PDA

צפייה בגרסה מלאה : בידוד אקוסטי [וגם תרמי] לדיפנדר [אבל לא רק] - איך אפשר להרגיע את הטרקטור?



KOOKE
17-10-07, 01:29
מההתנסות שלי עד כה בנהיגת דיפנדרים (נהגתי על כמה לצורכי בדיקה לפני רכישה) הדבר שהכי הכי הפריע לי היה רעש הטרקטור הבלתי נסבל (מבחינתי) בכולם.

אני מעריך שאצליח לחיות עם תנוחת הנהיגה, עם הספרטניות וכו' אבל עם הרעש...לא.

רעננתי את זכרוני בכמה אופציות להשגת השקט ואפרט את כולן -

האופציה הכי מופרעת והכי יקרה היא להחליף את טירטור הדיזל בנהמת V8 בנזין..נוי שוין אני הרפתקן אבל לא עד כדי כך..למרות שאופציה של 180 כ"ס על דיפנדר קצר..יאמממי...עלות ההחלפה לא לגמרי מטורפת והוערכה בכ- 7,000 עד 10,000 ש"ח (לא כולל עלות המנועים)..סתם פנטזיה לא ריאלית.

נעבור לאופציות היותר "שפויות" כביכול והיותר ריאליות -

היה כאן שירשור בזמנו על חומר ציפוי פלסטי קשיח שבדרך כלל מיישמים בארגזי טנדרים ואשר נועד להגנה,איטום וחידוש מרכב אכול אבל גם נותן בידוד מפני רעש וחום- אבו שפם בזמנו היה יבואן של חומרים כאלו ויש חברה בחיפה שעושה את העבודה - חבר פורום חידש כך את רצפת הסמוראי בחיפה בעלות סבירה והיה מרוצה מהתוצאה.

אופציה נוספת (ואולי כתוספת לאופציה הראשונה) היא ציפוי כל פנים הרכב כולל הדלתות וכולל חלקו הפנימי של מכסה המנוע ביריעות בידוד אקוסטיות ייעודיות של חברת דיינמאט.
הבעיה שהיבואן היחידי של ירעות אלו לארץ הוא חברה שמתמחה בהתקנת מערכות אודיו לרכב מפ"ת והעלות צפוייה להיות יקרה בטירוף

קישור לאתר החברה בחו"ל -http://www.dynamat.com/

אופציה נוספת במחיר סביר יותר היא חיפוי פנים הרכב ואולי אפילו פנים מכסה המנוע ביריעות בידוד מתוצרת הארץ - "פלציב"

האופציה הכי זולה מן הסתם - חיפוי פנים הרכב בשטיחים "מקיר לקיר"

מי שהתנסה בפרוייקט דומה וגם מי שלא מוזמן ליתן דעתו - מהי האופציה העדיפה במחינת עלות תועלת - או שילוב בין אפשרויות הבידוד - נניח יריעות דיינמאט במוקדי הרעש - למשל קיר האש וקידמת תא הנוסעים + דלתות והיתר פלציב וכו'

כל שילוב יעיל בין האופציות יתקבל בברכה כמו גם רעיונות אחרים שלא חשבתי עליהם..

אנא חיסכו ממני רעיונות בסיגנון "תשאר עם הדיסקו" או "אל תקנה טרקטור אז לא יהיה לך רעש של טרקטור"

שלמה

shmil
17-10-07, 02:41
לא ניסיתי את הדיינאמאט, ולא את החומר הפלסטי,

אך כן ניסיתי פלציב ושטיחים מקיר לקיר.

שטיח בלבד לא מוריד את רמות הרעש כמעט בכלום, ושטיח ותחתיו פלציב מוריד במעט.
כיוון שגם זה לא הספיק לי, שחטתי מפז'ו 505 במצב בודי מצויין את השטיחים ואת הבידוד שהיה תחתם, וזה אכן עזר.

