PDA

צפייה בגרסה מלאה : שימוש בפנימית במקרה של קרע בדופן הצמיג?



אוקטבה
16-09-07, 18:15
רציתי לשמוע (לקרוא)את דעתכם לגבי שימוש בפנימית בצמיג עם דופן קרועה.
בטיול החג נקרעו לי שני צמיגים באותו צד והיה לי רק צמיג ספייר אחד.
האם לדעתכם ניתן להכניס פנימית לצמיג טיובלס בשטח?
מדובר על צמיג 255X60X18 וגנט מגנזיום.
ברור לי שזהו פתרון זמני אבל האם הוא ישים לצורך יציאה עצמאית מהשטח?
בתודה מראש
צחי

שלומי
16-09-07, 18:46
לדעתי אפשר אך קשה .
עדיף מלחזור על הג'אנט .

מצריך הכנה גם של כלים

תקפוץ לצמיגאי ותבקש שיסביר לך (עם המחשה ,הדגמה הוא בטח לא יסכים לתת :-) ) .

איך הסתדרתם ? צמיג מרכב אחר ?

איציק - 4X6ZH
16-09-07, 18:54
אפשרי בהחלט
זאת הדרך הנכונה לחילוץ עצמי .
לדעתי חובה להחזיק פנימית אחת לפחות . ( המידה לא כל כך חשובה )
רצוי כלים ( לא חובה ) :wink:
נדרש קומפרסור או כלי ניפוח אחר
והרבה נסיון
****
איציק

אוקטבה
16-09-07, 19:29
לדעתי אפשר אך קשה .
עדיף מלחזור על הג'אנט .

מצריך הכנה גם של כלים

תקפוץ לצמיגאי ותבקש שיסביר לך (עם המחשה ,הדגמה הוא בטח לא יסכים לתת :-) ) .

איך הסתדרתם ? צמיג מרכב אחר ?
היות ובעלי לנדרובר הם אנשים טובים אז בעזרת המוסך שלי קיבלתי שמות של לקוחות מהאיזור(הערבה)
הרמתי טלפון הצגתי את הבעיה ואמרו לי בוא תיקח ונתנו לי את הגלגל ספייר שלהם כדי לחזור צפונה למרכז הארץ.
היום רכשתי צמיגים חדשים ושלחתי חזרה את הגנט+הצמיג ששימש אותי לבעליו.
צחי פרימק

asafk
22-09-07, 17:34
לתיקון שטח, או עד הבית- זה בסדר. קשה מאוד לביצוע, אבל בסדר.
לשימוש קבוע- אסור בשום אופן לנסוע עם פנימית בתוך צמיג טיובלס. יש גם הנחיה של משרד התחבורה בנושא בעקבות תאונה שנגרמה בגלל שימוש בפנימית כנ"ל.

אסף.

tooshey
22-09-07, 19:26
אם יש חור או קרע קטן,נגיד עד ס'מ אחד,הכי טוב לתקן עם תולעים לטיובלס.
הבעיה היא,שאם החור גדול מידי לתיקון טיובלס,גם לשים פנימית יהיה בעיה.
הפנימית תשאף לצאת דרך הקרע ומהר מאד תצבט או תקרע.
אם הקרע בסוליה,יש גם סיכוי שבולטים ממנו סיבי פלדה חדים שיזיקו לפנימית.
לכן,הפתרון המלא הוא פירוק שפת צמיג אחת מהג'נט,תיקון עם טלאי פנימי על הקרע ואז הכנסת פנימית.
לדעתי,לא מעשי במציאות שלנו בטיולים קצרים של יום או יומיים.יותר מתאים למסעות חוצי יבשות.
דורש זמן,כלים מיוחדים וגדולים והרבה ניסיון מעשי.

היה כבר שרשור בנושא שנפתח ע"י גיתאי.

ד"א,באיזה סוג צמיג היה הקרע?
צמיג כביש מקורי שמגיע על לנד רובר?
אני מאמין שאם היה צמיג שטח אמיתי משובח,לא היית מגיע לשרשור הזה כלל...

