צפייה בגרסה מלאה : רמפה.
הג'יפ שלי די נמוך וכל עבודה תחתיו מאלצת זחילה מעצבנת.
אני עומד לצקת רחבת בטון תחת הג'יפ וחזשבתי "על הדרך" לבנות רמפות ניידות (בגובה של כ-30-40 ס"מ) לאורך כל האוטו כדי שאפשר יהיה להציב אותן, לעלות עליהן ולטפל באוטו.
שתי רמפות כמצויר למטה (סליחה על האיכות) שיכוסו הפלטות עץ.
מאיזה חומר צריך לעשות את זה בזנ"ט 4 מ"מ כל 0.3 מטר יספיק או אולי עדיף ברזל מרובע או פרופיל I?
http://www.pic4u.co.il/view/picture.aspx?idx=475111df4bed4d35a1d88fc c3696c741
לא רואים תמונה וצריך סיסמא להכנס לאלבום.
אני מציע לך לשקול פתרון של ארבעה "חמורים", או סטנדרים גבוהים - אתה מרים פינה-פינה עם הייליפט ומכניס אותם מתחת לשלדה. עם רמפות למיניהם אתה מוגבל לעבודות שבהן הגלגלים על הרכב, ורוב העבודות המעניינות הן בלי, והרבה עבודות קשות הופכות לקלות בלי גלגלים.
ונשאלת השאלה הנוספת למה לא להשקיע עוד 2,500 ש"ח ולקנות ליפט זרועות פשוט?
(ואם אתה הולך ברצינות על הכיוון הזה, אז אל תשכך ביציקת בטון לחפור יסודות לשני העמודים של הליפט)
עירא
אני הבעיה - התלבלבתי בהכנסת התמונה.
חמורים סטנדרטיים עדיין משאירים את האוטו נמוך יחסית. אם אני רוצה את האוטו קצת יותר גבוה אז החמורים יגיעו לחצי מטר. אפשר לעשות אותם כל כך גבוהים? אם כן מאיזה חומר?
http://www.pic4u.co.il/view/picture.aspx?idx=475111df4bed4d35a1d88fc c3696c741
2500 ש"ח זה כרטיס כניסה, לינה וארוחת בוקר במולנה של הכלב (ועכשיו אני בר מזל כי אין שם כלב :oops: :oops: ) :!: :!:
עירא, הגעת כבר למצב נפשי ש2500 שקל זה לא כסף? זה סט צמיגים חדש, שתי נעילות, חצי מקיט 4:1 לטרנספר... :lol:
4 חמורים טובים מדמים לא רע ליפט. ככה עובדים בסדנאות הצבאיות הקטנות מאז ומתמיד. וגם קל מאד לבנות סטנדים...
http://www.jeepolog.com/images/shock%20towers/shock2.jpg
http://www.jeepolog.com/nazi%20jack.jpg
הסטנדים בתמונה הם הנסיון הראשון שלי, ולמרות שהם עושים את העבודה, הם לא טובים - קצרים מדי. הייתי בונה אותם שוב ארוכים בהרבה - מרים פינה עם היליפט למקסימום, וזה הגובה שהייתי בונה את כל הארבעה. אלו שבתמונה הם בגובה 50 ס"מ, אפשר בקלות לבנות אותם 70 ס"מ ואפילו יותר. וזה כבר מצויין. אפשר כמובן לבנות אותם מתכוונים עם פרופיל בתוך פרופיל, שורת חורים ופין או בורג רציני שמחבר. זה למשקיעים.
מה העובי של הברזל המרכזי?
זה פרופיל 100X50 או 80X40, אני לא זוכר בדיוק. לא זוכר עובי - אבל זה עבה מספיק... העמוד עצמו יכול להחזיק פי כמה וכמה משקל בלחיצה. מה שחשוב זה התמיכה הצידית כדי שהעמוד לא יפול. בזנ"טים בצורת צלב קרס זה אולי לא הפתרון הקלאסי (משולשים), אבל עצלנות מולידה הברקות!!! (אם מותר לי להחמיא לעצמי :lol: )
ברזל 30*30 עובי 3.25 זה מספיק ?
עוד שאלה קטנה:
חמורים של קראוונים (משולשים עם מוט הברגה) - זה מספיק?
ברזל 30*30 עובי 3.25 זה מספיק ?
בלי חישובים ובלי התחכמויות - לא.
קח פרופיל-אחושרמוטה בשביל העמוד. גם הרבה יותר נוח כי הוא רחב יותר מהשלדה - ואז כל מה שנותר זה לרתך שני פלאחים מהצדדים כדי ליצור עריסה לשלדה. אם תיקח פרופיל שקטן מהשלדה, תצטרך להתחכם יותר, לכופף צורת "ח" וכן הלאה.