יש הבדל גדול בבלימת הרעשים בין פלציב ובין החומר היעודי שנמצא תחת שטיחי רכב מקורי, וגם שטיחי הרכב מיועדים לבלום רעש יותר משטיח רגיל "מקיר לקיר".

shmil
17-10-07, 03:01
(לאחר הפסקה להאכלת ילדה)

מכל מקום, קיר האש אמנם חשוב יותר, אך גם הרצפה כולה חשובה.
שים לב שאם אתה הולך על האופציה של בידוד ושטיח מרכב שחוט, הגובה של שני אלו הוא כמעט שני ס"מ, מה שחייב אותי לבצע שינוי ברגלית הגז. לא יודע איך זה בדיפנדר....

landrover
17-10-07, 05:02
בדיפנדר אצלי , (TDI200 110 רועש עוד יותר מהרגיל)
התקנתי לפני כמה שנים יריעה בעובי 5 ס"מ , בלי בעיות מיוחדות , או שינויים .
ההתקנה על הריצפה של הרכב,כולל תא מטען.

היריעה היא חומר הגלם שממנו עושים סנדלי שורש , (פשוט בגלל שחבר הביא לי במתנה)
כניראה לא הכי אופטימלי מבחינת רעש ,
אבל תורם בתחום, יותר משמעותי מבחינת חום .. בנסיעות ארוכות כבר לא נמסות לי הסוליות של הנעליים :)

אמיר.

מוני אורבך
17-10-07, 08:12
שלמה, גם לי הרעש הפריע... בהתחלה
אחר כך התרגלתי (-:
וכמובן התקנתי מערכת משופרת עם רמקולים טובים.

באופן מוזר אתה מתרגל לרעש הטרקטור ואפילו נהיה מכור לו.
יכול להיות שבזמן ההרכבה מכניסים אופיום המשתחרר אט אט ומחרפן את המוח של הנהג...

ואם להיות קצת יותר מעשיים. בזמנו שאלתי את גקי (מאוטו מני) מה אפשר לעשות בענין...
הוא טען שפשוט להתרגל (-: הוא ניסה ולא הצליח להקטין רעשים.
אני חושב שכן ניתן לעשות משהו, עובדה שהדיסקו דיזל שקט בהרבה!
אבל צריך לעשות כאן עבודה יסודית.
בדיפנדר כול הריצפה וחלק גדול מקיר האש בכלל לא מבודדים, ולדעתי זה מה שמעביר את הרעש.
נדרש לעשות כאן עבודה יסודית של בידוד כול הריצפה וקיר האש, וגם מכסה המנוע בצורה טובה.
כמובן שזה יעלה לא מעט...
האם זה שווה את זה? בהתחלה חשבתי שכן, אבל אחרי חודש נסיעה בדיפנדר החלטתי שלא.
אבל זה רק דעה אישית שלי.

ארז
17-10-07, 08:57
בסדנה אצלנו אנחנו מבצעים עבודות כאלו על בסיס קבוע, ניתן להגיע לתוצאות יפות,מרצדס S זה לא יהיה....
אבל בהחלט ניתן להוריד את הרעש והחום בתא הנוסעים בצורה משמעותית, רק צריך לעשות עבודה יסודית.
אנחנו משתמשים בפלציב שמצידו האחד דביק ומצידו השני יש בידוד לחום ועליו שיכבה של שטיח גומי.
לפעמיים לקוחות רוצים גם בחלק האחורי של הרכב ציפוי אלומניום מרוג(שלדעתי לא מבודד מכלום) או משטח עץ שמבודד מצוין גם חום וגם רעש וגם טוב להעמסה....
כמו כן ניתן לבודד בתוך ריפוג הגג, עוזר מאוד לחום וקצת לרעש.

מאיר רוטברג
17-10-07, 09:07
מנסיון של סופה אם לא אכפת לך שאני מכניס תוצרת תע"ר למקום המקודש ,

שתי שכבות של ניאופרן דביק בצידו האחד עשו שיכוך לא רע ,
על זה הוספתי שטיח גומי מלא, בהחלט שווה .

