צפייה בגרסה מלאה : סובל מהתחממות (דיון על הקטנת הטמפרטורה בתוך תא המנוע על ידי כונסים)
שלום אני רוצה לפתוח דיון לגביי התחממות בדגמי גראנד שירוקי,
מקור הבעיה ברכב הזה הוא בכך שאוויר לוהט נכלא מתחת למכסה המנוע ולא
מצליח להתנדף דבר אשר גורם להתחממות המנוע ואף לבלאי גבוהה של אביזרי
פלסטיק בתא המנוע.
לאחר שהבנתי את הבעיה של רכב זה עלה במוחי רעיון פשוט להתקין כונסי אוויר
במכסה המנוע.
למען האמת אני קצת חושש לגעת בשלמות מכסה המנוע נקיטת פעולה זו מחייבת אותי
לפתוח חורים במכסה המנוע משהו שיכול לגרום לי להצטער עליו בעתיד כי אין דרך חזרה.
כמו כן חשבתי שאם אתקין כונס עלול להיבצר מצב שבוא יחלחלו מים על חוטי ההצטה
משטיפת הרכב או מגשם דבר שעלול לגרום לי לכאב ראש לא קטן.
שאלתי האם כדאי לי להכנס לסרט הזה או להישאר במצב הנוכחי שהוא לא ממש טוב?
דרך אגב את הגומיה מתחת למכסה המנוע שליד הווישרים הורדתי זה עוזר לא ממש,
כמו כן התקנתי שתי מאווררים אחד בחזית ואחד נוסף פנימי בין הרדיאטור לבין הפאןקלאץ
לא עזר,
אם גם הנכם סובלים מאותה בעיה אשמח אם תספרו לי על כך
אולי כולנו יחד נצליח למצוא איזשהוא רעיון ונעקור את הבעיה הזאת משורשה
מחכה לתגובה.
חפש שרשור שרמי (גראנד) פתח בנושא.
מעבר לכך, פיתרון של כונסי אויר נמצא בגראנד עם מנוע 5.7 (לא הגיע לארץ ביבוא סדיר)
סער.
שלום אני רוצה לפתוח דיון לגביי התחממות בדגמי גראנד שירוקי,
מקור הבעיה ברכב הזה הוא בכך שאוויר לוהט נכלא מתחת למכסה המנוע ולא
מצליח להתנדף דבר אשר גורם להתחממות המנוע ואף לבלאי גבוהה של אביזרי
פלסטיק בתא המנוע.
לאחר שהבנתי את הבעיה של רכב זה עלה במוחי רעיון פשוט להתקין כונסי אוויר
במכסה המנוע. אם גם הנכם סובלים מאותה בעיה אשמח אם תספרו לי על כך
אולי כולנו יחד נצליח למצוא איזשהוא רעיון ונעקור את הבעיה הזאת משורשה
מחכה לתגובה..
אלי.
הכל טוב נכון ויפה.
הרעיון שעלה במוחך טוב וישן, בארה"ב הרבה גם יישמו אותו, אפילו גם בארץ.
אבל... קודם כל..
תגדיר מה זה מתחמם לך האוטו.
יש התחממות ויש התחממות......
חפש שרשור שרמי (גראנד) פתח בנושא.
מעבר לכך, פיתרון של כונסי אויר נמצא בגראנד עם מנוע 5.7 (לא הגיע לארץ ביבוא סדיר)
סער.
5.9 למיטב זכרוני אולם למה להיות קטנוניים... ;-)
כשאני מתכוון שאני סובל מהתחממות כוונתי היא שהמנוע עצמו לא מתחמם
אלא אים אני משולב על 4L ועולה עליה או נוסע הרבה זמן במצב הנוכחי
אני מלין על כך שהרכב כולו הכוונה כל החלק הקידמי מכסה המנוע הכנפיים
ואפילו תא הנוסעים סופגים את חום המנוע עד כדי כך שאין באפשרותי לפתוח את מכסה המנוע
ללא חתיכת בד להגנה על הידים מרוב חום, זה הוא מצב לא נורמלי וגם לא בריא לרכב אני
חייב למצוא פתרון.
אתן לך פתרון פשוט להפליא ....
תפרק את מכסה המנוע, תחליף את הברגים לארוכים יותר ושים שייבות בין הציר ובין המכסה
התוצאה - פתח של ס"מ או שניים בחלק האחורי, צמוד לשמשה הקדמית. משם יתנקז כל האוויר החם שנכלא דרך קבע בתא המנוע.
