צפייה בגרסה מלאה : איטום בין רגלי גגון ומרזבים
אני מתקין גגון באורך מלא על המרזבים של הצ'רוקי. הגגון יושב על מוט ריבועי 10X10 מ"מ שיושב פיקס בתוך המרזב לכל אורכו. עכשיו נשאלת השאלה מה לשים בין המוט לבין המרזב. מסורתית מכניסים חתיכת גומי בין רגל למרזב, אבל כאן מדובר על כל האורך, וגם מדובר על התאמה קרובה מאד. איזשהו חומר סיליקוני או דמוי סיליקון נראה לי מתאים מאד, הוא יאטום לגמרי את את המרזב סביב המוט שממלא אותו לכל אורכו.
קודם כל מה דעת המומחים, ושנית, על איזה חומר מומלץ שיהיה ניטרלי לגמרי מבחינת צבע הרכב וחלודה?
גומ של פנימית עושה את העבודה,אני נוהג לשים גם על החלק שחובק את המרזב מהצד השני.
יש בת"א חנויות גומי כדוגמת בביגום או ירגום ששם תוכל למצוא רצועת גומי באורך ובעובי שאתה צריך.
הראל
אולי החומר הזה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=19301) יכול להתאים.
תסתכל על הדוגמא של אבו שפם לפס הגנה מאבנים. נראה יפה ואסטטי לפי התמונות. גם לא תצטרך לדאוג לרטיבות שתחדור למרזב.
אולי שאול יוכל לתת חוות דעת יותר מקצועית, מאחר והוא עבר עם החומר בעבר.
חן
אולי זה מתאים, אבל אני צריך כמות זעומה. האם יש משהו דומה בשפורפרת שיניים? איפה אני מוצא סיליקון מתאים לעניין?
עודד זנטון
17-09-07, 22:42
נמרוד, תנסה לקנות פנימית לאופניים, לחתוך לאורך ולרוחב,
תקבל רצועה שתספיק ל2 הצדדים (עוד חיתוך אורכי)
סה"כ עלות - 30 ש"ח בהגזמה.
נמרוד- אני ממש לא מחשיב את עצמי כ"מומחה", אבל האם לא צריך לקחת בחשבון את גמישות המרכב כשמדובר בתושבת שיושבת לכל אורך הגגון?
הצ'ירוקי לא ידוע כרכב בעל גמישות מרכב גבוהה?
האם לא ייתכן מצב בו עם הזמן ייגרמו סדקים בגגון או גרוע מכך, בתפר שבין המרזב/ הגג לכל שאר האוטו...?
עודד זנטון
17-09-07, 23:55
מוט הברזל עליו נמרוד מדבר (אם הבנתי נכון) הוא מוט מלא במידה 10/10 מ"מ.
יש לו יכולת פיתול גבוהה ויכולת כיפוף לכל כיוון גבוהה,
לא מאמין שבאורכים המדוברים (בין רגל לרגל בגגון), תהיה השפעה שלילית כלשהי עקב עיוותי מרכב.
להיפך יונתן, הצ'רוקי כמו כל רכב עם מרכב אחוד הוא בעל גמישות מרכב נמוכה, המרכב שלו קשיח מאד. זה יתרון מהרבה בחינות, אבל כשמאלצים אותו להתפתל שוב ושוב העובדה שהוא לא גמיש גורמת להווצרות סדקים. לכן תיאורטית דווקא רצוי להקשיח אותו עוד יותר. אגב עושים את זה גם לא תיאורטית, על ידי ריתוך מלא של כל התפרים בגוף שבמקור מרותכים בריתוכי נקודה (spot welding). טוב, אבל זה באמריקה... לי אין אומץ לפרק את הצ'רוקי מתוכנו, לשים אותו על מתקן שווארמה ולרתך את האמ-אמא שלו, למרות שיש מהנדס רכב נודניק אחד בפורום שכל הזמן טוחן לי בראש שאם אני לא יעשה את זה הוא יקרע לי כמו פיתה רטובה מטחינה.
