PDA

צפייה בגרסה מלאה : כבל כוח סינטטי .



roni11
17-10-07, 15:17
שלום,

לצערי,במסגרת שיפוץ כננת המבוצע כעת,לאחר תקיעה בזמן חילוץ,הסתבר שיש להחליף את כבל המתכת הקיים יען כי אינו במצב סביר להמשך עבודה .

שתי שאלות: 1. האם כדאי\,רצוי להתקין כבל סינטטי גמיש במקום כבל המתכת הקבוע בכננת (וורן) ?

2. אם כן,היכן ניתן להשיג כבל סינטטי שכזה במחיר שפוי ,אני צריך כ-30 מטר להתקנה על הכננת ?

תודה רבה,

רוני .

PW
17-10-07, 15:39
שלום,

לצערי,במסגרת שיפוץ כננת המבוצע כעת,לאחר תקיעה בזמן חילוץ,הסתבר שיש להחליף את כבל המתכת הקיים יען כי אינו במצב סביר להמשך עבודה .

שתי שאלות: 1. האם כדאי\,רצוי להתקין כבל סינטטי גמיש במקום כבל המתכת הקבוע בכננת (וורן) ?

2. אם כן,היכן ניתן להשיג כבל סינטטי שכזה במחיר שפוי ,אני צריך כ-30 מטר להתקנה על הכננת ?

תודה רבה,

רוני .
יקירי:
1. כן. תיקון קל: הוא דווקא איננו גמיש אלא סופר סטטי. חסרונות: רגיש יותר לשפשוף, יקר. יתרונות: הרבה יותר בטיחותי במקרה כשל, ניתן לעבודה בידיים חשופות ומאד נוח. לא נמתח ולא מצליף. כמעט אינו דורש טיפול (שימון וכד' כמו כבל מתכת), איננו נפרם או "נמעך" בהצלבה בתןך תוף הכננת.
סיכום: עבודה נכונה וזהירה והתקנת כמה "שרוולים" להגנה על מקומות חדים ובעיתיים תכסה על החסרונות בעמידות הכבל.
2. ארה"ב, ארץ האפשרויות וכד' - מחיר הגיוני: כ - 350$ לכבל של 125 רגל (כ - 38 מ') שזה נכנס בדיוק לתוף סטנדרטי של כננת מצויה בעומס 8000 - 9500 ליברות.

סוזי המשתוללת
17-10-07, 16:51
1) כן ללא עוררין (אני משתמש "כבד" בכבל הזה )
2)רק בחו"ל או קומבינה של כבל יאכטות שהוא לא בדיוק זהה בנתונים שלו
3) קח בחשבון שצריך להחליף גם את הגלגלות במוביל כבל מאלומיניום
תעשה חיפוש באתר על כבל "פלזמה" או דיינימה

www.winchline.com

roni11
18-10-07, 00:54
יקירי:
1. כן. תיקון קל: הוא דווקא איננו גמיש אלא סופר סטטי. חסרונות: רגיש יותר לשפשוף, יקר. יתרונות: הרבה יותר בטיחותי במקרה כשל, ניתן לעבודה בידיים חשופות ומאד נוח. לא נמתח ולא מצליף. כמעט אינו דורש טיפול (שימון וכד' כמו כבל מתכת), איננו נפרם או "נמעך" בהצלבה בתןך תוף הכננת.
סיכום: עבודה נכונה וזהירה והתקנת כמה "שרוולים" להגנה על מקומות חדים ובעיתיים תכסה על החסרונות בעמידות הכבל.
2. ארה"ב, ארץ האפשרויות וכד' - מחיר הגיוני: כ - 350$ לכבל של 125 רגל (כ - 38 מ') שזה נכנס בדיוק לתוף סטנדרטי של כננת מצויה בעומס 8000 - 9500 ליברות.

תודה על התשובה הממוקדת...