בברכה,טושי

אוקטבה
22-09-07, 22:10
ערב טוב וגמר חתימה טובה,
הצמיגים היו של "גודייר" זהים למה שהגיעה עם האוטו.
הגנט הינו גנט מגנזיום כך שלא ניתן לפרק חלק ממנו.
הצמיגים הוחלפו לצמיגי שטח אמיתיים במידה הרשומה ברשיון.
אגב בצמיג אחד היה קרע של כ 10-12 ס"מ ובשני קרע של כ 1-2 ס"מ.
חבר שהיה איתי חשב שהצמיגים נפגעו ממעלה עשוש, לא נראה לי סביר כי יום קודם עלינו אותו.(כך שאם היתה בעיה היא היתה מתגלה קודם)
צחי

איציק - 4X6ZH
22-09-07, 22:22
הכנסת פנימית היא פעולה שלא לוקחת שעות . 10 דקות זה הרבה זמן ( למי שיודע )
על הפנימית ניתן להגן מהקרע בדופן על ידי רצועת גומי שניתן לחתוך משטיח הרכב ;)
לא חסר טריקים .
****
איציק

tooshey
23-09-07, 06:55
הכנסת פנימית היא פעולה שלא לוקחת שעות . 10 דקות זה הרבה זמן ( למי שיודע )
על הפנימית ניתן להגן מהקרע בדופן על ידי רצועת גומי שניתן לחתוך משטיח הרכב ;)
לא חסר טריקים .
****
איציק

איציק
לך זה יקח 10 דקות,לי אולי 15,אבל לבחור ששאל השאלה יקח שעות.
אם בכלל יצליח להוריד את הצמיג ממדרגת הטיובלס.
כדי להגיע למיומנות של 10 דקות צריך שנות ניסיון כמו שלך או הרבה תרגול מעשי.
נראה לך שבעל לנדרובר חדש יעביר את זמנו בתרגול פירוק והרכבת צמיגים בשטח עד שיגיע לרמת מיומנות של פנצ'רמאכר זקן?

לחתוך רצועה משטיח הרכב??? אתה יודע כמה עולה שטיח של המפלצת המוצצת???
ולפרק ג'נט מגנזיום "18 מקורי בשטח???
הג'נט עלול להפגע מהכפות והוא עולה לפחות כמו ארבעה שטיחונים מקורייים...

ולך צחי
לא כתבתי לפרק חלק מהג'נט אלא להוריד שפת צמיג אחת מהג'נט.
לדעתי,הפתרון המעשי עבורך הוא להשיג גלגל נוסף,שישמש כספאר שני לטיולים ארכים.
מידת הצמיג המדוייקת לא משנה,העיקר שהחורים בג'נט יתאימו לרכב שלך.
כמו כן,להחזיק ערכת תיקוני טיובלס טובה+קומפרסור,ולדעת להשתמש בה.
אפשר גם לטייל רק חברים שיש להם גלגלים בדיוק כמו שלך,וכך לבנות מאגר ספארים גדול...

בכל מקרה,אם עברת לצמיגי שטח טובים,הפחתת במידה ניכרת את הסיכויים לקרע בדופן...

בברכה,טושי

איציק - 4X6ZH
23-09-07, 09:29
אוי אוי

איך הדור הולך ופוחת :cry: :cry: :cry:
חשבתי לעצמי אולי יהיה מי שמוכן ללמוד
*****
ובמחשבה שניה גם להחלפת מנורה בבית מזמינים שרות . ובינתיים נשארים כל החג בלי אור ;)
******
גנט מגנזיום לרכב שטח אתה באמת חושב שהוא ישרוד בלי שריטות ופגיעות .
ונגיד שהגנט יקבל שריטה ... אז מה ?
והמכונה שמפרקת את הצמיגים בפנצריה לא פוגעת בגנט :lol:
******
איציק

itay-rover
23-09-07, 09:42
אוי אוי

איך הדור הולך ופוחת :cry: :cry: :cry:
חשבתי לעצמי אולי יהיה מי שמוכן ללמוד
*****
ובמחשבה שניה גם להחלפת מנורה בבית מזמינים שרות . ובינתיים נשארים כל החג בלי אור ;)
******
גנט מגנזיום לרכב שטח אתה באמת חושב שהוא ישרוד בלי שריטות ופגיעות .
ונגיד שהגנט יקבל שריטה ... אז מה ?
והמכונה שמפרקת את הצמיגים בפנצריה לא פוגעת בגנט :lol:
******
איציק

נו אז אל תתעצל ותספר איך עושים את זה!!!דווקא יש מי שצמא ללמוד!
אתה הבאת את זה על עצמך....

