צפייה בגרסה מלאה : כיוון חופש קינגפין ושימסים... מי יכול לעשות סדר?
אני מנסה להבין את האופן בו מכוונים את החופש בקינג פינים/ מיסבי קינגפינים.
מכל החיפושים שעשיתי יצאתי רק יותר מבולב:
מצאתי את זה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=6447&page=2&pp=20&highlight=%F9%E9%EE%F1%E9%ED) תגובות- 28,29,30,35...
לעומת זאת, כאן (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=22902) , מורי טוען שזה פסול:
קצת סדר:
אין צורך ב-RTV על הקינגפינים.יש פחית שיושבת על הקינגפין ותפקידה לאטום.
לא ניתן לכוון או לחזק חופש במיסבי הקינגפין.חופש במיסבים=להחליף מיסבים (אם כי ראיתי מקרים בהם ניסו לבטל את החופש באמצעות שימסים. דבר פסול!)
הקיצר, מי יכול לעשות קצת סדר בבלאגן ולהסביר באופן ברור על תהליך כיוון החופש/ החלפת מיסב קינג פין/ החלפת קינגפים.
מתי יש לשים עוד שימסים/ לעומת מתי להוריד?
איך קובעים כמה?
מה הקשר בין הפחית שמורי אומר שתפקידה לאטום לבין השימסים/ כן או לא RTV ואיפה?
עד כמה חשוב סגירה במומנט הנכון בקינגפין והאם לא מדובר על סגירה שנעשית גם ככה עד "הסוף" כי המשטח הוא לא המיסב אלא משטח הפין וכו'.
יש מצב שכתבתי כאן קצת שטויות.... בגלל זה אשמח אם משהו יוכל לעשות לי קצת סדר.
תודה,
יונתן
היי,
מצתרף לשאלתו/בקשתו של יונתן. אני רוצה לשלוח את הכתבה ואני לא רוצה שיהיו בה טעויות.
זקני השבט - נא הסברכם לגבי שימסים וRTV על הקינגפינים לאטימה מפני מים.
תודה,
איתי.
איציק - 4X6ZH
18-09-07, 22:16
יש רק כתבה אחת והיא הכתבה בספר היצרן
כל שרשורי התמונות שאתם מיצרים וכל אותם הסברים שאתם מלמדים אחד את השני
זה נחמד ויפה . אבל אלה לא הוראות יצרן .
אפשר לקחת את הוראות לתרגם לעברית להוסיף תמונות שצולמו במהלך העבודה
כשהעבודה נעשית לפי הוראות היצרן .
אחרת אתם פשוט מלמדים אחד את השני בצורה לא נכונה ולא פעם אתם מלמדים שטויות ( סליחה :cry: )
גם כשאני עובר על פורומים כאלה בחו"ל צר לי אבל לא פעם זה ממש חובבני .
מה כל כך קשה לעבוד לפי ספר הרכב ?
*****
איציק
אמנם זה בדיפנדר (וזה די בנוי באותה שיטה) אבל לידע כללי :שם בספר יצרן יש הגדרה מדויקת כמה צריך להיות המומנט על מנת לסובב ימין ושמאל את הספינדל כולו וע"פ המומנט הזה מכוונים עם שימסים.
http://img204.imageshack.us/img204/9515/resizeoffix1rc.jpg
Shot at 2006-03-30
סוזי המשתוללת
19-09-07, 00:30
מכירים את המשקל עם הקפיץ שיש לירקנים ?
