צפייה בגרסה מלאה : למה לא לקנות דיפנדר 90 ??
כיום ברשותנו דיסקו בנזין אוט' שנת 96 (מזה כשנתיים) בעת הרכישה הדיסקו עבר יישור קו מסיבי כולל שיפורי שטח: בולמים + קפיצים + צמיגים חדשים + מדרגות סף + מיגון מיכל דלק וביצה + ניסור החצאית הקדמית + החלפת כל צנרת המים + אלטרנטור מחודש + מצבר חדש + יחידת מגרות לתא המטען + ניקוי מערכת החשמל משאיריות של אזעקות, עלוקות, איתוראנים וכו' שהיו קודם. סה"כ למרות ההשקעה המסיבית ביישור ושיפור בגלל עלות הרכישה הנמוכה העיסקה הייתה סבירה.
הדיסקו הוא הרכב השלישי במשפחה ומשמש בעיקר לטיולים בתדירות של כפעם בשלושה שבועות עד חודש. ביום יום הדיסקו בשימוש הבת הבכורה (בת 19 ) שנסעה בו מעט מאד (משהו כמו 20 עד 25 ק"מ בחודש)
טפו טפו, חמסה חמסה, מלח שום וכו' במשך כשנתיים שהדיסקו ברשותנו כמעט ולא היו בו תקלות מהותיות (למעשה רק שתיים משאבת מים הוחלפה ופאן קלאצ' הוחלף) ובקיצור אנחנו מאאאאד מרוצים מהדיסקו למעט צריחת הדלק המטורפת שלו בנסיעה מעורבת עיר + בינעירוני 1 ל- 5.5 ק"מ בשטח 1 ל- 3 ק"מ.
בטיול סוכות האחרון התברר לנו שהתאומות (הבנות הקטנות בנות 11 ) כבר לא יצטרפו אלינו לטיולי שטח כי יותר מעניין אותן החברים ולטייל בקניון ארנה מאשר לטייל בקניון עדה.
יעני אנחנו כבר לא צריכים רכב משפחתי לטיולים.
חוץ מזה, הבת הבכורה מתחילה עכשיו ללמוד באוניברסיטה ותסע בדיסקו מדי יום כ- 40 ק"מ - יעני שחיטה בדלק....
אז עלה לי לראש הג'וק - למה לא להחליף את הדיסקו בדיפנדר קצר ??
הבת הבכורה מתלהבת (אוהבת את המראה ה"קרבי והמסוקס" מאשר את המראה הבורגני של הדיסקו) חוץ מזה לא מפריע לה הרעש והקופצנות או הגיר הרגיל (טוב היא נהגה על סופה ידנית במשך שנה..)
ראיתי אקזמפלר שמור ומטופל יחסית לא יוצא כוחות הביטחון כך שאני מניח שרמת האמינות/ תקלות מהותיות תהא זהה לדיסקו בנזין ואף טובה יותר. צריכת הדלק תהיה טובה פי שניים.
נהגתי עליו כ-45 דקות. חייתי בשלום עם תנוחת הנהיגה ויתר תכונות הנסיעה חוץ מרעש הטרקטור שגם אליו אתרגל.
כן, אני יודע שאם כבר דיפנדר אז ארוך, יותר פרקטי, אולי גם יותר עביר, יותר נוח וכו' אבל הוא לא "סקסי" -
להתקין מערכת גז בדיסקו לא ממש בא לי - למעט אחד שהתקין ומרוצה, רק צרות שמעתי.
בקיצור אנא שכנעו אותי למה לא ??
התקציב לרכישה הוא כ-60K ש"ח אולי קצת יותר. יש אלטרנטיבות אחרות ??
שלמה
מוני אורבך
08-10-07, 08:24
שלמה, אני חושב שכבר דיברנו בנושא הזה פעם כאשר חשבתי למכור את הדיפנדר הקצר שלי.
אבל לטובת הכלל אני אסכם מה טוב ומה רע בדיפנדר קצר.
יש לי דיפנדר 90 כבר שנה ובעברי היה לי דיסקו דיזל ויש לי לא מעט ניסיון על דיפנדר ארוך כך שנראה לי שאני יכול לעשות את ההשוואה לא רע.
נתחיל עם הטוב:
1. הרבה יותר זריז מהארוך. בארוך יש הרגשה שאתה נוסע במשאית. בקצר יש הרגשה של נסיעה בטרקטורון. יש אומנם רעש של טרקטור אבל כאשר אתה לוחץ על הדוושה משהו קורה!.