בהצלחה
כשאני מתכוון שאני סובל מהתחממות כוונתי היא שהמנוע עצמו לא מתחמם
אלא אים אני משולב על 4L ועולה עליה או נוסע הרבה זמן במצב הנוכחי
אני מלין על כך שהרכב כולו הכוונה כל החלק הקידמי מכסה המנוע הכנפיים
ואפילו תא הנוסעים סופגים את חום המנוע עד כדי כך שאין באפשרותי לפתוח את מכסה המנוע
ללא חתיכת בד להגנה על הידים מרוב חום, זה הוא מצב לא נורמלי וגם לא בריא לרכב אני
חייב למצוא פתרון.
מי אמר שזה לא מצב נורמלי? בטח שתא המנוע חם מאד. ככה זה. אם המנוע עצמו לא מתחמם מעבר למותר, זה מצויין, המנוע צריך לעבוד חם בשביל להיות יעיל. אם המנוע עובד בטמפרטורה של 100 מעלות, אז ברור שהסביבה שלו תהיה חמה מדי בשביל יד אנושית.
בלי קשר, אפשר להתקין פתחים במכסה המנוע - שהם אגב לא כונסים אלא בדיוק להיפך, נועדו לעזור ליציאה של האויר. יש על זה באמת הרבה מידע באתרים אמריקאים. מים בתא המנוע זה לא אסון, הוא לא סטרילי, שווה להשקיע מחשבה איפה בדיוק ממקמים את הפתחים האלו (בצדדים) ולאן ואיך זורמים המים שיכנסו דרכם. והדבר הכי חשוב הוא למצוא יחידות "תריסים" אסטטיות שיתאימו לאוטו.
אוקיי אני מבין שאם אני מעונין לפתור את הבעיה אין מנוס מלהתקין
כונסי אוויר, ואם כבר להתקין אני מעדיף מנרוסטה.
היכן ניתן לרכוש כונסים או תריסים לחילופין?
משהו אסטטי אשמח גם לקבל תמונות ממישהו שכבר התקין כאלו כונסים,
גם כול מיני טיפים יתקבלו בברכה.
ערן המסוקס
01-10-07, 12:37
http://www.nagca.com/grandtech/hoodvents.htm
http://www.nagca.com/grandtech/Tech%20Photos/Hood_Vent_3.jpg
ערן תודה על התמונה אחלה
חברים מחכה לעוד רעיונות ותמונות
ערן המסוקס
01-10-07, 19:20
נכנסת לקישור? לדעתי יש שם מידע מאיפה אפשר לרכוש את הכונסים האלה.
עוד מדריך מצולם להתקנת hood vents:
http://www.ericsxj.com/vents.htm
http://www.ericsxj.com/vents/vents28.jpg
זה הפתרון היצירתי ביותר שנתקלתי בו http://208.101.10.250/~naxjaor1/forum/showthread.php?t=100961&highlight=hood+Quadratec
יש יצרני פיברגלס ומתכת שמייצרים מכסי מנוע עם מערכות ram-air. ל XJ יש יצרן אחד שמייצר ממתכת אבל ליופי בלבד ללא פתחי איוורור. חבל.
-- אריק.
עלה במוחי רעיון שיכול לשמש המון מחבריי האתר
יש לרכוש מספקים של מערכות קירור ביתיות תריסים מעוצבים לפתחי המזגן בבית
זה ללא ספק יכול לשמש אותנו גם בתחום הרכב אני יודע שניתן לרכוש תריסים כאלו גם מנרוסטה
כשיהיו לי זוג תריסים כאלו, אצלם ואוסיף לשרשור
למה לא להתקין ספרינקלרים עדינים שיתיזו על הרדיאטור ?
הרעיון הגיע מהתוכנית "מונסטר גראז' " שם יישמו אותו על שבי 4X4 שיועדה לטיפוס גבעות ...
על פניו נראה טוב, למרות שהשאלה הנשאלת היא האם צפויה דפורמציה או סדקים כתוצאה מטכניקת קירור זו ?
ערן המסוקס
14-10-07, 12:40
התזת מים על הרדיאטור לא נראית לי בעייתית בכלל. לא מדובר על טמפרטורות גבוהות כמו של סעפת הפליטה וסביבתה. רדיאטור תפקידו להיות מחליף חום עם הטמפרטורות החיצוניות, יחד עם אוורור חזק.
מבחינת יעילות קירור ע"י מים, אין ספק שזה דבר יעיל מאוד, אבל הבעייה פה היא כמות המים שיש להחזיק בשביל טיול שלם במדבר עם הרכב.
בכל מקרה, בקשר לכונסים שבאים במרכז מכסה המנוע, נראה לי שזה יכול להיות טוב במיוחד למי שאין מערכת חימום פעילה. עכשיו ע"י שימוש באוורור בלבד יהיה לך חימום לא רע בכלל באוטו + ריחות מנוע. :?
מבחינת יעילות קירור ע"י מים, אין ספק שזה דבר יעיל מאוד, אבל הבעייה פה היא כמות המים שיש להחזיק בשביל טיול שלם במדבר עם הרכב.
