשיתי עכשיו, ללא המטען כמובן, מתח על קטבי המצבר במצב רגיל 12.4v, כשנותנים סטרטר (שלא מצליח לסובב את המנוע) יש 9.2v. ביצעתי את הבדיקה פעמיים.
מה לעזזאל קורה כאן? זה מרגיש כאילו אין מצבר, אבל הבדיקה מראה שהצד הזה תקין (אני חושב), וגם עם סופה שמחוברת אליי בכבלים אין שינוי. מאידך הבוקר עם המטען הצלחתי להניע. ואתמול הצלחתי ללא המטען. והיום כשפירקתי את הסטרטר הוא כן מסתובב ללא עומס.
עזרה, בבקשה..