PDA

צפייה בגרסה מלאה : בניית כלוב התהפכות לסופה סגורה מתכתי.....



צ'יטה
07-10-07, 23:22
שלום לכולם,
אני מעוניין להרכיב כלוב התהפכות לסוםה ארוכה סגורה 93'.
האם מישהו יכול לייעץ בבניה והרכבה עצמית?
מה העלות של ייצור והתקנה של כלוב טוב ואצל מי?

תודה מראש לכל העוזרים!!!

:-)

נמרוד
08-10-07, 07:52
קרא את הכתבה הזאת, (http://www.jeepolog.com/349.html) זה עונה על השאלה "אצל מי", צור איתם קשר וקבל הצעת מחיר.

asafk
08-10-07, 09:11
אני, כמובן, בעד בניה עצמית.
תתחיל בלהסתכל על מבנה של כלובים פנימיים. קשת קדמית, קשת אמצעית, ושתי תומכות אלכסוניות. העיגון של הקשת האמצעים ושל התומכות האחוריות לרצפה- די טריוויאלי. העיגון של הקשת הקדמית הוא המסובך בסופה (בגלל שאין מקום מצידי הדשבורד), וכאן יש מספר פתרונות, חיפוש בפורום יעזור לך, אם לא תמצא- נוכל לעזור לך בכל זאת.
בשורה התחתונה- אתה מדבר על פרוייקט לא מסובך לביצוע, אם כי אני ממליץ להשאיר את הריתוכים לבעל מקצוע מיומן.

אסף.

צ'יטה
08-10-07, 17:45
תודה רבה לעוזרים.... אין קיצורי דרך בבנית כלוב אז כנראה שאסתפק בתמונות של אוברלנד או בתמונות אחרות....
אשמח לעוד תמונות ורעיונות אשר יעזרו לתכנון הכלוב.....

8)

נמרוד
08-10-07, 20:31
יש באתר עוד כמה וכמה כתבות על כלובים - אבל לכלים פתוחים, שם באופן טבעי העבודה קלה יותר. הכלוב של אוברלנד עונה באמת על הצורך בכלוב פריק שאפשר להכניס לתוך סופה סגורה, בצורה מיטבית. יש בו עוד מאפיין חשוב שבטח שמת לב - הרגל הקדמית שלא מגיעה לרצפה. ללקוח הספציפי היה חשוב לא לפגוע לא בדשבורד ולא בריפוד הדלתות. אבל אפשר להגיע עם צינור ישר עד הרצפה.

יש לך עוד אפשרות בסופה שאין ברכבים סגורים אחרים - לפרק את הגג, לבנות כלוב מלא ללא חיבורים פריקים, ולהרכיב את הגג חזרה על הכלוב. מבחינת חוזק הכלוב, בוודאי שזה עדיף, וזה גם מפשט ומוזיל את העבודה... השאלה היא מה מצב הסגירה שלך מבחינת רקבונות והתפוררות. יש סיכון שאחרי שתוריד אותה תגלה שלא נשאר ממנה הרבה להחזיר.

המקור הכי טוב להוראות טכניות לגבי כלובים זה התקן של הFIA. התקן מתורגם לעברית ונערך על ידי, ואתה יכול להוריד אותו כאן (http://www.rallyraid.org/Regulation_PDF.pdf). אותו התקן של הכלובים ישמש גם לעמותת העבירות - ובכלל, בתור אחד שמכיר אותו, עכשיו, לעומק - אני מאד ממליץ להצמד אליו כמה שאפשר.

דרור ברלי
08-10-07, 22:23
טוב, זה הולך להיות ארוך.

אבל כמי שלאחר יותר מ-8 שנים עם אותה סופה, אני מכיר אותה בצורה אינטימית, ולאחר שלפני שנתיים פירקתי את הסגירה לבד והרכבתי מחדש, ואחרי שלפני כשבועיים הורכב אצלי כלוב פריק של אוברלנד, אני חושב שיש לי צרור עצות שהן יותר מאשר מועילות.

1. בנייה עצמית או בסדנא?
אתה מיומן די הצורך כדי להתמודד עם תכנון וביצוע פרויקט שכזה? עם הקפדה על מדידות מדויקות, שמירה על סימטריה? יש לך מקום לעבוד, ציוד מתאים וידע במסגרות, כיפוף, ריתוך ועיבוד מתכת? אם התשובה לכל אלה היא "כן" אז לך על זה ותחסוך כסף. אם "לא" או שאתה לא בטוח - אין ברירה אלא לפנות לבעל מקצוע מיומן. ולזה יש מחיר.

