PDA

צפייה בגרסה מלאה : מפסק עם מנורת חיווי - על מה החיווי?



יגאל81
15-09-07, 23:56
במפסקים עם מנורת חיווי - כמו של מפשיר האדים או אור ערפל. האם המנורה מראה רק שהמפסק דלוק, או שגם האור דולק בפועל?
זאת אומרת, במקרה של מנורה שרופה, האור במפסק עדיין צריך לדלוק?

חנן-ג'יפולוג
16-09-07, 00:15
יש גם מקרים שבהם התאורה במפסק מעידה על כך שהאביזר הממותג אכן פועל, אבל זה נדיר מאוד. כנראה שהתשובה לשאלה במקרה שלך היא שהאור רק מעיד על מצב המפסק.

סער
16-09-07, 00:28
כמעט תמיד החיווי במפסק הוא לפעולת המפסק בלבד (מנגנון הנורה מובנה במפסק) ולא מהווה משוב להפעלת הרכיב שהמפסק מפעיל.

במעגלים חשמליים פשוטים אין בעיה לתת חיווי לסגירת מעגל (למשל מפסק, נורת חיווי ותאורה המחוברים כולם בטור ואז אם התאורה שרופה גם נורת החיווי לא תפעל) אך בצרכנים "כבדים" כל רכיבי מעגל כזה יצטרכו לעמוד בזרם גבוה ובהרבה מקרים ברכב, המפסק עובד בזרם נמוך ומממסר הפעלת צרכן גדול יותר.
מפסקי "דרישה-דיווח" נפוצים בתעופה - לחצן מרובע ובתוכו 4 נורות קטנות, ה2 התחתונות מראות הפעלה של המפסק, ה2 העליונות - דיווח שאכן הרכיב מופעל. תורה שלמה (מהיכן החיווי ומה באמת מחווה), הרבה מעבר לנדרש בעולם הרכב שלנו.....

eran4x4
16-09-07, 07:19
כמעט תמיד החיווי במפסק הוא לפעולת המפסק בלבד (מנגנון הנורה מובנה במפסק) ולא מהווה משוב להפעלת הרכיב שהמפסק מפעיל.

במעגלים חשמליים פשוטים אין בעיה לתת חיווי לסגירת מעגל (למשל מפסק, נורת חיווי ותאורה המחוברים כולם בטור ואז אם התאורה שרופה גם נורת החיווי לא תפעל) אך בצרכנים "כבדים" כל רכיבי מעגל כזה יצטרכו לעמוד בזרם גבוה ובהרבה מקרים ברכב, המפסק עובד בזרם נמוך ומממסר הפעלת צרכן גדול יותר.
מפסקי "דרישה-דיווח" נפוצים בתעופה - לחצן מרובע ובתוכו 4 נורות קטנות, ה2 התחתונות מראות הפעלה של המפסק, ה2 העליונות - דיווח שאכן הרכיב מופעל. תורה שלמה (מהיכן החיווי ומה באמת מחווה), הרבה מעבר לנדרש בעולם הרכב שלנו.....

גם במעגלים פשוטים זה ממש לא טרוויאלי לחבר את הנורה בטור לצרכן!

המקום היחיד שבו אני יודע שזה קיים ברכב זה במעגל טעינה (נורית בקרת טעינה) וזה חלק מתכנון המעגל

-->