2. בנסיעות על הכביש ובמיוחד בעיר אין מה להשוות לדיסקו ובטח לא דיפ ארוך. הרבה יותר זריז הרבה יותר קל לחניה.יודע מה יותר קל להסתדר איתו מאשר עם יפנומטי משפחתי! וזה בהחלט יתרון ביום יום.
3. בשטח במקומות דחוקים ובנסיעה טכנית בין בולדרים יש פשוט הבדל תהומי. הקצר הוא כמעת כמו סמוראי. הארוך וגם הדיסקו הם פשוט פילים. אפילו סופה פתוחה לא מגיעה לרמת הגמישות בנהיגה של הקצר. ממש יש כאן הרגשה של טרקטורון מגודל. אי אשר בכלל להשוות לדפנדר ארוך. מבחינת עבירות, הרכב הרבה יותר עביר מהארוך או מהדיסקו! ובמיוחד עם שתי נעילות. אבל אם אתה לוקח את הרכב לקצוניות זה מפחיד, והתיחסתי לזה בצד הרע!!!
4. בגלל המשקל הקל אין כמעת סכנה לציריות. נדיר שקצר שובר משהו או מפתח חופשים כמו הארוך. המכלולים הרי זהים לארוך (מלבד הסרן האחורי) ולכן הטולרנס הרבה יותר גדול. מה שאומר אמינות יותר גדולה.
5. מראה סקסי!!! אין מה לעשות הקצר פשוט יפה. אפילו שלי שהוא מגבניק לשעבר ושקופי המג"ב קפצו על מכסה המנוע שלו, אפילו הוא מקבל הרבה מבטי הערצה. ודווקא מבחורות!. האמת, גם עלי המראה עובד. אני מוכן לעשות ילדים עם הבחורה שתסע עם קצר פתוח! (סתם... קודם אני אצא איתה לטיול :-) )
בקיצור: זריז מהיר ובעל יכולת עבירות טכנית מדהימה. אמינות יותר טובה, ויפה.
והרע...
1. ל 2 הרכב פשוט אידאלי. אתה יכול לזרוק את כול הבית ועוד ישאר מקום. אבל, אם אתה רוצה לקחת 3 אנשים ויותר. כאן אתה צריך להיות מאוד יצרתי, והכוונה כמובן לגגון. יש אנשים שגגון לא ממש מפריע להם. לי זה מאוד מפריע כי אני אוהב עבירות קיצונית.
2. מדרגות סלע גבוהות. הקצר בגלל הגאומטריה שלו מאוד בעיתי במדרגות סלע גבוהות. אין הכוונה כאן למעלות הנגב (עשוש ורדית ומה שהיה זיק) הכוונה לדוגמה מדרגת לרדו או האמבטיה בחורשן. הרכב לא יעצור לך, להפך! הוא הרבה יותר עביר מהארוך. הוא יעלה ועוד איך. אבל יחד איתו תצא נשמתך!!! פחד אלוהים איזה זוויות הרכב טופס. פעם ראשונה שפחדתי שהרכב יתהפך לי לאחור!!!. אבל שוב, הכוונה כאן רק לעבירות קיצונית, לא לעבירות שנחשבת ל"קשה" בפי רוב הגיפאים.
בקיצור - מתאים אידאלית ל 2 אנשים, דורש ביצים מאוד גדולות בעבירות קיצונית.
זהו, מכאן תעשה את החישובים שלך. אם תשאל את דעתי לצרכים שלך הקצר יותר מתאים.
מוני ידידי
שכנעת אותי למה כן. אני מחחפש שישכנעו אותי למה לא..
שלמה
סוזי המשתוללת
08-10-07, 09:36
ציטוט " התקציב הוא 60 " (אני מדייק כדי לא להסתבך עם עו"ד :twisted: )
אין דיפנדר קצר ב60 ואם יש אתה לא תרצה אותו
נכון שהמחירון נמוך אבל כולם יודעים שה 90 נדיר ולכן נמכר ביותר תוסיף לכך יישור קו מינימלי וחרגת בהרבה מהתקציב הנ"ל
חוצמזה מכיוון שהבתשלך הולכת לנהוג בו רוב הזמן הייתי נשאר עם הדיסקו שהוא מתורבת יותר וגם בטוח יותר לנהיגה לנהגים לא מנוסים בגלל שהוא במקור מיועד גם לכביש ונבנה כזה
40 ק"מ ביום לא יהרגו אותך מבחינת הדלק שזה אומר 900 ש"ח לנסיעות של הילדה בדיפנדר אתה תרד ב40% בעלות שזה נשמע הרבה אבל בפועל לא מצדיק את הירידה ברמת החיים
סוזי המשתוללת
08-10-07, 09:59
מוני
גם בנושא העבירות אני חולק עליך
כאחד שנוסע על רכב עם בסיס גלגלים קצר מ90 ועל אחד אחר שארוך כמו 110 אני יכול להגיד לך בודאות שלכל אחד מהם היתרונות והחסרונות שלו
שלמה כמו שאני מכיר אותו בד"כ אוהב טיולים עם מרכיבי עבירות כמו מדרגות / עליות ארוכות מדורדרות
ושם היתרונות של הארוכים עצומים על הקצרים (למשל זוית טיפוס מדרגה שטוחה יותר ולכן בטוחה יותר)
ברור שבמקומות צרים וקצרים או טכניים מאד (טריאל) לקצרים יתרון מובהק אבל ב90 אחוז מהזמן זה לא ישרת אותו כי הוא מחפש בעיקר רכב טיולים ולא רכב לקרוס קאונטרי
איציק - 4X6ZH
08-10-07, 10:13
שלמה גם אני במצב שלך
לאחר דיונים וסקרים הוחלט על ידי הנוער שהם רוצים גימני .