לא מדובר בשטיפת רדיאטור אלא בהוספת לחות לאויר (כמות מיזערית של מים ) - שורה תחתונה קירור ורק במקרה של חום קיצוני !
אפילו ראיתי את זה במסעדה באילת.
סתם לידע כללי כך גם הגוף שלנו מקרר את עצמו ע"י הפרשת זיעה דרך הנקבוביות ....
כמות המים הדרושה זניחה גם מישום שההתקן לא אמור לפעול כל הזמן.
ערן המסוקס
14-10-07, 20:24
מסעדות מחוברות לקו מים.
הגוף שלנו מייצר כמות חום זניחה ביחס למנוע.
כמות המים לקרור המנוע אינה זניחה, כשמדובר במנוע הדורש קירור אחת למספר דקות, ואמור לשרוד כך במשך לפחות יום שלם של נסיעה איטית במדבר.
שריפון, דבר במספרים. אם תבדוק, תגלה שכמות המים הנדרשת היא משמעותית, בדיוק בגלל זה מכוניות עובדות על מערכת קירור סגורה שלא מאבדת מים... היו יכולים להסתפק ברדיאטור קטן יותר עם מערכת פתוחה, אבל היית צריך למלא מים כל הזמן... אין בזה הגיון. מערכת קירור של מכונית, כל מכונית, כולל גראנד, לא צריכה תוספת מים. אם יש בעיית התחממות, זו תקלה, שנובעת בדרך כלל מירידה בכושר הקירור - או ספיקה, או הכי פשוט, רדיאטור שנסתם עם השנים וכבר לא מוליך חום כמו חדש. hill climb או דרג רייסינג או כל תחרות אחרת שהמתרחשת שניות בודדות עד כמה עשרות שניות, זה דבר אחד, נסיעה למרחקים זה דבר אחר.
שריפון, דבר במספרים. אם תבדוק, תגלה שכמות המים הנדרשת היא משמעותית, בדיוק בגלל זה מכוניות עובדות על מערכת קירור סגורה שלא מאבדת מים... היו יכולים להסתפק ברדיאטור קטן יותר עם מערכת פתוחה, אבל היית צריך למלא מים כל הזמן... אין בזה הגיון. מערכת קירור של מכונית, כל מכונית, כולל גראנד, לא צריכה תוספת מים. אם יש בעיית התחממות, זו תקלה, שנובעת בדרך כלל מירידה בכושר הקירור - או ספיקה, או הכי פשוט, רדיאטור שנסתם עם השנים וכבר לא מוליך חום כמו חדש. .
**************************************** ******
לא מדבר על מערכת פתוחה או פתרון לבעיית ההתחממות של הרכב אלא על אמצעי שניתן להפעיל בפרקי זמן קריטיים כתוספת למע' הקיימת ולא במקומה ! כי בייננו ,לא כולם הצליחו לפתור את
בעיית ההתחממות גם לאחר אי אילו החלפות ופטנטים חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות - לא חסרות דוגמאות של אנשים שכבר למדו לחיות עם רכב שמתחמם בעומס ברמה כזו או אחרת .
אני מדבר על תוספת חיצונית שניתנת להפעלה בפרקי זמן קצרים ברגעים בהם העומס גדול - כמו עלייה תלולה בהילוך נמוך - ולא כל היום כמו שערן המסוקס טען , מדובר במרסס ולא בממטרה :) כמו שמצטייר לכם בראש, ואם עדיין נראה לכן שצריך לכך הרבה מים אז מבחינתי אפשר גם להשתין למיכל ובמקרה הצורך לנקז את מי המקלחות שאתם כ"כ אוהבים בשטח ! :)
סלחו לי , לא יודע איפה הפונט הצבעוני.
**************************************
hill climb או דרג רייסינג או כל תחרות אחרת שהמתרחשת שניות בודדות עד כמה עשרות שניות, זה דבר אחד, נסיעה למרחקים זה דבר אחר.
וגם שם בתחרויות הללו לא שופכים מים אלא מרססים והרוח עושה את השאר ,טוב אז במידבר אין כ"כ רוח אבל הרסס יכול לעזור ולא מעט .
מיספרים רצית ?
כל אחד יכול להקציב לעיניין כמה שהוא חושב לנכון - כי זה לא בא להחליף את מע' הקירור הקימת אלא כמו שטענתי בהודעה הראשונה שלי - רק במיקרים קיצוניים שבהם דימום המנוע לא רצוי !
וחוץ מיזה לא כ"כ קשה לעשות ניסוי לגבי ספיקת המים של רסס מהסוג הזה .
