PDA

צפייה בגרסה מלאה : ירידת מפלס מים - דיסקברי



jn
16-09-07, 09:29
שלום,
דיסקברי TDI300 שנת 96.
אני בודק מים בכל יום ראשון. בד"כ אחרי שבוע נסיעה (כביש בעיקר) המפלס קצת מתחת לקו המדיד.
השבוע כרגיל בדקתי מים ביום ראשון ומילאתי קצת. האוטו עמד כל החג (רביעי עד ראשון) והיום בבוקר להפתעתי היה חסר אולי חצי ליטר מים.
לא ראיתי שום סימני נזילה מתחת לאוטו.

יש למישהו רעיון מה בדיוק קורה כאן?

תודה.

landrover
16-09-07, 17:29
או נזילה מרדיאטור חימום - צריך לבדוק ליד הרגליים של המושב של הנוסע ,
או בצד הרכב ליד הגלגל ,

או נזילה לתוך הבלוק (מקווה שזה לא המצב)

או נזילה חלשה במקום שאתה לא רואה...

אמיר.

jn
16-09-07, 18:15
רטיבות ליד הרגליים של הנוסע אין.
לא ראיתי נזילה ליד הגלגל.

איך מזהים אם בכלל נזילה לבלוק?

איך מוצאים נזילה קטנה? (לחץ?)

תודה.

שלומי
16-09-07, 18:42
איך מוצאים נזילה קטנה? (לחץ?)

ישנו מכשיר יעודי - נראה כמו פקק עם שעון ופומפה קטנה עליו - מחברים במקום הפקק מים ו"מנפחים" את מע' הקירור .
ניתן להבחין באיבוד לחץ (=דליפה ) מהמע' וגם לאתר נזילות.

איבוד מים יכול לנבוע גם מהתחממות (פאן קלאץ' לא תקין ,משאבת מים וכו')

אפשרות נוספת - פקק של מיכל עיבוי לא תקין - אם תסתכל על הפקק מבפנים תראה שהוא גם ווסת הלחץ של המע' ,
כשהוא לא תקין (קפיץ עייף / לכלוך) יכולה להופיע היעלמות מים .

מקומות נוספים המועדים לנזילות - מיכל העיבוי עצמו ,צינור עליון מהרדיאטור .

ניסית לחנות מעל מקום נקי ? אולי זו נזילה שמופיע כשהרכב קר ?

עדכן אותנו ,

שלומי

jn
16-09-07, 19:58
מו שציינתי הרכב עמד 4 ימים (רביעי עד ראשון) כש3 ימים לםני כן נבדקו המים ומולאו.
כמו כן לפני כמה ימים שמתי לב שיש מין שריקה מאשור פקק כל המים (כשהרכב חם).
זה תקין ? (פריקת לחץ?)

תודה

jn
16-09-07, 19:59
האם למישהו יש את המכשיר למדידת לחץ מחם?
איפה ניתן להשיג אותו?

ענבר
16-09-07, 21:15
יש לי מתאם למיכל עיבוי של TDI300 + ערכת לחץ,
אתה מוזמן להשאיל (אני מהמרכז).

ענבר

Nir_Az
22-09-07, 16:09
יש לי מתאם למיכל עיבוי של TDI300 + ערכת לחץ,
אתה מוזמן להשאיל (אני מהמרכז).

ענבר

יש לאלי שחר

gp1
24-09-07, 21:27
nir_az מילא באתר הצהוב אתה משמש סוכן של אלי שחר , עשה טובה . תשאיר את זה שם ! תודה .





אולי אטם בית המשאבת מים ( יש מקרים שמוסכים נבחרים שמים סיליקון במקום האטם )
תבדוק בין בית משאבת המיים לגוף המנוע ( תעיף מבט מהצד של האלטרנטור קרוב לסעפת האגזוז ) אם יש שם רטיבות אז או שהלך האטם או שהסיליקון סיים את חייו . להחליף אטם שם זה קצת פרוייקט של שעתיים למנוסה ומעלה . לאחר מעשה , בפעם הבאה אתן למוסך , שווה את ה- 300 ל-500 ש"ח ושהם ייעבדו .

jn
25-09-07, 16:18
תודה לכל התומכים...

בעזרתו האדיבה של ענבר בדקתי בעזרת משאבת לחץ והתגלתה דליפה מיציאת צינור מים עליון
מהרדיאטור.
כרגע בהרצה לבדוק שהבעיה אכן נפתרה.

תודה

-->