2. כלוב פריק או שלם?
כדי לבנות כלוב שלם, כלומר שכל חלקיו מרותכים זה לזה - אתה מוכרח לפרק את הסגירה מהג'יפ. אין קיצורי דרך. פירוק מלא. אתה מדבר על סופה מודל 93, והסיכויים שהסגירה נקייה מחלודות ורקבונות שואפים לאפס, אפילו לאחר טיפולי פחחות וצבע ואפילו אם חיצונית היא נראית טוב, אני חותם לך שהיא רקובה. הרקבונות סביב נקודות החיבור למסגרת החלון הקדמי הם כאלה, שרוב הסיכויים הם שהסגירה לא יורדת מהג'יפ בשלמותה ובצורה חלקה. קיימת סבירות של 99.9% שפירוק הסגירה מהג'יפ יגרום לה נזק בסדר גודל שימנע הרכבה חוזרת חלקה שלה ו/או יצריך השקעה נוספת ב"פחחות-עומק". רק אם אתה משוכנע מעבר לכל ספק שמצב הפח טוב והפירוק+הרכבה יעברו חלק - בנה כלוב שלם בחתיכה אחת. אין ויכוח.

כמי שהחליף בזמנו לבד בחצר את החלק העליון של הסגירה, ונוכח בגודל הקטסטרופה שיכולה להמתין שם, לא הייתי מוכן לעבור את הסאגה הזו שוב. הכלוב הפריק של אוברלנד הוא היחידי שיכול להיכנס לסופה בצורה חלקה מבלי לפרק את הסגירה ומבלי לגרום לנזקים פנימיים בתוך הג'יפ, כי הוא היחידי שתוכנן מאפס לסופה, בתוכנת תלת-מימד, לאחר סאגת מדידות ארוכה, והוא מתאים בול לסופה ללא אילתורים.

3. סוגיית הקשת הקדמית
נכון שאפשר לבנות קשת קדמית שלמה שעומדת על הריצפה. אבל אז אתה מוותר על פתח המיזוג השמאלי, ורגלי הקשת גוזלות מקום, מפריעות לכניסה וליציאה מהרכב ולנוחות רגל שמאל של הנהג. בסופה פתוחה - ניחא. אבל בסגורה? עם דלתות מתכת שיש להן נפח משלהן? קשה לביצוע, התוצאה לא נוחה במיוחד. הפיתרון של אוברלנד פשוט וחכם - מאפשר שימוש חלק בדלתות המתכת המקוריות (לאחר כוונון) ולא פוגע בלוח המחוונים ובתפקוד חלקים שונים בו. החלקים הללו לבטח לא קלים במיוחד לייצור, אבל הם כבר מתוכננים ומדודים וממודלים על המחשב. נחסך ממך כל תהליך חבלי הלידה והניסויים והמדידות - כי זה כבר מוצר מדף. הזמנת-קיבלת. אני כל כך מרוצה מהפיתרון הזה, שגם אם הייתי רוצה כלוב שלם (לא פריק) הייתי מעדיף את הרגליים הללו.

4. כלוב בתקן FIA או כלוב "לא תקני"?
הגדרת ה"תקני" או "לא תקני" עושה לדעתי עוול לכלובים הלא תחרותיים, שלמיטב ידיעתי אין להם שום תקן מחייב. אז בואו ונגדיר כלובי התהפכות כ"רגילים" או "תחרותיים" וחסל.
אין עוררים על חוזקו של כלוב תחרותי בתקן FIA, אבל כלוב שכזה מחסל למעשה את הג'יפ כרכב יומיומי או כרכב לטיולים. ריבוי האלכסונים והאיקסים והתמיכות תופס נפח פנימי רב בתוך הרכב, ובנסיעה ללא קסדה הוא אף מסוכן! כלוב FIA לא יאפשר שימוש במושבי רכב נוסעים רגיל ומתאים רק לשימוש במושבי מירוץ (יפה וסקסי אבל מאוד לא שימושי ומאוד-מאוד לא נוח ביומיום), ולא יאפשר גישה למושב האחורי (אולי אפילו את קיומו של מושב אחורי בכלל) כלוב FIA מיועד לרכב מירוץ בלבד! אם אין לך תוכניות להתחרות בעתיד עם הג'יפ, אני משוכנע שאין כאן שום ויכוח או התלבטות - כלוב "רגיל" (שלם או פריק) שבנוי כמו שצריך, ייתן מענה הולם לכל צורך בטיחותי וישמור על שימושיות ונוחות הרכב ביומיום.

