התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה בתיכנון תא המיטען - דיפנדר 110 סגור..



KOOKE
30-10-07, 01:26
טוב..רכשנו רכב עם "אולם אירועים" מאחור..מנסה לתכנן נכון את המרחבים..

מה יש היום: דיפנדר 110 סטנדרטי לחלוטין עם מושבי נוסעים סטנדרטיים (שורת המושבים השנייה ניתנת לקיפול קדימה בשני שלבים..המסעד לבד או כל הכיסא כולו) + 4 מושבים בתא המיטען המקוופלים לצידי הרכב. + מיתקון ייחודי: בגב שורת המושבים השנייה (בקצה הפנימי של ארגזי הכנפיים) מולחמים בשני הצדדים מין מיסגר מפרופיל רבוע בצורת "ר" בגובה של כ- 20 ס"מ מעל הכנפיים וברוחב של כ- 10 ס"מ (כנראה שימשו למיתקונים צבאיים שונים בעברו האפל של הרכב)

המטרות שלי: איחסון נוח של ציוד החילוץ, כלי העבודה, כלי המחנאות (כיסאות שולחן), ערכת קפה וכו' - ובעיקר שליפה מהירה של הציוד הנחוץ מבלי שיש צורך לפרק את כל תא המיטען.

איחסון של החלק החשוב - צידנית קירור/ מקרר + ארגז אוכל יבש וכלי אוכל + גזיה + מיכל מיים.

והמטרה הייחודית החדשה - לאפשר במהירות ובנוחות שינה בתוך הרכב (אם כבר יש אולם מאחורה למה לא לנצל אותו..??)

אין לי כוונה להשתולל ולפרק את שורת מושבי הנוסעים וממש לבנות קרוואן בפנים, בהחלט יפורקו ארבעת המושבים שבתא המיטען.

האופציה הקלאסית - יחידת מגירות בגובה הכנפיים + מיכל מיים בעומק תא המיטען בצמוד לגב שורת המושבים השנייה כמו שעשה דרור הראל. היתרונות הם: רצפת הטענה שטוחה, אחידה וגדולה מאד + נגישות טובה קלה ומהירה לציוד הנחוץ מבלי לפרק את יתר הציוד המאוחסן (צידנית או מקרר וכו')

החיסרון הגדול מבחינתי שבאופציה זו זה לא יהיה נוח להתארגן לשינה בתוך הרכב מפני שהציוד שמאוחסן רק מעל גובה הכנפיים ייצור בסיס גבוה מדיי לשינה.

לכן חשבתי על אופציה אחרת -

לבנות בשני הצדדים מעל הכנפיים ולכל אורכם תאי איחסון נפתחים כלפי מעלה בגובה (עומק) של כ- 20 ס"מ. בין תאי איחסון אלו ובחלק העליון שלהם תמוקם פלטת עץ מקופלת עם צירים כך שייוצר משטח אחיד עם תא איכסון מתחתיו בגובה של כ- 45 ס"מ מרצפת הרכב. בחלק הפנימי העמוק של "תא האיחסון" ימוקם מיכל מיים עם משאבה וביתר החלל יאוחסנו הצידנית/מקרר + ארגז אוכל יבש. בתאים שבצדדים מעל הכנפיים יאוחסן הציוד הנחוץ בשלוף..ציוד חילוץ וכו'.

ההתארגנות לשינה בצ'יק - מקפלים את מסעד המושבים בשורה השנייה + פותחים את הפלטה פורשים מזרון וזהו. הכל נגיש וכו' + הציוד שמתחת לפלטה מוסתר מעיניים בולשות ..

דעתכם..?? רעיונות אחרים ?? תמונות של משהו דומה ??

שלמה

rozen
30-10-07, 04:49
את מיכל המים מאלומיניום ההיתי מכניס מתחת לשורת המושבים של הנוסעים והוא יהיה בגובה כזה שבקיפול המשענת קדימה זה לא יפריע לה .את שאר הציוד תכניס לארגז שיהיה בגובה המשענת המתקפלת ככה אתה יוצר משטח כמעט נוח לשינה .את הציוד שהכי נחוץ לך באמצע הטיול תכניס לתאים שימוקמו במקום ארבעת הכסאות בתא המטען(אביזרי חילוץ לדעתי).

prinz804
30-10-07, 06:53
http://www.cjclub.co.il/forum/viewtopic.php?t=2219&highlight=


ניר

נדב השמשוני
30-10-07, 09:11
כלי עבודה בתא מתחת לכסא של הנוסע , הכי נוח.