איציק - 4X6ZH
23-09-07, 09:51
אין כל בעיה :idea:

אתה / אתם מוזמנים לתרגיל פרוק הרכבה צמיגים ללא מכונה . ( עם כפות )
אפשר לעשות הצגה לטובת כל מי שנמצא בבור
אפשר לעשות הצגה לטובת כל מי שנמצא במדורה בירקונים
*****
רק למי שרוצה קריאת שרות פרטית הביתה לוח הזמנים שלי מלא .
*****
תארגן תגיד מתי . עכשיו כבר לא שיא החום כך שאפשר לעשות תרגילי כושר פרוק הרכבה צמיגים .
*****
איציק

eran4x4
23-09-07, 20:00
לדעתי,הפתרון המעשי עבורך הוא להשיג גלגל נוסף,שישמש כספאר שני לטיולים ארכים.
מידת הצמיג המדוייקת לא משנה,העיקר שהחורים בג'נט יתאימו לרכב שלך

אתה בטוח שב LR3 הוא יכול לסוע אם צמיד בגודל שונה בלי שהמחשב ישתגע?

אני לא הייתי מאמר על זה

קיד
23-09-07, 22:16
נו אז אל תתעצל ותספר איך עושים את זה!!!דווקא יש מי שצמא ללמוד!
אתה הבאת את זה על עצמך....
גרסה א' לאלו שאין להם כפות.
מורידים את הגלגל התקול, ומרכיבית זמנית את הגלגל החלופי.
מוציאים את הונטיל מהגלגל.
מניחים את הגלגל מול גלגל קדמי שמאל, ובזהירות דורסים רק את הסוליה עם הרכב. כך שהצמיג יורד מהחישוק.
הופכים את הגלגל וחוזרים על התהליך על מנת לפרוק גם את הצד השני.
חותכים את הונטיל עם סכין חד, ומוציאם את השארית.
דוחפים בכוח את הפנימית פנימה, ומכניסים את הונטיל למקומו.
מסדרים היטב את הפנימית
מנפחים.

גרסה ב'
מוציאים צד אחד של הצמיג,
מבצעים תיקון פרוביזורי (זמני) בקרע.
מכניסים פנימית
ומרכיבים.

טושי,
אני מתפלא עליך....
אין כאן שעה עבודה לאדם אחד, כולל הרמת הצלייה והכנת הקפה.

בברכה,
קיד, שתמיד לוקח פנימית.

אוקטבה
24-09-07, 00:58
איציק
לך זה יקח 10 דקות,לי אולי 15,אבל לבחור ששאל השאלה יקח שעות.
אם בכלל יצליח להוריד את הצמיג ממדרגת הטיובלס.
כדי להגיע למיומנות של 10 דקות צריך שנות ניסיון כמו שלך או הרבה תרגול מעשי.
נראה לך שבעל לנדרובר חדש יעביר את זמנו בתרגול פירוק והרכבת צמיגים בשטח עד שיגיע לרמת מיומנות של פנצ'רמאכר זקן?

לחתוך רצועה משטיח הרכב??? אתה יודע כמה עולה שטיח של המפלצת המוצצת???
ולפרק ג'נט מגנזיום "18 מקורי בשטח???
הג'נט עלול להפגע מהכפות והוא עולה לפחות כמו ארבעה שטיחונים מקורייים...

ולך צחי
לא כתבתי לפרק חלק מהג'נט אלא להוריד שפת צמיג אחת מהג'נט.
לדעתי,הפתרון המעשי עבורך הוא להשיג גלגל נוסף,שישמש כספאר שני לטיולים ארכים.
מידת הצמיג המדוייקת לא משנה,העיקר שהחורים בג'נט יתאימו לרכב שלך.
כמו כן,להחזיק ערכת תיקוני טיובלס טובה+קומפרסור,ולדעת להשתמש בה.
אפשר גם לטייל רק חברים שיש להם גלגלים בדיוק כמו שלך,וכך לבנות מאגר ספארים גדול...

בכל מקרה,אם עברת לצמיגי שטח טובים,הפחתת במידה ניכרת את הסיכויים לקרע בדופן...

