PDA

צפייה בגרסה מלאה : תנוחת נהיגה או למה נהגי דיפנדר חייבים לסבול



מאיר רוטברג
23-10-07, 08:51
ראשית אין כאן כוונה לפתח רמת דיון כלשהיא לכיוון יירידות על בעלי הדיפנדרים אלה שאלה אמיתית ,

הרי תנוחת הנהיגה בדיפנדר הינה נוראית , מיקום כסא הנהג שגוי ,
זווית בלתי אפשרית ביחס נהג /הגה ,
צפיפות דוושות ועוד ועוד ,

למה בעל רכב שמתכוון להחזיקו שנים לא יעז ויבצע שינויים מבניים בתא הרכב??

הרי ניתן לחתוך, לקצץ, לשנות , את כל רצפת הרכב , ניתן להזיז דוושות , ניתן להרחיב את המקום,

אני לא מבין מה הפחד התהומי מביצוע דבר שכזה .
הלוא בבנית "הוט רוד" זה מבוצע באופן שיגרתי למה בעלי הדיפנדרים מפחדים להכנס לזה?
בגלל שאתם תהיו הראשונים? משרד התחבורה??
למה חייבים להשלים עם תכנון בילתי אפשרי ,בלתי הגיוני של סביבת תא הנהג??

איציק - 4X6ZH
23-10-07, 09:01
מאיר זה שינוי מבנה קלאסי
לפי החוקים במדינת ישראל שינויים כאלה מחיבים בדיקה ואישור של מכון תקנים \ טכניון \ יצרן הרכב :sad:
תוסיף לזה את מגבלות הרישוי \ ביטוח שקשורים אחד בשני
ויש לך הגה עקום ( אבל חוקי )
דוושת בלם שקשה למצוא אותה בבלימת חרום ( אבל הדוושה חוקית ) :!:
*****
רק לאחרונה תקלתי ברכב שהוא 4X4 ובגלל תקלה פרק את אחד הדרישפטים .
הרכב לא עבר טסט !!

*****
אז למי יש כח ורצון להכנס ולהתמודד עם חבורת נערי הפוליטקאים שמנהלים לנו את החיים :mrgreen:
*****
איציק

נמרוד
23-10-07, 09:22
בני אדם הם הייצור הכי סתגלן שיש. אנחנו מתרגלים - ומהר מאד - גם לתנוחות ופעולות הרבה יותר גרועות מאשר נהיגה בלנדרובר דיפנדר. העניין הזה הפך לכזה גדול רק כי כתבי רכב עשו ממנו עניין - כי הם, שמדלגים ממכונית למכונית, ובאים לנהוג על דיפנדר כמה שעות, ועוד במבחן השוואתי מול כלי רכב נוחים יותר - מרגישים מאד את ההבדל, אין מה לעשות. אבל ברגע שזה מה יש ועל זה נוהגים, אחרי חצי שעה אתה כבר לא שם לב, ואחרי יום זה נראה טבעי.

מאיר רוטברג
23-10-07, 09:27
אמת, האדם הוא ייצור סתגלן ,

בלפלד אחרי מינוס 33 הסתובבנו בהלסינקי במינוס שמונה אחרי שבוע עם מעיל פתוח בלי כובע וכפפות כי היה לנו חם ,

נכון אתה מתרגל לתנוחת הנהיגה זה לא הופך אותה לנוחה ,
למה לא לשפר אותה?

נמרוד
23-10-07, 09:30
נכון אתה מתרגל לתנוחת הנהיגה זה לא הופך אותה לנוחה ,
למה לא לשפר אותה?

כשאתה מתרגל לתנוחת הנהיגה, היא הופכת לנוחה. זה בדיוק המשמעות של להסתגל.

איציק - 4X6ZH
23-10-07, 09:32
באמת מאיר למה לא לשפר אותה ? :D
****
או אולי יש לך כבר איזה L R משופר ועוד שניה תשלוף את התמונה 8)
*****
איציק

מאיר רוטברג
23-10-07, 09:43
כשאתה מתרגל לתנוחת הנהיגה, היא הופכת לנוחה. זה בדיוק המשמעות של להסתגל.