זה לקח לי ( ;) ) שלושה חודשים למצוא אחד טוב !
המחיר 50.000
ישור קו מינימום ( הוספת מיגון )
והיום לאחר חצי שנה כולל טיולים קשים בשטח
אני יכול להגיד לך שזה דיפנדר קצר שנוסע טוב מאד בעיר
וכולם מרוצים .
*****
הבעיה היא למצוא אחד יפה
*****
איציק
מוני אורבך
08-10-07, 10:14
שמוליק - אין ביננו מחלוקת!
כמו שמרתי מדרגות סלע גבוהות, הרכב מפחיד, במיוחד למי שרגיל לכלי ארוך
בעליה דרדרתית, מנסיוני אין כאן בעיה כי הרכב הרבה פחות מתקרקש מהארוך (ענין של משקל). אבל תאורתית בעליה דרדרתית עם רכב שנתקע אני כמובן שאעדיף את הארוך
אשר לבטיחות וכו... כמובן שהדיסקו מעניק איכות חיים ובטיחות יותר טובה בכביש, אבל זה די ברור לא? אבל אתה מדבר על דיסקו סטנדרטי!. קח את הדיסקו תגביה אותו תן לו גלגלי דפנדר ותגלה שיש לך רכב הרבה פחות בטחותי מדפנדר קצר שתוכנן ונבנה גבוה. ובענין הזה יש לי ניסיון. אני נסעתי על דיסקו מוגבה.
לא ניסיתי לשכנע אותך לכאן או לכאן, רק לתת את חוות דעתי האוביקטיבית (ככול האפשר)
איציק
אכן חשבתי על ג'ימיני - אבל תהרוג אותי ואני לא מצליח לדמיין את עצמי נוהג ב"אוטו של כוסיות"..
הג'ימיני אידאלי לצרכים שלנו, מרווח יותר מהדיפנדר מבחינת תנוחת נהיגה של הנהג, איכות חיים בנסיעות עירוניות ובין עירוניות גבוהה יותר (תא נוסעים של רכב ולא של נ"נ אין רעש וכו'), אמינות גבוהה יותר ולו בגלל שהרכב חדש יותר וכן שומו שמיים בגלל שהוא יפנומטי..צריכת דלק שפוייה יותר אם כי לא מדהימה יחסית (בערך 1 ל- 9 ק"מ ממוצע ואפילו פחות) בקיצור ההגיון מצביע ג'ימיני אבל הלב לא..
כמו שאמרתי רכב שטח קונים מאהבה או לא קונים בכלל.
לגבי הבת שתנהג על הדיפנדר - אחרי שנה בסופה ללא מוט מייצב (כמה חודשים ראשונים) עם הגה מרגרינה ואחרי נסיעה בדיסקו מוגבה עם צמיגי 245/75/16 (31 אינצ' בערך) היא לא תתקשה עם הD-90 .
אני עם שמוליק - הארוך, מתאים לי יותר מבחינת עבירות ונוחות אבל הוא לא "סקסי" וההנהלה הצעירה לא תסכים לנהוג על "אוטובוס" ביום יום.
יש לי מועמד שנראה שמור שאינו יוצא כוחות הביטחון ודורשים עליו 70K ש"ח לפני מיקוח. מחיר המחירון של הD-90 שנת 96 הוא 56K ש"ח.
שלמה
שלמה
1. אל תוותר על המקום לבנות בטיולים - הן עוד ישובו!
2. אם מדובר באונ. ת"א - שתיסע ברכבת - יותר פרקטי ונוח.....
