PDA

צפייה בגרסה מלאה : טויוטה פריוס צורכת יותר משאבים מאשר ג'יפ רנגלר?



נמרוד
07-11-07, 22:33
כתבה מרתקת של תומר הדר, אתמול בthe marker:
http://cars.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20071106_92 0791&layer=car&layer2=&layer3=cars




איזו מכונית ידידותית יותר לסביבה, לדעתכם - ג'יפ רנגלר או טויוטה פריוס?

למי שלקח לו יותר מחמש שניות לענות "פריוס", הרי הסבר קצר: ג'יפ רנגלר הוא רכב כביש-שטח המצויד בשלדת פלדה מאסיווית, בצמיגי שטח גדולים ובמנוע זולל דלק בנפח 3.7 ליטרים בעל שש בוכנות. טויוטה פריוס, לעומת זאת, היא המכונית ההיברידית הנפוצה ביותר בעולם. פריוס מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים המשודך למנוע חשמלי. במשך רוב זמן העמידה בפקקי תנועה האגזוז של פריוס אינו פולט מזהמים, מכיוון שמנוע הבנזין אינו פועל, והמכונית מסוגלת לנסוע למרחק מסוים בכוח המנוע החשמלי בלבד.

אבל בין שני כלי הרכב, דווקא רנגלר הוא הידידותי יותר לסביבה - כך טוענת חברת CNW האמריקאית, שנוסדה ב-1984 ומתמחה בניתוח ומחקר של תעשיית הרכב האירופית, האוסטרלית והאמריקאית. באחרונה פירסמה CNW מחקר היוצא נגד התפיסה הרווחת כיום בעולם, שעל פיה מכוניות היברידיות הן הפתרון לבעיות הזיהום של כדור הארץ. את המחקר מימנו גורמים כמו ממשלת ארה"ב, בתי השקעות, אוניברסיטאות וגם יצרני רכב כגון טויוטה.


הרעיון העומד בבסיס המחקר הוא כי אף על פי שכיום מידת הידידותיות לסביבה של מכונית נמדדת רק על פי כמות המזהמים שמנועה פולט, הזיהום שיוצרת מכונית אינו מתמצה כלל בהיבט הצר של גזי הפליטה. מחזור חייה של כל מכונית, החל בשלב התכנון הראשוני וכלה בשלב שבו היא מסיימת את חייה ומגיעה אל מכשיר הגריסה, מלווה בתהליכים הדורשים אנרגיה - אם בדמות חשמל ואם בדמות דלק - וייצור אנרגיה יוצר נזק סביבתי.
המחקר, שנערך בארה"ב במשך שנתיים, כולל את כל דגמי המכוניות הנמכרים בארה"ב. הוא מתבסס על נתון של "דולרים למייל חיים", כלומר כמה עולה האנרגיה שצורכת מכונית לכל מייל (כ-1.6 ק"מ) במשך כל חייה.

מחברי המחקר יצרו אומדן של זמן חייה הממוצע של כל מכונית, בהסתמך על נתונים שהתקבלו מיצרני רכב וסוכנויות מכירה בארה"ב. זמן החיים הממוצע של כל מכונית נמדד במיילים. לפורשה 911 קאררה הספורטיווית, למשל, יש תוחלת חיים ממוצעת של כ-186 אלף מייל (כ-300 אלף ק"מ). לסובארו אימפרזה יש תוחלת חיים ממוצעת של כ-137 אלף מיילים (כ-220 אלף ק"מ). נתונים אלה מתייחסים לשוק הרכב האמריקאי, שבו נוהגים בעלי מכוניות להחליפן בקצב גבוה מהנהוג בישראל.

במחקר נמדדה כמות האנרגיה שצורכת המכונית לאורך חייה - הדלק הנדרש להביאה מהמזרח או מהמפעל בארה"ב, האנרגיה הנדרשת לעיצוב וייצור של החומרים שמהם היא מורכבת, והשעות שמבלה איש המכירות בסוכנות הרכב הממוזגת והמוארת. המחקר מתייחס אפילו לאנרגיה הנדרשת למחיצת המכונית בסוף חייה ולמיחזור חלקים ממנה.

לרכב כביש-שטח יש תוחלת חיים ארוכה יותר

מהי המכונית שחייה דורשים את כמות האנרגיה הגדולה ביותר? כאן אין הפתעות מיוחדות. מאייבאך, מכונית הפאר של חטיבת היוקרה במרצדס, צורכת 11.58 דולר לכל מייל חיים. סאיון xB, שמקבילתה דייהטסו מאטריה משווקת בישראל, צורכת רק 48 סנט לכל מייל חיים. טויוטה פריוס צורכת 3.25 דולרים לכל מייל חיים.

מהשוואה בין מכוניות היברידיות לדגמים מקבילים ללא הנעה היברידית עולה שהמכוניות הידידותיות יותר לסביבה דווקא אינן היברידיות: הונדה אקורד בגרסה המשווקת בארה"ב צורכת 2.18 דולרים למייל חיים, ואילו הונדה אקורד ההיברידית צורכת 3.28 דולרים למייל חיים. לפי המחקר, הסיבה לכך היא כמות האנרגיה המושקעת בייצור, בתיקון ובמיחזור המכללים החשמליים שלהן.

עלות התיקון לנזק מתאונה חזיתית בטויוטה פריוס מ-2005 ואילך יכולה להגיע לפי תשעה מזו של תאונה זהה בשברולט אוויאו, בגלל מורכבותן של מכוניות היברידיות. תיקונן אורך זמן רב יותר ודורש יותר אנרגיה - בצורת תאורה, דלק וחומרים - ושינוע של חלקים יקרים יותר ממקומות רחוקים, שעולה כסף וצורך אנרגיה.

"אם הצרכן מודאג מגורמים כגון צריכת דלק, מן הראוי שירכוש מכונית היברידית", מסביר ארט ספינלה, נשיא CNW, "אך אם הדאגה היא לגורל הסביבה באופן כללי, מן הראוי לבחור דווקא במכוניות לא היברידיות".