זה קצת פילוסופי נמרוד
אבל
סתגלן, זה שאתה מתרגל לדבר ,
זה לא הופך אותו לנוח שזה שני דברים שונים

חנן-ג'יפולוג
23-10-07, 10:04
נסעתי המון על דיפנדרים ועד שלא קראתי באינטרנט שתנוחת הנהיגה לא טובה לא ידעתי על זה.

סוזי המשתוללת
23-10-07, 10:11
חנן
זה בגלל שאתה חקלאי ודיפנדר זה הטרקטור הכי נוח שנהגת עליו :mrgreen:
כמו שנמרוד כתב מסתגלים להכל אבל תנוחת הנהיגה העקומה זה דבר שאי אפשר שלא לחוש בו

shachar
23-10-07, 11:54
ראשית אין כאן כוונה לפתח רמת דיון כלשהיא לכיוון יירידות על בעלי הדיפנדרים אלה שאלה אמיתית ,
למה חייבים להשלים עם תכנון בילתי אפשרי ,בלתי הגיוני של סביבת תא הנהג??

מאיר
צר לי זו לא שאלה אמיתית.
כפי שכתבו לך, "השאלה" מתעוררת ברובה אצל כאלו שאינם בעלי לנדרובר כחלק מתופעה של ירידות על האחר. לרובם המכריע של בעלי הרכב ומשתמשיו הנושא חסר חשיבות עד זניח. מעבר לכך זו יכולה להיות שאלה "אמיתית" למי שקניית הרכב רלוונטית עבורה - כמדומני אינך עונה על ההגדרה הזו?

לא חייבים להשלים.
למעט חיילים ביחידות שונות אולי מילואימניקים ומיני עובדים ברכבי ביטחון - אף אחד לא חייב להשלים או לנסוע ברכב עם "תכנון בילתי אפשרי, בלתי הגיוני של סביבת תא הנהג". הבחירה היא חופשית
אני לא כולל בקבוצה זו שכירים בענף התיירות שזה הרכב הרלוונטי היחידי עבורם - הם גם יכולים להוביל טיולי חמורים או סוסים לפרנסתם.

מעבר לכך רבים מבעלי הדיפנדרים מכניסים ברכביהם תוספות שיפורים ושינויים רבים - הרבה מעבר למקובל בכל קבוצת רכב אחרת - עובדה שנושא התנוחה אינו מרכזי ביניהם, למעט החלפת כסא לנוח יותר - חלק מהשיפורים מורכבים יותר מקצת לחתוך ולהזיז.

בסיפא של הדברים - מדובר ברכב מסויים עם מאפיינים מסויימים as is.
מי שרוצה להתמודד עם רכב שתכנונו חדיש, עדיף, מודרני וכו מוזמן לקנות דיסקברי - נדמה לי שלקטגוריה הזו אתה כן עונה.... :-(
"שאלות" ותהיות עולות גם כלפי אלו שבוחרים לנסוע בהילקס, סופה, סיקס ותיק ורחמנא ליצלן ב "Queen" של מיצובישי (שלדעתי הוא רכב של כוסיות מלא פלסטיקים שבירים ונשרטים).
כל רכב והקהל שמתאים לו.


אגב התשובה היא אמיתית ולא מענה לירידה כביכול

avi110
23-10-07, 12:29
ראשית אין כאן כוונה לפתח רמת דיון כלשהיא לכיוון יירידות על בעלי הדיפנדרים אלה שאלה אמיתית ,

הרי תנוחת הנהיגה בדיפנדר הינה נוראית , מיקום כסא הנהג שגוי ,
זווית בלתי אפשרית ביחס נהג /הגה ,
צפיפות דוושות ועוד ועוד ,

למה חייבים להשלים עם תכנון בילתי אפשרי ,בלתי הגיוני של סביבת תא הנהג??

