PDA

צפייה בגרסה מלאה : מכיר FLIER ? (דיון על כלי רכב צבאיים)



מידבר
16-09-07, 20:28
מישהו מכיר רכב בשם הנ'ל ?
מהפרטים המועטים שבידי מדובר ברכב אמריקאי בעל 4 מתלים נפרדים ויחודיים שלא שווק בארץ.

ד ו ר ו ן
16-09-07, 20:45
בחור ישראלי לשעבר שבונה ומוכר בארה"ב, אין משהו מיוחד במתלה.

PW
16-09-07, 21:00
יקירי:
רכב אמריקאי קל מאד, בנוי ממסבך אלומיניום (אין בעצם שלדה ומרכב - הכל ביחד, דומה קצת ל"זיבר" של עידו) עם ארבעה מתלים נפרדים. דווקא ההנעה מעניינת: הרכב תוכנן מראש כרכב צבאי אמין וקל להטסה. ככזה הוא בעל "תיבת העברה" נעולה - בעלת מצב אחד - משולב תמיד - ושני לוקרים קדמיים. כדי לנסוע "רגיל" על דרך כבושה - אתה נוסע עם לוקרים פתוחים, כדי לנוע 4X4 אתה נועל לוקרים. קל, פשוט, אמין. בסך הכל לא משהו לכתוב עליו הביתה.

eysham
17-09-07, 13:02
זה FLYER ולא FLIER
יענו מתעופף.

וזה הייעוד שלו, להיות קל להטסה.

אפילו אחד על השני...

http://www.adi-aero.com/flyer/../images/flyerproducts/stacked_driven_low.jpg


לגבי הנעילה הקבועה, במפרט כתוב שהוא מוגבל החלקה.

איל

מידבר
17-09-07, 14:42
למה מתלים נפרדים עדיפים בשטח על 2 סרנים חיים ? אם בכלל.

גיא
17-09-07, 14:51
כניראה טוב יותר למהירויות גבוהות

פחות משקל מוקפץ

אולי בכלל פחות משקל - זה רכב יביל אויר

מידבר
17-09-07, 18:25
אני לא מתיחס דווקא לרכב הנ'ל. השאלה הינה כללית ועקרונית-מה עדיף עבור רכב שטח, 4 מתלים נפרדים או שני סרנים חיים.

PW
17-09-07, 20:11
יקירי:
בגדול, לשניהים יתרונות וחסרונות: שני סרנים חיים:מתלים ומכלולים עם פחות חלקים ובסה"כ מורכבים פחות יביאו לאמינות גבוהה יותר ממתלה נפרד. לעיתים קרובות פחות נוח ממתלה נפרד, (משקל מוקפץ של כל הסרן), מרווח גחון בגובה הנקודה הנמוכה בסרן = תחתית הביצה.
מתלים נפרדים: מורכבות גבוהה וסיכוי גדול יותר לתקלות ושבר, נוחות גבוהה יותר לרוב, אפשרות למרווח גחון גבוה יותר, משקל מוקפץ נמוך יותר (האופן וחלק מן הזרועות בלבד).
בסוף זו פונקציה של הרבה גורמים ושיקולים.
למשל בכלי רכב צבאיים, הזקוקים לאמינות מופלגת אבל גם לביצועים ומהירות: לנדרובר עם שני סרנים חיים מול האמר עם ארבעה מתלים נפרדים. מה יותר טוב? וואללה... לא ברור.

נמרוד
17-09-07, 20:29
אני לא מתיחס דווקא לרכב הנ'ל. השאלה הינה כללית ועקרונית-מה עדיף עבור רכב שטח, 4 מתלים נפרדים או שני סרנים חיים.

לפני שלוש שנים התחיל בשאלה הזאת דיון מהמעניינים ביותר בפורום:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=734

ד ו ר ו ן
17-09-07, 21:04
למשל בכלי רכב צבאיים, הזקוקים לאמינות מופלגת אבל גם לביצועים ומהירות: לנדרובר עם שני סרנים חיים מול האמר עם ארבעה מתלים נפרדים. מה יותר טוב? וואללה... לא ברור.
ברור אבל מכיוון אחר לגמרי,
חידה בשלשה חלקים,
1. כמה חברות בעולם מייצרות רכב בסטנדרט צבאי עם כושר נשיאה כמו האמר\דיפנדר?
2. כמה מהחברות האלו מסוגלות לייצור המוני?
3. כמה חברות כאלו מוכנות למכור לישראל?