מתברר שדווקא רכב כביש-שטח, שנוא נפשם של חובבי איכות הסביבה, עולה על מכוניות היברידיות בתחומים מסוימים של השמירה על כדור הארץ: בעוד אורך חייה הממוצע של טויוטה פריוס בארה"ב הוא 12 שנים, אורך חייו הממוצע של ריינג' רובר, רכב כביש-שטח מפואר מתוצרת לנדרובר הבריטית, מגיע ל-22.2 שנים. האנרגיה שנדרשת לפירוק, מיחזור וייצור של פריוס חדשה מדי 12 שנים גדולה מזו שנדרשת על ידי ריינג' רובר, שימשיך לנסוע שנים רבות אחרי שהפריוס תיגרס. גם תיקון נזקי תאונות ברכב כביש-שטח מזיק פחות לסביבה: הוא גבוה וחסין בפני רוב מכות החנייה הנמוכות, הדורשות תיקון שמצריך ייצור ושינוע של חלקי חילוף.

המחקר מסתיים בקריאה לממשלת ארה"ב להשתחרר מן הקביעה שזיהום אוויר נגרם רק על ידי גזי הפליטה של המכונית ולהבין את סך דרישות האנרגיה במחזור חייה השלם של כל מכונית.



לי זה לא מחדש הרבה - אבל העלות הכוללת לסביבה של "פתרונות אקולוגיים" רבים היא בלוף. לא שאני קונה את כל הסיפור, אבל מכוניות היברידיות ספציפית משלמות מחיר סביבתי יקר ביותר על תהליכי ייצור המצברים, למשל.

זה נכון עוד יותר לגבי "דלקים ביולוגיים", יש מחקרים מבוססים ביותר שמראים שהנזק הסביבתי של ליטר אתנול מתירס הוא יותר גדול מאשר של ליטר בנזין. אבל זה כבר נושא אחר.

kd2
07-11-07, 22:39
מעניין מאוד , אף פעם לא חשבתי על זה בצורה הזאת.
תודה נמרוד!

גיא
07-11-07, 22:58
בהחלט מעניין מאוד.

אבל הירוקים לא יאמינו, הם מונעים מכוח השינאה או הקינאה ולא ההגיון.

asafk
07-11-07, 23:32
אין כאן שום דבר חדש. רכב היברידי מזהם פחות את מרכזי הערים- וזה מה שחשוב, לרוב. האנרגיה שהוא צורך והזיהום שהוא יוצר הם במקומות אחרים, מרוחקים ממקום המגורים או העבודה של רוב קוראי העיתונים או הפוליטיקאים. בשורה התחתונה- בשביל להזיז שני טון במהירות כזו וכזו צריך לבזבז כמות אנרגיה מסויימת. היכן היא מתבזבזת? יכול להיות שזה חשוב למי שמחליט את ההחלטות.

אסף.

איציק - 4X6ZH
08-11-07, 05:31
אני רוצה לראות ירוק אחד כזה משלם תיקון של רכב היברדי
נראה מה הוא יחשוב על חיסכון .
****
איציק

tzagi
08-11-07, 06:20
כתבה מרתקת של תומר הדר, אתמול בthe marker:[/b]


כמה נקודות:
לידיעתי, רוב פרוק הגרוטאות נעשה באמצעים ידניים
עוד לא ראית מה מקסיקני ממוצע מסוגל לעשות עם ג"פקה ופטיש בלבד, אם יש לו מפתח 10, הוא מכונאי מוסמך.
אומנם, המקסיקנים אוכלים הרבה שועית שגורמת לתוצאת לואי שנקראת גז מטאיין.....אז אולי זה ניכנס בחשבון הזהום אויר, אני מקווה.

בעניין ה ריינג רובר
22 שנה?????
לא יאומן!
בלי צחוק
יש כמויות אדירות בJY
כולם משנות ה90
רינג רוברים ורובם דיסקברי
ודרך אגב, המקסיקנים לא נוגעים בהם.

ronaldo
08-11-07, 11:34
לפחות זה משפר את ההרגשה שאתה לא "חלאה" בגלל שאתה בעל 4X4 גדול ו"מזהם יותר".
ואם זה צורך סולר או גז אז בכלל אתה הרבה פחות רעיל.
אפילו אברי גלעד - גל"ץ (תוכנית ב-11:00 ) ,שמשמיץ כל הזמן את רכבי השטח, היה לו קשה עם
הכתבה אבל בלע את הכובע.

Demolition Man
08-11-07, 12:23
הנה המקור:
http://www.cnwmr.com/nss-folder/automotiveenergy/

יש בסוף מספר PDF'ים מענינים.

דרור ברלי
08-11-07, 13:33
כתבה מעולה, אבל הירוקים יעדיפו להתעלם. גם פוליטיקאים.
מה עוד חדש? שום דבר. זה צריך להזכיר לכולנו שגם בלונדיניות מפליצות, והניחוח לא בדיוק מזכיר דובדבנים... אבל ממתי עובדות שינו משהו לירוקים ולפוליטיקאים?

ירוקים? מובלים על ידי אידיאולוגיה של שינאה, כמו כל הקיצוניים מכל סוג וצבע. הם מחפשים מטרות קלות, ורכבי שטח הם מטרה קלה.
פוליטיקאים? אפילו אידיאולוגיה אין להם. אנשים קטנים ורעים, מושחתים וציניים, שלא ממש אכפת להם ממשהו חוץ מכסף, שררה והקדנציה הבאה. לאן שנושבת הרוח, הם זורמים איתה. גם הם מחפשים מטרות קלות ופתרונות בזק מהמותן. אצל הפוליטיקאים, הכל גם מתקשר לכסף. איך לשאוב עוד כסף מהאזרחים.
אז הם מדברים על "אגרות גודש" ו"אגרות זיהום", "כוכבים ירוקים" ועוד שטויות. אז שלא יעבדו עליכם, כי את הפוליטקאים מעניינת בעיקר האגרה. בטח לא הזיהום, הפקקים או הבטיחות.

