PDA

צפייה בגרסה מלאה : גרנד97 V8 "חותך"



מלכי
02-11-07, 16:58
המנוע "חותך" בנסיעה של 100 קמ"ש ומעלה בסל"ד קבוע יש קיטוע מדי פעם לא רצוף ולא תמיד.אף פעם לא במהירות נמוכה מאזור ה-100 קמ"ש ולא בסרק בשום מצב.הרכב מונע בגז התופעה קימת בשני הדלקים באותה מידה.לאחר סריקת מחשבDRB במוסך מורשה תקלת חישן חמצן בלבד יוחסה למער' גז ולא חזרה בנסיעת מבחן. הוחלף בכל זאת מיכסה מפלג וסט חוטים ללא שיפור,הפלגים 13,000 ק"מ כחדשים קריאת כיוון מישהוא?
חישן קרנק/קמשפט/מאפ מדליק צ'ק אנג'ין? הבוחן אמר שמיסת פייר לא מדליק.
למרות שכל "חיתוך" שלישי בערך נראת קפיצה מהירה מאוד של 1000 סל"ד בערך על שעון הטורים נפסלה האופציה של החלקת גיר.בשביל כלי עב' שנוסע לא מעט זאת תופעה מעצבנת מאוד.

eliyoval
02-11-07, 17:08
לדעתי חיישן קראנק
בעיה בשביל להיות בטוחים צריך להחליף אותו ולבדוק לא קיימת דרך אחרת
לא פשוט להחליף אותו תקעו אותו במקום כזה גרוע, אולי הם חשבו שלא צריך להחליף אותו אף פעם.

טיפים קטנים
פרק את פחית סעפת הפליטה
את מיכל העיבוי.
את מחשב המנוע
כך תצליח לפרק אותו טוב יותר אני כבר למוד ניסיון.

מלכי
04-11-07, 16:55
זהו כבר לא נפתרה הבעיה אחד מחוטי הפלגים נמשך ממקומו על המפלג בזמן התקנת החבקים ,צמת החשמל של הגז הסתירה וחיבור לסקופ גילה זאת עכשיו חלק כמו ת.. של תינוק.

חנן-ג'יפולוג
04-11-07, 17:23
הוחלף בכל זאת מיכסה מפלג וסט חוטים ללא שיפור

פעמיים הכבל נמשך ממקומו? :-|

מלכי
04-11-07, 23:14
החוט נמשך פעם אחת כניראה בזמן סידור החבקים על החוטי המפלג וצמות הגז. המשיכה היתה מיכוון המפלג ורק הסקופ גילה אותה החיתוך נפתר אם החלפת ראש המפלג וחוטים חדשים כאשר הותקנו כראוי . בזמן שהחוט היה משוך החיתוך היה זהה פחות או יותר לחיתוך שביגללו התחיל כל הסיפור הנחת העב' בנקודה זאת היתה ראש מפלג וחוטים חדשים עדין חותך מה קורה?ומכאן יצא הפוסט הראשון הציין כי בראש המפלג והרוטור הישן ניראו סימני פריצת ניצוץ וקוראוזיה.ס"הכ שתי תקלות עוקבות אם אותם סיפטומים אחת בלאי שניה חוסר צומת לב?.