אז זהו שזה הכלי שבו היצרן משתמש כדי לקבוע את הפרלואוד של מיסבי הקינג פין ואגב כך גם את הפרלואוד של מייסבי הגלגל הקדמיים
הרעיון הוא שמכניסים שימסים שתפקידם יהרחיק את הקינג פין מהמייסב ועל ידי כך להקטין את הפרלואוד (העומס הראשוני שקיים על המייסב במצב סטטי )
לאחר מכן מחברים את המשקל לנאקל(לא זוכר בדיוק היכן - אבל יש לזה משמעות)ומתחילים למשוך תוך כדי הסתכלות על הסקאלה ועל הנאקל
כשהנאקל מתחיל לזוז בכח הקפיץ של המשקל מסתכלים על המידה של המשקל ומשוים לנתון היצרן בספר
אם הנתון נמוך מהמשקל מסירים שימס ואם גבוה מוסיפים
כעיקרון יש שלשה עוביים של שימסים אבל מכשירי תנועה מביאים רק דרגה אחת
סוזי המשתוללת
19-09-07, 00:31
אוווופס
בדיוק כמו בציור של הדיפנדר :grin:
יופי! אני מתחיל לקבל את כל התמונה. זה פחות או יותר מה שרציתי...
איציק- אני לגמרי מקבל את מה שאתה אומר לגבי ספר הרכב. לצערי, בספר שלי לא הצלחתי למצוא הסבר מדוייק למה שתואר כאן. יש לי היינס על דיסק שחבר הוריד לי, וקצת קשה לאתר שם את התיאור המדוייק. מצאתי רק תיאור כללי על זה שיש שימסים ועל הקינג פינים. אשמח אם משהו יוכל להפנות אותי למיקום בספר/ או לחילופין לתאר כאן את השלבים והמומנטים/ מידות סגירה נכונות.
אני מקווה מחר (יום רביעי) לטפל בחופש שיש לי. מהם החלקים שכדאי לי להצטייד בהם מראש לאור העובדה שלפני פחות משנה החלפתי מיסבים (קינג פינים) מקוריים ופתחתי מיסבי גלגל והיו תקינים, הוחלפו גם כל מחזירי השמן והלבד (העבודה בוצעה במוסך ולאור החופש שנוצר אני רוצה לעשות את זה לבד וכמו שצריך). אשמח לרשימה (גריז, מיסבים וכו...), בהנחה שעל חלקים שיהיו תקינים ולא יידרשו החלפה אני יוכל לקבל החזר כספי... (יש מצב שזה יהיה אפשרי). אני עדיין לא בטוח ב- 100% שהחופש הוא בקינגפינים ולא במיסב גלגל. אני רוצה לבדוק את שניהם. (החופש המורגש הוא ב- 6,12 אבל אני לא הצלחתי לפסול גם חופש 3,9. שמו לי שם RTV בקינג פינים, ולא הורידו שימסים. לכן אני חושד שהבעייה שם...)
יש רק כתבה אחת והיא הכתבה בספר היצרן
כל שרשורי התמונות שאתם מיצרים וכל אותם הסברים שאתם מלמדים אחד את השני
זה נחמד ויפה . אבל אלה לא הוראות יצרן .
אפשר לקחת את הוראות לתרגם לעברית להוסיף תמונות שצולמו במהלך העבודה
כשהעבודה נעשית לפי הוראות היצרן .
אחרת אתם פשוט מלמדים אחד את השני בצורה לא נכונה ולא פעם אתם מלמדים שטויות ( סליחה :cry: )
גם כשאני עובר על פורומים כאלה בחו"ל צר לי אבל לא פעם זה ממש חובבני .
מה כל כך קשה לעבוד לפי ספר הרכב ?
*****
איציק
איציק,
הכתבות שיש באתר לא באות להחליף את ספר הרכב. כמעט בכל כתבה גם מציינים שאחד מ"כלי העבודה" הוא ספר רכב.
מה שכן יש בהן, ולכן הן כל כך חשובות ועוזרות, זה תמונות, בצבע, ברורות. תמונה זה אחד הכלים הכי עוזרים כשעובדים על מכלול שלא מכירים, לי בכל אופן ואני בטוח שיצטרפו אליי.
מה גם שהתמונות של ספר הרכב בדרך כלל הן אחרי סריקה ומאבדות מהחדות שלהן. היצרן מצלם את החלקים לא כשהם מורכבים על הרכב(לרוב) אלא כשהמכלול מפורק ואז בספר הכל "יותר קל".