מצד שני - אני לא צריך להזכיר לכם שכל אחד יכול להזמין (תמורת תשלום נכבד כמובן) "סקר" או "מחקר מדעי" שיאושש את דעותיו או את עמדותיו. ומול כל מחקר שכזה ניתן להעמיד מיד "מחקר מדעי" שכנגד, שמסקנותיו הפלא ופלא - יהיו הפוכות.

Juv
08-11-07, 13:50
דווקא כאדם שמטייל איכות הסביבה חשובה לי מאוד ואני בטוח שגם לכם.
הנקודה לדעתי הצנועה - כל עוד לא נפתח דרכים יעילות לקבלת אנרגיות נקיות (חשמל מרוח, שמש וקרינה קוסמית לצורך העניין) כל הדיונים על גישה ירוקה הם מס שפתיים אופנתי. קחו למשל רעיון שנשמע מדהים - חשמל מגלי הים. מצוף שעולה ויורד ומייצר בתנועתו חשמל. הרי המצוף מהווה התנגדות לגלים כך שבהיקפים גדולים של מימוש הרעיון בהחלט ניתן לשער שהמערכת תשפיע על תנועת גלי הים. מרעיון טוב לשינוי בזרם הגולף.מירוק לשחור.
כמו כל דבר, גם הירוקים התחילו מפאנטים (שעדיין ניתן לשמוע אותם) אבל התועלת בפאנטים היא שהם גורמים לכולנו להיות מודעים לנושא. וכשאנחנו, האנשים השפויים, היזמים, הממציאים, אלה שהחזיקו ומחזיקים ג'בקה ביד, מכירים solid או יודעים לתכנת מסתכלים על הנושא - מן הסתם נמצא גם פתרונות אמיתיים לבעיות אמיתיות.
והפאנטים? תנו להם כמה שנים והם ימצאו עצים אחרים לנבוח עליהם.

חנן-ג'יפולוג
08-11-07, 15:58
תקנו אותי אם אני טועה, אבל למיטב הבנתי (ואני מודה שלא חרשתי שעה על הנושא אלא רפרפתי קצת באתר של המגזין הנ"ל) מדובר בסוג של מגזין, עם כ10000 מנויים, שזה, נו, קצת יותר ממספר המנויים של אוטו? לא ממומן ע"י טויוטה וחברות רכב אחרות, אלא ע"י התשלום של המנויים, שביניהם נמצאות גם חברת טויוטה וחברות אחרות. מגזין שדואג לייצר חומר מעניין לקריאה, כשבתוכו נכנס הסקר הזה.

נראה לי שכשמישהו מפרסם חומר שנעים לנו לקרוא, פתאום נוח לנו לא להתעמק במקורות, לפחות לא באותה מידה שבה התעמקנו במקורות של הFFI. אני טועה?

אגב, התחושה שלי היא שהרכבים ההיברידיים מהווים בסה"כ אפיזודה קצרה וחולפת בעולם הרכב. הם לא פתרון אמיתי. אפשר לפתוח על זה דיון נפרד, אבל הנקודה היא שאני לא איזה פריק ירוק או חולה היברידיות ובגלל זה אני מגן עליהן.

asafk
08-11-07, 18:30
הירוקים, חלקם הגדול בכל אופן, מתעניינים בזיהום אוויר נקודתי. במרכזי האוויר. גם לדעתי הצנועה, לא נורא אם מעט זיהום אוויר יעבור ממרכז ת"א לנקודה מרוחקת בסיביר. אגרת הגודש שנועדה לכך בדיוק היא דבר מצויין. אגרת זיהום, כללית, שממסה רכב לכאורה בגלל שהוא פוגע באופן כללי לדעת מישהו- היא מטופשת, בדיוק בגלל הסיבות המצויינות במאמר.

רוצים עוד דוגמא לטרנדים ירוקים אופנתיים? הנה משהו טרי-טרי. תחנות כוח. מצד אחד- תחנות גרעיניות, נקיות מאוד, אפס זיהום סביבתי, ובטוחות יותר מכל דבר אחר (אני מדבר על תחנות מודרניות שקבורות באדמה ונחשבות מאוד מאוד בטוחות, וגם הסטטיסטיקה היבשה תומכת בכך). מצד שני- תחנות סולריות, דורשות שטח עצום (צריך לכסות בקולטי שמש רבע מהנגב כדי להפיק חשמל בכמות של תחנה גרעינית "ביתית" ), עבודות בינוי מטורפות, כבישים, תחזוקה, פסולת, ועוד המון משאבים. נחשו במה הירוקים יבחרו?

אסף.

zsahi
11-11-07, 21:28
הרעיון שעומד מאחורי המכונית הההיברידית הוא מטופש ביסודו, המחשבה שיותר הגיוני להחזיק שני מנועים במקביל ברכב, כאשר אחד מהמנועים תפקידו העיקרי הוא גנרטור פרטי לייצור חשמל למנוע השני מסריח מפוליטיקה אמריקאית.

מפתיע אותי שאנשים רציניים בעולם ובארץ באמת רואים איזה שהוא יתרון סביבתי למנועים הללו או הצדקה כל שהיא לקיומם כמבשרי הבשורה, מזעזע שאפילו צה"ל החליט להתחיל לרכוש מכוניות כאלו.

tzagi
12-11-07, 06:26
הרעיון שעומד מאחורי המכונית הההיברידית הוא מטופש ביסודו, המחשבה שיותר הגיוני להחזיק שני מנועים במקביל ברכב, כאשר אחד מהמנועים תפקידו העיקרי הוא גנרטור פרטי לייצור חשמל למנוע השני מסריח מפוליטיקה אמריקאית.

מפתיע אותי שאנשים רציניים בעולם ובארץ באמת רואים איזה שהוא יתרון סביבתי למנועים הללו או הצדקה כל שהיא לקיומם כמבשרי הבשורה, מזעזע שאפילו צה"ל החליט להתחיל לרכוש מכוניות כאלו.