המלצה שלי:
בפעם הבאה שתנהג על דיפנדר פשוט תפתח את החלון השמאלי ותוציא בחופשיות את יד שמאל החוצה
זה אמור לפתור את עיקר הבעיה? שהזכרת לעיל

אם מאוד חם או מאוד קר בחוץ, יש להניח את מרפק יד ימין על הקונסלה המרכזית וזה גם יכול לעזור מאוד

האמור לעיל בגדר המלצה פרטית בלבד
בידידות
אבי

איפון
23-10-07, 13:02
פתרון פשוט ומומלץ הוא להעביר את ההגה והדוושות למקומם הטבעי- בצד ימין, ורצוי גם במדינה דוברת אנגלית...

KOOKE
23-10-07, 14:14
מאירקה

כפי שאתה מכיר אותי, אני לא ממש "צנום", חוץ מזה התחת שלי ממש מפונק, ברכב שטח נסעתי רוב הזמן בדיסקו (חוץ מסיבוב בן שנה על סופה) וביום יום נוסע בשלוש שנים האחרונות על סאאב 9-5 .

חששתי מאד מתנוחת הנהיגה ה"ידועה לשימצה" של הדיפנדר. אבל להפתעתי, תנוחת הנהיגה סבירה לחלוטין ולא כצעקתה היא..ממש הפתעתי את עצמי בעניין הזה.

לא זו לא שאלה של הסתגלות כי אני לא נהגתי מספיק זמן על דיפנדרים כדי להסתגל. פשוט זו תנוחת נהיגה גבוה שאכן פונה קצת שמאלה וזהו. בסופה שהייתה לי התנוחת נהיגה הייתה באותה מידה "טובה" או "גרועה" - גם בסופה נטיתי שמאלה.

כמו שאמרו לפני לגבי כתבי הרכב - "אורח לרגע רואה כל פגע".

בתכלס מבלי להיות מבין גדול מדיי במכונאות פרוייקט כזה של שינוי מיקום דוושות וכו' מסובך מדיי ביחס לתועלת - שיפור תנוח נהיגה שהיא לא כזו נוראה ולטעמי סבירה ביותר.

הרעש לעומת זאת...אללה יוסתור..מבחינתי באמת בלתי ניסבל ומתכוון להשקיע רבות בעניין.

שלמה

landrover
23-10-07, 14:45
אחרי שלוש וחצי שנים של נהיגה יום יומית בדיפנדר ,
אני חייב לציין שזה הרכב שבו הכי נוח לי לנהוג , גם נהיגות ארוכות מאוד.

המושב אצלי הוחלף למושב של ריקרו.

הרעש באמת בעייתי - והבידוד שהתקנתי עוזר.

אמיר.

מאיר רוטברג
23-10-07, 15:47
נו, לפחות עוררתי אותכם מתנומתכם אבל לצערי לא התאפקתם בנושא הירידות ,

ככל הנראה "הצהוב" משפיע עד לכאן לצערי.
השאלה התעוררה בעקבות בקשה של חבר שאינו מצוי בפורום בעל דיפנדר שלו אין תלונות אלא לרעייתו שתחייה.

shachar
23-10-07, 17:08
נו, לפחות עוררתי אותכם מתנומתכם אבל לצערי לא התאפקתם בנושא הירידות, ככל הנראה "הצהוב" משפיע עד לכאן לצערי.
השאלה התעוררה בעקבות בקשה של חבר שאינו מצוי בפורום בעל דיפנדר שלו אין תלונות אלא לרעייתו שתחייה.

הקוזאק הנגזל.....

"השאלה" שלך צהובה ולכן כנראה שלדעתך קיבלת תשובות כאלו.

הצער שלי גדול לא פחות.

אני בטוח שאם היית מתנסח בסגנון של :
"חבר שמעוניין בדיפנדר שואל האם אפשר לשפר את סביבת הנהג..... והאם תנוחת הישיבה אינה בעייתית"
היית מקבל תשובות דומות שהיו מרגישות לך פחות צהובות.

באופן אישי וגם מכיוון שרעייתי נוהגת ברכב דאגתי לסביבת נהג משופרת.
נעילה מרכזית
חלונות חשמליים
קונסולה מרכזית שנבנתה בייצור עצמי + תאי אכסון למפות כוסות וכו
מצלמה אחורית + מסך במראה כדי לנסוע רוורס בחנייה עירונית.
מושבים קידמיים חלופיים
מושב אמצעי משופר ונוח
מנורות קריאה (בוס) כדי שתתאפשר קריאה בנסיעות לילה מטיולים
מערכת סטיראו טובה.
דיבורית במיקום טוב
שלט לחנייה בתוך הדשבורד

נ.ב.
גם גיר אוטומטי
העלמת דוושת הקלאץ.... ופינוי מקום לרגליים
דוושת ברקס גדולה יותר כמו ברכב אוטומטי אחר.