חשוב!
אין צורך להרחיב על איכות הייצור ה"מעולה" של מרכב הסופה. תוסיפו את העובדה שמדובר במכוניות ישנות, ולאחר כל כך הרבה שנות התעללות ומאות אלפי ק"מ קשים בכביש ובשטח, המרכב מתחיל להתפרק - ואני לא מדבר על חלודה אלא על סדקים קטנים בפח פה ושם, ריתוכים נפתחים, ויברציות וקרקושי פח מכל פינה. כלוב שמתוכנן ובנו יכמו שצריך פותר גם את הבעיה הזו, אם הוא מחובר באמצעות "אזניים" יעודית לדפנות המרכב ולדפנות הסגירה (בנקודת העיגון של חגורות הבטיחות). זו לפחות היתה דרישת היסוד שלי, והתוצאה מדברת בעד עצמה - אין יותר קרקושים ורעשים, גם בנסיעה בשטח משובש. המרכב קשיח ומוצק, דלתות נסגרות היטב ולא רועדות, נסיעה חלקה ושקטה.

lizard
08-10-07, 22:40
4. כלוב בתקן FIA או כלוב "לא תקני"?
הגדרת ה"תקני" או "לא תקני" עושה לדעתי עוול לכלובים הלא תחרותיים, שלמיטב ידיעתי אין להם שום תקן מחייב. אז בואו ונגדיר כלובי התהפכות כ"רגילים" או "תחרותיים" וחסל.
אין עוררים על חוזקו של כלוב תחרותי בתקן FIA, אבל כלוב שכזה מחסל למעשה את הג'יפ כרכב יומיומי או כרכב לטיולים. ריבוי האלכסונים והאיקסים והתמיכות תופס נפח פנימי רב בתוך הרכב, ובנסיעה ללא קסדה הוא אף מסוכן! כלוב FIA לא יאפשר שימוש במושבי רכב נוסעים רגיל ומתאים רק לשימוש במושבי מירוץ (יפה וסקסי אבל מאוד לא שימושי ומאוד-מאוד לא נוח ביומיום), ואל יאפשר גישה למושב האחורי (אולי אפילו את קיומו של מושב אחורי בכלל) כלוב FIA מיועד לרכב מירוץ בלבד! אם אין לך תוכניות להתחרות בעתיד עם הג'יפ, אני משוכנע שאין כאן שום ויכוח או התלבטות - כלוב "רגיל" (שלם או פריק) שבנוי כמו שצריך, ייתן מענה הולם לכל צורך בטיחותי וישמור על שימושיות ונוחות הרכב ביומיום.


אני קצת, לא ציני באמת רק קצת, לא מסכים איתך בנושא הזה.
יש לי כלוב התהפכות תקני FIA שנבנה בדיוק על פי המידות והזוויות הנדרשות. כולל הSIDE BARS.
אני מבטיח לך שאם לממותה כמוני הכניסה והיציאה מהרכב לא קשות, זה גם לא זבנג וגמרנו כי יש צורך בהשקעת מחשבה איך להכנס, אז זה יהיה הפשוט יותר לאדם קטן ממני.
גם תצורת הV על הקשת המרכזית הוכיחה את עצמה כיעילה ונוחה למעבר. אפילו אני הצלחתי לעבור למושב האחורי ללא בעיות מיוחדות.
בקשר לצורך בקסדות, אני לא חושב שיש צורך בזה. בטח ובטח אם מרפדים את הקשת בספוג (כמו שעשיתי).
המושבים שיש לי הם רגילים למהדרין. לא מושבי מירוץ (עדיין)

אבל מה.
לנסוע עם SIDEBAR זה בסופו של דבר לא הכי נוח, מה גם שבטסט כנראה יעשו מזה מטעמים. כנ"ל לגבי הV בקשת הקדמית.

לסיכום, לדעתי כלוב FIA תקני לרכב שלא מיועד למירוצים זה יהיה ביזבוז.

-->