צחי,
אמרת יפה,
אבל זה מתחיל בדעת הציבור שגורמת לפוליטיקה,
אבל אתה צודק, השאלה היא, האם אתה יודע למה זה ככה?
מאיפה זה בא?

landrover
12-11-07, 08:42
Juv - דיברת על "רעיון שנשמע מדהים - חשמל מגלי הים. מצוף שעולה ויורד ומייצר בתנועתו חשמל."


כמו רבים וגדולים לפניך - המצאת את הגלגל מחדש :-)

הרעיון כבר קיים כמה שנים טובות ולאחרונה עובד בצורה מיסחרית:

http://www.sciencenews.org/articles/20010414/bob12.asp

http://www.wavegen.co.uk/

http://www.renewableenergyaccess.com/rea/news/story?id=50311


אמיר.

Juv
12-11-07, 08:58
אמיר - אני יודע שלא המצאתי כלום והמערכת קיימת בשלבי פיתוח/שימוש כאלה או אחרים. חכה חמש שנים למחקרים על הטיית זרמי הים...

שמוליקו
12-11-07, 09:26
מצטער להיות משבית השמחות, אבל כל מחקר יש משהו שמזמין.
בד"כ התוצאות יהיו לטובת זה שהזמין.
תמיד יהיו דברים נכונים ,אבל אופן התצוגה שלהם לא יהיה אובייקטיבי.

yoav21
12-11-07, 11:13
בעיתון אוטו אחד לפני האחרון הייתה התייחסות לנושא, הוצגה התערוכה האחרונה של הרכבים שהדגש העיקרי היה על הצד הירוק בו כל יצרן הציג את הרכב "הירוק" העתידי שלו.
זה מצד אחד ומהצד השני כל יצרני הרכב ובניהם מרצדס BMW וכ"ו ....כל הזמן עסוקים "בחימוש" של מנועים גדולים חזקים ואוהבי דלק מהאוקטן הנכון.
מצד אחד יש רצון לענות על דרישות הציבור קרי מנועים חזקים וגדולים אוהבי בנזין ומצד שני להיות "פוליטקלי קורקט" עם הארגונים הירוקים וללכת עם האופנה החדשה הזאת.


ואני אומר תנו לחיות בשקט, אני אוהב את הטבע והסביבה ונוסע בסופה :twisted: אז מה.

בברכה יואב

תום לרמן
12-11-07, 11:22
הי לא לשכח שטכנולוגיית הרכבים ירוקים בשלביי פיתוח יחסית ראשוניים . ההפרשים לא קיצוניים גם טכנולוגיית הייצור הסטנדרטית השתנתה ו ועדיין ממשיכה להשתנות כבר יותר מ 100 שנה באינטנסיוויות של פיתוח ומחקר . לגעתי דווקא במכוניות הירוקות נק הפתיחה טובה יותר ולאחר שתתקדם הטכנולוגיה והירוקות יהיו שכיחות יותר גם דרכי הייצור והמיחזור יהיו זולות יותר המכוניות יהיו יעילות יותר בעלות אורך חיים ארוך יותר והסחר בהם יהפך לדבר שבשגרה . (למישהו המושג מנועי סולר מצלצל מוכר)
גם המעבר מסוסים למכוניות לקח זמן ובעולם יש מקומות שעדיין משמשים רק בסוסים .

איציק - 4X6ZH
12-11-07, 11:52
כל עוד הגלובליציה העולמית הופכת לכלכלה המובילה
וכל עוד מספר יצרני הרכב בעולם הולך ופוחת
וכל עוד יצרני הרכב משחקים אותה ברכב ירוק אבל למעשה הרכב יותר שחור משחור .
הנזק הסביבתי רק ילך ויגדל .
היום תחת כיסוי רכב ירוק מוכרים לך רכב מפלסטיק מצוקמק.
מתקינים מערכות של השמדה עצמית
ואתה ( הלקוח התמים ) לא מבין מאיפה המפלצת נותנת מציצה .
*****
ראה לוח שעונים איך הוא מתפורר
ראה ריפודי דלתות ( הכל נייר מנופח מודבק בדבק חד פעמי וקליפסים שמתיבשים בשמש )
ראה חלקי גומי ( רק תחשוב על וישר כמה זמן חי גומי מגב )
ראה ריפוד כסאות ( תנסה פעם לפרק מושב רכב תראה ממה הוא עשוי )
ועוד ועוד
כך שהרכב אולי חסכוני בדלק ( אולי !! )
אבל הוא גורר סביב החסכון בדלק אין סוף הוצעות שהם צרכני דלק ( יצור פלסטיק )
הרכב כולל עוד הרבה מערכות שנהג ממוצע בכלל לא צריך ( חלק נכבד כלל לא יודע שיש לו ברכב את המערכות האלה )
*****
אז בבקשה שלא יעבדו עליכם כי בכל מיקרה אנחנו הולכים לשלם בכסף ירוק וביוקר
*****
איציק

asafk
12-11-07, 12:16
אז נכון שבשורה התחתונה, האנרגיה שהרכב דורש באופן גלובלי גדולה, ונכון שהוא עולה מחיר גבוה שהיה יכול להאכיל ככה וככה משפחות באי-שם, והכל נכון. אבל אותי מעניין גם מה קורה בחצר שלי- ולרבים חשוב יותר שבמרכז העיר המודרנית שהם חיים בה (וזה לא משנה אם זה לונדון, אתונה, או תל אביב) יהיה פחות זיהום, גם אם זה בא על חשבון זיהום סביב מפעל פירוק הסוללות במדינה מסויימת בדרום אסיה. זו המציאות, והיא צינית, אני מסכים- אבל בשורה התחתונה, ה"ירוקים" לא שמים לב כשהם נגררים על ידי הפוליטיקאים שעובדים בשירות התעשיינים. לאחרונים חשובה רק השורה התחתונה (לייצר בזול, למכור ביוקר, ולזיין אותנו כמה שיותר בדרך), לשניים, חשוב להוריד את זיהום האוויר בעיר שלהם ולא משנה המשמעות ב"אי-שם" - אף אחד בעולם השלישי לא תורם לקמפיין שלהם, ואף אחד בעולם השלישי לא בוחר בהם. ולראשונים חשוב רק לעשות הרבה רעש. אז כולם נהנים. ( טוב, את אלו שסובלים אף אחד לא רואה. )