היום בדיעבד אם אתה הולך להחזיק את הרכב שנים אני והדגש על אני הייתי הולך על הדיינמט,

לא סתם החומר הזה יקר מאוד גם בארה"ב

הוא פשוט הכי טוב שיש , ועם עובדות האמריקאים לא מתווכחים ,
שנית באם תחליט ללכת על דיינמט כמה טיפים,
תעבוד עם כפפות, האלומיניום חד מאוד(מנסיון) צריך לעבור עליו עם רולר קשיח שידבק טוב,

תפרק את הדלתות תשים גם בפנים,
תשים בכל מקום אפשרי , על זה שטיח גומי ,
אין בנמצא דבר יותר מזה.

מיי טו סנט

ענבר
17-10-07, 11:33
יש חברה בריטית שמייצרת קיט מוכן לדיפנדר, שווה בדיקה...

http://www.noisekiller.co.uk/sound_proofing_vehicles_01.php

gp1
17-10-07, 19:14
זכור דבר אחד חשוב ביותר .
הייתרון של הדיפנדר והסופה שהוא גם חלק מסך הדברים שעושה אותם רכבי שטח אמיתיים , הוא שניתן לשטוף את פנים הרכב בצינור לאחר טיול בוץ עצבני . ( רוב הבידודים שתשים יבטלו לך את זה . )

asafk
17-10-07, 19:44
הדיפנדר שלי היה שקט במעט מטרקטורים אחרים בזכות בידוד מקורי של TD5 - שטיח "חתיכה אחת" עבה מאוד שמחליף את המקורי המצ'וקמק (ואפשר להזיז אותו בשביל לשטוף או לקראת טיול בוץ)

אסף.

רכס חיים
17-10-07, 20:34
בידוד נגד רעש אפשרי בשתי דרכים. הראשונה דורשת מסה גדולה ככל האפשר בתחום הגיוני בה נבלמת אנרגית הקול ממש כמו שנגיחה עם הראש בקיר בטון בולמת את הראש. הדרך השניה אפשרית בבנית שתי ממברנות המרוחקות אחת מהשניה כשני ס''מ ועשויות מחומרים בעלי תדירות שונה.(ראה חלונות דבל-גלייזינג)האנרגיה פוגעת בממברנה הראשונה התדר משתנה ביציאה והממברנה השניה כבר בולמת תדר מוחלש מאוד שכבר מונחת אקוסטית לרמה נסבלת. זו הדרך שהציע ארז ביישום שכבת פלציב שעליה גומי. הפלציב לא נותן כלום אקוסטית(אבל כן טרמית) אך הוא יוצר את המרחק הדרוש לממברנת הגומי השניה. הממברנה הראשונה היא פח הרכב.יש לדאוג שהחיפוי יהיה מושלם ללא גשרים אקוסטיים היות והרעש יעבור דרך אותן נקודות ללא בידוד. (לדוגמה - דלת מונעת חדירת רעש שהושאר בה חור למנעול תעביר 5% מהרעש רק דרך החור הקטן הזה).אפשרות סבירה וזולה מאוד (כ-300 ש''ח לחומרי הגלם) ניתנת לביצוע עצמי בפרוטות ממש הינו יישום של מסה בדרך הראשונה שהוזכרה. לוקחים יריעה ביטומנית משוכללת בעובי 5 מ''מ ומדביקים אותה על משטח הפח באמצעים שונים שלא כאן המקום לפרטם.מעליה מדביקים שכבה שניה ,כך שנוצר עובי של 10 מ''מ של יריעת וזאת בנוסף לעובי הפח .בכך מתקבלת שכבה של 25 ק''ג למ''ר ובסך הכל כ-100 ק''ג לכל הרכב. הבידוד נגד רעש יהיה גדול מאוד וניתן להנחית בערך 30 דציבל שזה כחצי מרעש הרכב - וזה המון היות ורעש סביר לפי תקן הינו 40 דציבל ,רעש הרכב הינו כ-60 דציבל והנחתתו ל-30 דציבל מביאה אותנו למצב טוב.היתרון של יריעות ביטומניות שהן אינן סופחות מים וניתן לשטוף את הרכב בצינור. יריעות עם פלציב הן ממש בעייתיות עם מים ואם הן נספגות רק חודשיים בחמסין יכולים לייבש אותן ,על כל המשמעות של רקבון הפח התחתון. ברור שתוספת מסה תגרום להכבדת הרכב ולתוספת בצריכת הדלק.היות ויש יריעות מסוגים שונים אתם רשאים להתקשר אלי לצורך בחירת היריעה הנכונה בכדי שהחום בתא לא ירכך את הביטומן באופן לא נסבל.