יש אלף סיבות לא לקנות דיפנדר... אבל אתה מציג את המקרה הקלאסי שכן כדאי לקנות דיפנדר. הוא עונה על הצרכים שלך מכל הבחינות, אתה כבר מכיר את המותג על יתרונותיו חסרונותיו וגורואיו, אתה יכול להרשות לעצמך, הבת שלך לפי מה שאתה מתאר כשירה בהחלט לנהוג עליו - יאללה, לך על זה!
מוני אורבך
08-10-07, 13:21
שלמה תסתכל ביד 2. יש שם קצר אחד שנת 2000 ב 70. לא ברור למה המחיר הנמוך אבל תבדוק.
אשר להשוואה בין גימני לדפנדר קצר...
נו באמת, אתם משווים גלגלי 29 לגלגי 32???
יחסי העברה סופר קצרים לעומת אוטומט המתאים לכביש???
רכב גבוה בסדר גודל של היליקס לעומת רכב שגבוהה ב 5 סנטימטר מיפנומטי???
שלא לדבר על זה שהגימיני קטן בהרבה (מבחינת חלל תא הנוסעים)
דיפנדר קצר זהו רכב שבנוי לשטח!! גימני בנוי לשנקין
רק אחרי הרבה מאוד שיפורים החלפת גלגלים והגבהות ומגונים הוא יתקרב לדיפנדר סטנדרטי.
אין כאן בכלל מקום להשוואה
גימני - כביש שטח עם יכולות שטח טובות יחסית
דיפנדר קצר - רכב שטח אמיתי
ועוד משהו שלמה. אל תבהל מהאזהרות שלנו בקשר ליציבות הדיפנדר הקצר. למשהו שפוי שרק רוצה "לעלות את המעלות הקשים בנגב" ולא "לחפש צרות בחורשן" דיפנדר קצר הוא רכב עבירות מעולה. אני ובטוח שלא שמוליק לא ממש נחשבים "מחפשי עבירות ממוצעים".
ובכלל שמוליק אתה מדבר על בעיתיות של רכב קצר??? אני ראיתי אותך עושה דברים עם הסמו שלך שהיתי מפחד בכלל לחשוב עליהם עם הייליקס...
שלמה
2. אם מדובר באונ. ת"א - שתיסע ברכבת - יותר פרקטי ונוח.....
במיוחד שהיא גרה כל כך רחוק מתחנת הרכבת של הרצליה.....
ערן
לצערי התאומות כנראה מיצו את הקטע של טיולי שטח..בכל מקרה אם הן ישובו ניתן לטייל איתן גם בדיפנדר קצר + גגון.
מוני
לגבי הבדלי העבירות ויכולות השטח בין הקצר לארוך סיכם זאת באוזניי ארז ה"רזה" (נכפולגר) במשפט:
" בכל מקום בו הקצר יעבור גם הארוך יעבור לעומת זאת לא בכל מקום בו הארוך יעבור גם הקצר יעבור"
לגבי הדיפנדר 2000 בלוח יד 2 - כנראה שיש לו בעיה אקוטית במנוע - כשהתקשרתי לברר עליו פרטים ולתאם בחינת הרכב נאמר לי שהוא במוסך גבע עקב בעיה המנוע ??!!
לצערי בעודי מתלבט הדיפנדר שהיה לי על הכוונת כנראה נמכר/ יימכר היום בערב.
שלמה
מאיר רוטברג
08-10-07, 14:36
למה לא?? הרי אתה מחפש את הלא את הכן אתה כבר יודע ,
אז למה אתה שואל?? לךהרגיע את המצפון שהחברה בעלי הדיפנדר שיכנעו אותך אז כך נדפקת??
בחייך ,
ראשית אתה נהנה מעצם המעברים וההחלפות,
שנית כבר לא נוסעים איתך אז הארוך מיותר
שלישית - מצחיק אותי ה 60.000 ש"ח
לקוח שלי מכר עכשיו 97 קצר יד ראשונה לא מושקע שקל(סליחה עם גגון)
7000 מעל מחירון ,
צא וראה מה יהיה יישור הקו שלך??
איך נוח לבחור גדול כמוך בקופסת גמדים בזווית נוטה על הצד לנהוג טיולים ארוכים??
למה לא?? יש הרבה , אבל למה לשכנע להייפך את המשוכנעים
תקנה תהנה תבלה
תתחדש
ותעשה השקה, שיהיה מה לאכול
קודם כל מוזר לקרוא שמישהוא מרוצה מהאמינות של דיסקברי ( אולי בגלל שזה בנזין\ הכותב מסטול מאדי הדלק...).