אסף.

yoav21
12-11-07, 12:24
אסף זהירות !! אתה מתחיל להשמע כמו דרור :wink:

asafk
12-11-07, 12:38
שזה לא תמיד רע... :mrgreen: :mrgreen:
אבל באמת. דרור תמיד נגד (הוא לא אשם, זו הסביבה שלו). אני בעד מכוניות היברידיות (כל עוד לא אני זה שצריך לקנות אותן) ובעד אגרת גודש במרכז ת"א ובעד עוד כל מיני דברים כאלו (ויש ניואנסים- אני נגד מיסוי "ירוק" גורף, אבל בעד ביטול מס הקניה למכוניות מיקרו וקטנועים בכל הגדלים וכן הלאה. ) במילים אחרות- אני נושם את העשן של המכוניות המזהמות כל יום, וזה גורם לי לחשוב.

אסף.

דרור ברלי
12-11-07, 17:39
אהבתי. אני תמיד נגד...

כי אני חושב (למה חושב? אני יודע) שבסופו של דבר התוצאה תמיד נמדדת בכסף - כמה כסף המדינה תיקח מהאזרח. הרבה או הרבה מאוד? מי שעוד לא הפנים את זה, הוא תמים או אידיוט או שניהם גם יחד.

zsahi
12-11-07, 18:08
צחי,
אמרת יפה,
אבל זה מתחיל בדעת הציבור שגורמת לפוליטיקה,
אבל אתה צודק, השאלה היא, האם אתה יודע למה זה ככה?
מאיפה זה בא?

מאיפה זה בא?
אינטרסים של כסף, לובי הנפט בארה"ב הוא קובע המדיניות בארה"ב אין כאן שום שאלה לגבי אילו אינטרסים מנחים את העולם היום והיכן ההחלטות נקבעות.
יש סרט של קלוני בשם "סוריאנה" - מומלץ בחום

tzagi
13-11-07, 06:30
חומד,
לא הבנת את השאלה
אז בא נחדד
למה האהבלים באמריקה מרוחים על מכוניות היבריד?(האמת שזה לא ככה במציאות)
במיוחד שכבר קיים תחליף להם שהוא הרבה יותר זול והרבה יותר חסכוני.

ד"א
סרטים הם סרטים בלבד, הם לא מבוססים על עובדות בשטח,
הם קיימים למטרות שעשועים בלבד.
יש סיבה שאומרים על מישהו: "הוא חי בסרט"
לסרט שהמלצת בחום אין כול קשר במציאות, לא יותר מספידרמן או גודזילה...אבל המטרה שלו הצליחה.....אכלת את הפרופגנדה בלי כפית.

המדניות לא מבוססת על דעת חברות הדלק, הם מבוססות על היצע וביקוש, שוק פתוח
לצרכן האמריקאי יש דרישות מהרכב, לא תוכל להכריך את היצרנים לבנות או למכור מה שאף אחד לא רוצה לקנות בדיוק כמו שאי אפשר להכריך את הצרכן לקנות משהו שהוא לא רוצה לקנות
והינה העובדות בשטח: במשך השלוש שנים האחרונות מחיר הדלק עלה פי 2.5
והיום נחש מה נמכר יותר טוב.....דודג מגנום או צ"ארגר המי 340כ"ס או פריוס?

אבל עזוב אמריקאיות
מה לגבי טויוטה טנדרה.5.7ליטר ,381 כ"ס לעומת הפריוס?????
מה לגבי ניסאן טיטן 5.6 ליטר כ"ס 317
כן כן....אפילו היפנים לא אהבלים
הם מוכרים בדיוק מה הולך בשוק......

נמרוד
13-11-07, 08:04
מכונית היבריד היא נישה שייצרן רכב גדול צריך להיות בה. כדי למכור מכוניות רווחיות (קורולות, טנדרים) צריך לייצר גם מכוניות יחודיות יותר, רווחיות פחות שימלאו כל נישה, לפעמים בעיקר עבור רווח תדמיתי. לרוב זה מכוניות יקרות מאד, ספורטיביות, מכוניות על, גרסאות מוגבלות וכולי , אבל היום מכונית ירוקה כזאת או אחרת חשובה לבניית המותג לא פחות. ובזה טויוטה שיחקה אותה בענק, עובדה שיש לא מעט מכוניות היברדיות היום אבל פריוס היא המוכרת היחידה, זאת שנוקבים בשם שלה בכל דיון, זאת שיש לה אתרי אינטרנט יחודיים עם עדות מעריצים.

וכן, יש סיבה לקנות פריוס דווקא בישראל, תכלע'ס זו מכונית חסכונית שנותנת 20 ק"מ לליטר והמיסוי עליה מופחת, והיא כן בעלת היסטורית אמינות ותיקה ומוכחת מספיק בעולם. היא מגיעה ליעילות הזאת דרך מערכת בקרה משוכללת, שמנצלת למשל חלק מהאנרגיה שבבלימה.

נכון שיש גם דרכים אחרות - מכוניות מיני ארופאיות עם מנועי דיזל קטנים הן היום בעלות תצרוכת דלק זהה לפריוס בזכות מנועים יעילים ביותר ומשקל קל (רכב היברידי כבד) והן גם זולות יותר. מה שכן, מבחינת אמינות אני לא בטוח שאני סומך יותר על סיטרואן דיזל מאשר על טויוטה היברידית (זאת אומרת אני סומך יותר על הטויוטה כמובן).

היבריד - שלב ביניים מעניין וזמני.

eran4x4
13-11-07, 13:41
במילים אחרות- אני נושם את העשן של המכוניות המזהמות כל יום, וזה גורם לי לחשוב.

אסף.


