PDA

צפייה בגרסה מלאה : בעיות התנעה תמוהות בסיקס



אמנון
15-09-07, 20:50
המצבר הישן שלי גסס איזה זמן, ההתנעה נעשתה קשה, מהבחינה שהסטרטר לא מקבל מספיק זרם כדי לסובב את המנוע.
החלפתי מצבר לאחד עם 55 אמפ"ש אבל זרם התנעה שידוע כחזק - אופטימה.
המצבר בן שנתיים אך חדש לגמרי, פשוט ישב על המדף. הטענתי אותו יותר מ24 שעות לפני ההרכבה על האוטו.

סטרטר ראשון אחרי החלפת המצבר - עשן מהמגעים של הסולנואיד ומהסטרטר עצמו, כמו כן הוא מתחמם.
החלפת חוטים וחידוש מגעים - אין עשן והרכב מניע עם התקשות מסויימת (שוב, כאילו אין לו מספיק כוח לסובב את המנוע) אך מניע יחסית מהר.
היום בבוקר מנסה להניע - הסטרטר משמיע קול שילוב בנדיקס אך לא מצליח לסובב את המנוע כלל.
אחרי קצת יאוש - חיברתי את מטען המצברים שלי למצבר, מכיוון שלפי ההיגיון אין מצבר (למרות שנסעתי יום קודם והוא היה אמור להיטען מהאלטרנטור) ומנסע להניע. הסטרטר עושה קצת קולות של סיבוב הזר שיניים (קולות סימליים ביותר, במשך שניה בערך) ולא מצליח. מחכה דקה, נותן סטרטר והרכב מניע עם התקשות קלה. נוסעים לתדלק - אני מדומם מנוע. אחרי התדלוק מנסה להניע - לא מצליח. מחבר כבלים לפריווט שלנו (קליאו 1400), זה לא מעניין את הסטרטר, הוא בשלו, כאילו עדיין אין מצבר. חשבתי שהרנו חלשה מדיי, חיברתי כבלים לסופה - לא מעניין את הסטרטר, אותה רוטינה.
מכאן ואילך כל הטיול הנעתי ע"י גרירה של האוטו/שימוש בגרוויטציה, הרכב פעל רוב היום.

הגעתי הביתה, פירקתי סטרטר מהאוטו - פירקתי אותו לגורמים, קצת ספריי קרב' על הבנדיקס וניקיון סמלי, הרכבתי אותו חזרה וחיברתי אותו למצבר הישן שלי. הוא הסתובב כמו גדול ללא עומס, והבנדיקס עושה תנועת השתלבות עם הסולנואיד שמניע אותו.
הרכבתי סטרטר לאוטו, ניסיתי להניע - כלום. אותו רעש של שילוב הסטרטר ומשם לא מצליח לסובב את המנוע. הסטרטר שוב מתחמם אבל לא כמו מקודם.

יצאתי עכשיו, חיברתי את המטען כמו בבוקר - לא מניע אבל נשמע קרוב יותר להנעה מאשר בלי המטען - משמע הבנדיקס משתלב ומסובב את המנוע מעט.

בבדיקה שעשיתי עכשיו, ללא המטען כמובן, מתח על קטבי המצבר במצב רגיל 12.4v, כשנותנים סטרטר (שלא מצליח לסובב את המנוע) יש 9.2v. ביצעתי את הבדיקה פעמיים.


מה לעזזאל קורה כאן? זה מרגיש כאילו אין מצבר, אבל הבדיקה מראה שהצד הזה תקין (אני חושב), וגם עם סופה שמחוברת אליי בכבלים אין שינוי. מאידך הבוקר עם המטען הצלחתי להניע. ואתמול הצלחתי ללא המטען. והיום כשפירקתי את הסטרטר הוא כן מסתובב ללא עומס.

עזרה, בבקשה..

עירא
16-09-07, 00:25
נשמע שהמצבר שלך לא תקין.
לגבי ניסיונות ההתנעה, יכול מאוד ליהיות שאתה עם כבלים לא איכותיים והמפל מתח עליהם גדול מידיי.
תנסה לקחת עוד סט כבלים ולחבר אותו במקביל לסט הזה ותראה אם יש הבדל.
בנוזף אני ממליץ לנסות להטעין את המצבר (גם החדש וגם הישן) עם מטען מצברים אלקטרוני (משווק בארץ ע"י שנפ) שמחולל ניסים למצברים.
עירא

אמנון
16-09-07, 01:14
הכבלים שהשתמשתי בהם הם מהטובים שיצא לי לעבוד איתם למען האמת.

למרות שכל הבעיה הזו לא ברורה לי, קשה לי להאמין שהמצבר(ים) הם הבעיה. גם בגלל ניסיון החיבור עם הכבלים, גם בגלל המתח על קטבי המצבר בבדיקה עם רב מודד, וגם מכיוון שהמצבר חדש.
כשפירקתי את הסטרטר היום הוא נראה די רע ועלה ממנו ריח שרוף מעט. למרות שהוא מסתובב ללא עומס.

המטען שלי הוא בוש Battamax 8 אם זה משנה משהו..

מישהו יכול לשפוך אור על הנושא? אני כבר בדרך לקנות סטרטר משומש..