לילה טוב.

tzagi
18-10-07, 06:10
מחיר הגיוני: כ - 350$ לכבל של 125 רגל


כבל לעשירים בלבד
ראיתי כבר מקרים שאחרי 2-3 שמושים.......צריך להחליף.
קנה כבל פלדה, שמור עליו, ויחזיק 20 שנה.
אני אישית לא רואה את היתרונות לכבל הסינטתי, אלא אם (פחות)משקל כול כך חשוב,

עכשיו יתחילו לצעוק.....כבל פלדה עלוי להקרע!


נדיר מאד, ולא קורה למי שמבין את הציוד ואך להשתמש בו.

roni11
19-10-07, 01:51
מחיר הגיוני: כ - 350$ לכבל של 125 רגל


כבל לעשירים בלבד
ראיתי כבר מקרים שאחרי 2-3 שמושים.......צריך להחליף.
קנה כבל פלדה, שמור עליו, ויחזיק 20 שנה.
אני אישית לא רואה את היתרונות לכבל הסינטתי, אלא אם (פחות)משקל כול כך חשוב,

עכשיו יתחילו לצעוק.....כבל פלדה עלוי להקרע!


נדיר מאד, ולא קורה למי שמבין את הציוד ואך להשתמש בו.

תודה,

תגדיר - "שמור עליו " בבקשה.

רוני

tzagi
19-10-07, 02:44
מה זה אומר לשמור על הכבל?

טיפול פשוט,
אחרי שאתה גומר להשתמש בו
מושכים את הכבל מהכננת, מנקים מבוץ ולכלוך.
משמנים אם צריך,
מחזירים את הכבל לתוף בצורה מסודרת ללא כול bird nesting
מצתער, לא יודע להגיד את זה בעברית,
הכבל צריך להיות מסודר על התוף בדיוק איך שהוא היה כשהוצאת את הכננת מהקופסה,
נקי ומסודר בשורות צפופות., ולא מפותל.

YoavR
19-10-07, 21:38
תודה,

תגדיר - "שמור עליו " בבקשה.

רוני

אחרי שימוש בכננת, בבית, שטוף את הכננת ואת הכבל.
פרוס את הכבל לגמרי (חוץ מ-4 כריכות אחרונות) וגלול אותו חזרה תחת עומס בצורה מבוקרת ומסודרת. אפשר לעגן את הכבל לעמוד חשמל לתת קצת התנגדות עם בלם היד ולעמוד מול הרכב תוך כדי גלילה, ביד אחת מחזיק את השלט וביד השניה מוביל את הכבל (עם כפפה כמובן).
הכי טוב להביא איתך מישהו שישב מאחורי ההגה, יכוון את הרכב ויפעיל עומס על הבלמים.
רצוי לא לשמן את הכבל, רק לדאוג שהוא יהיה נקי, השמן רק תופס לכלוך שמגביר את הבלאי. (כמו שרשרת הנע של אופנועי שטח).

יואב

סוזי המשתוללת
19-10-07, 22:16
כבל פלדה זה חרא.
מי שמדבר על חיכוך ושפשוף לא יודע מה הוא סח
מכיוון שאתה רוצה להיות זה שמתקדם לכיוון העוגן ולא להיפך זה אומר שהכבל נשאר סטטי וזה אומר שאין לו חיכוך למעט מיקרים נדירים בהם אתה לא ממוקם בדיוק מול העוגן והכבל עובר על סלע אז עשוי להיות מצב תיאורתי שאם הכבל יזוז על הסלע (בתנועה צידית בלבד)אז תיאורתית הוא עלול להשחק
בפועל זה לא קורה כי הכבל מתגלגל לרוב
הכבל לא עולה 350 דולר אלא 250
תיכנס לאתר ששלחתי לך
גם יותר קל לבקש ממישהו לסחוב כבל ניילון של קילו מאשר 11 קילו של פלדה
ואם תיקנה פלדה בארץ באותה האיכות זה יעלה אותו הדבר
כשכבל פלדה ניקרע באמצע כינון אין לך מה לעשות (וזה בתנאי שבדרך הוא לא הרג אותך :-D )
כשדיינימה ניקרע אתה קושר וממשיך לעבוד

רק בעבודה אם מכפיל כח יש בעייה של חיכוך במגע עם סלעים (כי אז הכבל זז)
וגם אז פשוט לכל כבל יש שרוולי הגנה שאותם מניחים על הסלעים