עכשיו , אם אתה מרוצה מהרכב שלך והשקעת בו , כך שהגיע ל"בגרות" וכעת ,ככזה מתאים לך ולמשפחתך , למה אתה מחפש צרות ?למה להחליף וליישר קו ,ולמצוא עצמך נוסע לחלץ את ביתך שתקועה עם הרכב בלימודים אחרי יום ארוך(בכל זאת לנדרובר חדש נתקע פה ושם -כך שמעתי..).
למה זה טוב ?!
הישאר עם שלך , האמן לי דלק זה הדבר האחרון שצריך לדאוג ממנו !
הבנזין נותן תחושה טובה וחזק מספיק כדי להנות מהנהיגה ,אז למה לך להחליפו?
חוץ מיזה אתה מאזן את הסטטיסטיקה הגרועה של הדיסקברי - רק עבור זה עליך להישאר איתו!
נתחיל עם הטוב:
1. הרבה יותר זריז מהארוך. בארוך יש הרגשה שאתה נוסע במשאית. בקצר יש הרגשה של נסיעה בטרקטורון. יש אומנם רעש של טרקטור אבל כאשר אתה לוחץ על הדוושה משהו קורה!.
2. בנסיעות על הכביש ובמיוחד בעיר אין מה להשוות לדיסקו ובטח לא דיפ ארוך. הרבה יותר זריז הרבה יותר קל לחניה.יודע מה יותר קל להסתדר איתו מאשר עם יפנומטי משפחתי! וזה בהחלט יתרון ביום יום.
3. בשטח במקומות דחוקים ובנסיעה טכנית בין בולדרים יש פשוט הבדל תהומי. הקצר הוא כמעת כמו סמוראי. הארוך וגם הדיסקו הם פשוט פילים. אפילו סופה פתוחה לא מגיעה לרמת הגמישות בנהיגה של הקצר. ממש יש כאן הרגשה של טרקטורון מגודל. אי אשר בכלל להשוות לדפנדר ארוך. מבחינת עבירות, הרכב הרבה יותר עביר מהארוך או מהדיסקו! ובמיוחד עם שתי נעילות. אבל אם אתה לוקח את הרכב לקצוניות זה מפחיד, והתיחסתי לזה בצד הרע!!!
4. בגלל המשקל הקל אין כמעת סכנה לציריות. נדיר שקצר שובר משהו או מפתח חופשים כמו הארוך. המכלולים הרי זהים לארוך (מלבד הסרן האחורי) ולכן הטולרנס הרבה יותר גדול. מה שאומר אמינות יותר גדולה.
5. מראה סקסי!!! אין מה לעשות הקצר פשוט יפה. אפילו שלי שהוא מגבניק לשעבר ושקופי המג"ב קפצו על מכסה המנוע שלו, אפילו הוא מקבל הרבה מבטי הערצה. ודווקא מבחורות!. האמת, גם עלי המראה עובד. אני מוכן לעשות ילדים עם הבחורה שתסע עם קצר פתוח! (סתם... קודם אני אצא איתה לטיול :-) )
בקיצור: זריז מהיר ובעל יכולת עבירות טכנית מדהימה. אמינות יותר טובה, ויפה.
תרשה לי להגיב, לי היה סה"כ 5 שנים דיפ' 90, שנתיים פתוח בנזין ועוד שלוש סגור דיזל(ולמרבה הזוועה שניהם היו אדומים...)
לאחר מכן עוד כמעט 10 שנים עם 110(סגור ולאחר מכן פתוח, לא אדומים, תודה לאל...)
לגבי מה שכתבת:
1 נכון חלקית, ה110 באמת מרגיש כמו משאית, אבל ה90 רחוק שנות אור מטרקטורון, מקסימום מכונת כביסה על סטרואידים, כל רכב ,כולל פיאט אונו 82 עם 125532368 ק"מ על השעון נוסע יותר זריז וטוב מהרכבים האלו....
2 נכון(חוץ מעניין הזריז, מצד שני כבר מזמן הגענו למסקנה שאתה בן 90 הרי....אז אולי הכל עניין של פרופורציות)
3 רדיוס הסיבוב של הדיפנדר מגוחך, סמיטריילר עם 21 גלגלים עושה סיבוב קטן יותר, אז ה90 קצת פחות ,שוב כמו עניין הזריזות מינורי לחלוטין.
עוד משהו לגבי העבירות, אין כמעט מקום ש90 יעבור בו ו110 לא יעבור, יש הרבה מקומות שה110 יעבור וה90 לא יעבור(לפחות אם לנהג יש אשכיים סטנדרטים...), אני הייתי בדיוק בדעה שלך, הרבה שנים, עד ליום שקניתי 110....