Eyal,
I just want you to know that whenever I work on my vehicle...I just sit in a "yeshiva mizrahit" under the car and work...
:lol: :lol:
p.s. I agree with nimrod, measure the maximum hight for these stands
)using a hi'lift)
and built them that hight.
תגדיר אחושרמוטה!!!
אין לי מושג ירוק בדברים הללו. מבחינתי מה שתגיד - קדוש. אני הולך לחפש בברזליות את מה שתגיד :!: :? :?
אגב, אם מישהו רוצה להכנס בשותפות לנושא (כי בדר"כ ברזל בא ב-6 מטר).
עוד שאלה קטנה:
חמורים של קראוונים (משולשים עם מוט הברגה) - זה מספיק?
בהתאם לעומס שרשום עליהם. הם עלולים להיות קצרים מדי - תבדוק.
הפתרון שנמרוד הציע נראה לי לא טוב משתי סיבות:
המרכז של האיזור שנוגע בקרקע הוא באותו גובה כמו הקצוות של הבזנ"טים ולכן כל אבן או נקודה טיפה יותר גבוהה שתהיה מתחת למרכז תגרום לכל העסק להתנדנד, נכון יותר, לדעתי, לעשות רגליים שיורדות כלפי מטה.
צריך שלוש רגליים ולא ארבע, כי עם ארבע רגליים, על משטח לא ישר בצורה מושלמת, העסק יתנדנד.
הפתרון שנמרוד הציע נראה לי לא טוב משתי סיבות:
המרכז של האיזור שנוגע בקרקע הוא באותו גובה כמו הקצוות של הבזנ"טים ולכן כל אבן או נקודה טיפה יותר גבוהה שתהיה מתחת למרכז תגרום לכל העסק להתנדנד, נכון יותר, לדעתי, לעשות רגליים שיורדות כלפי מטה.
צריך שלוש רגליים ולא ארבע, כי עם ארבע רגליים, על משטח לא ישר בצורה מושלמת, העסק יתנדנד.
צודק לגמרי. כמו שכתבתי, התכנון הזה נובע מעצלנות נטו. הייתי צריך להחליף סרן, ובשביל זה לייצר סטנדים, ואני עומד ב8 בערב מול הג'יפ והסרן ואין לי ממש חשק לעשות לא את זה ולא את זה... כל שכן להתחיל למדוד ולרתך מדויק... אז עשיתי את מה שרואים בתמונה. אני עובד על אדמה רכה ככה שהבעיות שחנן מתאר לא מפריעות. אם הייתי עושה את זה שוב, הייתי עושה אחרת - אבל הבעייה עם האלתור הזה, כמו אחרים, היא שהוא מוצלח מספיק בשביל להפוך לקבע.
אייל, אני מרים את הכפפה, אני אתכנן ואשרטט לך את הסטנד הביתי האולטימטיבי שגם קל וזול לייצור. תן לי יומיים-שלושה, ויהיו שרטוטים מושלמים לטובת כולם.
אני מציע שאת הבסיס לעשות מג'אנטים ישנים של רכב קטן - 13" או 14" ועליו להוסיף רק את העמוד שחודר עד הרצפה ומרותך באזור הגוז'ונים. הג'נטים לא עולים כלום והם מאוד יציבים כך שיש לקנות רק עמודים. כל עמוד מתאים בשני תנאים - אחת המידות לפחות 80 מ'מ והעובי לא פחות מ- 2.9 מ'מ.
אני ממלץ מאד להשתמש בשני ברזלים, אחד בתוך השני, כדי לאפשר שינוי גובה. בורג פלדה שעובר 'דוח' יאבטח את העסק בגובה המתאים. הסטנד הזה נפוץ מאד במוסכים (סטנד קטן, תלת-רגלי, בעל אורך משתנה)
אורי טל.
נקנה היום בל.כ. בעבור 50 זוזים האחד:
http://www.lkltd.co.il/newstore/shop2092/newstorefront/DEPLookup.taf?_function=details&_ID=114& GROOP=45&V=IN&_start=1&_UserReference=51 0636A343842E774267B75E
יש לי גם את ה 4 טון של ל.כ.
הבעיה איתם היא שהם נמוכים.
אם זה נמוך לי על ל"ר מה יהיה בסופה משופרת ? ....
לי יש סמוראי אז ה-4 טון די מספיק. אבל ראיתי אצלו כאלה של 6 טון והם נראו לי מאד גבוהים.
לי יש את של ה6 טון של ל.כ. ושבוע שעבר הורדתי את המיכל דלק לשם שיפוץ ועבדתי איתם ואפילו לא השתמשתי בגובה המקסימלי שלהם, לפי דעתי הגובה שלהם מספיק.