אז עשן זה טוב?

או במילים אחרות - איך לעזעזל אתה נושם וחושב עם העשן הזה......

PAUL
13-11-07, 15:20
אין לי הרבה מה להוסיף.
אבל יש לי מה לשאול.

מה לגבי מכוניות חשמליות?
לא יודע מ ראה את הדוקומנטרי "מי הרג את המכונית החשמלית"
על הEV1 ועל הלחץ שGM הפעילו על הממשלה בקליפורניה כדי לבטל את החוק שדרש מיצרני הרכב להציע רכב חשמלי.
ועל איך שאחרי ביטול החוק הם העלימו וגרסו את כל המכוניות שהם הציעו.

בכל מקרה, מה אתם חושבים על מכוניות חשמליות כפיתרון?
מה לגבי הטענה שהפחם שנשרף בתחנת כוח כדי להטעין את המכונית מזהם יותר מהגזים שבאגזוז?

zsahi
13-11-07, 17:20
המדניות לא מבוססת על דעת חברות הדלק, הם מבוססות על היצע וביקוש,

.....

השבת לעצמך, אין היצע כי קובעי המדיניות (אותם החברה ששלחו את בוש לעירק ולא לאירן אם אתה לא מבין למי אני מתכוון) לא רוצים שיהיה היצע ואם אין היצע אז אין מכירות.
אין שום היגיון אקולוגי/כלכלי בייצור חשמל ע"י מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר,היגיון כזה יתקיים רק במידה ואתה חייב לשרוף לפחות X ליטר דלק בחודש וזה בדיוק ההגיון שמנחה את הלוביסט האמריקאי.
מחיר הדלק בארה"ב הוא עדיין אפסי והעלאת מחירי הדלק משחקת לידיו של בעל ההון האמריקאי שיושב על מצבורי דלק עצומים (תבדוק את הריווחיות של חברות האנרגיה האמריקאיות ב2006).

אתה לא באמת מאמין שאי אפשר היה מ1990 (בערך אז הוציאו את החוק הראשון בקליפוניה לגבי רכבים לא מזהמים) ועד היום ליצור איזה שהיא אלטרנטיבה אמיתית לפחות בשוק המסויים הזה (הוליווד היא השוק לדברים הללו) לרכבים לא מזהמים?
אני חוזר וממליץ לך לבדוק את הפרופוגנדה שבכפית שלי, יש סיכוי שהיא קצת יותר לטובתך האישית מצינור ההזנה שמפטמים אותך דרכו.

דרור ברלי
13-11-07, 19:21
מה שכן, מבחינת אמינות אני לא בטוח שאני סומך יותר על סיטרואן דיזל מאשר על טויוטה היברידית (זאת אומרת אני סומך יותר על הטויוטה כמובן).


בלי לזלזל ובלי להפחית מאמינותה המוכחת של הפריוס, הצרכן האירופי (שאינו טיפש, וכן בודק טוב טוב דרך החור שבגרוש) בוחר באופציה ההפוכה.

asafk
13-11-07, 19:26
גם צריכת הדלק של הפריוס, בואו נאמר בעדינות... בעולם האמיתי שונה מאוד מאשר בפירסומות.

אסף.

zsahi
13-11-07, 20:42
בלי לזלזל ובלי להפחית מאמינותה המוכחת של הפריוס, הצרכן האירופי (שאינו טיפש, וכן בודק טוב טוב דרך החור שבגרוש) בוחר באופציה ההפוכה.

אני לא הייתי מסתמך יותר מדי על שיקול הדעת האירופאי,מרכיב הלאומיות ושנאת הזרים טבוע עמוק מדי בנפשם.

איציק - 4X6ZH
13-11-07, 20:44
למה בעדינות תגיד את זה ברור
רכב היברידי שנהג הרכב נוהג בו כמו במכונית רגילה ומאיץ את הרכב כמו שהוא רגיל ממכונית אחרת
ימצא את עצמו בתצרוכת דלק רגילה .
אומנם המנוע בנפח קטן אבל צורך דלק כמו גדול .
*****
איציק

איציק - 4X6ZH
13-11-07, 20:59
http://world.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20071113_92 3431&layer=car&layer2=&layer3=world&layer4=


שני דברים שהמנהלים בטויוטה אוהבים לדבר עליהם עוד פחות. הראשון הוא העומס שהמסע לפסגה הטיל על מערכת הייצור האגדית של החברה. בשנים האחרונות, סדרה של בעיות איכות, שאינן אופייניות לטויוטה, החלו לכרסם במוניטין של החברה כיצרנית המוערכת ביותר בעולם וכמלה נרדפת לאמינות. ביולי 2006, לאחר מספר הורדות של מוצרים מהמדפים, התנצל וואטנבה והבטיח לתקן את הבעיות באמצעות תוכנית שתפנה משאבי הנדסה, ובמקרה הצורך גם תאריך את תהליכי הפיתוח של דגמים חדשים. אך מבצעי האיסוף לא פסקו, וטויוטה ממשיכה לרדת בדירוגי האיכות של צרכנים.
המבוכה השנייה היא הפער בין התדמית המטופחת של טויוטה כחברה הפועלת למען איכות הסביבה, בין היתר באמצעות טכנולוגיית ההיבריד שהופיעה בדגמים חלוציים, כמו הפריוס, לבין הביצועים במציאות. הטונדרה משווקת כטנדר הכבד וה"חזק" ביותר הקיים בשוק. על אף שדגם ה-600h הוא רכב היברידי, משקלו הוא יותר מ2,360- קילוגרם והוא מבזבז יותר דלק בנסיעה מחוץ לעיר מאשר הגירסה הלא-היברידית שלו. מעריציה האמריקאים של טויוטה התאכזבו אף יותר מהחלטתה של החברה להתנגד להצעת חוק של הסנאט, שביקשה לאלץ את יצרניות הרכב בארה"ב לייצר עד 2,020 מכוניות שנוסעות בממוצע 35 מייל לכל גלון של דלק.