4 קישקוש, בתור בעל עסק אני אומר לך שיש לא פחות קצרים ששוברים ציריות מארוכים.
החופשים ישנם גם ב90 עם כי פחות בגלל צורת הציריות בסרן האחורי של ה110, אבל מצד שני נדיר ביותר לראות 110 עם נזק בדיפ' האחורי, ממש,ממש, אבל ממש לא נדיר לראות 90(או דיסקו) עם נזק בדיפ' האחורי.
ה110 אמין בדיוק כמו ה90(או לא אמין בדיוק כמותו, תלוי אך מסתכלים או את מי שואלים)
5 עניין של טעם בעיני 2 הרכבים האלו נראים כמו ארגז תפוזים ישן....
את דעתי אמרתי לשלמה, ה90 הוא רכב לא פרקטי, אני כמעט ולא מכיר מישהו שקנה 90 ולא הטחרת על זה ובסופו של דבר החליף ל110, הרכב קטן מידי וקצר מידי.
לגבי התקציב, גם לא מסכים איתכם, יש היום לא מעט רכבים יוצאי מכרזים שנמכרים באזור ה45 ללא ישור קו(אבל בסיס הרכב טוב) או 55/60 אחרי ישור קו ולפעמיים גם פחחות וצבע, לא רואה עם זה שום בעיה.
דיפנדר קצר זהו רכב שבנוי לשטח!! גימני בנוי לשנקין
גימני - כביש שטח עם יכולות שטח טובות יחסית
דיפנדר קצר - רכב שטח אמיתי
נו, זה לא המקום ולא כ"כ רלוונטי אבל בכל זאת,
לו רק היית רואה את הג'ימני המוזכר למטה מפזז בקלילות לאורכו (וגובהו) של משלט 21.
חבר, זה רכב שבנוי לשטח.
נכון שגרסת המקור זקוקה ליישור קוו בסיסי (צמיגים, מיגון ואפשר עוד קצת), , אבל התוצאה רבת יכולת.
בטח לרכב שרוב הזמן נוסע בכביש (ובזה אכן יש לו יתרון).
די,
מספיק,
בחזרה לדיפנדר...
שריפון ענה בול על השאלה שלי והעלה נימוק משכנע מאד למה לא ..זו בדיוק ההתחבטות שלי..כיום אני מכיר את מה שיש, די סומך על הדיסקו שלי שאכן טפו טפו ...נוסע..
להחליף משמע להכנס להרפתקה חדשה -
דרך אגב היום בדקתי D-90 , יוצא מכרז, עבר יישור קו כולל פחחות וצבע, נמכר על ידי סוחר רכב שזה עיסוקו דורש עליו כ- 55K ש"ח.
אני מניח שיישור קו נוסף יידרש (לא ממש סומך על "יישור הקו" שבוצע על ידי הסוחר שמן הסתם עיגל פינות וניסה לחסוך איפוא שאפשר) להערכתי תדרש השקעה של כ - 10K ש"ח כדי להביא למצב פיקס. אפשר יהיה להסתדר גם עם יישור קו מינימלי של כ - 5K ש"ח.
חיצונית הרכב נראה טיפ טופ, המנוע עובד עגול , המזגן עובד ומקרר היטב, שילוב הטרנספר ונעילת דיפ' מרכזי עוברים חלק, יש חריקה בעת החלפת ההילוכים מראשון לשני, יש תיקתוק מהיר מכיוון הסרן האחורי בעת עליה על מדרכה עם שני גלגלים בהילוך נמוך, יש להחליף מחז"ש בין המנוע לטרנספר, דוושת הבלם קשה (הבלמים דורשים איזה תיקון)
זה התרשמות ראשונית שלי בעין בלתי מנוסה ובלתי מקצועית לחלוטין.
כך שלהערכתי תקציב של כ- 60K ש"ח הוא ריאלי.
דרך אגב, אין לי בעיה עם סוחר רכב שמתפרנס מגילגול רכבים שהוא מוציא ממכרז. רק צריך לנסות להעריך בעיניים פקוחות את ההשקעה הנוספת הנדרשת ואת הסיכונים לפלופים גדולים כמו "הלך מנוע" או "הלך הגיר" ...