בברכה,טושי
דוקא לא נולדתי עם דיסקברי 3.....
ואני אולי לא בעל רכב אופייני לLR3, אין לי בעית שריטות לא ברכב ובטח לא בגנט.
יש לי ערכת תיקון פנצרים(תולעים) ומדחס גדול קבוע באוטו.
אגב בין הפתרונות שניסיתי למצוא באותה שבת היו גם שיחות טלפון עם לפחות שני פנצרמאכרים שאיש מהם( כמו גם אמנון לב ממושב עין יהב) לא העלה את האפשרות הנ"ל.
להיפך הבחור מאילת טען שאין לו יכולת לפרק בשטח ואמר שבפנצרייה עם המכונה זה קשה.
זו גם הסיבה ששאלתי כדי לקבל דעה נוספת ממי שמכיר צמיג כזה (במידות).
אגב כל הסיפור לקח שעתיים וארבעים דקות מיציאה לחזרה עם צמיג תקין.
הערה נוספת בטיול הייתי פצוע ביד שמאל כך שנאלצתי להעזר בבן שלי ובחבר כי זה לא כל כך קל ביחד אחת כאשר השניה לא תיפקדה.
לילה טוב
צחי

איציק - 4X6ZH
24-09-07, 07:54
זה כנראה ההבדל הדק בין הסבר מקצועי איכותי
לבין הסבר מכאלה שמתפרנסים מחילוצים .
וכל מה שהם מצפים שתזמין חילוץ באלפי שקלים .:roll:
*****
איציק

אוקטבה
24-09-07, 08:34
זה כנראה ההבדל הדק בין הסבר מקצועי איכותי
לבין הסבר מכאלה שמתפרנסים מחילוצים .
וכל מה שהם מצפים שתזמין חילוץ באלפי שקלים .:roll:
*****
איציק
אלף: תודה ולא בציניות.
בית :אני אשמח לדעת מתי ההסבר המלווה בהדגמה.
יום טוב
צחי
דרך אגב אף אחד מהארבעה שדיברתי איתו לא דיבר בכלל על סכום כסף לחילוץ כך שהנושא לא נפל בגלל דרישה כספית כזאת או אחרת.

asafk
26-09-07, 17:10
גרסה א' לאלו שאין להם כפות.
מורידים את הגלגל התקול, ומרכיבית זמנית את הגלגל החלופי.
מוציאים את הונטיל מהגלגל.
מניחים את הגלגל מול גלגל קדמי שמאל, ובזהירות דורסים רק את הסוליה עם הרכב. כך שהצמיג יורד מהחישוק.
הופכים את הגלגל וחוזרים על התהליך על מנת לפרוק גם את הצד השני.
חותכים את הונטיל עם סכין חד, ומוציאם את השארית.
דוחפים בכוח את הפנימית פנימה, ומכניסים את הונטיל למקומו.
מסדרים היטב את הפנימית
מנפחים.

גרסה ב'
מוציאים צד אחד של הצמיג,
מבצעים תיקון פרוביזורי (זמני) בקרע.
מכניסים פנימית
ומרכיבים.

טושי,
אני מתפלא עליך....
אין כאן שעה עבודה לאדם אחד, כולל הרמת הצלייה והכנת הקפה.

בברכה,
קיד, שתמיד לוקח פנימית.


ההרכבה חזרה, ומי שניסה יודע- היא הקטע הקשה... שעלול לקחת המון זמן. למישהו יש תמונה של איך עושים זאת עם ספריי ומצית?

אסף.

איציק - 4X6ZH
26-09-07, 18:02
ניתן לראות את זה בסרטון של ההילקס בקוטב
***
אני עשיתי זאת לאחרונה לאחר הרבה שנים
הפעם השתמשתי כרגיל באתר למנועי דיזל אבל הוא היה חלש העלה את הצמיג אבל לא הלביש אותו על
הגנט עד הסוף . נדרש יותר חומר . עשיתי נסיון גם ספרי קרבורטורים אבל זה היה ממש חלש .
חשבתי לנסות עם גז בישול מהגזיה אבל רק חשבתי כנראה שאני יעשה נסיון .
זה צריך לעבוד .
****
אולי אפשר יהיה לפתח עוד שימוש למטבח שדה :lol:
****
איציק

ערן המסוקס
26-09-07, 20:11
מה הבעייה להלביש את הצמיג על הג'אנט כאשר יש לך פנימית בפנים? פשוט לנפח, לא?

-->