PDA

צפייה בגרסה מלאה : יתרונות הצתה ממוחשבת



גיתאי נוה
19-09-07, 04:31
אחרי שכבר היו כאן דיונים בעבר על יתרונות הזרקה לעומת קרבורטור, אולי הגיע הזמן לפתוח דיון על נושא משלים אבל לא 'מטופל' - יתרונות להצתה ממוחשבת על פני מפלג. למשל, YJ לעומת TJ.
אגב, גם כאן יש - למיטב ידיעתי - 2 סוגים: קויל לכל זוג צילינדרים וקויל לכל צילינדר בנפרד.

קדימה מומחים, להנחתה...

גיתאי

גיתאי נוה
23-09-07, 02:08
קול דממה דקה...

האם כולם ה מ ו מ י ם מהשאלה או שעדיין מחפשים את התשובה?

איציק, אין לך אי אילו תובנות מתחום המפלצות המוצצות?

גיתאי

גיא
23-09-07, 02:23
שתיקה כזאת מעידה בד"כ על זה שכולם בבוץ תקועים ...

אבל אני מניח בתור התחלה שכל עוד זה עובד, זה נהדר !
אבל כשזה מפסיק לעבוד, אתה בבעיה רצינית מהסוג המוצץ ( ולא עם סיליקונים :-) )

גיתאי נוה
23-09-07, 03:32
יפה מאד גיא. גם אם לא הצלחת לדלות עבורנו תובנות מעמיקות קבל ח"ח על האומץ להכנס לגוב המפלצות.

נגמר הצום חבר'ה, יאללה...

גיתאי

מוני אורבך
23-09-07, 08:09
גיתאי, בעקרון זהו רעיון נהדר, וללא חסרונות.
המפלג הוא דבר מכני שיש לו בלאי, מה שאומר שצריך להחליף.
ואני לא נכנס בכלל להפסדים המכנים (ויש כאלו קטנים אבל יש)
ההצתה יותר מדויקת, וכול המערכת הרבה יותר עמידה למים.
אלא מהי?!

כאן כמובן נכנסות החברות עם מעשיות ה"מפלצת המוצצת"
הכוילים הצמודים למנוע, בהכרח מקבלים יותר חום מאשר כויל שרחוק מהמנוע.
וכמובן שמיצרים אותם באיכות כזו שתוך 3 שנים יתפרקו
וכמובן, שעולה יד ורגל לקנות חדשים.

אפקט ה"מפלצת המוצצת"!!!
אבל אין מה לעשות כאן.
את המכוניות המודרניות בונים שיחזיקו 3 שנים (תקופת האחריות)
אחרי זה ה"מפלצת" נכנסת לפעולה.

איציק - 4X6ZH
23-09-07, 10:45
ושרק יהיה לך יותר על מה לחשוב
אז יש לחלק את ההצתה האלקטרונית לשני סוגים ( יש יותר אבל להבנה בסיסית זה יספיק )
1- יש את ההצתה האלקטרונית הישנה והטובה שלמעשה מחליפה את המכניקה . אין חלקים בעלי בלאי מכני .
ויש רק ניצוץ יציב המתקבל מסליל הצתה רגיל .
2- יש את ההצתה האלקטרונית המומחשבת כאשר כל חלקי ההצתה משולבים במחשב המנוע ולפעמים
גם במחשב הרכב לצורך שליטה מדויקת על זמן \ ועוצמת הניצוץ .
במערכות אלה ניתן לזהות צלינדר מזייף
במערכות אלה הספק המנוע משתנה לצורך החלפת הילוך או כל צורך אחר שמחשב הרכב תוכנת .
אלה המערכות שנמצא אותם במפלצות ולמעשה בכל כלי הרכב החדשים .
******
איציק

גיתאי נוה
25-09-07, 00:57
איציק

אם אני מבין אותך נכון, כאשר אתה מתייחס להצתה "הישנה והטובה ההיא" הכוונה היא לקויל יחיד+מפלג, ואילו ההצתה של היום היא זו שבה אין מפלג, אבל קיים קויל לכל צילינדר או זוג צילינדרים המפוקד ומתוזמן ישירות מהמחשב.
אם אכן הבנתי נכון, אז עדיין לא התייחסת ליתרונות של הגישה החדשה. אני מניח שהיצרנים לא פיתוח אותה אך ורק כדי שהמפלצת תאמר את דברה...