לגבי שיטת החיבור למוט 10X10 שהוא באמת גמיש יחסית - ראיתי אותה מבוצעת פה ושם, בעיקר על לנדרוברים. לדעתי (ההנדסית) זה ממש מבריק - המוט המרובע ממלא את המרזב בדיוק, ומפזר את הכוח בצורה מיטבית - יוצר למעשה רגליים אפקטיביות ארוכות מאד, ולא פחות חשוב - רחבות יותר. במקום שהכוח ירוכז על פני 3-4 מ"מ של עובי, הוא מפוזר על פני 10 מ"מ, שזה כבר שטח כפול. את הגגון והרגליים ריתכתי על הג'יפ ככה שהמוט קיבל את הקשת הטבעית של המרזב, והוא יושב בצורה יפיפיה בתוך המרזב גם בלי העיגונים בכלל.
יש לי רק דבר אחד לומר...
http://www.golfwrx.com/forums/style_emoticons/default/worth.gif
איציק - 4X6ZH
18-09-07, 09:46
שרוול מתכווץ לפי האורך הרצוי קל להרכבה קיים בשלל צבעים .
ניתן להחלפה בקלות .
במקומות שנדרש עובי אפשר להלביש שרוול אחד על השני .
יש כאלה עם דבק
יש כאלה עבים במיוחד
*****
באזור התעשיה של שוהם יש מגרש לגנק של אלטרוניקה { A R מתכות } אתה יכול למצוא שם לפי מטר .
*****
איציק
תבדוק אצל פרונת :
http://www.pronat.co.il/heb/index.php
יש להם כל מיני חומרים לאטימה ושיכוך במידות שונות, יש ספוגים סיליקוניים בצפיפויות שונות שאפשר לקנות לפי מטר ולבקש אם רוצים גם דבק דו צדדי על הספוג. אתה יכול לבקש דוגמאות.
הם יודעים גם לחתוך לפי שבלונות אם צריך גאומטריות מיוחדות (עלות גבוהה יותר, צריך להכין כלי)
אני חוזר ושואל לגבי חומרים נוזליים שמתקשים למיניהם, סיליקון כזה או אחר או משהו כמו ריינוליינר שנשמע לי מצויין רק שאני צריך כמות זעומה.
רגל אופיינית של גגון יושבת על הגגון כמו סכין, היא מציגה לו שטח קטן ומאורך, ולכן מקובל לשים שכבה של גומי כדי לפזר את הלחץ. בגגון המדובר הריילס שיושב בתוך הגגון הוא בעל אזורי מגע גדולים הרבה יותר, והוא גם צמוד מאד - גומי של פנימית למשל פשוט יהיה עבה מדי. יותר מאשר פיזור לחץ מכאני אני מחפש חומר שימלא לגמרי את החרכים הקטנים שיוותרו בין חלל המרזב למוט שבתוכו כדי למנוע חלודה. באותו הקשר, האם שכבה של צבע יסוד בתוך המרזב היא גם רעיון טוב?
האם שכבה של צבע יסוד בתוך המרזב היא גם רעיון טוב?
צבע יסוד על משטח צבוע לא שווה כלום!!
אוקי.
שורה תחתונה, מה החומר שאיתו אוטמים סגירות של טנדרים וכאלו דברים, כמו סיליקון אבל לא חומצי ומזיק לצבע רכב? אם מה אוטמים גגות פיבר?
יש חומר שניקרא בוסטיק ,
(זה חומר על בסיס פוליאוריטני למריחה בין מתכות לא יוצר חלודה להבדיל מסיליקון )
שאיתו אוטמים חורים במרכב וכו'
מגיע גם בשפורפרת שתתאים לכמות שאתה צריך ...להשיג בחנויות חומרי בניין
אמיר.
זה חומר שניתן להסרה אחר כך כמו סיליקון?
מה, יש לך בעיה עם איטום בין הרגליים?
לגבי הבוסטיק - הוא לא יורד בקלות כמו סיליקון - אם זה מה שאתה שואל ,
זה יותר נידבק כמו מסטיק...צריך שפכטל כדי להוריד , במיוחד אם זה אחרי כמה שנים.
יש גם מגוון חומרי אטימה , למשל של סיקפלקס - הנה הקטלוג :
http://www.gilar.co.il/acontent%20catalogue/c1006.php
אם תלך לחנות חומרי בניין גדולה ותגיד מה אתה מחפש ,יש סיכוי טוב לימצוא ...
יש הרבה מאוד חומרי איטום ,גם פחות דביקים, לא על בסיס סיליקון.
אמיר.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.