מלכי
30-11-07, 17:02
אחרי בערך 1500 ק"מ (שלושה ארבעה ימים)החיתוך הופיע מחדש הפעם בצורה הרבה יותר ברוטלית .
מרגיש כמו לזרוק קלצ' ברכב ידני מכה חזקה במנוע או גיר לעולם רק כשהאוטו בטמפ' עב' ובמהירות מעל 110 קמ"ש אף פעם לא יותר ממכה אחת הפוגה של ק"מ שניים ושוב מכה לא דומה להחלקת גיר למרות שכל חיתוך שלישי או רבעי מחט הסל"ד קופצת למעלה ב1000 סל"ד.
חיברנו סקופ(carman )לחישני הקרנק וקמשאפט בניפרד הכל ניראה תקין גם בזמן שהחיתוך קורה (כביש שש הרוויח לא רע).החלפנו כהל מה שניקרה תחושת בטן, לא עזר.
אתמול באת ביצוע מבחן שנתי ניכשלה בדיקת הגזים רמת CO, נתבקשתי להריץ מנוע ב3000 סל"ד לצורך חימום ממיר קטליתי אחרי שלוש דקות, מניפת קרור בעב', בחזרה לסרק (חצי דקה דקה)המנוע הישתעל וכבה במשך 40 דק' אי אפשר היה להניע .נסעתי למוסך (שני ק"מ) והרכב שוב כבה 300 מ' מהמוסך הניע לאחר 40דק'. וזה המצב כרגע הרכב במוסך (שישי סגור)מתניע אך כבה לאחר שמיתחמם לטמפ' עב', בזמן שלא מניע אין ניצוץ מהכהל, צ'ק אינג'ן לא נידלק גם כשאוטו לא מתניע, הסורק יוצא נקי בדיוק כמו ה-DRB לפני כמה שבועות להוציא שתי קודים ספורדים ימים לפני הטסט אחת חוסר סינכרון בין חישן קרנק לקמשפט והשניה כמה ימים אחרי חישן קמשפט. לאחר מחיקת הקודים הם לא חזרו(התקלות דווקא כן). מגשש באפלה מנסיון השחר עולה תמיד אחרי שיא החושך,הודה על כל קריאת כיוון.

eliyoval
30-11-07, 17:32
תופעה דומה היתה גם לי
כאשר הייתי מכבה את המנוע לא יכולתי להניע אותו רק לאחר ארבעים דקות
הוחלף חיישן קראנק והבעיה נעלמה לה אך תקלה של רכב חותך לא היתה
אבל לפי מה שאתה רושם קיים כרגע ברכב שלך שתי תקלות ואני אסביר
חיישן הקרנק תפקידו לתת פולס ראשוני למחשב ולהניע את המנוע לאחר ההתנעה אין לא
שום תפקיד יותר אתה מתלונן שהרכב חותך רשמתי לך בשרשור הזה שיתכן לא בטוח חיישן קראנק לא תקין אחד הבעיות המרכזיות בדיאגנוסטיקה שלא ניתן להצביע חד משמעי על הבעיה לפעמים יש להחליף את החלק החשוד ולבצע מאין ניסוי ותהיה.
כאשר המנוע מניע מבחינת המחשב החיישן תקין כל בדיקה שתבצע תצביע על תקינות
המלצתי החלף חיישן קראנק פשוט אני לא רואה שיש לך הרבה ברירות

חנן-ג'יפולוג
30-11-07, 22:24
כמו שאני מבין, אתה עובד עם מוסך מסודר, עם סורק, ובטח גם עם סקופ. תתחבר לחיישני המיקום עם סקופ (עדיף כזה עם שני ערוצים, שיתן תמונה בו זמנית של שני החיישנים ביחד) ותראה איך הסיגנל שלהם נראה.

מלכי
30-11-07, 23:50
אני עובד אם שני מוסכים אחד לחשמל שני למכונאות ושלישי ברקע בקטע של "אינדינים".שניהם לא רק להערכתי, ברמה מצוינת איש מהם לא יודע מה קורה והם לא מסתרים זאת המכונאי לקח על עצמו לבצע בדיקות עומק כולל הצלבת חלקים מגרנד 98 בבעלותו ולכן הרכב שם לכמה ימים. לצערי לא בפעם הראשונה בחיי אני נאלץ להוביל סוג של ניסוי ותהיה ללא השכלה וידע רלוונטים אך אם לא מעט נסיון ומתוקף בעלותי על פינקס הצ'קים, המדהים מבחינתי בכל הקטע שבכלי מגיל כזה ישנם "חורים שחורים" בקטע של תחזוקה ותקלות, שני טון מתכת עושים לי ביה"ס כמו שלא עשו לי איזה שלוש מאות + לפניהם.
לעניין-הצעתך חנן על הבוקר ביום ראשון, נשמע מאוד הגיוני שאלתי היא איך עושים זאת תוך כדי נסיעה לשני החישנים בא זמנית בפעם הקודמת זה בוצע אחד אחד -צריך שני סורקים.
ושאלת מליון הדולר-למה רק בנסיעה מעל 110 קמ"ש בטמפ' עב' ולא בשום מצב אחר כמו סל"ד קבוע או משהוא דומה.
לגבי הצעתך אלי- להחליף חלקים לחדשים ללא זיהוי תקלה אופציה אחרונה. הוצעה לי במוסך היבואן "נתחיל במפלג וניראה לאן נגיע לאט לאט" אני לעומק כזה קפצתי רק אם מצנח זה היה מזמן ולמען מטרה נעלה הרבה יותר.בכל אופן תודה על ההתיחסות.