מאחור ארגז עץ בגובה המדרגה עם שתי מגירות.
יוצר משטח נוח למקרר ושאר ארגזים.

אתה גר קרוב, תבוא תראה , תקבל רעיונות.

נדב.

nirs
30-10-07, 21:59
שלמה
העצה הכי טובה שאני יכול לתת היא לעבור על הגלריות של יוסף (1). בחנתי את השיפצורים ב- 90 שלו במפגש האחרון, ואין מה להגיד - ניצול אופטימלי של מקום.

asafk
30-10-07, 22:05
בדיפנדר שלי היה סידור לא רע-
משמאל לימין...
צמוד לבית הגלגל השמאלי זוג מגירות לעומק של כ70 ס"מ, בגובה של בתי הגלגל.
צמוד לבית הגלגל הימני ג'ריקנים.
על בית הגלגל הימני ארגז עד גובה החלונות (שהדופן שלו משמשת לקשירת הג'ריקנים).
בין המגירות לספסל הנוסעים ארגז עם שמנים, נוזלים וכו')

כל זה (המגירות, ארגז שמנים וארגז נוסף) משמש לציוד הקבוע. על כל זה, לטיול זה או אחר הציוד היה ארוז בארגז פלסטיק גדול ועוד צ'ימידן או שניים שמונחים על הכל.

אסף.

KOOKE
30-10-07, 23:21
תודה על העיצות אבל כנראה של הסברתי את עצמי היטב -

יש לי מטרה נוספת שמאד חשובה לי (בייחוד בזמנים אלו - חורף) האפשרות להתארגן לשינה בתוך הרכב במהירות ובנוחות.

הרעיון בגדול להשכיב את מסעד מושבי השורה השנייה ואז להניח מגב המושבים הקדמיים ועד לדלת האחורית לוח עץ + מזרון כשהגובה הנתון הוא גובה מושבי השורה השנייה כשהם מקופלים.

כל אופציה שמשלבת מגירות בגובה הכנפיים וביניהם + הנחת ציוד (מקרר צידנית וכו') על המשטח הגבוה יותר (החל מגובה הכנפיים ומעלה) - יהיה גבוה מדי ויותר גבוה מגובה המושבים של השורה השנייה כשהם מקופלים - לא יאפשר יישום תוכנית השינה - פרישת לוח עץ + מזרון לכל האורך.

לכן, התוכנית שלי היא כמו שהסברתי - לבנות בתא המיטען מעין משטח אחיד בגובה של כ- 30 ס"מ מעל הכנפיים (סה"כ גובה מרצפת הרכב כ- 50 ס"מ). בשני צידי המשטח האחיד מעל הכנפיים (ומתחת למשטח) יהיו תאי איחסון לאורך כל הכנף הנפתחים כלפי מעלה (מכסי התאים יהיו חלק מהמשטח). החלק האמצעי של המשטח יהיה פלטת עץ מקופלת עם צירים. כך למעשה נוצר תא מיטען או תא איכסון מתחת למישטח. תא המיטען הזה משתרע בין הכנפיים (מידה של כ- 90 ס"מ) בגובה המישטח (כ-50 ס"מ) ובעומק של כ- 130 ס"מ (מהדלת האחורית ועד לגב שורת המושבים השנייה).

תדמיינו "ח" - צידי ה "ח" אלו התאים מעל הכנפיים + גובה הכנפיים. החלק האמצעי של ה "ח" זו פלטת העץ המקופלת.

מבחינת איחסון - בתאים הצדדיים יאוחסן הציוד שנדרש בשלוף - ציוד חילוץ, ערכת קפה וכו'.