UNIX
16-09-07, 06:47
שים לב בסטרטר סיקס חשוב מאוד שהבורג
שאליו מתחבר הכבל פלוס
חייב להיות מהודק חזק כי הוא בעצם 2 מגעים
פתח את המכסה של הבנדיקס
יש שם 2 פסי נחושת שבזמן סטרטר הם צריכים להתחבר יחד
יש שם פלטינה בינהם תראה שהיא עוד קיימת

סטרטר סיקס בכללי זה חרא של סטרטר אין מה לעשות
חייב מצבר ממש חזק בשביל לעבוד
כששיפצתי את שלי אז המשפץ הראה לי שאצלו הוא עובד באתי הבייתה הרכבתי ונאדה לא זז
רק תיקתוקים חזרתי אליו והוא הראה לי בבירור איך יש הבדל בין מצבר חזק שעובד מעולה למצבר יחסית חלש שלא הזיז בכלל את הסטרטר ורק תיקתק

lizard
16-09-07, 07:02
אמנון, מה הזרם התנעה של המצבר שלך? הכוונה לחדש של ה55 אמפ"ש. האם הבנתי נכון והוא עמד כמה שנים? אם כן, יש סיכוי טוב שהוא נהרס. לי יש מצבר של 95 אמפר שעמד בזמן השיפוץ ואחרי כן כשלקחתי אותו למפעל הסבירו לי שהזרם התנעה שלו נדפק בגלל פריקה מלאה של המצבר.

נמרוד
16-09-07, 08:20
מצבר רגיל שעמד כמה חודשים מת. אופטימה אמור לעמוד בפריקה מלאה, אבל אני חושב שגם הוא אחרי אחסון של שנתיים "לא במיטבו".

נסיוני האישי, עם כל הרכבים שהיו ברשותי, מלמד אותי שעם מצברים אין סנטימנטים - הטענות זה אקמול, זה עוזר נקודתית ומאריך עוד קצת את הקץ, אבל צריך לדעת מתי לחתוך ולהפרד ממצבר ישן. אין כמו מצבר חדש, מתאים ו"טרי", שפשוט מעלים בעיות. עד שלא יהיה לך מצבר כזה, קשה לבוא בטענות ולבדוק באמת את מצב הסטרטר ובעיות אחרות שאולי קיימות.

eran4x4
16-09-07, 21:04
אמנון

בלי קשר לתקלה הספציפית כאשר אתה מניע רכב בעזרת כבלים
את הכבל של המינוס ברכב שמנסים להניע רצוי לחבר ישירות לגוף המנוע - ככה אתה נותן את המינוס ישירות לסטרטר ולא דרך שרשרת חיבורים.

אמנון
16-09-07, 22:54
איך אני יכול להיות בטוח שהמצבר הוא הבעיה?
הבדיקה שהצגתי, מתח קטבים ללא עומס 12.4v ובזמן ההתנעה 9.2v לא מעיד על מצבר תקין?
איך אפשר להסביר את עניין המצבר גם אחרי שחיברתי בכבלים את המצבר שלי למצבר של סופה מונעת ועובדת, ולא היה שינוי? הסטרטר מתנהג כאילו לא חובר בכבלים לרכב אחר.
איזה בדיקה אני יכול לעשות כדי לוודא שהמצבר הוא הבעיה?

UNIX
16-09-07, 23:58
שים לב בסטרטר סיקס חשוב מאוד שהבורג
שאליו מתחבר הכבל פלוס
חייב להיות מהודק חזק כי הוא בעצם 2 מגעים
פתח את המכסה של הבנדיקס
יש שם 2 פסי נחושת שבזמן סטרטר הם צריכים להתחבר יחד
יש שם פלטינה בינהם תראה שהיא עוד קיימת

סטרטר סיקס בכללי זה חרא של סטרטר אין מה לעשות
חייב מצבר ממש חזק בשביל לעבוד
כששיפצתי את שלי אז המשפץ הראה לי שאצלו הוא עובד באתי הבייתה הרכבתי ונאדה לא זז
רק תיקתוקים חזרתי אליו והוא הראה לי בבירור איך יש הבדל בין מצבר חזק שעובד מעולה למצבר יחסית חלש שלא הזיז בכלל את הסטרטר ורק תיקתק

פעם שלישית גלידה

lizard
17-09-07, 05:44
איך אני יכול להיות בטוח שהמצבר הוא הבעיה?
הבדיקה שהצגתי, מתח קטבים ללא עומס 12.4v ובזמן ההתנעה 9.2v לא מעיד על מצבר תקין?
איך אפשר להסביר את עניין המצבר גם אחרי שחיברתי בכבלים את המצבר שלי למצבר של סופה מונעת ועובדת, ולא היה שינוי? הסטרטר מתנהג כאילו לא חובר בכבלים לרכב אחר.
איזה בדיקה אני יכול לעשות כדי לוודא שהמצבר הוא הבעיה?

זה לא קשור למתח אלא לזרם. יש לי מצבר שעמד ופרק פריקה מלאה, לקחתי אותו למפעל שייצר אותו והמנהל שם הראה לי שהזרם התנעה של המצבר נפגע. פשוט אלו מצברים שלא בנויים לפריקה מלאה ונפגעים מזה.
הייתי אומר להביא את המצבר ולקחת אותו לבדיקה, אם זה מתאפשר לך. אין לי בעיה לטפל לך בנושא, רק תארגן את המצבר עד ת"א.
חוץ מזה, אם אתה רוצה, אני יכול לארגן לך מצברים יחסית בזול. לי יש 2 של 95 אמפ"ש וזרם הנעה הכי גדול, ברמה הגיונית, שמצאתי. עלה אבל לא כל כך יקר.

-->