דרור ברלי
13-11-07, 23:05
בסוף יתברר שנתן שניר צודק...

דרור ברלי
13-11-07, 23:40
אני לא הייתי מסתמך יותר מדי על שיקול הדעת האירופאי,מרכיב הלאומיות ושנאת הזרים טבוע עמוק מדי בנפשם.


מרכיב הקמצנות אצלם טבוע עמוק עוד יותר. הם ממש-ממש לא פראיירים.
חוץ מזה שנהיגה חשובה להם - להבדיל מאצלנו, רובם נוהגים ממש טוב, ושומו שמיים - אוהבים לנהוג.
וכאן עדיין יש לפריוס ולסיוויק IMA לדוגמה, אפעס, בעייה מסוימת.
כי אלה מכוניות שבא לך לנהוג בהן כמעט כמו שבא לך לגלות שצמח לך פצע בעין. מעבר לעובדה שהן באמת נקיות וחסכוניות רק בתנאי שנוהגים בהן כמו סבתא מתה.

אני בכוונה לא מתייחס לדגמים ההיברידיים של לקסוס למשל. כי עם כל מצויינותם הדינמית ואיכותם הגבוהה, אלה עדיין מכוניות פאר יקרות, בזבזניות ומזהמות לא מעט. נפיחה שיווקית נטו ותו לא. צעצוע אופנתי שאנשים מאוד עשירים ומאוד משועממים עם מודעות סביבתית עאלק, רוכשים כדי לשדר לסביבתם שהם בעניין של שמירה על כדור הארץ....

tzagi
14-11-07, 06:30
השבת לעצמך, אין היצע כי קובעי המדיניות (אותם החברה ששלחו את בוש לעירק ולא לאירן אם אתה לא מבין למי אני מתכוון) לא רוצים שיהיה היצע ואם אין היצע אז אין מכירות.[QUOTE]

צחי,
אל תדבר עם אתה לא יודע
יש היצע כמה אתה רוצה.....היתי ממליץ שתקנה כרטיס, בקר סוכנות טויוטה ,הונדה, או שברולט
הכול מדינה שתבחר(בארה"ב) תמצא למכירה הכול מפריוס לאויאו
אני לא אתיחס לשטות האחרת שכתבת.

[QUOTE]
אין שום היגיון אקולוגי/כלכלי בייצור חשמל ע"י מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר,היגיון כזה יתקיים רק במידה ואתה חייב לשרוף לפחות X ליטר דלק בחודש וזה בדיוק ההגיון שמנחה את הלוביסט האמריקאי.
מחיר הדלק בארה"ב הוא עדיין אפסי והעלאת מחירי הדלק משחקת לידיו של בעל ההון האמריקאי שיושב על מצבורי דלק עצומים (תבדוק את הריווחיות של חברות האנרגיה האמריקאיות ב2006).

אתה לא באמת מאמין שאי אפשר היה מ1990 (בערך אז הוציאו את החוק הראשון בקליפוניה לגבי רכבים לא מזהמים) ועד היום ליצור איזה שהיא אלטרנטיבה אמיתית לפחות בשוק המסויים הזה (הוליווד היא השוק לדברים הללו) לרכבים לא מזהמים?
אני חוזר וממליץ לך לבדוק את הפרופוגנדה שבכפית שלי, יש סיכוי שהיא קצת יותר לטובתך האישית מצינור ההזנה שמפטמים אותך דרכו.


אתה רציני?????
בא נראה.......
אדם שגר בישראל שמשוכנע שמה שהוא רואה בסרטים זה מציאות וחושב שמה שכתוב באתר קונספרציות זה האמת,
מנסה לשכנע אותי, אדם שגר בארה"ב 25 שנים ורואה במו עיניו, מה קונים ומה לא קונים
שאני לא מודע למציאות....טוב אני ניכנע, אתה צודק....בא כולנו נעבור לקומוניזם ונסגור עניין.
ותודה שפתחת את עיני....באמת לא ידעתי שאני מפוטם ע"י צינור הזנה, טוב לדעת!

zsahi
14-11-07, 18:15
להרגשתי אתה לא ממש מבין מה הבעיה,

הבעיה היא אנרגיה – כיצד לשמר אותה, איך להעביר אותה וכיצד להחליף אותה כשהיא נגמרת– ואם עדיין לא הבנת אז הבעיה היא בבטריה - כרגע הדרך הנוחה וההגיונית ביותר לשמר ולשנע באמצעים פרטיים אנרגיה לרכב היא בצורה של נפט (דלק-סולר) ואם לא שמת לב אז בטקסס יש לא מעט חברה שיושבים על מצבורים עצומים של זה.
כשאני אומר שאין היצע אני לא מתכוון שאין מכוניות היברידיות למכירה לקהל – ברור שיש, אני מתכוון שאין היצע של מכוניות שמעניינות מישהו – מכונית שמעניינת מישהו היא מכונית שמספקת ביצועים טובים בפחות זיהום אויר ובחסכנות. מכונית שמבוססת נטו על צריכה של חשמל יכולה לספק את כל הדרישות הללו. מכונית היברידית לא יכולה, זה רכב שהוא יצור כלאיים מטופש שמיועד לשמר את האינטרסים של בעלי ההון האמריקאים, תבין אינטרס של החברה ששלחו את בוש למצבורי הנפט של עיראק הוא שימשיכו להשתמש בנפט ב100 שנים הבאות ומכונית היברידית היא בדיוק התשובה שהם חיפשו.

תאמין במה שאתה רוצה, תחליט שאני חי בסרט, תהיה משוכנע שב25 השנים האחרונות למדת בדיוק איך העולם הזה עובד וכמה האמריקאים והדת הקפיטליסטית שלהם היא התשובה לכל תחלואות העולם רק תסביר לי איך מכונית היברידית היא רעיון טוב?
ואחרי שתמצא הסבר פתלתל מספיק תסביר לי מה בדיוק עמד מאחורי ההתנהלות של GM במקרה של ה1EV ( http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1 ) ?

jonesy
14-11-07, 18:38
מה שכן, מבחינת אמינות אני לא בטוח שאני סומך יותר על סיטרואן דיזל מאשר על טויוטה היברידית (זאת אומרת אני סומך יותר על הטויוטה כמובן).