אם כבל דיינימה לא צריך לחבוק עצים עם רצועה מפני שהם לא חודרים ופוצעים את הגזע
אם כבל פלדה זה לא עובד

אני יכול להמשיך אבל אין לי מניות אצל היצרן (לצערי) :-D

eran4x4
20-10-07, 06:02
סוזי הכל טוב ויפה רק שכחתה לציין שכל מה שאתה כותב מתיחס לחילוץ עצמי בלבד

tzagi
20-10-07, 07:25
ולא רק זה,
הר חורשן זה לא בית שמש, ולא מעלה זיק
ובטח לא Gilmer TX או Clayton OK

איפה שתמצא סלעי גרניט בגודל של גיפים עם פינות די חדות.... :-)

כול נסיעה בשטח בעולם שונה
וזה טוב ומעניין
אבל לא כול מה שמתאים למדבר מתאים לשטח אחר
אז אולי הכבל הסינטטי עובד בשבילך
זה לא אומר שיעבוד באותה הצלחה אצל אחרים.

ד ו ר ו ן
20-10-07, 08:56
.
מכיוון שאתה רוצה להיות זה שמתקדם לכיוון העוגן ולא להיפך זה אומר שהכבל נשאר סטטי וזה אומר שאין לו חיכוך )
אתה מדבר כמו מתחרה ולא כמו משתמש ממוצע, רוב השימוש בכננת שלי היה למשוך אחרים=הרכב סטאטי והכבל נע.
גם עם כבל מתכת לא הייתי נותן לו להשתפשף על סלעים וגם במקרים כאלו אני שם פלטת עץ או משהו דומה בנק' החיכוך.

אחרי שתראה מה עושה אדמת לס למקדח וידיה תשים שרוול הגנה גם על "סתם" לס.

סוזי המשתוללת
21-10-07, 13:59
נכון עקרונית כי אני קונה את הכננת כדי לחלץ את עצמי לא אחרים - אני עדיין לא עסק לחילוצים אבל בסוג התחרויות כאן בארץ מדובר גם על המון שת"פ ז"א חילוץ של רכב אחר
בכל העולם משתמשים בכבל הזה לגרור אניות אז אם זה מספיק טוב לגוררות בפיורדים של אלסקה זה מספיק טוב בשבילי

בגלל שאני מתחרה אני משתמש בכננת בתחרות אחת יותר מאשר רובכם משתמשים בה בשנה שלמה ולכן הבלאי של הכבל מואץ ועדיין זה לקח שלש שנים כדי שאקרע אחד - דווקא בחילוץ עצמי ודווקא עם כננת טיוונית שהייתה יותר עקשנית מהכבל שבד"כ הכניע את הוורן 9500 בקלות :-D

זה לקח בדיוק 5 דקות כדי להשמיש את הכבל להמשך עבודה

כבל פלדה חדש שקנינו והשתחרר תוך כדי העבודה הראשונה שלו מהתוף התלפף על עצמו וקיבל כל כך הרבה קיפולים שבמשך התחרות אי אפשר היה להשמיש אותו מה שאמר אין כננת וגם אח"כ בחניון בנחת זה לקח המוווווווווווווווון זמן להביא אותו למצב שרק יחזיק את התחרות של מחר

מאז לא נגע כבל פלדה אצלנו ברכב כולל כבלי הארכה

עד שלא עובדים אם הכבל באינטנסיביות בכל סוגי השטח (בוץ/ חול/ סלעים /חילוץ עצמי / חילוץ של אחרים / ישר / בזוויות )לא מסוגלים להעריך אותו

כל העניין הוא שחיכוך של הכבל על כל סוג קרקע /עצם מוריד מביצועי הכננת / יכולת משיכה /חילוץ ולכן אני נמנע ממנו בכל מיקרה מחיכוך כזה ועובדה שזה מוכיח את עצמו

על כן מיקרה של נגד אני אמצא 10 בעד ולהיפך
הנסיון שלי אומר רק פלסמה / דיינימה הרווח גדול משמעותית על החסרון