גיתאי

גיא
25-09-07, 07:18
לדעתי אתה לא מניח נכון, היום במוצהר היצרנים בונים מכוניות שיתקלקלו וכל חלק לא ניתן לתיקון אלא רק להחלפה.

קח בחשבון שיש הסברים נהדרים כמו למשל הקויילים המופרדים עובדים פחות. רק חצי מהניצוצות או רק רבע מאשר קוייל ישן וטוב. כניראה שזה גורם להם פחות להתחמם ( למרות שממקמים אותם במיקום כזה שדואג שהם יתחממו טוב ואפילו יותר מידי ). כל זה למרות שקוייל ישן וטוב יכול היה לעבוד מאות אלפי קילומטרים בשקט ללא בעיה ....

יגידו לך שאפשר לשלוט על רמת הניצוץ ועוצמתו ותיזמונו בצורה יותר מדוייקת מאשר עם מפלג.

יגידו לך שזה חשוב כי מערכות עזר נהיגה למינהם משתמשות בזה כי מנצלים את היכולת להוריד הספק באופן מידי על מנת לשמור על הנהג בנתיב.

בסופו של דבר, לדעתי, זה עניין של מה אתה מרגיש / חושב. יש חובבי הטכנולוגיה ויש טכנופובים.

איציק - 4X6ZH
25-09-07, 08:27
. יש חובבי הטכנולוגיה ויש טכנופובים.

להזכיר לכם יש טיל סקד שעובד טוב .
ויש טיל פאטריוט שיש לו שם מרשים והוא גם עובד .....
*****
לא לקפוץ ולצלוב אותי
אבל תחשבו על זה מזוית אחרת
לא כל פיתוח שיהיה חדיש וחכם . עושים בו שימוש נכון .
לפעמים השימוש הוא למטרת רווח ;)
וכשמחברים את הטכלוגיה החדישה ומנהל חכם שנמדד בכסף בסוף כל רבעון \ שנתון ( לא בסוף דור )
מקבלים מפלצת מוצצת .

*****
איציק

גיא
25-09-07, 09:17
לא לקפוץ ולצלוב אותי
איציק


איציק, למי אתה מתכוון ?

אני נוסע בהיילקס 97..... להזכירך :-)
( המחשב שלי .... בן 7 .... יותר מזה ? )

GodsFather
25-09-07, 09:18
שאלת תם - שימוש בקויל פר צילינדר או זוג , מחייב מחשב שישלוט בכל הגשעפט או שיש דרך אחרת , אולי יותר פשוטה ?

אני כמובן חושב על איך להוריד את התלות במפלג ולהעביר את הזוקי לשיטה הזו שכפי הנראה כאן אמורה להיות טובה יותר... יכול להיות כמובן שאני טועה , עימכם הסליחה.

חנן-ג'יפולוג
25-09-07, 09:56
או שיש דרך אחרת , אולי יותר פשוטה ?

אין דרך אחרת, פשוטה יותר.

איציק - 4X6ZH
25-09-07, 10:04
הבעיה שלך ושל כולם היא לא תלות במפלג או בכל רכיב אחר .
הבעיה היא איכות המוצר .
הכוהיל יכול היה לעבוד עד 120 ורק שמהנדס היה מתכנן כמו שצריך ואולי תכנן טוב אבל היצור לא טוב .
שינוי בסיסי כמו שאתה רוצה לעשות הוא הזמנה לבעיות אחרות .
*****
איציק

גיתאי נוה
25-09-07, 16:02
אם אני מוריד לרגע את הדיון לרמה מעשית, האם יש איזושהי עדיפות להצתה הממוחשבת ברנגלר TJ (סופה 2) על פני המפלג של ה-YJ/סופה 1? אולי שיפור מורגש בביצועים, מנוע עובד עגול יותר, בלאי קטן יותר של המנוע עצמו, שריפה יעילה יותר של הדלק שמביאה לחיסכון בצריכה, משהו?

גיתאי

איציק - 4X6ZH
25-09-07, 17:39
כן כן

coas
26-09-07, 07:06
Distributorless ignition in 258 (http://www.jeepforum.com/forum/showthread.php?t=466222)

http://filebox.vt.edu/users/cfoley/Pics/100_0573.JPG

-->