PDA

צפייה בגרסה מלאה : היי ליפט ככננת



moisofnik
03-10-07, 09:35
מה הכללים הבסיסיים לשימוש כזה והאם הוא מומלץ (באם אין אפשרות אחרת)?
מניח שמעגנים את המכשיר לרכב אחד ומושכים את השני בשרשרת - האם מישהו יכול לתרום מנסיונו?
האם ניתן לעגן את ההיליפט למשהו אחר ואיך?

חנן-ג'יפולוג
03-10-07, 09:50
על קצה המזלג:



כאמור, ניתן להשתמש בהייליפט ככננת ידנית. אמנם איטית ומייגעת , אבל בלית ברירה וכננת חשמלית, טוב לדעת שיש את האמצעי הזה. נדרשים לשם כך לפחות שתי רצועות/כבלים/שרשראות ואביזרי חיבור (שאקל (http://www.jeepolog.com/97.html)ים), וההיליפט לאט אבל בטוח יקרב את הרכב לעוגן.
הבעייתיות העיקרית בשימוש הזה היא שאם משתמשים ברצועות גרירה סטנדרטיות ארוכות, עלול להווצר מצבר שמלוא טווח הפעולה של ההייליפט מספיק רק כדי למתוח את הרצועות, והרכב עדיין לא זז. לכן, רצוי, אם מתכננים על ההייליפט לשימוש כזה, שהאמצעים הנוספים לחיבור ההייליפט אל הרכב ואל העוגן יהיו חסרי אלסטיות, כמו כבלי פלדה ושרשרת ברזל, ובנוסף שיהיו ניתנים לקיצור, על מנת להתאים את אורכם במדויק למרחק שבין העוגן אל ההייליפט. ישנן שרשראות ייעודיות לעניין, עם אנקולים בקצה שבנויים להתלבש על חוליות השרשרת עצמה.




http://www.jeepolog.com/UserFiles/Image/with_watermark/hilift/hilift_as_winch.JPG


מכאן: (http://www.jeepolog.com/358.html)


.

moisofnik
03-10-07, 10:02
חנן
באיזה אורך שרשרת מומלץ להשתמש?
האם לחבר לנקודת עגינה אחת ברכב הנמשך או במשולש לשתיהן?
יש סכנה מיוחדת בשיטה (לעומת שימוש כללי בהייליפט)?

חנן-ג'יפולוג
03-10-07, 10:13
כמה שהשרשרת יותר ארוכה, יותר טוב. ככה הטווח היעיל של ההיליפט יגדל לפני שתצטרך לעשות שינוי בחיבורים.

עדיף להתחבר לשתי נקודות, כמובן, כי זה יפעיל עומס סימטרי על שילדת הרכב, אבל אם זה אומר שבשביל זה אתה משתמש ברצועה במקום בשרשרת, זה לא טוב. הרצועה גמישה ואתה תעבוד רוב הזמן על המתיחה שלה, במקום על התקדמות הרכב.

סכנה מיוחדת? לא חושב, בתנאי שהשימוש נעשה בצורה מושכלת, עם אביזרים מתאימים.

את העיגון רצוי לעשות לעץ או עצם סטטי אחר, ולא לרכב. כי אחרת אתה עלול לגלות שאתה עובד כמו חמור רק בשביל לקרב את רכב העוגן אל הרכב התקוע.

רצוי לדעתי להשתמש בעוד שרשרת קצרה , נגיד מטר וחצי שניים, שתחזיק את העסק מתוח יחסית משני צידי ההייליפט בכל פעם שאתה גומר את המהלך של ההיליפט ומשחרר אותו כדי לקצר את השרשרת הראשית. אחרת אתה תבזבז חלק ניכר ממהלך ההייליפט על מתיחת המערכת מחדש בכל פעם.

איציק - 4X6ZH
03-10-07, 10:29
יש כמה תמונות בפרסומת של הי ליפט שמהם ניתן להבין כאילו
הי ליפט זה מחליף של כננת .
לדעתי הי ליפט ממש לא מחליף כננת .
נכון שאפשר למשוך רכב כמה עשרות סנטימטרים ( הרבה פחות ממטר ) . וזה בהחלט יכול להיות מספיק לצאת ממצב קשה כל שהוא .
אבל זה לא יעלה אותך מדרגות .
וזה יקח לך שעות לחלץ ממצב שבו כננת תחלץ אותך בדקות .
******
והחשוב מכל למי שמתכנן שימוש כזה כדאי לעשות תרגיל בשקט בבית בחניה באיזה יום בשטח
בצל ללא לחץ .
שלא יהיה לך הפתעות ביום הדין .
******
הי ליפט שלי עבד פעם אחת לאחר שאני סוחב אותו ברכב שנים רבות . וגם אז השימוש לא היה
לחילוץ רגיל . אבל הי ליפט חילץ ובגדול .
כלי חובה לכל גיפאי במיוחד לאלה שאוהבים להסתובב לבד ליד הבית :wink:
*******
איציק

moisofnik
03-10-07, 10:33
למתיחה נראה לי שכדאי לפרק את בסיס ההיליפט ולעגן לעץ/סלע בשרשרת ושאקל לחור התחתון של המכשיר.

מחברים שרשרת קצרה עם וו לקצה העליון ועוד אחת למנגנון ההרמה.
שרשרת ארוכה תתחבר לרצועת עיגון אלסטית קצרה (במשולש).
עכשיו, כל פעם שמנגנון ההרמה מסיים את המהלך, תופסים את השרשרת הארוכה במתח ע"י השרשרת הקצרה שבקצה ההיליפט ומשחררים את מנגנון ההרמה כדי שיחזור להתחלה - אז מחברים את המנגנון שוב וכך אפשר ךעשוך כמה סיבובים שצריך מבלי לאבד מתח.
הבעיה - צריך ברכב שתי שרשראות קצרות (כל אחת כחמש חוליות) ועוד שרשרת בינונית לעיגון הבסיס ועוד ארוכה למשיכה עצמה וכמובן שלושה שאקלים ושני ווים במידות מתאימות.....מסורבל מאד

T-REX
03-10-07, 19:33
נראה לי הזוי להשתמש בהייליפט כ-כננת
זה אולי תעלול פירסומי טוב לא מעשי
לדעתי תמורת מאות בודדות מאד 2-3 גג אתה קונה כננת ידנית [ שלא נדבר על כננת חשמלית או הידראולית ] שתעשה את העבודה בתענוג
ראיתי כאלו זולות מאד יחסית לתועלת שלהן אצל נעה פירזול
רוני

-->