ועוד משהו שחשוב לשים לב אליו - תמיד אחרי שמפורסמת כתבה, נפתח שרשור לשאלות, הבארות, תיקונים וכו'.
מורי, רשמת שאי אפשר לכוון את מיסביי הקינגפין - האם אתה יכול להסביר? האם מי ששם ספייסר של 1 מ"מ (מה שמסופק ממכשירי תנועה) עושה בסדר?
תודה,
איתי.
איציק - 4X6ZH
19-09-07, 14:30
אני לא מכיר את רוב כותבי הפורום
אשמח להכיר את כולם .
לפעמים נוצר מצב שפלוני אמר ואלמוני מתקן ונפתח שרשור ....
אני משתדל לא להגיעה למצב כזה
ובהחלט משתדל להתחשב ועוד הולך לבדוק בספרים .
רק לאחר מכן אני חוזר ומעלה בכתב את מה שכתוב בספרים .
*****
השימסים תפקידם לאפשר למכונאי לכוון עומס \ חופש \ ביטול חופש במיסבי הקינג פין !
זה שמכשירי תנועה מחזיקים רק מידה אחת :-( :-(
את ציר הקינג פין צריך להחזיר למקומו המקורי ובכיוון המקורי ( חשוב מאד )
יש בשוק צירי קינג פין באופסט שתפקידם לכוון זווית היגוי .
תפקיד חומר האטימה ( RTV ) הוא אטימה לא ביטול חופשים ואסור להגיעה למצב בו החומר
נמצא בכמות שהוא כאילו שימס בתושבות הקינג פין .
ההוראות של לנד רובר טובות
ההוראות של היילקס טובות
ההוראות של גימיני טובות
למעשה כולם בנויים באותה צורה ולכולם יש שימסים לביטול חופש שתמיד נוצר במקומות שהמיסבים נמצאים .
******
כדאי לבדוק טוב טוב למי שיש חופש בשעה 6 וב 12 שהחופש הוא מציר הקינג פין ולא ממיסבי הגלגל .
לפעמים יש חופש גם במיסבי הגלגל וגם וציר הקינג פין
חופש ב שעה3 וב 9 הוא חופש טבעי של זרועות היגוי .ונדרש נסיון להחליט מה בסדר ומה מחייב תיקון .
*****
איציק
סוזי המשתוללת
19-09-07, 14:38
היינס זה חרא
זרוק אותו לפח ותוריד כאן באתר את הקבצים המקוריים של היצרן - הכל מוסבר שם
לא הגזמת בכלל שמוליק, הא?
היינס זה חרה?
היינס הוא מצויין. הוא לא ספר יצרן, ולא מתיימר להיות כזה. הוא כן מתיימר לתת תשובה לרוב הבעיות התקלות והתיקונים שהמשתמש המעבר לממוצע יזדקק להם - ובזה הוא מצוין.
שים לב לפרק המנוע - מצויין.
אין לו את כל הפירוט שיש בספר יצרן, ובחלק מהדברים הוא בכלל לא מטפל, אבל בגדול הוא מצויין.
רוצה יותר לעומק? קח את ספר היצרן.
בהיילקס למשל, ספר היצרן הוא בעצם שמונה ספרים עבי כרס והיינס חוברת בעובי ממוצע.
לי, ברוב המקרים, ההיינס מספיק ומעבר לכך.
איפה אתה צריך ספר יצרן? בכל המקרים שבהיינס כתוב: "גש למוסך".
יוני5
אוקיי,
בשעה טובה הבנתי על מה כולם מדברים... מצורפים שני העמודים מספר היצרן שמדברים על הנושא..
בעצם לפי ההתנגדות למשיכה לוחצים/משחררים את המייסב על ידי הוצאת/הכנסת שימס...
ועכשיו שאלה לבעלי הניסיון... האם יש דרך לכוון את המייסבים ללא הכלי הזה?
איתי.