שלמה
סוזי המשתוללת
09-10-07, 00:50
ערן
לגבי הבדלי העבירות ויכולות השטח בין הקצר לארוך סיכם זאת באוזניי ארז ה"רזה" (נכפולגר) במשפט:
" בכל מקום בו הקצר יעבור גם הארוך יעבור לעומת זאת לא בכל מקום בו הארוך יעבור גם הקצר יעבור"
שלמה
שלמה
אני חולק על ארז במשפט הנ"ל
אין מקום להשוואה לכל אחד מהם היתרונות שלו והחסרונות שלו
אתה זה שצריך להחליט מה מתאים לך
לגבי הג'ימני שצץ כאן פתאום
זה סמוראי לכל דבר ועניין ולא רכב של כוסיות כפי שהגדיר זאת מוני
אבל מצד שני הדרך היחידה שלך להכנס לג'ימני זה להלביש אותו עליך (תרתי משמע :lol: )
אם אתה חושב בכיוון אז אני מציע שתיסע על אחד כזה כדי להחליט
הנווט שלי בגובה שלך וכדי שהוא ייכנס ברכב היינו צריכים חורים חדשים ברצפה :lol:
יש להחליף מחז"ש בין המנוע לטרנספר
אולי טעית בחלקים ?
יש מצב שטעיתי בחלקים. אני לא ממש מכונאי. יש איזה מחז"ש שנוזל שכדי להחליף אותו צריך לפרק את הטרנספר ??
זה מה שנאמר על ידי המוכר מחז"ש עלות ההחלפה בגלל הצורך בפירוק הטרנספר כ- 600 ש"ח.
שלמה
מוני אורבך
09-10-07, 08:17
כמה התקפות היו עלי...
אני כמעת מרגיש כאילו שוב יש לי דיסקו (-:
לכול בעלי הגימיני - הרכב שלכם הוא לא של כוסיות !!!
נרגעתם?
אבל מצד שני הוא לא רכב לשטח! נכון אפשר לשפר אותו ואפילו מאוד. כמו ששמוליק אמר זה כמו סמוראי. אבל השיפורים האלו עולים הרבה מאוד כסף, והם לא ממש בצד החוקי של המטרס...
דיפנדר לעומת זאת בא מוכן לשטח כמו שהוא סטנדרטי. רק תוסיף נעילות ויש לך מכונת עבירות מעולה!!!
ארז, קטונתי לעומת הניסיון שלך. אתה נסעת על דיפנדר עוד כשלי היתה ניבה...
מצד שני... אני זוכר תקופות בהן טענת שלא צריך נעילות לדיפנדר (-:
לדעתי לאור השוואה בין רכבים שונים מסוגים ויכולות שונים אני נוטה הרבה יותר להסכים עם שמוליק.
לכול רכב היתרונות והחסרונות שלו. ולמה הוא מתאים יותר
הדיפנדר הקצר מאוד מאוד מתאים למעבר בולדרים ונסיעה טכנית במישור.
איפה שהארוך נתקע בכול פינה, ומתישב על הבטן כול הזמן, הקצר עובר בלי להרגיש.
במקרים כאלו אני יכול לחשוב על הרבה מאוד מקומות בהם הארוך לא יעבור והקצר כן.
לעומת זאת במעלות תלולים דרדרתים, לקצר יש אפס טולרנס. ברח לך החרטום הצידה ואתה נכנס מיד לשיפוע צד. ובמדגות גבוהות מאוד... הרכב אולי יעבור (אם לא יתהפך אחורה) אבל הלב שלך לא...
מצד שני הארוך נתקע בהרבה פעמים על הבטן במדרגה גבוהה.
אז מה הכי טוב??? זה בדיוק כמו לשאול איזה רכב הוא הכי טוב לשטח! אין דבר כזה. הכול תלוי בדרישות שלך.
אני אישית קניתי את הקצר כי אני צריך אותו ליום יום וכי אני לא נוסע בטיול עם יותר מאדם אחד. אם זה ישתנה אני אמכור אותו ואקנה אחר (כמו שכבר עשיתי מספר רב של פעמים...) אחד שיתאים לדרישות הנוכחיות שלי. לי ממש אין סנטמנטים לרכב או מותג. בשבלי כולם ערמת גרוטאות. מה שמתאים לדרישות הוא מה שקונים.
מוני אורבך
09-10-07, 08:46
ועוד משהו קטן בנוגע לערך הרכב...
אני קניתי אותו מעל המחירון מאדם פרטי שעשה בו "יישור קו" אבל רחוק מלהיות מושלם.
כול הקצרים ובמיוחד מג"ב לשעבר היו מעל המחירון. דיפנדר יפה ושמור טוב מבקשים (וכנראה גם מקבלים מעל המחירון)
כאשר פרסמתי את שלי בזמנו למכירה קיבלתי הרבה מאוד טלפונים (יותר מההיליקס בזמנו), ואני מעריך שהיתי יכול למכור בקלות ומעל המכירון. הקטע הוא שרציתי החלפה בארוך כי לא היה לי כוח לחפש. אני עדין מעונין בהחלפה למי שרוצה. הסיבות ללמה אני רוצה ארוך... אני רוצה לעלות מדרגות סלע גבוהות בלי שתצא לי הנשמה... מה לעשות פחדן.