לכך לא צריך מהנדס :)
**************************************** ******
לא מדבר על מערכת פתוחה או פתרון לבעיית ההתחממות של הרכב אלא על אמצעי שניתן להפעיל בפרקי זמן קריטיים כתוספת למע' הקיימת ולא במקומה ! כי בייננו ,לא כולם הצליחו לפתור את
בעיית ההתחממות גם לאחר אי אילו החלפות ופטנטים חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות - לא חסרות דוגמאות של אנשים שכבר למדו לחיות עם רכב שמתחמם בעומס ברמה כזו או אחרת .
אני מדבר על תוספת חיצונית שניתנת להפעלה בפרקי זמן קצרים ברגעים בהם העומס גדול - כמו עלייה תלולה בהילוך נמוך - ולא כל היום כמו שערן המסוקס טען , מדובר במרסס ולא בממטרה :) כמו שמצטייר לכם בראש, ואם עדיין נראה לכן שצריך לכך הרבה מים אז מבחינתי אפשר גם להשתין למיכל ובמקרה הצורך לנקז את מי המקלחות שאתם כ"כ אוהבים בשטח ! :)
סלחו לי , לא יודע איפה הפונט הצבעוני.
**************************************
וגם שם בתחרויות הללו לא שופכים מים אלא מרססים והרוח עושה את השאר ,טוב אז במידבר אין כ"כ רוח אבל הרסס יכול לעזור ולא מעט .
מיספרים רצית ?
כל אחד יכול להקציב לעיניין כמה שהוא חושב לנכון - כי זה לא בא להחליף את מע' הקירור הקימת אלא כמו שטענתי בהודעה הראשונה שלי - רק במיקרים קיצוניים שבהם דימום המנוע לא רצוי !
וחוץ מיזה לא כ"כ קשה לעשות ניסוי לגבי ספיקת המים של רסס מהסוג הזה .
לכך לא צריך מהנדס :)
חנן, מה קרה? המבחנים יבשו לך תשכל...? נראה לי שאתה צריך איזה טיול דחוף!!!
בכל מקרה, באותו טיול שיהיה (ואני מקווה שלא יירחק היום), אני מוכן לעשות ניסוי של המערכת הזאת. תביא את מערכת ה"שטיפה" שבנית, תחליף את הברז שיש לך בקצה למרסס הכי דק שתוכל למצוא במשתלה ביגור ואני מצידי יעמיס את "כל" המערכת כולל המיכל 10 ליטר שלך על הקופסת גפרורים שלי.
הסתייגויות:
1. הטיול חייב ליהיות בקייץ...
2. חייב ליהיות במדבר.
3. לפחות 3 ימים.
4. אסור למלא את המיכל.
5. אני מתכנן את המסלול ואתה נאלץ "לזחול" אותו אחרי ;)
אם לאורך כל הטיול מחוג החום אצלי לא יעבור את האמצע, הרעיון יוכרז רשמית כהצלחה!!!
אתה בעניין?
לי לא היה אף פעם אוטו שמתחמם בתור עובדה ואי אפשר לפתור את זה. מי שמסכים לחיות עם רכב מתחמם... בעייה שלו. מערכת קירור של מכונית בנוייה כך שגם ביום חם מאד בתנאים קיצוניים יש לה עדיין רזרבה. רכב שמתחמם הוא לא דבר שצריך לחיות איתו, זה תקלה שצריך ואפשר לתקן. לשפוך (סליחה, להטיז...) מים על רדיאטור זה דרך לצאת מהשטח בחירום, זה לא משהו שצריך להשקיע בו מחשבה בתור אלתור קבוע.
נמרוד אתה צודק באופן כללי - תקלות יש לתקן ,במיוחד התחממות .
זה עדיין לא סותר את העובדה שכל שני וחמישי עולה שרשור על התחממות שלא ניפתרה ...
במידבר ביום לוהט גם לרכב שלי היה "די חם" ( ואני לא סובל מהתחממות כלל. טפו טפו טפו ...מלח מים מלח מים ).
יונתן :
לחצנו יד ?
אני לא מבין אותכם על מה בדיוק אתם מקשקשים אנו נמצאים
בפורום טכני וכמו שמו כך הוא צריך להיות
בפורום כזה רציני צריך לתת פתרונות אמיתים ולא שליפות ממטרות והתזות ועוד
כול מיני דחקות
חברים הבעיה היא דיי פשוטה פשוט צריך להתקין שני כונסי אוויר על מכסה המנוע בכדיי
שהאוויר החם שנכלא מתחת למכסה המנוע יתנדף ויפלט מתוך תא המנוע
תאמר לי בבקשה מה יעזור התזה על המקרן
הריי ציינתי שהמנוע לא מתחמם אלא יש התחממות גלובלית של כול תא המנוע שמקרין
אפילו לתא הנוסעים
פשוט צריך לת לאוויר החם להתנדף
חברים הבעיה היא דיי פשוטה פשוט צריך להתקין שני כונסי אוויר על מכסה המנוע בכדיי שהאוויר החם שנכלא מתחת למכסה המנוע יתנדף ויפלט מתוך תא המנוע
אני בספק אם כונס אויר יפתור לך את הבעיה. במקרה האופטימי יוריד מעלה אחת.