חנן-ג'יפולוג
01-12-07, 00:00
סקופ שני ערוצים מיועד לראיית שני סיגנלים בו זמנית, גם תוך כדי נסיעה. ללא בעיה. עדיף להתחבר עם פרובים של סקופ ישירות לחוטים שבאים מהחיישנים, ולא לראות דרך הסורק את שני הערוצים, לאחר שהם עברו תרגום אנלוגי לדיגיטלי בתוך מחשב ניהול המנוע, כי התרגום עלול לפגוע במידע.

eliyoval
01-12-07, 09:29
מלכי האמן לי מנסיוני הרב בתחום הזה אני לא רואה
שיש לך הרבה ברירות האמן לי שעבדתי דיי זמן במוסך של יבואן שלא אציין את שמו בתפקיד דיאגנוסטיקאי
לעיתים היו מגיעים אלינו רכבים שאפילו המנהדס הראשי לא ידע לתת לי תשובה גם אים הייתי מגיע ליצרן
בחו"ל, לא ידעו איך לאכול את הבעיה ואז היו מתחילים לישלוח לי חלפים שהיו חשודים בעיניהים
הייתי מחליף ומנסה עד שהיינו מוצאים ואז היינו מוציאים חוזר טכני ליצרן שהיה מעביר לכול המוסכים
במשך עבודתי במוסך המרכזי אני יכול להגיד לך בהתחייבות שתקלה שלא ידעו מאין מגיעה היתה מספר לא מבוטל של פעמים.
היתרון של מוסך יבואן על פניי מוסך כללי שהוא יכול להזמין חלק להתקין לראות לא פוטר
לפרק ולהחזיר למחסן זה יתרון עצום לכן המלצתי הכנס את הרכב למוסך מרכזי לפעמים יוצא זול יותר מאשר כללי
מלכי אני רוצה שתבצע בדיקה פשוטה ברכב ותענה לי תשובה מדויקת
תרים את הטורים ל-3000 סל"ד והחזק קבוע למשך שלוש דקות
האם אתה שומע שהרכב מזייף בטורים האלה או שעובד עגול?
האם הוציאו מנוע או גיר מהרכב?

UNIX
01-12-07, 10:35
היה לחבר שלי משהו דומה למה שאתה מספר פה (ברכב אחר אבל ) והתגלה לבסוף שמדובר במחשב מנוע לא תקין
פירקנו את המחשב פתחנו אותו
וכל הרכיבים האלקטרונים היו מלאים מים כל דבר שנגענו בו נשאר לנו ביד .
סתם כיוון למחשבה
(הסורק לא הראה דבר על תקלה )

מלכי
01-12-07, 13:25
1.מוסך מרכזי אופציה אחרונה לפני ל"ג בעומר. נסיון מר לאורך שנים יבואני גרוטאות ברזל עתירות משקל.
2.עכשיו אני ניזכר כי בתקיעה לפני המוסך המכונאי הריץ את המנוע באזור 3000 סל"ד וכן שנינו הבחנו בשני קיטועים כמעט בלתי מורגשים כצאת לפני שהאוטו היתחמם וכבה חנן צודק מחר הסקופ בטח יראה משהוא.
3.מחריש עמוק שבוצע באתרים אמריקאים מסתבר שרוב הכיוונים הם PCM מחשב ניהול.אבל יש עוד עשר אופציות נוספות כמו אלטרנטור והמפחידה מכולם חוטים בתוך צמות שנמסו/נחתכו/מקצרים וכו'
4. האים מחשב ניהול PCM אפשר להצליב או מדובר בתיכנותים צרובים ואז איך פותרים את זה?
5. שאלה שעלתה בטרם הרכב הושבת אלה "רק" חתך האם מפלג שזקוק לשיפוץ יכול לגרום לתקלה כזאת ?
שוב אני רוצה להודות לכל המתיחסים מקרב לב.