bartaldn
18-10-07, 15:40
וירט (ישראל) בע"מ - אזור התעשיה אלון התבור 2 קיסריה.
050-6455904 ,04-6273939. יש להם מגוון עצום של פתרונות.
אפשר גם : "ירגום" ברחוב י.ל. פרץ 39 שבאיזור התחנה המרכזית הישנה (יוצא מש´ הר ציון)

nirs
18-10-07, 23:23
אני פתרתי את הבעיה באופן מוחלט וללא חומרי איטום.....קניתי דיפנדר בנזין V8 :mrgreen: :mrgreen:

דלק זה כבר סיפור אחר :( :(

KOOKE
19-10-07, 02:27
ניר

קרא את ההודעה שלי שפתחה את השירשור ווראה מה האופציה הראשונה והמופרעת שחשבתי עליה....

שלמה

Discomania
20-10-07, 08:20
לאחרונה הוחלף הדיסקו בדיפנדר 110 את חלקו האחורי היינו תא המטען אני אצפה בלוח עץ שיאגוד בתוכו מיכל מים גדול מנירוסטה ואילו בחלקו הקידמי היינו מקיר האש ועד מיד אחרי הספסל האחורי יצופה בדיינמאט הישום בחומר ייחל ככול הנראה השבוע אם יש לך זמן אני אדווח לך בסיום העבודה .

שולי

KOOKE
20-10-07, 12:09
היי שולי

מאד אשמח אם תדווח בפירוט - זו פחות או יותר הכוונה שלי גם.

לדעתי גם מאחור לפני בניית יחדת האיחסון צריך לצפות באיזה חומר בידוד אם כי לא שווה בחלק האחורי ליישם דיינמאט אלא חומר אחר זול יותר נניח פלציב.

לפי בירורים שערכתי, אם רוצים להשיג בידוד מקסימלי מרעש חייבים לצפות גם את הדלתות הקדמיות ולא רק את רצפת קדמת הרכב.

שים לב לצפות היטב גם את תא המצבר מתחת לכיסא הנהג.

אתה מתכוון לעשות את העבודה בעצמך ??

כדי להשיג הדבקה טובה של היריעות תקפיד לפני הנחת היריעות לנקות היטב את הרצפה כולל ניקוי עם מסיר שומנים.

תעבוד עם רולר קשיח קטן להידוק היריעות לרצפה ולניעת בועות.

מומלץ לפני הנחת היריעות להכין שבלונות מבריסטול ועל פי השבלונות לחתוך את היריעות.

אל תשליך את שאריות היריעות שנותרות לאחר החיתוך, תמיד תמצא להן שימוש לאיטום מקומות קטנים וחרכים.

לפי בירור ראשוני עלות יריעות דיינמאט בארץ (ולמעשה גם בחו"ל) יקרה בטירוף..מחיר לחבילה הגדולה (המשתלמת ביותר) של 9 יריעות המספיקות לכיסוי 3.3 מ"ר הוא כ- 1,200 ש"ח (בחול 270$ מחיר מומלץ וייתכן של אצל מפיצים שונים או במבצעים קצת פחות)

המפיץ והיבואן בארץ של יריעות דיינמאט זו חברת אאוטופרטס מפתח תיקוה.

אולי כדאי שנאחד כוחות ועל הזמנה משותפת נקבל הנחה ???

שלמה

KOOKE
20-10-07, 12:16
לכל החוששים מביטול האפשרות של שטיפה עם צינור אחרי טיול בוץ - אומנם בידוד ואיטום מבטל אפשרות זו אבל מבחינתי יותר חשובה לי איכות החיים היום יומית (עד כמה שניתן להשיג איכות חיים בדיפנדר..) מאשר טיול בוץ פעם וחצי בשנה.

בטיול הבוץ אדאג לערדליים ברכב ואחלוץ אותם לפני הכניסה לרכב...זהו..נרגעתם...

אני רוצה דיפנדר צפונבון ולא דיפנדר מסוקס וקשוח..