-- אריק.
ראה http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=23534
ראה http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=23534
מאיר הוסיף מאוורר. בהצעות השהוצעו לעיל לא נכללה האפשרות הזו. אני עדיין חושב שהוספת כונסים סטנדרטיים לא יועילו במיוחד.
איציק - 4X6ZH
16-10-07, 09:41
זה כנראה הולך להיות עוד שרשור הזוי מבית היוצר של אלה שחושבים שהם יצרני הרכב .
המשכו בהמצאות שונות ומשונות .
וסופו בשרשור של מי יותר גדול .
*****
לא לכל מערכת שמי שהוא בונה לעצמו יש הצדקה טכנית .
סיבות ונימוקים לא חסר .
ושכל אחד יבדוק את הרכב האישי שלו ודאי ימצא שם את השטות הפרטית שלו .
*****
איציק
מצאתי את הקישור הזה: http://www.go.jeep-xj.info/HowtoBonnet.htm
מסתבר שיש מכסה מנוע תחליפי עם פתח איוורור מיוחד שמאפשר נשימה טובה יותר ואיוורור.
עוד באותו אתר יש הרבה הוראות והדגמות להחלפת המאוורר המקורי במאווררים חזקים יותר:
http://www.go.jeep-xj.info/HowtoTaurusFanInstall1.htm
אתר מצויין להתרשמות משיפורים קטנים כגדולים בעיקרון ל- XJ אבל אפשר להבין את הכיוון.
תהנו
קובי בצ'ירוקי
זה כנראה הולך להיות עוד שרשור הזוי מבית היוצר של אלה שחושבים שהם יצרני הרכב .
המשכו בהמצאות שונות ומשונות .
וסופו בשרשור של מי יותר גדול .
*****
לא לכל מערכת שמי שהוא בונה לעצמו יש הצדקה טכנית .
סיבות ונימוקים לא חסר .
ושכל אחד יבדוק את הרכב האישי שלו ודאי ימצא שם את השטות הפרטית שלו .
*****
איציק
מילים כדורבנות - רק לא ברור מה רצית לומר ....
איציק - 4X6ZH
16-10-07, 10:10
אתה מוזמן לבור ביום שישי לפרלמנט של זקני השבט .
שם אתה יכול לשאול שאלות כדורבנות .
ביום שישי האחרון היתה הופעת אומן אורח של כבוד השופט הראשי .( כמעט ונשפט על עריקות ) .
שמש בית המשפט פישל במשקה שהוגש לדיינים . ( אבל זה כבר סיפור אחר ) .
בטוח שתקבל כמה וכמה תשובות שאתה לא מצפה לשמוע .
והחשוב מכל אתה תראה כמה יצירות מופת שלא תמיד הם מגיעות לפורום .
חלקם באמת יצירות מופת .
כאן אנחנו כותבים בלשון דיפלומטית .
****
איציק
השמשוני יחיעם
16-10-07, 10:21
זה הפתרון
יונתן :
לחצנו יד ?
לחצנו!
רק שיהיה ברור...:
אני מוכן "לתרום" את רכבי למדע ולו רק בשביל לזכות בטיול בחברתך! אם על הדרך אתה תרוויח מזה את האפשרות לכתוב כאן על מערכת חדשה שבנית לתוספת קירור לרכב, כולל תמונות והסברים- דיינו!
אני בכל אופן סקפטי... (שים לב לכל התנאים).
דעתי בנושא זהה לזו של נמרוד.
לכול מי שבספק שכונסי אוויר עוזרים או לא, אני כותב לכם במפורש זה עוזר ועוד איך עוזר,
ולראיה בזמן שאני נוסע בשטח אני משאיר את מכסה המנוע פתוח כך שרק הבטחון של
מכסה המנוע מונע ממנו להתרומם ובעית ההתחממות פשוט נמוגה נעלמת כלא היתה
כמו כן אם תפתחו שרשורים ישנים שנכתבו על אותו נושא תגלו שגיפאים הורידו את
הגומיה שבין מכסה המנוע לקיר האש יש קיצונים יותר שפירקו את מגן הפלסטיק
שמכסה את מנגנון הווישר, לכן אני בא ואומר דבר פשוט לפתוח כונסים או נקרא להם אחרת
פתחי איוורור טורמים מאוד להקטנת ההתחממות עוד קראתי בשרשור שאם יורדת טמפרטורת
המנוע מתחת לנקודה בא היצרן קבע ניצולת המנוע יורדת וכך גם ההספק טכנית זה נכון
אך טמפרטורת המנוע אינה משתנה כלל כל עוד קיימת במערכת הקירור טרמוסטט
וכול עוד הוא עונה לדרישת היצרן שקבע את טמפרטורת הפתיחה הרצויה
לכן אני ממליץ, טרמוסטט להקפיד לרכוש מקורי ויש לבדוק את טמפרטורת הפתיחה והסגירה בדר"כ
הנתונים הללו מופיעים על גביי הטרמוסטט
חמוד אם האוטו שלך מתחמם אתה צריך לתקן לבדוק מה הבעייה ולתקן אותה.