eliyoval
01-12-07, 14:19
לא עניתה לי על השאלה השניה התשובה חשובה מאוד
כשמוציאים מנוע או גיר ברכבים האלו יש סיכוי מאוד סביר ליפגוע בגלגל התנופה ברכב
שחייב להיות מאופס לחלוטין נגיעה קלה ועיקום קטן יכולים לשגע את הרכב גלגל התנופה עשוי ברכב הזה מפח מאוד דק ומאוד עדין קל מאוד ליפגום בוא
אני אסביר לך למה בגלגל התנופה מצויים שמונה חורים במרחק מדויק אחד מהשני כל חריץ מתורגם למחשב כמספר צילינדר מאין תוכנה קבועה מכאנית, חיישן הקראנק יושב בדיוק רב ביותר מעל גלגל התנופה בכול פעם שחוצה את החיישן החריץ ע"י התנועה הסיבובית של המנוע חיישן הקראנק שולך פולס למחשב והמחשב יודע בדיוק איזה מספר מזרק ליפתוח והמפלג ישלך אות של ניצוץ לפלג
חיישן הקראנק תפקידו קריטי ביותר ברכב חוסר איפוס של גלגל תנופה יכול ליגרום ועוד איך ליגרום לקיטועים במידה ואתה מעונין בעזרה צור איתי בפרטי.

גיתאי נוה
02-12-07, 00:50
תופעה דומה היתה גם לי
כאשר הייתי מכבה את המנוע לא יכולתי להניע אותו רק לאחר ארבעים דקות
הוחלף חיישן קראנק והבעיה נעלמה לה אך תקלה של רכב חותך לא היתה
אבל לפי מה שאתה רושם קיים כרגע ברכב שלך שתי תקלות ואני אסביר
חיישן הקרנק תפקידו לתת פולס ראשוני למחשב ולהניע את המנוע לאחר ההתנעה אין לא
שום תפקיד יותר אתה מתלונן שהרכב חותך רשמתי לך בשרשור הזה שיתכן לא בטוח חיישן קראנק לא תקין אחד הבעיות המרכזיות בדיאגנוסטיקה שלא ניתן להצביע חד משמעי על הבעיה לפעמים יש להחליף את החלק החשוד ולבצע מאין ניסוי ותהיה.
כאשר המנוע מניע מבחינת המחשב החיישן תקין כל בדיקה שתבצע תצביע על תקינות
המלצתי החלף חיישן קראנק פשוט אני לא רואה שיש לך הרבה ברירות

חיישן קרנק חיוני במשך כל זמן עבודת המנוע ולא רק בהתנעה.
חיישן סינכרון (מפלג) נותן מיקום ראשוני-כללי למחשב בהתנעה (כלומר מספר צילינדר), ואילו חיישן קרנק משדר למחשב את מיקום הקרנק והבוכנות במדויק (נקודות מתות עליונה ותחתונה). השילוב של שני אלה נותן למחשב תמונת מיקום מלאה.
לפי תיאור התקלה שלך הייתי מתמקד ב:

חיישן קרנק תקול - בהחלט לא נדיר. החלף חיישן ואם לא נפתרה התקלה, מקסימום הרווחת חיישן ספייר שבהחלט רצוי שיהיה ברכב שיורד לשטח (חיישן לג'יפ סופה עולה 400 ש"ח, מאמין שבגרנד לא שונה בהרבה).
מחשב תקול - החלפת מחשב פשוטה בתכלית ואיננה דורשת שום תיכנות, בסך הכל העברת קונקטור גדול. פשוט הצלב מחשבים, צא לסיבוב ובדוק את התנהגות הרכב.
תקלה במתח רפרנס לחיישן קרנק (כן, שוב הדבר הזה...) - החיישן מקבל מתח בסיס מהמחשב, אותו הוא משנה בהתאם למצב הקרנק ומחזיר למחשב את המתח ששונה כמידע המבוקש. הנקודה היא שייתכן וישנם 'צרכנים' נוספים על קו מתח הרפרנס (בסופה למשל גם חיישני המהירות והסינכרון 'יושבים' על אותו קו) שבעקבות בעיה באחד מהם, מתח הרפרנס נפגע. למשל, אם חיישן המהירות, הממוקם על הטרנספר בגחון והחשוף ל'מפגעים' שונים נדפק, הוא גורם לשינוי מתח הרפרנס על הקו גם לחיישנים שחולקים איתו את הקו, ולכן המחשב יקבל מידע שגוי מחיישן הקרנק. מה שאני מציע הוא להשיג את סכימת החשמל של ניהול ההזרקה בגרנד (מוסך מרכזי? כאן באתר?), לזהות אלו עוד צרכנים חולקים עם חיישן קרנק את הקו, ולבדוק בכיוון הזה (למשל ניתוק חיישן מהירות שאינו קריטי).
גיתאי

eliyoval
02-12-07, 18:18
תקלה במתח רפרנס לחיישן קרנק (כן, שוב הדבר הזה...) - החיישן מקבל מתח בסיס מהמחשב, אותו הוא משנה בהתאם למצב הקרנק ומחזיר למחשב את המתח ששונה כמידע המבוקש. הנקודה היא שייתכן וישנם 'צרכנים' נוספים על קו מתח הרפרנס (בסופה למשל גם חיישני המהירות והסינכרון 'יושבים' על אותו קו) שבעקבות בעיה באחד מהם, מתח הרפרנס נפגע. למשל, אם חיישן המהירות, הממוקם על הטרנספר בגחון והחשוף ל'מפגעים' שונים נדפק, הוא גורם לשינוי מתח הרפרנס על הקו גם לחיישנים שחולקים איתו את הקו, ולכן המחשב יקבל מידע שגוי מחיישן הקרנק. מה שאני מציע הוא להשיג את סכימת החשמל של ניהול ההזרקה בגרנד (מוסך מרכזי? כאן באתר?), לזהות אלו עוד צרכנים חולקים עם חיישן קרנק את הקו, ולבדוק בכיוון הזה (למשל ניתוק חיישן מהירות שאינו קריטי).


טעות
מתח רפרנס הוא למעשה מינוס שיוצא מן המחשב בעברית מינוס מאוזכר
לחיישן הקראנק מגיעים שלושה חוטים ששלושתם נכנסים למחשב
1 REFRENCE (מינוס מאוזכר)
2 יצאת מתח של 5V מהמחשב
3 כניסת אותות (פולסים) מהחיישן אל המחשב
REFRENCE מגיע ל-
1 חיישן קראנק
2 חיישן קמשאפט
3חיישן מד מהירות (ספידומטר)
יצאת מתח של 5V מהמחשב מגיע ל-
1 חיישן קראנק
2 חיישן קאמשאפט
3 חיישן מד מהירות (ספידומטר)
4 חיישן MAP
5 חיישן מצב מצערת
6 מנוע צעדים

eliyoval
02-12-07, 18:42
שכחתי את חיישן הטמפ" גם הוא חולק מתח של 5V שיוצא מהמחשב

גיתאי נוה
02-12-07, 20:20
טעות
מתח רפרנס הוא למעשה מינוס שיוצא מן המחשב בעברית מינוס מאוזכר
צר לי אבל לא אני טועה. מתח רפרנס הוא מתח חיובי ולא אפס. המילה reference באנגלית משמעותה נקודת התייחסות, ובמקרה שלנו זהו המתח שאותו משנה החיישן בהתאם למידע שהוא רוצה להעביר למחשב.
לחיישן הקראנק מגיעים שלושה חוטים ששלושתם נכנסים למחשב
1 REFRENCE (מינוס מאוזכר) זוהי ההארקה ולא הרפרנס
2 יצאת מתח של 5V מהמחשב זהו הרפרנס. כדאי לוודא שהוא אכן 5V (בסופה זה 8V לשלושת החיישנים הנ"ל)

sos4u
12-12-07, 23:40
מה נגמר ?