הרכב מצוייד לטיולים בכל מה שצריך (גם מקרר 50 ליטר)
מאוד נוח לחיות איתו גם ביום יום ובמיוחד בסופש
לא מתפשרים על כלום כולל תנוחת ישיבה גבוהה שלטעמי הרבה יותר טובה מכל טנדר, פרייבט ומהרבה רכבי שטח אחרים

KOOKE
23-10-07, 17:24
מעניין לעניין באותו עניין -

מניסיוני הקצרצר בנהיגת דיפנדר, מה שלי הפריע הכי הרבה מבחינת "תנוחת נהיגה" היה דווקא מעצור היד - מפריע לרגל ימין.

יש מצב לשנות מיקום שלו ??

שלמה

shachar
23-10-07, 18:03
אין דבר שאי אפשר לשנות

אני מניח שניתן יחסית בקלות להעתיקו לצד השני....

או לשנות את הזוית של התושבת כדי שירד רחוק ממך ואז הוא יותר בהישג יד מבחינה בטיחותית

itay-rover
23-10-07, 18:51
מעניין לעניין באותו עניין -

מניסיוני הקצרצר בנהיגת דיפנדר, מה שלי הפריע הכי הרבה מבחינת "תנוחת נהיגה" היה דווקא מעצור היד - מפריע לרגל ימין.

יש מצב לשנות מיקום שלו ??

שלמה

לאחרונה התקנתי ידית בלם יד של דיסקו מאלי שחרב 109 סדרה שלוש שלי.האמת שזה נבע מטעות(חשבתי שזו ידית של דיפנדר),אבל מטבען של טעויות "מעז יצא מתוק".אצלי היא מותקנת ממש מימין למושב הנהג.אני מניח שגם בדיפנדר יהיה קל מאוד להתקין ידית של דיסקו.

איתי

rinzai
31-05-08, 12:57
לא ברור לי מה הבעייה עם "תנוחת הנהיגה" בדיפנדר. אחרי 4 שנים על סמוראי, ובמקביל שנה על פז'ו 407 - לא מרגיש שום "אי-נוחות". הרגל מגיעה בדיוק לדוושות... וההגה סבבה.

landY
31-05-08, 22:45
נו, לפחות עוררתי אותכם מתנומתכם אבל לצערי לא התאפקתם בנושא הירידות ,

ככל הנראה "הצהוב" משפיע עד לכאן לצערי.
השאלה התעוררה בעקבות בקשה של חבר שאינו מצוי בפורום בעל דיפנדר שלו אין תלונות אלא לרעייתו שתחייה.

כמו שאמיר למעלה ציין- גם אצלי מושב הנהג הוחלף לריקארו + תיקון של מס ס"מ במיקום שלו.

אין תלונות חוץ מהרעש. נוחות זה עניין של טעם אישי :-)

Gilad
31-05-08, 22:56
לאיזה כיוון תיקנת את המושב? אם אתה מזיז שמאלה כדי להיות מול הדוושות וההגה אתה יושב בתוך הדלת...

landY
01-06-08, 00:16
שמאלה.
בנוסף ההגה התכווץ.

ערן המסוקס
01-06-08, 12:58
רק לידע הכללי. גם בסיקסים וסופות עם כיסאות מקוריים הכיסא נמצא ימינה וההגה בצד שמאל. אנשים לא שמים לב לזה כי הם רגילים. אבל אני הרכבתי כיסא ומיקמתי אותו טבעית בדיוק מול ההגה, ומאז כל פעם שאני מתיישב בסופה או סיקס עם מושבים מקוריים אני לא מבין לאן ברח לי ההגה.

נהגתי בדיפנדר, ואני לא מבין מה התלונות. הכל ממוקם בצורה סבירה לחלוטין (חוץ מהסוויץ').