אתה יודע, מה אני חוזר בי. אתה לא צריך ולא חייב לעשות כלום, ג'יפ שלך, רכוש שלך, מדינה חופשית.
חומד בפעם האלף המנוע לא מתחמם לא מתחמם
אני חוזר ואומר שתא המנוע לוהט עד כדי שלא ניתן לגעת במכסה המנוע
שוב פעם המנוע לא מתחמם שעון החום נמצא בדיוק בנקודה בוא הוא צריך להיות
פשוט נכלא שם חום שכנראה נפלט משתי סעפות הפליטה הרי המנוע הוא שמונה צילנדרים
והרי כולנו יודעים שאוויר חם עולה למעלה אך בגלל האטימות של מכסה המנוע האוויר לא מצליח להתנדף החוצה
ואז נוצרת מתחת למכסה המנוע טמפ" גבוהה מאוד
זה לא פיתרון יותר פשוט?
Exhaust Wrap (http://store.summitracing.com/egnsearch.asp?Ntt=Exhaust+Wrap&N=700+115&rsview=sku&Nao=10&Ns=P%5FSRE%5FDisplayPrice%7C0&Ntk=KeywordSearch#rstop)
http://static.summitracing.com/global/images/prod/large/the-1154_w.jpg
חומד בפעם האלף המנוע לא מתחמם לא מתחמם
אני חוזר ואומר שתא המנוע לוהט עד כדי שלא ניתן לגעת במכסה המנוע
שוב פעם המנוע לא מתחמם שעון החום נמצא בדיוק בנקודה בוא הוא צריך להיות
פשוט נכלא שם חום שכנראה נפלט משתי סעפות הפליטה הרי המנוע הוא שמונה צילנדרים
והרי כולנו יודעים שאוויר חם עולה למעלה אך בגלל האטימות של מכסה המנוע האוויר לא מצליח להתנדף החוצה
ואז נוצרת מתחת למכסה המנוע טמפ" גבוהה מאוד
עכשיו אני לגמרי מבולבל !
מה איכפת לך שבתא המנוע חם?
לא כך אמור להיות?
כמה פעמים אתה מוצא עצמך דוחף את הראש לתא מנוע חם ואומר "בונ'א כ"כ חם פה ,צריך לעשות משהוא"...?
שב ,תרגע.
שתה כוס תה חם (או שבעצם חם זה לא טוב ?!)
ותתחיל לחשוב איך לפתור את בעיות ההתחממות של כ"א.
למה לחפש צרות?
או קיי בוא אני אסביר לך למה איכפת לי שתא המנוע חם
לפניי כחודש פרסמתי פה בכפורום שאני מחפש צמת חוטים חדשהלרכוש, עכשיו צריך רק לנחש למה ומדוע אני זקוק לצמת חוטים חדשה בתא המנוע.
אם אתה לא מסוגל לנחש אומר לך,
צמת החוטים בתא המנוע התחילה להתפורר כוונתי לציפוי הפלסטיק של החוט
או במילים אחרות הבידוד של החוטים
והסיבה העיקרית לתופעה זאת שהטמפ" בתא המנוע פשוט גבוהה מאוד
גם כאשר אני נוסע עם הרכב בשטח ריצפת הרכב מתחילה להתחמם מאוד וזה משפיע
מאוד על תא הנוסע תאמין לי שאי אפשר לסבול את החום בימים חמים.
אין לי מושג למה ברכב שלי זאת התופעה
לא נראה סביר או נורמלי שלא ניתן לגעת במכסה המנוע ללא חתיכת בד בכדיי לא לחטוף כביה,
אני מקווה שזה מבהיר לך על מה בדיוק אני מלין.
אולי תתחיל בהחלפת טרמוסטאט ל 83 מע'?
או קיי בוא אני אסביר לך למה איכפת לי שתא המנוע חם
לפניי כחודש פרסמתי פה בכפורום שאני מחפש צמת חוטים חדשהלרכוש, עכשיו צריך רק לנחש למה ומדוע אני זקוק לצמת חוטים חדשה בתא המנוע.