מלכי
14-12-07, 16:45
הבעיה כניראה ניפתרה -האוטו במבחן, בעוד יומים שלושה הפרסם את כל הפרטים

מלכי
16-12-07, 16:54
לסיכום- פורק המפלג נשלח לשיפוץ במהלך ההרצה אצל המשפץ הוחלט שיש צורך להחליף את חישן גל הזיזים לדעתי יותר תחושת בטן של בעל מקצוע מול הסקופ מאשר ודאות ניראת לעין, המפלג ניראה טוב מבחינה מכנית ולא נעשה כלום חוץ מהחישן,בזמן ההרכבה למעשה עוד לפניה יתעקש המכונאי להחליף גם את חישן הקרנק.אישרתי והחישן הוחלף,שניהם באורגינלים תוצ' מופר.
בנסיעה של כצת יותר מ-300 ק"מ האוטו מרגיש פנטסטי כולל חריש עמוק בכביש שש.
ניראה לי שאני אחרי זה ,הציין רק שמבין ארבעת בעלי המקצוע שהתעסקו בתקלה לא מעט זמ שלושה היו חלוקים בקשר לפיתרון (אחד יצא גבר ואמר שאין לא מושג) וההחלטה על הדרך הסופית נבעה מאמון מוחלט בקובי מחדרה למרות שחשבתי ההפך ממנו.

גיתאי נוה
16-12-07, 18:37
מלכי

אנשים טובים כתבו לך פה שחור-על-גבי-אינטרנט מה הבעיה בדיוק נמרץ. לא היה צורך להתרוצץ בין 'בעלי מקצוע' שעוסקים בניחושים וכאבי בטן ואין חוכמה גדולה בלהחליף סטוק של דברים ואח"כ לגלות שהתקלה 'התחבאה' לה בתוך אחד מהם. מהסיפור שלך לא הייתי מהלל יותר מדי אף אחד מאלה שפנית אליהם.

הרי בשביל זה העלית שאלה לפורום, לא כך? ;)

amos
16-12-07, 18:54
מלאכי
יש הבדל עכשיו בסחיבה לעומת מה שהייתה לפני?
(כאשר הייתה הבעיה)
תודה

מלכי
16-12-07, 21:54
לא אין שום הבדל ההבדל היחיד הוא שבמהירות של 110 קמ"ש ומעלה האוטו לא חותך הוא תמיד "סחב" מצוין אך הקיטוע היה מעצבן מאוד וכמעט שפצתי את את הגיר בגלל זה.

ענבר
17-12-07, 09:47
מלכי

אנשים טובים כתבו לך פה שחור-על-גבי-אינטרנט מה הבעיה בדיוק נמרץ. לא היה צורך להתרוצץ בין 'בעלי מקצוע' שעוסקים בניחושים וכאבי בטן ואין חוכמה גדולה בלהחליף סטוק של דברים ואח"כ לגלות שהתקלה 'התחבאה' לה בתוך אחד מהם. מהסיפור שלך לא הייתי מהלל יותר מדי אף אחד מאלה שפנית אליהם.

הרי בשביל זה העלית שאלה לפורום, לא כך? ;)
גיתאי,
לא הבנתי מה הבעיה להיעזר בבעלי מקצוע במקביל לסיוע של הפורום?!

אתה קצת סותר את עצמך - מצד אחד להחליף חיישנים ללא בדיקה ע"פ המלצות בפורום מצד שני לנסות לאתר את הבעיה באמצעות מכשירים ובדיקות שלא מצויים בידי החובבן המצוי, אנחנו לצורך העניין, אלא אצל בעלי מקצוע?!