אתה מתכוון למשקל? עולה 15-20 שקלים בחנויות. אם אתה יכול להרגיש ביד כוח של 1-2 קילו, אז אתה יכול לקשור חוט לנאקל ולמשוך. ואם אתה רוצה לדייק - תעביר את החוט הנ"ל מעבר לאיזו גדר או משהו בתור גלגלת ותלה על הקצה השני בקבוק מים מינרלים - קילו וחצי. תקשה על המיסב עד שהבקבוק לא יורד, ואז תשחרר טיפה.
מודה לכולם!
אני מאד מרוצה מההסברים שנתתם בשירשור. עכשיו הכל יותר ברור.
איציק- לחסרי נסיון כמוני בלהרגיש את ההבדל בין חופש תקין ב-3,9 , האם תוכל להמליץ על שיטה לדעת לפסול חופש במייסב גלגל לפני שאני מפרק את הכל...?
בנוסף, האם ניתן להשיג שימסים חלופיים לאור מה שנטען כאן שהחברה לא מביאה את כל הגדלים?
בתודה, יונתן
יונתן,כאשר אתה מזיז את הגלגל בשעות 6 ו-12 מישהו מסתכל ורואה אם רק הגלגל זז,או שכל מכלול הנאבה זז (ניתן לראות זאת בברור מכיוון הפנים של הרכב).
אם רק הגלגל זז -מיסבי גלגל.אם כל הנאבה-חופש בקינגפינים.
כאמור,בארץ לא ניתן להשיג מידות שונות של קינגפינים,ואף לא מידות שונות של שימסים.
לכן האופציה היחידה היא הסרת פחית המרווח במקרה של חופש קל בקינגפינים,ושיפוץ כל המכלול במקרה של חופש גדול יותר (המקרה השכיח יותר)
האיסור על שימוש בשימסים שהוזכר בשרשור הקודם מתייחס לשימסים שהוכנסו אל תוך בית המיסב,על מנת כביכול להגביה את בית המיסב וכך לבטל חופש (תופעה פסולה ומסוכנת!)
ועוד מילה על סיליקון-כאשר בספר הרכב מצוין חומר אטימה מיוחד,אין הכוונה לסיליקון שמתפרק ויוצר קורוזיה,אלא לחומר אטימה קשיח בהרבה ללא מרכיבי סיליקון.
יופי!
הקיצר, אם יש חופש והמיסב תקין- להוריד שימס.
אם כבר אין שימס- אין ברירה, צריך להחליף קינגפינים.
תקנו אותי אם אני טועה.
ודבר אחרון, (אמנם קצת לא קשור והרבה יותר בסיסי...),אבל...
הבדלים בין סוגי הגריז ומה הולך איפה? (מיסב גלגל/ צירייה/ קינגפינים, איפה ואיזה עוד...?)
מקווה שלא שברתי אותכם בשאלה האחרונה... :roll:
יונתן
אם כבר אין שימס- אין ברירה, צריך להחליף קינגפינים.
מייסבים. צריך להחליף מייסבים.
אלא אם יש שחיקה / שבר בקינג פין.
ועוד מילה על סיליקון-כאשר בספר הרכב מצוין חומר אטימה מיוחד,אין הכוונה לסיליקון שמתפרק ויוצר קורוזיה,אלא לחומר אטימה קשיח בהרבה ללא מרכיבי סיליקון.
איפה משיגים את חומר האטימה הנ"ל?
יש לו שם?
אגב, ניתן לייצר שימסים באיזה מידה שרוצים לבד.
קונים את הפח הדק (השימס) וגוזרים בצורה הרצויה.
יונתן,כאשר אתה מזיז את הגלגל בשעות 6 ו-12 מישהו מסתכל ורואה אם רק הגלגל זז,או שכל מכלול הנאבה זז (ניתן לראות זאת בברור מכיוון הפנים של הרכב).
אם רק הגלגל זז -מיסבי גלגל.אם כל הנאבה-חופש בקינגפינים.
שלום שוב!
העניין עוד לא טופל...
