התחברות

צפייה בגרסה מלאה : תחזוקה לכננת



nirs
26-10-07, 21:12
אצלי מדובר בכננת Warn 9000. לצערי, אין לי את הספרות המקורית.
האם משהו בדק מה המלצת היצרן בנוגע לתחזוקה שוטפת/תדירות הפעלה?
האם קיים בכלל נוהל תחזוקה?

בחיפוש בפורומים מצאתי המלצה שדיברה על הפעלה של הכננת פעם בשבוע (??), בדיקה ויזואלית, שימון, בדיקת מגעים. אישית התדירות נראת קצת מוגזמת, גם שימון בסימן שאלה.
אשמח לקבל המלצות.
תודה
ניר

סוזי המשתוללת
26-10-07, 22:53
אין מה לשמן בכננת למעט בוורן 8274 ששם יש גיר של ממש והוא טבול בעוקת שמן גיר
כל שאר הכננות יש גיר פלנטרי עם קלאץ כזה או אחר והוא צריך להיות מנוקה ומגורז וזה אומר פירוק הכננת למרכיביה ולא סתם פעולה יום יומית
המנוע אמור להיות אטום למים אבל כשמפרקים בודקים שאין קורוזיה
צריך לבדוק את גובה הפחמים - בדיוק כמו בסטרטר
אין מה לגרז למעט מייסבי הקצה (עשויים נחושת)ומעט
יש לשים לב שלא לגרז יותר מדי ובטח שלא לגרז את הברקס של הכננת :mrgreen:
בעת פירוק /הרכבת הכבלים המוליכים של המנוע יש לשים לב באופן מוקפד לכך שרק האום העליון יסתובב ושהאם התחתון / הבורג עצמו לא יזוזו כלל (אפילו לא מילימטר ) שכן אז אתם מסתכנים בשיפוץ / החלפת השדות של המנוע
יש לבדוק שכל ברגי החיבור של המגעים החשמליים מהודקים היטב - חוסר הידוק גורם להתחממות רבה ולניצוצות שדופקות את הפלטינות של הממסרים והממסרים האלה יקרים
מעל לכל המגעים ניתן לרסס ספריי דוחה רטיבות /לחות
יש להקפיד על נקיון הכבל (בכבל פלדה) ושלמותו ועל חיזוק הבורג שמחבר את הכבל לתוף
חשוב מאד לדאוג שלא יהיה חופש בין הגלגלות ובין בית הגלגלות (אוקולונים שחוקים גורמים לחופש )
לכבל יש נטייה להשתחל לתוך החריץ שנוצר בין הגלגלת והבית ואז להתפס ולהקרע

נמרוד
27-10-07, 01:10
אצלי מדובר בכננת Warn 9000. לצערי, אין לי את הספרות המקורית.


אתה לא צריך להצטער, כנס לאתר של וורן, הספרות המקורית נמצאת שם -
זה הספר של XD9000i, (http://www.warn.com/truck/winches/src/images/57/38290D0.pdf) ויש חומר על כל הדגמים מכל השנים...

זה מה שכתוב שם על תחזוקה:
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=6456&stc=1

גיא
27-10-07, 08:42
מצד שני, נימרוד,

פעם פניתי לחברת רמזי בבקשה שישלחו לי את הספר ומדבקות חדשות לכננת שהיתה לי אז. שלחתי דגם ומספר סידורי.

בתגובה חזר אלי במייל נציג של החברה, הוא היה בשוק מזה שיש עוד כננות מהדגם ההוא שפועלות.

אצל אנשי הדוד סם, כננת לא נועדה לאורך חיים כמו שפה. אנחנו ממחזרים, משפצים, מתקנים ומוכרים יד שניה ... כשכתוב שאין צורך לשמן או לגרז לאורך חיי הכננת, תחשוב שזה אומר אצלהם בטח שנתיים אולי ארבע שנים ולפח.

כננת בת 14 למשל זה משהו מהאגדות ( או מישראל ), אפילו שאצלי היא פועלת ללא רבב.

נמרוד
27-10-07, 15:14
גיא, זה ממש לא נכון. כננת סך הכל לא עובדת קשה לא שם ולא פה ברוב המקרים, המכונות האלו, במיוחד הישנות יותר, אמינות בצורה בלתי רגילה. המנועים והגירים אטומים - פשוט אין מה לגעת בהם, במשך שנים. אין תחזוקה מונעת. אם מתקלקל וצריך לפתוח אז פותחים... אבל אין מה ליזום. מה שמתקלקל זה בפריפריה של הכננת - מגעים מתרופפים, סולנוידים - ואת הדברים האלו מתקנים ומחליפים כשצריך. סוזי סיכם וזה מה שגם וורן אומרים - לשמור על הכבל, וזה אומר לקפל אותו כמו שצריך בסוף כל טיול. לבדוק שהמגעים הגדולים לא רופפים, ושהכננת אכן עובדת פנימה-החוצה מדי פעם - נגיד לפני טיול. להשתדל לא להטביע את הכננת במים.

כל זה נכון לכננת שנמצאת על רכב טיולים לשימוש מזדמן, לאנשי הקרוס קאונטרי שגם משתמשים המון וגם בהגדרה מטביעים את האמא של הכננת כל תחרות, אין הוראות ייצרן...

-->