גיתאי נוה
17-12-07, 10:20
גיתאי,
לא הבנתי מה הבעיה להיעזר בבעלי מקצוע במקביל לסיוע של הפורום?!
להיפך, כדאי להתייעץ עם כמה שיותר אנשים שמבינים מה הם עושים. אני דווקא בעד. רק שלצערנו רוב 'בעלי המקצוע' - או לפחות אלה שאני נתקלתי בהם והם לא מעט - לא מבינים מהחיים שלהם גם כשהם עושים פוזה של מקצוענים. בסוף הם - אולי - יפתרו לך את הבעיה, אבל אחרי שהחליפו חצי מהאוטו, כמובן על חשבונך. הם לא ידעו איפה התקלה ומהי סיבתה וממילא גם לא ילמדו ממנה להבא כך שעקומת הלמידה שלהם שטוחה למדי...כמובן, אסור להכליל ויש אנשי מקצוע אמיתיים מהשורה הראשונה (חלקם חברים פה בג'יפולוג), אבל הם המיעוט שאינו מעיד על הכלל. מקצוע המכונאות בארץ הקודש ירד לזנות תחתונה.
נדמה לי שהסיפור של מלכי רק מחזק את מה שאני אומר. מה הטעם לפתוח דיון ולשאול בעצת חברים אם אתה ממילא מתכוון ללכת למוסכניק של השכונה, ש"יתמודד" עם הבעיה בדרכו ללא קשר למה שנאמר כאן בשירשור.
ולא, זה לא שאנחנו כאלה גאונים גדולים - צריך רק להשקיע טיפה וללמוד איך המערכת עובדת, ותאמין לי - זה לא מסובך מדי.
אתה קצת סותר את עצמך - מצד אחד להחליף חיישנים ללא בדיקה ע"פ המלצות בפורום
בניגוד למוסכניק המצוי, אנחנו פה כבעלי ג'יפים דווקא כן רגישים להוצאות מיותרות כאשר אנו מייעצים זה לזה וזו אחת הגדוּלות של הפורום. אני לא זוכר מקרים רבים שבהם שלחו חבר להחליף פה ולהחליף שם ולבזבז כסף רק מפני שהיתה למישהו 'תחושת בטן'. שים לב - כאשר אני, למשל, המלצתי למלכי להחליף חיישן קרנק ציינתי באותו משפט שממילא חובה להחזיק אחד ספייר ברכב כרכיב קריטי (כמו שאני נוהג, למשל, אחרי שנאלצתי להשאיר את הג'יפ שלי באחת השבתות בשטח, נתון לגמרי לחסדי הבדואים...). לעומת זאת, אני לומד מהסיפור של מלכי שהמוסכניק הגאון שיפץ והחליף אצלו כמה אלמנטים (תזכיר לי על חשבון מי?) על סמך "תחושת בטן". נו באמת.
מצד שני לנסות לאתר את הבעיה באמצעות מכשירים ובדיקות שלא מצויים בידי החובבן המצוי, אנחנו לצורך העניין, אלא אצל בעלי מקצוע?!
תתפלא עד כמה אתה בקושי זקוק למכשירים המתוחכמים הללו ברכבים המדוברים. להוציא קודי תקלות? בגרנד אתה עושה זאת בעזרת הסוויץ'. לבדוק מתחים והתנגדויות? רב מודד פשוט ב-40 ש"ח. פולסים? בנה לך נורת ביקורת לד. 5 גזים? קפוץ למוסך הקרוב, תריץ בדיקה אצלו במכונה ואולי הוא יבקש כמה לירות, חזור לפורום עם התוצאות ותמשיך מכאן.
ושוב, מהסיפור מסתבר לטענת מלכי עצמו ש'בעלי המקצוע' בעצמם לא יודעים לנתח את ממצאי המכשירים הכאילו-מתוחכמים שלהם, אז מי כאן סותר את עצמו?!