מידבר
18-09-07, 19:43
קראתי את השרשור הנ'ל. מענין מאוד ומחכים.
אם הבנתי נכון הרי שניתן לסכמו כך: מבחינת ביצועי שטח נטו קיים יתרון מסויים ל4 מתלים נפרדים ,זאת למרות שמהלך המתלה הינו מוגבל יותר בהשוואה לסרנים חיים. מבחינה מעשית, בעיקר עלויות פשטות ואמינות, עדיפים שני סרנים חיים.
אבל הנה, הרכב דמעלה הינו מייצור סדרתי, זול יחסית, להתרשמות חברים שנסעו בו-בעל ביצועים יפים וגם...צבאי (בהתיחס להערה של PW).

asafk
22-09-07, 17:30
נתחיל בFLYER- השילדה המקורית הייתה של אחד מיצרני הבאגים המובילים בארה"ב, שעברה הסבה ל5 נוסעים. מאוחר יותר נוספה ההנעה לכל הגלגלים, ואיתה גם מנוע הדיזל. הרכב היה יכול להיות מהיר מאוד בשטח אם היה לו מנוע... אבל עם מנוע כמו של סופה דיזל- נו, נגיד. אבל אם אין לו תקלות והוא אשכרה נוסע, אז כשהוא כבר מאיץ- הוא מתנהג כמו באגי מירוצים אמיתי. הייצור ה"סדרתי" שלו הוא של סדרה קטנה, במקרה הטוב.

ואם לענות על השאלה האחרונה שנשאלה- הרכב החדש של הכוחות המיוחדים האנגליים עונה על כל הדרישות, וגם מיוצר בייצור סדרתי, וגם במבחני הצבא האנגלי הוכח שהוא עולה על ההאמר בכל הפרמטרים, כולל ניידות. לא חוכמה, ההאמר נולד לפני יותר מ25 שנה. אה, כן, קוראים לו HMT400 והוא מבית SUPACAT, חברת רכב מהמובילות בעולם בתכן של רכבי שטח.. יש לו "אחים גדולים" עם יכולת נשיאת משקל גדולה יותר. בכל המשפחה מתלים נפרדים עם כריות אוויר, מנוע מרכזי, שלדת צינורות ועוד דברים טובים...

http://www.supacat.com/supacat_products_hmt400.htm

אסף.

ד ו ר ו ן
22-09-07, 23:01
3. כמה חברות כאלו מוכנות למכור לישראל?
אסף,
זה עדיין לא עונה על השאלה הזו.

נמרוד
23-09-07, 08:16
ואם לענות על השאלה האחרונה שנשאלה- הרכב החדש של הכוחות המיוחדים האנגליים עונה על כל הדרישות, וגם מיוצר בייצור סדרתי, וגם במבחני הצבא האנגלי הוכח שהוא עולה על ההאמר בכל הפרמטרים, כולל ניידות. לא חוכמה, ההאמר נולד לפני יותר מ25 שנה. אה, כן, קוראים לו HMT400 והוא מבית SUPACAT, חברת רכב מהמובילות בעולם בתכן של רכבי שטח.. יש לו "אחים גדולים" עם יכולת נשיאת משקל גדולה יותר. בכל המשפחה מתלים נפרדים עם כריות אוויר, מנוע מרכזי, שלדת צינורות ועוד דברים טובים...
http://www.supacat.com/supacat_products_hmt400.htm


או ויי, הסופקט הזה כל כך מכוער... נראה כמו משהו שיצא מהסדנא של הצפרדע :twisted:


http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=6023&stc=1

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=6024&stc=1

ארז
24-09-07, 20:35
יקירי:
: הרכב תוכנן מראש כרכב צבאי אמין וקל להטסה. .

בקטע של האמינות לא כלכך הצליח להם.... :(
מה שמדהים אצל הבריטים שהם עדיין מתעקשים על מדוכות עשן על הרכבים הקלים....אף פעם לא משתמשים בזה,אבל מסורת זו מסורת...

יוני5
24-09-07, 20:43
ארז,

המדוכות מפריעות לך? לקח להם 50 שנה לוותר על האיש עם היד למעלה בסוללות התותחים.

יוני5

PW
24-09-07, 20:58
ארז יקירי:
בהקשר הזה: "צבאי" פירושו: (לפחות לזה אני התכוונתי)
קודם כל תנאי שירות מזעזעים לנהג, למפקד ולנוסעים עד כדי התעלמות מוחלטת מקיומם...
לעיתים נלווה לזה גישה קלה למכלולים וחלקי מפתח וקלות טיפול עם יתירות מוגברת.
לפעמים סתם לוקחים משהו קיים ומחליטים להפוך אותו ל"צבאי".
הרבה פעמים נדרשת כשירות הטסה במשמעות של גודל פיזי ומשקל. (ע"ע האמר - דיפנדר)
לרוב יחס משקלי של עלות / תועלת כדי לשאת מטען מועיל ברדיוס מבצעי סביר.
וכמובן אמינות, עבירות, מהירות ושאר ירקות.

אחרי כל זה לצפות למשהו סביר שיצא מחבורת אנגלים?

-->