אם אתה לא מסוגל לנחש אומר לך,
צמת החוטים בתא המנוע התחילה להתפורר כוונתי לציפוי הפלסטיק של החוט
או במילים אחרות הבידוד של החוטים
והסיבה העיקרית לתופעה זאת שהטמפ" בתא המנוע פשוט גבוהה מאוד
גם כאשר אני נוסע עם הרכב בשטח ריצפת הרכב מתחילה להתחמם מאוד וזה משפיע
מאוד על תא הנוסע תאמין לי שאי אפשר לסבול את החום בימים חמים.
אין לי מושג למה ברכב שלי זאת התופעה
לא נראה סביר או נורמלי שלא ניתן לגעת במכסה המנוע ללא חתיכת בד בכדיי לא לחטוף כביה,
אני מקווה שזה מבהיר לך על מה בדיוק אני מלין.
ברור לכולם, למה הטמפ' בחלל המנוע צריכה להיות נמוכה מכדי שתמיס את צמות החשמל, בתחילת השירשור הזה כתבתי לך להרים את מכסה המנוע ע"י הגבהת הריווח שבין הציר והמכסה ע"י שימוש בברגים ארוכים יותר ,ושייבות. או לך תייצר ספייסרים מיוחדים אם תרצה להשקיע ...
לוקח 5 דקות לכל צד אם תשים WD40 לפני כן על הברגים... ועולה גרושים. כך תוכל לראות האם התוצאה משביעת רצון. ובמידה והתשובה חיובית - תשאיר את זה ככה.
ראיתי רכבים שנוסעים ככה כבר שנים ארוכות. חורף וקיץ.
אפשר לחשוב שאיזה שהוא פתרון שיאפשר לך להוציא אוויר חם מחלל המנוע יהיה חסין למי הגשם....
הי,
רק ע"מ לודא,
אין לך מיגון מנוע/גיר/טרנספר, נכון?
סער.
רק ע"מ לודא, אין לך מיגון מנוע/גיר/טרנספר, נכון?
נראה לי שפיספסתי משהו. סער, לאן אתה חותר?
אני רק רוצה לודא שהוא לא התקין "מיגון גחון" כלשהו,
כלומר, שאין משהו שמונע את אוורור תא המנוע מלמטה.
אני לא מדבר על המיגון שיש לנו ברכבים (המקורי ב XJ) , הוא קטן ואינו מפריע לאיורור.
סער.
אפשר לחשוב שאיזה שהוא פתרון שיאפשר לך להוציא אוויר חם מחלל המנוע יהיה חסין למי הגשם....
אפשר גם להרכיב שנורקל שישמש כארובה.
לפעמים ישנם כמה פתרונות יצירתיים, ולכן נחמד לבצע סיעור מוחות בפורום.
זה לא אומר שכל הפתרונות/הצעות יהיו מתאימים/כדאיים/אפקטיביים...
חן
הפתרון שמציע sus4u נראה הגיוני אך פוגם בקווים הכללים של הרכב ובאסטטיות
אם מכסה המנוע ימצא גבוהה יותר מהכנפיים הרכב יראה כאילו עבר תאונה
לא הייתי רוצה שהגראנד שלי יראה כך.
ההצעה שחן צברי מציע יקרה ולא נראה לי שתפטור את הבעיה
כונסים בטוח יפטרו את הבעיה אך מים זה האויב הגדול ביותר למנועי בנזין
לכן אני חושש להתקין כונסים.
אם יש עוד רעיונות אז פה המקום.
האים החלפתה פעם את ה קלאץ של המאוורר?
קלאץ שחוק לא מזרים אוויר כשהטמפרטורה עולה!!
כן הקלץ של המאוור הוחלף
אני גם ציינתי פשוט תקרא את כול השרשור המנוע לא מתחמם פשוט החום שנפלט מהמנוע נכלא מתחת
למכסה המנוע וגורם לחלק הקידמי של הרכב פשוט להתלהט
עלה לי רעיון
מה דעתכם על התקנת מפוח מזגן כזה חילזוני צמוד לטרנספר עם צינור שרשורי שיעלה עד למכסה
מנוע, בחלק הפנימי של המכסה מנוע להתקין מאין מוביל עם חורים
דרך אגב במשאית אינטרנטשיונאל צבאית ראיתי התקן כזה אבל שם הוא משמש לפילטר אוויר.
אני אצלם את זה בהמשך ויעלה את זה לאתר
האם נשמע הזוי או בר ביצוע?
נשמע כמו פתרון מצויין, הזוי בדיוק כמו הבעייה הדמיונית שאתה מנסה לפתור. לך על זה.
נמרוד הבעיה היא בכלל לא דמיונית היא מציאותית לחלוטין
הבעיה הזו ממש המיסה לי את צמת החוטים בתא המנוע בפורמים בארצות הברית
כותבים המון על הבעיה הזאת.