מאז ראיתי לא מעט ארוכים, כולם ברמה של זבל. ואילו שברמה טובה רוצים הרבה מעל המחירון (ללא הצדקה לדעתי). הכי מצחיקים הם הדיפנדרים הארוכים הפתוחים... רכב מדברי עם 400K שכול העולם ואישתו עברו עליו ורוצים 15K מעל המחירון?!!! זה אפילו לא מצחיק...
אז שלמה אם אתה מוצא אקזמפלר במחיר טוב והכי חשוב שמור אל תהסס לשלם קצת מעל
מאיר רוטברג
09-10-07, 09:18
[QUOTE=KOOKEאני מניח שיישור קו נוסף יידרש (לא ממש סומך על "יישור הקו" שבוצע על ידי הסוחר שמן הסתם עיגל פינות וניסה לחסוך איפוא שאפשר) להערכתי תדרש השקעה של כ - 10K ש"ח כדי להביא למצב פיקס. אפשר יהיה להסתדר גם עם יישור קו מינימלי של כ - 5K ש"ח.
חיצונית הרכב נראה טיפ טופ, המנוע עובד עגול , המזגן עובד ומקרר היטב, שילוב הטרנספר ונעילת דיפ' מרכזי עוברים חלק, יש חריקה בעת החלפת ההילוכים מראשון לשני, יש תיקתוק מהיר מכיוון הסרן האחורי בעת עליה על מדרכה עם שני גלגלים בהילוך נמוך, יש להחליף מחז"ש בין המנוע לטרנספר, דוושת הבלם קשה (הבלמים דורשים איזה תיקון)
זה התרשמות ראשונית שלי בעין בלתי מנוסה ובלתי מקצועית לחלוטין.
כך שלהערכתי תקציב של כ- 60K ש"ח הוא ריאלי.
דרך אגב, אין לי בעיה עם סוחר רכב שמתפרנס מגילגול רכבים שהוא מוציא ממכרז. רק צריך לנסות להעריך בעיניים פקוחות את ההשקעה הנוספת הנדרשת ואת הסיכונים לפלופים גדולים כמו "הלך מנוע" או "הלך הגיר" ...
שלמה[/QUOTE]
מתפלא עליך עורך דין נכבד,
אתה מניח כי יידרש יישור קוו??
אתה מניח כי הסוחר "עיגל פינות"
הרי זה ברור כשמש שמטרת הסוחר לייפות את הרכב במינימום כסף ולהעיף אותו כמה שיותר מהר וכל הדרכים כשרות לזאת!!!!
חוץ מזה תהיה בטוח בוודאות שהפחחות צבע תוך זמן קצר תקלף וכל חומר המילוי יצוץ החוצה , הרי אתה לא חושב שהוא הלך לפחח שיודע לעבוד עם אלומיניום , שעשה צבע בסיס שייף אותו מרח שוב בונדו ואש שוב צבע בסיס שוב שיוף ואז 2 שכבות צבע רגיל ,
אם אתה מאמין אחרת אתה זקוק ל..... פסיכולוג, יועץ לענייני תמימות ,עורך דין ,
או מישהיא שתוציא לך את הגנים הללו
בזמנו, כאשר קניתי את הדיסקו, היתה לו נזילה קטנטונת, ממחז"ש בין הטרנספר לגיר.
רק אחרי שהורדנו, התברר שהנזילה היתה קשורה לסגירה בלחץ של האוזינג סדוק, ותיקונצ'יק של מחז"ש הגיע למחז"ש + האוזינג + תוספות, ביותר מ- 5,000 ש"ח.
סידור הנזילה, הביא לחיפוש אחר המקום החלש הבא להתפרצות, וסוף הסיפור ידוע.
סביר להניח, שבעתיד אחזור לל"ר. סיפרתי לאשתי על הרעיון, וכמעט עפתי לישון במרפסת. גם אם אחזור, זה רק מ private owner שטיפל ברכב שלו כמו שאני טיפלתי בשלי, כלומר לתקן בייקיות מיד כל מה שמתקלקל. במקרה הנקודתי הזה, קניה מסוחר (ואני מאמין בקניה מסוחר, הפאג'רו נקנה ממגרש) היא בעייתית, כי ל"ר זקוק ליותר מקוסמטיקה כדי לא לשאוב אותך למערבולת של יגון, כעס, וזליגת כספים אינסופית.
אפי צ.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.