גיתאי נוה
21-10-07, 23:21
1) כן ללא עוררין (אני משתמש "כבד" בכבל הזה )
2)רק בחו"ל או קומבינה של כבל יאכטות שהוא לא בדיוק זהה בנתונים שלו
3) קח בחשבון שצריך להחליף גם את הגלגלות במוביל כבל מאלומיניום
תעשה חיפוש באתר על כבל "פלזמה" או דיינימה

www.winchline.com (http://www.winchline.com/)

אני צריך לקנות כבל חדש ויש לי מי שמגיע בקרוב מארה"ב. נכנסתי לאתר בלינק שצירפת אבל אני לא בטוח לגבי סוג הכבל שאתה מתכוון אליו. תוכל לתת הנחיות לגבי הסוגים השונים שהם מציעים שם וסוגי השימושים בהתאם, על מנת שאוכל לבחור את המתאים ביותר?

תודה
גיתאי

סוזי המשתוללת
22-10-07, 00:13
http://winchline.com/mcart/index.cgi?ID=227548973&PID=IT162&code=13

זה לדעתי מה שאתה צריך ללא כל האקסטרות אבל תוסיף פיירליד מאלומיניום

http://www.winchline.com/fairleads.htm

זה האחרון בתחתית הדף
שים לב שיש שני גדלים בהתאם לגודל תוף הכננת שלך

הכבל האדום הוא כבל שעמיד בטמפ' גבוהות מאד (כ200 מעלות צלזיוס )ולדעתי הוא מיותר
הכבל השלישי הוא שילוב של שניהם
החלק האדום הוא הקרוב לדראם שכביכול עלול ליצור חיכוך שיוצר חום רב והחלק השני רגיל
תכלס הכבל הראשון מעל ומעבר

eran4x4
22-10-07, 02:12
שמוליק

הניחוש שלי שהכבל האדום בא להגן מחימום של התוף כתוצעה מחימום מנוע הכננת ולא מחיכוך.......

חיכוך דינמי שמיצר חום כמעט ולא אמור להיות שם.

PW
22-10-07, 09:15
אבל תוסיף פיירליד מאלומיניום

האר נא את עיני לגבי חשיבות ההחלפה בבקשה.
אני די הרבה זמן עם המסילות ה"רגילות" וכבל סינטטי ללא כל בעיה.
תודה.

נמרוד
22-10-07, 09:24
אין בעייה עקרונית עם הגלגלות הרגילות, חוץ מזה שהן מיותרות עם כבל סינטטי... אתה יכול להחליף אותן בחתיכת אלומיניום/פלסטיק קשיח ששוקלת כמה מאות גרמים.

PW
22-10-07, 11:18
יקירי:
משתי ההודעות של המשתוללת מלמעלה משתמע ששימוש בגלגילות הוא אסור מחמת מוקצה מחמת מיאוס - לאו דווקא בגלל חסכון של כמה אלפי גראמים. אני מחכה עדיין להארתו המחכימה.
חוץ מזה, (הרי אנחנו לא זורקים כלום - רק מוצאים לו מקום חדש / אחר באוטו...) - הכבל המקורי בכוננות לכל צרה שלא תבוא - והוא עדיין מעדיף גלגלות "רגילות" - ולכן אלה ישארו כנראה.

לגבי שאלת מליון הדולר (או 250 הדולר) - בעיני אין כאן שאלה רצינית. או לפחות אין כזו למי שבאמת ניסה והשתמש בשתי החלופות.
גם מבחינת נוחות השימוש ובעיקר - בגלל הבטיחות. ל י שווה הבטיחות את ההפרש בין הכבלים. לא סתם התאמצו לפתח כבל כזה. שימוש בכננת הוא לעיתים קרובות בתנאי קיצון. כל גורם שיכול לשפר את הבטיחות בפעולה מבורך מבחינתי ועלותו שולית ביחס לתמורה ולבטיחות שהוא מוסיף לפעולת הכינון המסוכנת ממילא.

נמרוד
22-10-07, 12:10
משתי ההודעות של המשתוללת מלמעלה משתמע ששימוש בגלגילות הוא אסור מחמת מוקצה מחמת מיאוס - לאו דווקא בגלל חסכון של כמה אלפי גראמים. אני מחכה עדיין להארתו המחכימה.