אם אתה בסביבה באזור צומת שוקת אני אשמח להראות לך כמה נזק זה גרם לי ברכב.
0577-260142
בשביל מה כל הטררם והבלגן בשירשור הזה שמתחיל להיות כבר הזוי.
אין כאן הרבה חוכמות.
רעיון ה HOOD VENTS כבר קיים המון שנים, ידוע ובוצע בעבר גם בארץ.
גם כונסים כדוגמת הכונס של מאיר בסופה ואחרים בוצעו.
האויר החם ייצא בכל הפיתרונות האלה החוצה יותר ביעילות.
אתה רוצה פיתרון מיידי בעלות 45 ש"ח?
תחליף את הטרמוסטאט לכזה של 82 מע'. וכבר קיררת משמעותית את תא המנוע שלך.
טרמוסאט הוחלף ל-82 וכבר לפני שנה
אני מניח שפליטת החום הזאת מגיעה מסעפת הפליטה
מכוון שהרכב הוא שמונה צילינדר יש שתי סעפות פליטה לדעתי הם האשמים המרכזיים
אני כבר לא זוכר מי שאל את השאלה אחרי שקראתי את כל השרשור..
תא המנוע מתחמם גם בגרנד וגם בצירוקי .. זה טבעי
הייתי חייב לציין דבר אחד, העניין של הרסס הוא לא פרקטי עבורנו - הגיפאים שמטיילים בדרום.
אסור לשפוף מים על שום חלק במנוע ובמיוחד בדרום !! הפודרה/אבק נדבק לרכב כמו סופר גלו ובסופו של יום יסתום לך חורים ברכב שלא חלמת.. ניסוי פשוט : השפרץ מים לחלונות במדבר וסע.. תגלה די מהר שהחלון מתכסה באבק פודרה ובמיוחד באיזור שבהם היו סימני מים. בקיצר, לא ישים
הפתרון של הכונסים כמו שרמי ואחרים ציינו מיועד לכך וזה הפתרון האסטטי ביותר לבעיה.
ניתן לעשות גם הגבהה למכסה מנוע מצד הצירים וגם זה פתרון יעיל.. נשמע מוזר אבל עובד. עמי עשה זאת בצירוקי שלו, נראה סביר לחלוטין.
בהצלחה.
מאיר רוטברג
28-10-07, 16:09
אם תקרא ותדבר איתי בקשר לכונס שהתקנתי , מעבר לירידות של כל מני אנשים כאשר העובדות מתבררות העניין הינו הצלחה מוחלטת במחיר מצחיק,
טמפרטורת תא המנוע אצלי יירדה בין 14 ל 18 מעלות וזה מאוד משמעותי,
עובדות לא דיבורים!
מה לגבי שנורקל עם וונטה ששואבת את החום מנוע ?
בתגובה שלך יש קצת מהציניות לא נורא נתגבר אך אמור לי איך זה נראה
לנסוע כך באופן קבוע בשטח?
בתגובה שלך יש קצת מהציניות לא נורא נתגבר אך אמור לי איך זה נראה
לנסוע כך באופן קבוע בשטח?
אתה כנראה לא ירדת לסוף דעתי, ולא נורא זה קורה ...
הכוונה היא לפתוח בדיוק בצד השני. ואני אסביר שוב, להרים את מכסה המנוע, מאיזור הציר [החיבור שליד השמשה הקדמית] כך אתה מרוויח את כל העולמות :
1. זה הרבה יותר אסטתי.
2. זה לא מסוכן (שפתאום ישתחרר המכסה ויפתח)
3. אפשר לנסוע ככה גם בכביש
4. זה נמצא בכיוון הזרימה הטבעית של האוויר החם. אוויר מבחוץ נכנס בד"כ מהחלק הקדמי של הרכב לכן באופן טבעי לכיוון הנסיעה הוא ייצא מאחורה.
5. אוויר חם, יעלה למעלה וישאף להשתחרר מהחלק העליון ביותר של מכסה המנוע- בחלק האחורי הוא גבוה יותר .
אפשר להמשיך ככה עוד שבוע וחצי, אבל לדעתי אתה מחפש פתרון שלא קיים לבעיה פשוטה, ומנסה להמציא גלגל שכבר מתגלגל שנים רבות , וחבל. תפתח שרשור על בעיות יותר מעניינות...
מקווה שעזרתי.
בידידות...
בתגובה שלך יש קצת מהציניות לא נורא נתגבר אך אמור לי איך זה נראה
לנסוע כך באופן קבוע בשטח?
לא נראה לי בטוח לנסוע ככה.
מה שבד"כ עושים הוא לשים ספיסרים בצד השני של מכסה המנוע (שמשה הקדמית). לרוב הגבהה של כ 2 סנטימטרים.
צילום של כונס אוויר משאית אינטרנשיונל צבאית.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.