שלמה

נחום
20-10-07, 13:28
אני מצטרף לקבוצת רכישה של דיינמאט, אם מתארגנת כזו.

מה לגבי ציפוי עליון (גומי?) מעל הדיינמאט ?

yoni 110
20-10-07, 13:52
שלמה, אם מתארגנת קניה משותפת אני בפנים.
מעונין ב2 יחידות כי לא נראה לי שיחידה אחת תספיק לכל הרכב כולל קיר אש ודלתות.

לגבי שטיחי גומי ולבד, עדין הכי משתלם וכדאי לקנות בח"ול ולא בארץ אצל רפדים. יש סטים יעודים לדיפנדר במחירים לא גבוהים כ"כ.
אם מתארגנת קניה גם פה אני בפנים.



שולי, קבל ח"ח על החלפת הנבלה והצטרפות למשפחת המשאיות :-).
כל רצפת הדיפנדר מורכבת מלוחות אלומינים מתפרקים, לדעתי העדיפות היא לפירוק מלא של הלוחות והדבקה של היריעות (אבל הכי כיף זה לנסוע בלי רצפה בכלל:-) נסעתי ככה שבוע)

עוד דבר, מתי אתה מתכון להתחיל את העבודה על הרכב? מסקרן אותי למדוד עם מד דציבלים לפני ואחרי

השמשוני יחיעם
20-10-07, 13:54
לכל החוששים מביטול האפשרות של שטיפה עם צינור אחרי טיול בוץ - אומנם בידוד ואיטום מבטל אפשרות זו אבל מבחינתי יותר חשובה לי איכות החיים היום יומית (עד כמה שניתן להשיג איכות חיים בדיפנדר..) מאשר טיול בוץ פעם וחצי בשנה.

בטיול הבוץ אדאג לערדליים ברכב ואחלוץ אותם לפני הכניסה לרכב...זהו..נרגעתם...

אני רוצה דיפנדר צפונבון ולא דיפנדר מסוקס וקשוח..

שלמה

שליימלה,,,,

אשרי המאמין,!!!

דיפנדר שקט == פולניה חמה !!!!!!!!?????????????

KOOKE
20-10-07, 14:30
יחיעם

אני לא מצפה שהדיפנדר יהפוך את עורו ל"אקוריום"...אבל לפחות שלא יהיה טרקטור (מבחינת הרעש..)

לגבי רכישה קבוצתית של יריעות דיינמאט - מניסיון עבר בפורומים שונים, התארגנות לקבוצות קנייה בדרך כלל נכשלות.

בכל זאת אנסה להרים קבוצה כזו כאן ולדעתי זה שווה שירשור נפרד.

שלמה

yoni 110
20-10-07, 15:02
שלמה, מול היבואן אנחנו כח קניה קטן אבל אולי מול משפר שגם ככה לא מושך יותר מדי מהיריעות האלה אנחנו שוים משהוא.
השאלה כמה יחידות שווה לכח קניה

KOOKE
20-10-07, 15:21
יוני

השוק ליריעות אלו בארץ הוא בכל מקרה קטן ורק משוגעים לדבר במיוחד מתחום האודיו לרכב רוכשים אותן.

עד כמה שאני יודע אין כמעט מכירה חופשית של יריעות אלו אצל "משפרים" או "מתקיני מערכות אודיו".

מה גם שהיבואן בעצמו יש לו חנות וסדנא לשיפורי רכב במיוחד בתחום מערכות האודיו לרכב.

שלמה

gali
20-10-07, 23:53
הי,
אני פתרתי את בעיית הרעש עם שטיח עבה וצמוד יפה לכל הפינות. בכך גם נפתרה בעיית החום שנכנס בין החיבורים.
בכדי לסגור סופית את בעיית החום צריך לעבור עם אקדח סיליקון על כל הפינות והמכסים המתוברגים. רוב העבודה פה היא בניקוי השטחים לפני הסיליקון.

בקיצור הרבה סבלנות ונחישות.
אתה מוזמן לבוא להציץ.

nirs
21-10-07, 21:21
שלמה, אם מתארגנת קניה משותפת אני בפנים.
מעונין ב2 יחידות כי לא נראה לי שיחידה אחת תספיק לכל הרכב כולל קיר אש ודלתות.