בתוך "תא המיטען" - יעני החלק הפנימי של ה- "ח" וישירות על רצפת הרכב יאוחסנו מקרר/ צידנית/ ארגז אוכל וכו'. בחלק העמוק והלא נגיש של תא המיטען (החלק הצמוד לגב מושבי השורה השנייה) יהיה מיכל מיים + סאב וופר.

כשמגיעה עת הנומי נומי - קלי קלות - משכיבים את מסעדי מושבי השורה השנייה - פותחים את הפלטה המקופלת לכיוון קדמת הרכב וזהו.

אני מקווה שעכשיו הרעיון שלי יותר מובן ואני מקווה שמובן למה מגירות על רצפת הרכב בגובה הכנפיים לא מאפשרות פרישת הפלטה לשינה מפני שמגירות + צידנית או מקרר מעליהם יוצא יותר מדיי גבוה.

שלמה

asafk
30-10-07, 23:33
אם ככה, נראה שאה די סגור על הפתרון.
הרשה לי להמליץ על הסידור שהיה בטויוטה בו טילנו בצד השני של העולם- מתחת ללוח העץ שהוא המיטה, השתמשנו בארגזי פלסטיק גדולים עם גלגלים. ככה לא צריך שהמשטח ייפתח (וגם לא נוח לשלוף ציוד מתוך תא המטען כשפותחים את חלקו העליון), וכל הציוד בארבעה ארגזים, שבשתי דקות בחוץ.

אסף.

רכס חיים
31-10-07, 02:47
איזה גובה נשאר לך בין מפלס המיטה לגג?? נדמה לי שהגובה לא מותיר אפשרות לישיבה נוחה מבלי שהראש יפגע בגג הרכב, או יגרום לאי נוחות הנובעת משינה במגירה. גם הכניסה למיטה או היציאה ממנה נראית בעייתית, במיוחד שהמיטה גבוהה מהדלתות בחצי מטר. מאיזה דלת אמורים לעלות על המיטה ? מאחור זה גבוה מדי ומהצדדים הדלתות חסומות בחצי הגובה שלהן.נסה לעשות שרטוט לחזית הצד ולחזית האחורית עם מידות הגובה של התיכנון שלך. הייתי נזהר מלהתחיל את הפרויקט לפני זה.

מוני אורבך
31-10-07, 08:49
שלמה החורף שלנו הוא לא כזה נוראי, אין שום צורך לישון ברכב (גם כך לא ממש חם שם)
כול סידור שלא תעשה, בכדי להגיע למצב שינה תצתרך להזיז ציוד
גם עם תא המטען העצום של הדיפנדר, עד גובה של 60 סנטים ציוד, זה פשוט לא מספיק.
תגלה שככול שהרכב גדול אתה פשוט סוחב איתך יותר ציוד, כך שתמיד חסר לך מקום.
ואל תזלזל במקרר!!! זה אחד השיפורים הנוחים ביותר שיש.

עצתי, בנה לך את הקן על הגג.
הגג הוא פשוט עצום, אתה בקלות יכול לבנות עליו אוהל ל 4.
ויש מנדולינות יעודיות (ויקרות מאוד) הפתיחה לוקחת בדיוק 5 דקות, הקירות קשיחים, וההרגשה ביתית מאוד. המון מרחב, גג גבוה.
בתוך הרכב פשוט תקבל קלסטרופוביה.

מאיר רוטברג
31-10-07, 08:57
אני שונא להיות משבית שמחות ,

תגיד שלוימלה ידידי הוותיק , בנינו בלי שאפחד רואה ושומע ,
הורדת איזה 35 ק"ג לאחרונה שאתה מחפש לך לולינות שכזו???

KOOKE
31-10-07, 10:29
חיים

ברור שאמדוד בדיוק את המרווחים לפני שאתחיל בפרוייקט. מפלס המיטה יהיה בגובה של כ- 50 ס"מ מרצפת הרכב. להערכתי זה מותיר מרווח של למעלה ממטר עד לגג - אפשר לשבת בקלות על המיטה גם עם הגובה שלי (187 ס"מ).

חיים אתה מכיר דיפנדרים - ביצעת כבר פרוייקטים ברכבים אלו. דמיין מה הרווח שנשאר בין שורת המושבים השנייה כשרק המיסעד מקופל ובין הגג - האם לדעתך זה לא רווח מספיק ?? אני מבהיר שוב מיפלס המיטה יהיה בגובה שמתקבל מקיפול מסעד מושבי השורה השנייה.