לסיכום, זה קצת מזכיר לי את חכמי חלם - יושבים 7 ימים ו-7 לילות, בסוף אחד פורש בחוסר אונים ושלושה אחרים חלוקים לגמרי, ומי שמכריע בסוף עושה את זה על סמך 'תחושת בטן' כאילו אנחנו עוסקים פה ברפואת אליל.
וכל זה, כשאנשים פה בג'יפולוג איתרו את אזור התקלה והציעו מתודה מסודרת שלב-אחרי-שלב לפתור אותה בלי מכשירים ובכמה דקות באינטרנט, וגם בפחות הוצאות.
את המסקנות אני משאיר לך...והכל ברוח טובה :cool:

ענבר
17-12-07, 11:02
כשאנשים פה בג'יפולוג איתרו את אזור התקלה והציעו מתודה מסודרת שלב-אחרי-שלב לפתור אותה בלי מכשירים ובכמה דקות באינטרנט, וגם בפחות הוצאות.
אין ויכוח לגבי הגישה של לנסות ולאתר לבד או בעזרת הפורום את התקלה.
עדיין, ההמלצה להחליף את החיישן קרנק הייתה על סמך תחושה בלבד ללא וידוא הריגה! ודווקא מלכי כן נעזר בפורום ובדק את החיישן הנ"ל אצל בעל מקצוע אך לא נמצאו ראיות לתיפקודו הלקוי לכן גם נבדקו עוד כיוונים(מפלג, חוטי הצתה, כוהל וכו').
במנועים האלו יש לא מעט חיישנים כמו שאתה יודע ולכן לא הגיוני להתחיל להחזיק חיישנים ספייר ובפרט החיישן הנ"ל כמו ההמלצה שלך, במקרה שלך לא היה מנוס מהחלפה ולכן נשארת עם אחד ספייר.

אני חושב שמלכי בעצם השיתוף וההתייעצות וכמובן הפתרון עצמו עזר לכולנו לאתר תקלות כאלו או דומות בהמשך וזהו בעצם מהות הפורום - התייעצות, עזרה הדדית וכמובן שיתוף בפיתרון ;-)

בידידות
ענבר

Saar
17-12-07, 13:35
הערת אגב קטנה לגבי חיישן הקראנק,
החיישן הזה משבית את הרכב.
יש מספר חיישנים שאם יזייפו הרכב יזייף/תופעות שונות ומוזרות אחרות, אך ימשיך לנסוע.
חיישן הקראנק גורם להשבתה של הרכב ולכן הומלץ להחזיק אחד כזה "ספייר" (רצוי שיהיו גם הכלים המתאימים להחלפתו...)

חיישן הקראנק לא חייב להראות ערכים לא תקינים באופן קבוע ע"מ שיהיה תקול.
(לפחות אצלי, הבעיה הופיעה מדי פעם ונעלמה לאחר מספר שניות/דקות)

סער

גיתאי נוה
17-12-07, 13:45
חיישן קרנק וחיישן סינכרון (מפלג) הם היחידים שמשביתים, וזה לא נדיר. יש הטוענים שגם חיישן MAP (לחץ בסעפת יניקה), אבדוק אצלי בהזדמנות.
בכל אופן, תמורת השקעה של כ-500-600 ש"ח ו-2-3 חיישנים שיכולים ביחד להכנס בתוך כיס של מכנסיים, אפשר לקבל את ההבדל בין רכב תקוע בלב השטח חסר אונים לבין רכב נוסע חלק.

תגיד ענבר, לא שווה?

מלכי
17-12-07, 14:23
גיתאי אתמול הרגזתה אותי ומנהל הזירה פה קלט זאת כניראה לפניך למרבה המזל, אין לי מושג באיזה אוטו אתה משתמש וכמה נסיון יש לך מילים גבהות כמו מתודה זה החלה כל עוד זה האוטו שלי, הכסף שלי, זאת לעולם תהיה גם הדרך שלי. סחתיין על מהיעוץ ואלף תודות לאלה שבאמת עוזרים ויש פה כמה.
ועכשיו לענין- כמה ק"מ יש לך על גרנד מהסוג הזה? מתי בפעם האחרונה פתרתה בעיה בלי תכל'ס "לגעת בחומר" במיוחד במכונאות וחוץ מאורי גלר.
מאיפה שאני בא נשארים ליד הג'ייפ עד בא החילוץ אלה אם יורד דם במיוחד אם יש בדואים בסביבה.

-->