לגבי שטיחי גומי ולבד, עדין הכי משתלם וכדאי לקנות בח"ול ולא בארץ אצל רפדים. יש סטים יעודים לדיפנדר במחירים לא גבוהים כ"כ.
אם מתארגנת קניה גם פה אני בפנים.

שלמה ויוני,
אשמח להצטרף לקניית שטיחי גומי/לבד יעודיים.

asafk
29-10-07, 21:59
רכס- מזכירים כאן חומר דומה למה שכתבת עליו. נכון?
http://www.shagadelic.org/VW/info/gmbulley-soundproof/intrir1.html

בכל מקרה, אם קוראים הכל- זה נראה הפתרון האולטימטיבי. מה דעתכם?

אסף.

shmil
29-10-07, 22:53
עושה רושם של אליפות עולם

ועשה לי חשק לסיים את החלק שמאורי הספסל האחורי, חלק שעוד לא התחלתי.

ואגב, שכחתי כאן,
שחטתי מפז'ו 505 במצב בודי מצויין את השטיחים ואת הבידוד שהיה תחתם, וזה אכן עזר. ,
שמתחת שמתי גם פצפצי אלומיניום המשמשים לבידוד גגות.

kimron
30-10-07, 22:58
ההשקעה הכספית גדולה ולאחר מכן צריך להתאים את היריעות ע"י חיתוך לכל הרכב משמע עוד השקעת זמן גדולה...

אני הייתי מחפש קיט לדיפנדר בחו"ל...אם כבר לשלם אז על מוצר מוכח...ואסטטי...וניתן לשליפה בבוץ...ומותאם לכל המקומות הקטנים שספק אם אפשר בחיתוך ידני להגיע אליהם...וגם אין פחת...

ליאור.

KOOKE
31-10-07, 13:05
kimron

ראה בלינק - אני מניח שהתכוונת למוצר כזה :

http://www.wrightoffroad.com/fitting_instructions.htm

אבל המחיר..המחיר...

שוחחתי איתם טלפונית העלות באנגליה 230 לי"ש עלות המישלוח 238 לי"ש !!!!??? סה"כ לפני מיסים בארץ 438 לי"ש + מיסוי על הסכום הזה בארץ זה יכול להגיע בהערכה גסה לכ- 5,700 ש"ח !!!!

במחיר הזה אני יכול לצפות את כל פנים הרכב ביריעות דיינמאט + שטיח מקיר לקיר כולל עבודה ולא ביישום עצמי.

שלמה

shachar
31-10-07, 14:07
238 משלוח?
סע להביא........

אליהו777
06-11-07, 17:18
תראו..
יש חומר שהייתי רוצה להראות לכם:
http://www.kk-fabrics.com/index.php?id=70

זה מבודד טרמי חזק מאוד גם מאש ישירה.
לפי המפרט יש לו תכונות אקוסטיות טובות .. אני חייב להגיד שלא בדקתי אישית את הרעש לפני ואחרי אבל מה שאני כן יכול להגיד זה שחברות שמתעסקות ביצור כלי רכב צבאיים רועשים מאוד קנו מאיתנו את החומר והם הרכיבו אותו באמצעות מישהו שעובד איתנו שמתמחה בתחום הזה של ריפודים למכוניות יוקרה וכלי תחבורה צבאיים.

החומר עצמו סופח מים אבל אני יודע שהוא השתמש בשיכבה של מטאלויד ושיכבה של PVC חסין אש.

אולי שווה לבדוק אם זה רלוונטי..

amirsegal
06-11-07, 18:02
גם אני חלמתי על שקט סביבתי
שיהיה אפשר לדבר ללא צעקות
שלא אסגור חלון או אעמוד בצד לענות לטלפון
שאת הדיסק במערכת ישמעו טוב יותר בתוך הרכב מאשר בסביבתו החיצונית

בנסיעת מבחן קצרה בדיפנדר החדש
הובהר לי סופית שחסר לי אותו צליל מוכר אופייני ומה לעשות, אהוב!!!