נראה לי שהכניסה למיטה תהיה מאחור או מהמושבים הקדמיים - ביניהם. אבדוק נקודה זו בטרם שאתחיל בפרוייקט.

מוני

יש ממש בדברייך. אם כי בחורף בלילה במדבר ממש קר. אומנם תמיד חסר מקום איחסון אבל על פי התיכנון שלי גם אם יאוחסנו דברים על גבי הפלטה עדיין ההתארגנות לשינה תהיה קלה ומהירה - מפנים רק מה שמאוחסן על הפלטה (כנראה ציוד שינה קל כמו מיזרון סק"ש כריות בגדים וכו')

דווקא בגלל שחשוב לי מקרר או צידנית קירור תיכננתי את הפרוייקט הזה כך שיהיה מקום למקרר ועדיין מיפלס המיטה לא יהיה גבוה מדי.

הרכב ישמש אותי ביום יום. לרכב היה גגון ענקי מגושם ומכוער שהורדתי אותו. אני חייב שהרכב ייכנס לחניונים בקלות - איחסון על הגג, אוהלי גג (מג'ולינה שמם) וכו' יורדים מהפרק בגלל זה.

חוץ מזה אוהלי הגג האלו יקרים בטירוף ולי אישית זו לולינות קשה יותר לטפס לגג לצורכי שינה (100 ק"ג ++ אחרי דיאטה)

מאירקה

אומנם רזיתי רק 12 ק"ג אבל אני עדיןן בעל מימדים מכובדים. למרות מימדים אלו זאת לא נראית לי לולינות קשה מדי לטפס למיטה שנמצאת בגובה 50 ס"מ מרצפת הרכב.

שלמה

רכס חיים
01-11-07, 05:56
הפתרון נכון באם המיטה הינה בגובה המושבים המקופלים, אך אז הגובה מהרצפה הוא הרבה פחות מ-50 ס''מ ,אולי אולי 30 ס''מ. זה גם יותר נכון מבחינת האיחסון -ככל שגובהו גדול יותר נוחיותו קטנה יותר עקב הצורך לערום מוצרים אחד על השני וכשצריך משהו זה תמיד המאוחסן למטה מתחת לכולם.הגובה שנחקר על ידינו הביא לתוצאה של 25 ס''מ ומכסימום 30 ס''מ כגובה פשרה אופטימלי.זה גם מאפשר נוחיות גדולה בעת הישיבה על המיטה כשהגג הרבה יותר גבוה מעליך ולא צמוד לראש.באותה הזדמנות - מצאתי פנסי לד עוצמתיים עגולים בקוטר 10 ס''מ המופעלים ומכובים בלחיצה על כל הפנס ללא כפתור הפעלה.פנסים אלה הינם אידאליים לפנים ''חדר השינה'' ברכב וניתן לפזר חצי תריסר מהם ברחבי החדר ולקבל תאורה זמינה ללא חוטים ובהספקה עצמית של מתח בכל נקודה בתוך החלל.מנסיון של שינה בחושך מדברי מוחלט עם נסיונות גישוש לחיפוש פנס ,זה הפתרון שאני ממליץ לך עליו.פרטים בטלפון.

amirsegal
01-11-07, 15:50
שלמה

ליבי איתך, עוקב בדריכות ומפנטז באיטיות.
גם אני מחפש פתרון יעיל אך בעייתי: כל מה שרציתה אתה גם עליי אך איני מוכן לוותר על הכיסאות האחוריים ולא על משטח העמסה הנוח וגם נמוך לו אני זקוק בעבודתי. משהוא פריק בקלות, קל משקל ובקיצור עדיין לא הוחלט. יש הרבה רעיונות.
הפיתרון האידיאלי אל בלתי ישים: "דיפנדר אוטומוביל"