קצת נסחפת בפרשנות, לא?... הביטוי החריף ביותר ששמוליק השתמש בו הוא "קח בחשבון שצריך להחליף..." :lol: אבל הוא בטח יאמר את דעתו.

PW
22-10-07, 12:45
קח בחשבון שצריך להחליף גם את הגלגלות במוביל כבל מאלומיניום
זה מתנסח לי כמו תנאי "וגם".
נחכה ונראה.

סוזי המשתוללת
22-10-07, 13:04
נמרוד
ביקשת אז קבל........
השימוש בגלגלות לא רק שלא אסור אלא אף מותר על ידי היצרן אלא מה ? אילו חייבות להיות במצב טיפ טופ בלי חופשים בין האקקולון לבין המתכת
גם בכבל פלדה רווח זה ייקרע את הכבל אבל בדיינימה אני משער שזה ייקרה יותר מהר (לא יודע כי ישר קניתי אלומינים שאגב קל יותר זול יותר ויפה יותר :mrgreen:


רק לסבר לכם את האוזן כדי לבצע חיתוך של קצוות בכבל דיינימה השתמשתי בדיסק שכן סכין יפנית וקאטר מסיבי זו הייתה ממש עבודה קשה

http://www.winchline.com/fairleads.htm

אגב בקריאה מעמיקה הפיירליד גלגלות שלהם מיוצר מפלסטיק כלשהו עם גימור חלק

גיתאי נוה
22-10-07, 15:16
http://winchline.com/mcart/index.cgi?ID=227548973&PID=IT162&code=13

זה לדעתי מה שאתה צריך ללא כל האקסטרות אבל תוסיף פיירליד מאלומיניום

הכבל האדום הוא כבל שעמיד בטמפ' גבוהות מאד (כ200 מעלות צלזיוס )ולדעתי הוא מיותר
הכבל השלישי הוא שילוב של שניהם
החלק האדום הוא הקרוב לדראם שכביכול עלול ליצור חיכוך שיוצר חום רב והחלק השני רגיל
תכלס הכבל הראשון מעל ומעבר

אני מבולבל לגמרי, אשמח אם תוכל להסביר;
בקישור הנ"ל רואים כבל מסוג אחד בלבד עם כמה צבעים לבחירה, אבל אין ציון כלשהו שכל צבע מייצג מאפייני כבל שונים. כמו"כ כשאתה מדבר על הכבל השלישי הוא האדום. גם אינני רואה חלק אדום כלשהו בכבל.

בנוסף:

כיצד ניתן לדעת מהו חוזק הכבל במונחים של ק"ג קריעה כאשר מצויינים רק מידות הכבל?
יש בלינק הנ"ל 2 סוגי שאקלים - מה מהם הוא המומלץ ומדוע? (יש הבדלי מחיר)
2 סוגי ליין-פרוטקטור - הפשוט והקשוח; מה מהם מומלץ ומדוע?
מתנצל על השאלות, זה משהו שממש עומד אצלי על הפרק כרגע.
תודה
גיתאי

סוזי המשתוללת
22-10-07, 15:58
בקישור הנ"ל יש שלשה כבלים
השמאלי מביניהם הוא "הפשוט" ביותר האמצעי "חסין אש" והשלישי שילוב של שניהם
קנה את הפשוט ביותר עם הפרוטקטור הפשוט (מגיע עם הכבל במחיר)ותעביר את הוו מהכננת שלך
ככה חוסכים :twisted:

סוזי המשתוללת
22-10-07, 16:01
לגבי חוזק הקריעה
כבל 10 מ"מ(3/8) חזק ב50% מכבל פלדה באותו העובי (כמעט 20000 פאונד שזה 10 טון בערך)
הפרוטקטור טוב רק למי שיש סבלנות / זמן
אצלנו בתחרויות לא משתמשים בו

גיתאי נוה
22-10-07, 18:43
'צטערת, לא מוצא 3 כבלים בלינק. הנה הדף שאני מקבל:

-->