KOOKE
06-11-07, 18:57
אמיר

אם איני טועה לך יש מנוע TD5 בדיפנדר שלך.

מנוע הTD5 הרבה (אבל ממש הרבה) יותר שקט ממנוע הTDI300 המיושן יותר.

חוץ מזה, בדיפנדר 2004 הושקע מאמץ רב יותר ע"י היצרן בבידוד הרעש הסביבתי ביחס לדיפנדרים דור קודם ובמיוחד ביחס לדיפנדר שנת 96 עם "עבר פלילי" בכוחות הביטחון (יעני הדיפנדר שלי..)

אתה מוזמן לסיבוב על הדיפנדר שלי...תשמח לחזור לדיפנדר שלך שפתאום ייראה לך כאי של שקט ושלווה.

יהודי גאון אחד כבר אמר ממיזמן - הכל יחסי..

שלמה

asafk
10-11-07, 17:56
לוקחים יריעה ביטומנית משוכללת בעובי 5 מ''מ ומדביקים אותה על משטח הפח באמצעים שונים שלא כאן המקום לפרטם.מעליה מדביקים שכבה שניה ,כך שנוצר עובי של 10 מ''מ של יריעת וזאת בנוסף לעובי הפח ..
היתרון של יריעות ביטומניות שהן אינן סופחות מים וניתן לשטוף את הרכב בצינור.

חיים, מספר שאלות הבהרה-
1. יריעה ביטומנית- אחרי שמדביקים- אפשר להוריד??
2. ראיתי יריעה ביטומנית עליה שכבת פולימר (לא יודע איזה) דקה עמידה לשחיקה- על זה אתה מדבר?
3. ספיחת מים- חשוב מאוד לדעתי- האם אין "כיסים" בין היריעה לבין הפח בהם מצטברים מים (כלומר- האם ההדבקה מלאה? ) ? האם החומר לחלוטין אינו סופח?
4. האם היריעות מתאימות להדבקה גם על קירות הרכב, או רק על משטחים אופקיים?

מה דעתך על שימוש ביריעה כזו בצד הפנימי של הפח, ובצד החיצוני (מול המנוע/ אגזוז/ ממסרת ושאר רכיבים חמים) יריעה של "פצפצים" עם אלומיניום כמו של מזגנים (עם האלומיניום, כמובן, כלפי חוץ) לבידוד טרמי?

אסף.

asafk
10-11-07, 18:15
חיים, עוד שאלה- מהיריעות הדביקות (שבחלק השני של דף המידע הבא (http://www.pazkar.co.il/download/projects/PHeb_29.pdf) ) מה מתאים ליישום על רצפת/ קיר הרכב?

אסף.

ד ו ר ו ן
10-11-07, 18:56
במקור פורסם על ידי KOOKE
יריעות דיינמאט יקרות בטירוף לשם השוואה - במחירי הארץ 1 מ"ר יריעת דיינמאט כ- 300 ש"ח לעומת 1 מ"ר יריעת פלציב 75 ש"ח כולל מע"מ
שלמה


מה לגבי יעילות יריעות ביטומניות נדבקות (מסה גבוהה יותר) עם יריעת אלומיניום ובועות אויר?
יש יריעות כאלו בגודל 1מ"ר? בחנויות להדבקה לאיטום משטחים.

על מנת לשפר את הרעש והבידוד בזמנו לניבה השתמשתי ביריעות אלומיניום עם הבועות אויר לבידוד אזור הגיר ותיבת ההעברה, המטרה היתה להפחית חום ורעש שהיו מאד דומיננטיים מהאזור הזה,היריעות הוכנסו בין החיפוי פלסטיק החיצוני ובין הבידוד המקורי.
זה עבד לא רע בכלל ובשילוב חומר בידוד בחלק גדול מקיר האש הניבה הנ"ל היתה השקטה ביותר שנסעתי בה.

shachar
10-11-07, 22:20
http://cgi.ebay.co.uk/Defender-LOAD-AREA-rubber-mat-soundproofing-110-SW_W0QQitemZ230189736184QQihZ013QQcatego ryZ31348QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZVie wItem

-->