אפילו פיתחתי תיאוריה, למה הכיסא ממוקם ימינה יותר. שדה הראיה שמאלה בסיבוב חד נפגע פחות ממסגרת החלון.

דרור הראל
01-06-08, 15:53
לא מבין את הקשקוש הזה-שלוש שנים ב100 עם כסא רגיל,ולמרות בעיות גב הכוללות פריצות דיסק ב4 חוליות,זה הרכב הכי נח ושאני הכי אוהב לנהוג בו,אף פעם לא שמתי לב לבעיית מרכוז מול ההגה,אולי לנהגים בגטבה מטר וחצי שלא מגיעים לדוושות יש בעייה,ומה פתאום מאיר רוטברג פתאום דואג לבעלי הדיפנדרים-יש ביטוח חדש?

דרור הראל

ד ו ר ו ן
01-06-08, 19:53
ומה פתאום מאיר רוטברג פתאום דואג לבעלי הדיפנדרים-יש ביטוח חדש?
דרור הראל
ביטוח לפיצוי על פגיעה במרפק והתפתחות עור קשה במרפק שמאל כתוצאה של חיכוך מתמיד בדלת או לחילופין כנגד אבדן ימי עבודה בגלל הצטננות כתוצ' של נהיגה עם חלון פתוח בחורף כי המרפק היה בחוץ..

אהה,
ביטוח מורחב הכולל פיזיותרפיה ותרגול רגל ימין בחדר כושר להשוואת גודל ירך ימין לגודל ירך שמאל שלוחצת על הקלאצ' אבן של הטרקטור.. :cool:


וכמובן כמו בביטוח צריך לקרוא את האותיות הקטנות: כל הנ"ל לא רלוונטי למי שעושה פחות מ20K ק"מ בשנה או מי שהסב לאוטומטי :mrgreen:

דרור הראל
01-06-08, 21:12
ביטוח לפיצוי על פגיעה במרפק והתפתחות עור קשה במרפק שמאל כתוצאה של חיכוך מתמיד בדלת או לחילופין כנגד אבדן ימי עבודה בגלל הצטננות כתוצ' של נהיגה עם חלון פתוח בחורף כי המרפק היה בחוץ..

אהה,
ביטוח מורחב הכולל פיזיותרפיה ותרגול רגל ימין בחדר כושר להשוואת גודל ירך ימין לגודל ירך שמאל שלוחצת על הקלאצ' אבן של הטרקטור.. :cool:


וכמובן כמו בביטוח צריך לקרוא את האותיות הקטנות: כל הנ"ל לא רלוונטי למי שעושה פחות מ20K ק"מ בשנה או מי שהסב לאוטומטי :mrgreen:

זה כלום לעומת הביטוח,לנזקי גב תחתון לבעליי היילקס,כמו כן יקבלו מימון חלקי בניתוחי "טחורים",שלא לדבר על מאיר שצריך לעשות ביטוח שיכסה את החשש מנפילה לתוך ה"פיר" שחפור לו על המכסה מנוע.


דרור הראל

landrover
02-06-08, 00:44
אתם צוחקים על הקלאט'ץ - אבל לגביו הייתה בעייה מהותית מאוד ...

לפני בערך 4 שנים הייתה תקופה ארוכה שאישתי נהגה על הדיפנדר ,

בתקופה ההיא עוד לא החלפתי קלאט'ץ , והוא היה מהסוג הקשה (לא אבן , יותר משהו כמו סלע גרניט)

היא קיבלה בעיות בברך שמאל מהלחיצות על הקלאט'ץ , וניתפסו לה השרירים מידי פעם ברגל שמאל !

אני לא מדבר על זה שהמיגון דיפרנציאל אחורי נפל מתישהו בכביש חיפה תל אביב וניגרר על הכביש כשהיא נסעה לבד והיא הייתה צריכה לשכב מתחת לדיפנדר והצליחה לפרק אותו ...עם מפתח צינורות (איכשהו היא לא מצאה שום דבר אחר ב4 ארגזי כלים שהיו לי)

אחרי הטראומה - היא אמרה שהיא רוצה דיסקברי לעצמה :)

אמיר.

-->