בכל אופן, בדקתי שוב את החופש המדובר ולפי התאור של מורי, מדובר בחופש מייסב גלגל. העניין הוא שאין כמעט בכלל חופש ב- 3,9. לא ברמה של ה- 6,12 בכל אופן. כאשר אני מסתכל על התזוזה, אני לא רואה בכלל תזוזה בין הזכר והנקבה של המפרק אלא רק בגלגל עצמו.
יש סיכוי לאור הנ"ל שבאמת אין לי בעייה הקינגפינים ואכן מדובר בחופש מייסב גלגל בלבד??
יונתן,
מיסבי הקינגפין נמצאים יותר פנימה מאשר מייסבי הגלגל ולכן אם יש בעיה בהם, הכל ירעד( הנאבה + הגלגל). אם יש בעיה רק במייסבי הגלגל, רק הגלגל ירעד והנאבה לא.
איתי.
ידוע.
שאלתי את השאלה הזאת כי החופש שקיים לי ב- 6,12 לא קיים ב- 3,9. למרות זאת אני לא מבחין בתזוזה של כל הנאבא אלא רק בגלגל... כל החיבור בין הזכר והנקבה של המפרק (מה שהקינג פינים מחברים) עושה רושם של חזק ויציב.
מקפיץ: גיליתי חופש בשעות 6 ו12 ואין טיפת חופשב 3ו9
לעומת זאת בניענוע של הגלגל רק הגלגל זז ללא הנאבה.
מה זה אומר קינג פינים או מייסב?
אני לא בטוח מכיוון שזה סותר אחד את השני.
(המייסב הוחלף לפני שנה במוסך :x )
הי ישי.
בזמנו, אצלי החופש היה מיסב. קשה מאד להרגיש את החופש ב- 3/9 כי יש חופש מובנה במערכת ההיגוי שקשה להתעלם ממנו בבדיקה.
לגבי העובדה שהחליפו מיסב במוסך לפני שנה- זה לא אומר כלום. חופש יכול להיות גם עם מיסב תקין. בכל זאת, הרבה מוסכים לא מקפידים על הידוק המיסב ע"פ ההנחיות וזה בהחלט יכול לזרז הופעת חופשים. זאת הסיבה שהתעקשתי בזמנו לעשות את ההחלפה של המיסב לבד (או יותר נכון בעזרתו של tomer.s- תודה ;) ).
אגב, זכור לך כמב שילמת בזמנו על החלפת מיסב במוסך?
כן זכור: ההחלפה כולל עבודה עלתה 650 ש"ח.
מקפיץ: גיליתי חופש בשעות 6 ו12 ואין טיפת חופשב 3ו9
לעומת זאת בניענוע של הגלגל רק הגלגל זז ללא הנאבה.
מה זה אומר קינג פינים או מייסב?
אני לא בטוח מכיוון שזה סותר אחד את השני.
(המייסב הוחלף לפני שנה במוסך :x )
בוודאות מדובר בחופש במיסב.
אלינועם חן
24-03-08, 04:11
שלום ידידי.
כדי לבדוק חופש במיסבים או לחילופין קינג פין אתה זקוק למישהו שיישב בכסא הנהג וילחץ על הבלם.
ראשית תרים את הגלגלים באויר. סובב את הגלגל ביד כמה סיבובים,לאחר מכן בדוק חופש צירי{שעה6 ו 12}. במידה וגילית חופש עליך לדעת מהיכן הוא{מיסב או קינג פין} לשם כך אתה זקוק לאדם נוסף שילחץ על הבלם.עליך לבדוק את החופש שוב כאשר דוושת הבלם לחוצה. במידה והחופש נעלם הרי שהחופש הוא מהמיסב,אים עדיין יש חופש בבדיקה עם בלם לחוץ החופש מהקינג פין.
דרך אגב קינג פין הוא יתד ראשי בעברית.
וכן!!!! ניתן לבטל חופש ע"י הוספת שימסים!
בהצלחה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.