יש מישהוא עם דיסקו שעשה דבר דומה לזה שאתה מדבר עליו אך הוא הוסיף תמיכה עם מסגרת היושבת על הרצפה מאחורי השורה הראשונה כך שנוצר חלל יפה גם על הרצפה ביין שורה ראשונה לשנייה וגם על המושב עצמו. כמובן שפוזיציית השינה קרובה לתקרה אל אני מעריך שזה לא נורא כל כך.
הצילומים, לא של הדיפנדרמוביל, מהמפגש שנה שעברה.

amirsegal
01-11-07, 16:16
לא מצליח להעלות כמה תמונות יחדיו

amirsegal
01-11-07, 17:44
שלמה,

לא הצלחתי להעלות ישירות
לעיונך גלריה של המובחרים, בהם גם שניים של אותו הדיסקו
מעט שוטטות באינטרנט תוביל אותך, או תתסכל, לשפע רעיונות.
שתף בלבטים ותראה תוצאות!

http://picasaweb.google.com/amirvet/110

KOOKE
01-11-07, 18:37
אמיר

המון המון תודה על התמונות.

אני מכיר את הדיסקו עם המיטה הזוגית ומשם בדיוק שאבתי את הרעיון. חיפשתי המון זמן את התמונות שלו כדי להמחיש את כוונתי.

למי שינו מכיר את הדיסקו הנ"ל. מדובר בדיסקו דיזל 3 דלתות. מדוגם להפליא והכל ב DIY של בעל הרכב .

הוא ייצר מכסה לדלת האחורית כולל כיור עם ברז כמו המיטבח של דרור הראל. הוא ייצר את יחידת האיחסון הנראיית בתמונות עם מגירות ותאים נשלפים כשמעליה יש את לוחות המיטה (שלושה לוחות) ובשעת שינה הוא מקפל את שורת המושבים השנייה + מטה את המושבים הקדמיים קדימה, פותח את הלוחות ונוצרת לו מיטה זוגית.

אבל לטעמי בדיסקו המדובר מיפלס המיטה גבוה מדי וקרוב מדי לתיקרה. התיכנון שלי הוא על מיפלס מיטה בגובה 50 ס"מ מרצפת הרכב ואולי גם פחות (תלוי מה גובה המקרר שיהיה ברכב).

אמיר

אני בהחלט מתכנן לעשות את הפרוייקט סביב ובאמצעות מסגרת ברזל. אנסה ללוות את הפרוייקט בתמונות לטובת הכלל.

שלמה

ד ו ר ו ן
01-11-07, 19:04
שלמה,
בארץ, כשאין אריות מסביב שיקרעו את האוהל או היפופוטם שידרוס אותך אני באמת לא מבין את היתרון בלהפוך את המרווח הנהדר שיש בדיפנדר למיטה.

אין יתרון ממשי בבידוד רכב ללא הפעלת החימום של הרכב לעומת אוהל עם מזרון ושמיכה אמיתית, ואני מתכוון גם למקומות כמו הר חריף בינואר.
יצא לי לישון ברכב בחורף וזה לא היה חם מאשר לישון בחוץ באוהל עם מזרון מבודד(לא ס"מ בודד של פלציב) ושמיכה אמיתית, הרכב מבודד מול רוח ואת זה אפשר לפתור די בקלות ע"י אוהל טוב.

אם אתה מתעקש על משטח שינה רק תחשוב שבכל עצירה כל הציוד שהיה בחלל האחסון צריך לעבור לאנשהו-החוצה או לקדימה על מושב הנהג והנוסע, לא תמיד האריזות יאפשרו לך את זה ואז בבוקר לארוז מחדש וזה לא יתישב יפה כמו שהיה כשארזת בנחת בבית וככה בקלות הכל נהיה בלגן אחד גדול.

לדעתי או על הגג (יקר) או בחוץ,נפח אחסון של אוהל+מזרון+שמיכת פוך אמיתית ישאיר לך הרבה מאד מקום לדברים אחרים ולא יטרטר את ההתארגנות ללינה והקיפול בבוקר.
כמו שכתבו לך,כמה שיש מקום ככה יש דברים שפתאום מתווספים לציוד הקבוע שיוצא לכל טיול.
כשהתחלתי לטיל עם ההיילקס הארגז היה חצי ריק, היום רק הציוד הקבוע לפני ציוד מתכלה תופס את חצי המטר הראשון של הארגז.

-->