שתיים עולים 150
אני שקלתי בזמנו לרכוש את הסטנדים של ל.כ. ונמנעתי, כי הבחנתי שהשחרור שלהם מתבצע באמצעות ידית, העלולה להשתחרר אם תקבל מכה ממש קטנה, בזמן שהרכב על הסטנד.
זאת בניגוד לסטנדים של מוסכים שיש להם פין שאין סיכוי שישתחרר כאשר הסטנד עמוס.
הם לא משתחרים בכזאת קלות גם אחרי שהורדתי את הרכב והוצאתי אותם מתחתיו רק מכת פטיש שיחררה את הידית זה לא כזה פשוט כמו שזה נראה.
[
אייל, אני מרים את הכפפה, אני אתכנן ואשרטט לך את הסטנד הביתי האולטימטיבי שגם קל וזול לייצור. תן לי יומיים-שלושה, ויהיו שרטוטים מושלמים לטובת כולם.
אהמ....אהמ....
יומיים שלושה? :roll:
בכל מקרה, מחכים ומצפים.
איתי
[
אייל, אני מרים את הכפפה, אני אתכנן ואשרטט לך את הסטנד הביתי האולטימטיבי שגם קל וזול לייצור. תן לי יומיים-שלושה, ויהיו שרטוטים מושלמים לטובת כולם.
אהמ....אהמ....
יומיים שלושה? :roll:
בכל מקרה, מחכים ומצפים.
איתי
אוקי, הנה זה מגיע, תתכונן, זה ארוך:
לך לכספומט, תוציא 50 שקל, סע לל.כ. בצריפין, תן להם את הכסף, וקח בתמורה את "הסטנד הביתי האולטימטיבי".
בעצם הם לוקחים כרטיסי אשראי אז אתה יכול לוותר על שלב א' :lol:
* לקשי הבנה - רק אידיוט אמיתי מסוגל לחשוב על לבנות לבד סטנד אחרי שהוא יודע שאפשר לקנות אותם מוכנים במחירים כאלו.
נמרוד אתה הולך נגד רוח האתר של לבנות ולעשות לבד :( ,סתם האמת שאתה צודק ובשביל המחירים האלה באמת לא שווה להשקיע מחשבה.
נ.ב. חבר'ה למנהלי האתר יש גם חוש הומור :wink:
מוריס
תגדיר אחושרמוטה!!!
מכיון שאף אחד לא הרים את הכפפה, אז בתור ערביסט ידוע ששירת 4 שנים ביחידת 8200, הריני להסביר את המונח ולתרגמו מערבית -
שרמוטה = זונה, יצאנית, פרוצה.
אח' = אח.
אח'ו = אח בסמיכות. אח של, אחיה של וכו'.
אלשרמוטה, או נכון יותר א'שרמוטה(לא מבטאים את ה "ל") = הזונה.
אח'ו אשרמוטה = אחיה של הזונה, אח של זונה.
ובקיצור עממי, "אח'ושרמוטה" = אח של זונה.
בהשאלה = ביטוי של משהו משהו, כלומר בוקים לא סתם מעפנים(רקובים, בערבית),
אלא ממש רציניים חזקים כאלה, שאפשר לסמוך על האמאמא שלהם.
אתה הבנת את זה, ברוך :D ? :lol: ? :wink:
ועכשיו ברצינות - שווה לקנות בזול את הבוקים של ל.כ.
יתרונם לא רק בפשטות ובמחיר אלא גם באפשרות לשנות את הגובה
בטווח גבהים לא קטן בכלל.
חג שמח, יא אח'ושרמוטה..... :P
סוזי המשתוללת
25-04-05, 15:14
ברוך התחלקת על בננה ? :lol:
הסטנדים של ל.כ לא רעים אבל הייתי מעדיף משהו עם פין אבטחה
הבוקים של ל.כ. (4 טון) החזיקו את הטאטא באויר והיא לא ממש קלה.
בשביל לשחרר אותם מרימים את הידית ואז החלק שמחזיק את האוטו חייב לעלות בשביל לשחרר את הנעילה.
הוא לא יכול להשתחרר כשיש עליו משקל. :!:
תומר - (אחרי השיחה של אתמול - תחליף איקון... :lol: )
עם כל הכבוד לבוקים שלך, ושכבתי תחתם, הם עדיין פחות בטיחותיים מבוקים בעלי נעילת פין, בגלל ולמרות גאומטרית השיניים המהווה את הנעילה. תתכן שחיקת שיניים או קריסתן, להבדיל ממומנט גזירה, הדורש כוח גדול יותר על הפין.
הם טובים, במקרה שאתה בטוח לחלוטין שלא ייתכן מצב של תזוזות בזמן העבודה...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.