נמרוד, אני מחזיק שתי צרפתיות (ברלינגו וקסרה) ולאחרונה קניתי גם היילקס.
לאחר שבשבת האחרונה פירקתי חלק גדול מההיילקס, אני יכול להבטיח לך שאיכות ההרכבה של הסיטרואן גבוהה בהרבה משל הטויוטה.

ולפני שכולם קופצים, אני לא מדבר על ההילקסים הישנים (עד 97). המהנדסים שתיכננו את הרכב הזה הוצאו להורג (לתכנן רכב שלא מתקלקל... מה הם חשבו לעצמם :mrgreen: ), אני מדבר על הדגמים החדשים (במקרה שלי 2002).


מוטי.

tzagi
15-11-07, 07:22
להרגשתי אתה לא ממש מבין מה הבעיה,

הבעיה היא אנרגיה – כיצד לשמר אותה, איך להעביר אותה וכיצד להחליף אותה כשהיא נגמרת– ואם עדיין לא הבנת אז הבעיה היא בבטריה - כרגע הדרך הנוחה וההגיונית ביותר לשמר ולשנע באמצעים פרטיים אנרגיה לרכב היא בצורה של נפט (דלק-סולר) ואם לא שמת לב אז בטקסס יש לא מעט חברה שיושבים על מצבורים עצומים של זה.

******************************
והנקודה היא......??
זה טוב, רע, מותר או אסור להם?
******************************

כשאני אומר שאין היצע אני לא מתכוון שאין מכוניות היברידיות למכירה לקהל – ברור שיש, אני מתכוון שאין היצע של מכוניות שמעניינות מישהו – מכונית שמעניינת מישהו היא מכונית שמספקת ביצועים טובים בפחות זיהום אויר ובחסכנות. מכונית שמבוססת נטו על צריכה של חשמל יכולה לספק את כל הדרישות הללו. מכונית היברידית לא יכולה, זה רכב שהוא יצור כלאיים מטופש שמיועד לשמר את האינטרסים של בעלי ההון האמריקאים, תבין אינטרס של החברה ששלחו את בוש למצבורי הנפט של עיראק הוא שימשיכו להשתמש בנפט ב100 שנים הבאות ומכונית היברידית היא בדיוק התשובה שהם חיפשו.
*******************************
אני מנסה להבין....באמת
חברות הדלק שלחו את בוש לעירק בדיוק למה?
שהעירקים ימכרו את זכויות הנפט לסין?????????
ועוד הם מכריחים את יצרני הרכב לבנות מכוניות הייבריד שהרבה יותר חסכוניות בדלק וזה טוב לאינטרסים שלהם?.....איך שהוא זה לא מיסתדר לי.
...לפי דעתך...היצרני רכב אמורים ליצר מכוניות שגם חסכוניות, גם מיצרות פחות זהום אויר וגם עם בצועים טובים....אני מסכים, כשיבנו סבורבן עם 350 כ"ס שלא מזהם וגם מקבל 50 מייל לגלון...אני יהיה הראשון בתור לקנות
אבל מה... יש בעיה,
תבין, יש דבר מוזר שנקרא פיזיקה,
ופיזיקה אומרת שלוקח צריכת קלוריות מסוימת לעשות עבודה מסויימת
ברגע שמישהו ימצא דרך לשנות את חוקי הפיזיקה.....הוא ישלוט על העולם
ומזמן איזיק ניוטן ועד היום זה לא הישתנה...אין לנו על מה לדאוג שזה ישתנה בחיינו.
*******************************

תאמין במה שאתה רוצה, תחליט שאני חי בסרט, תהיה משוכנע שב25 השנים האחרונות למדת בדיוק איך העולם הזה עובד וכמה האמריקאים והדת הקפיטליסטית שלהם היא התשובה לכל תחלואות העולם רק תסביר לי איך מכונית היברידית היא רעיון טוב?

*******************************
נגיד ככה,
עם הייתי אהבל והיתי מאמין לפרופגנה שמאכילים אותי דרך צינור ההזנה שלך
הייתי חייב להיות משוכנע שכמדינת ישראל זה מדינת אפרטהייד שרוצחת ילדים ערבים כול יום, כול היום, כי זה הדבר היחידי שהם מאכילים את העולם יום יומית.
אין קסאמים, אין היזבלה, יש רק חיילי צה"ל שיורים על ילדים פלסטינאים מיסכנים שלא עשו עול.
אבל, לפחות אני, מודע לעובדות בשטח ויודע לסנן את השטויות.
עכשין, שתבין למה דוחפים את הזבל הזה(ההיבריד)
לאמריקאי הממוצע יש טעם מסוים, לטוב או רע, זה מה יש
מדובר על מדינה שרוב הרכבים הנמכרים כול שנה הם משאיות קלות,
בעיקר עם V8,
יש כאלה שמנסים לשנות את הדעת הקהל בכול מחיר, לכן הפרופגנדה.
אותם אנשים גם מנסים לשנות את המדינה לסגנון יותר ארופאי
**********************************

ואחרי שתמצא הסבר פתלתל מספיק תסביר לי מה בדיוק עמד מאחורי ההתנהלות של GM במקרה של ה1EV ( http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1 ) ?

עוד פעם אתה רק קורה רק מה שאתה רוצה לקרוא.
אם תחפש לעומק תבין מה קרה פה
GM בנו את העגלות האלה בתור נסיון,
הם לא מכרו אף אחת, כולם הלכו בליססינג ב$500 בחודש ל36 חודשים
בסוף הליסינג, כולם הוחזרו וניגרסו
שאל למה?
הנסיון לא הצליח, הרכב היה כשלון טכנולוגי (וכלכלי)
הם הפסידו מליונים על הפרויקט
הסיבה הכולם נגרסו, כי לפי החוק האמריקאי, יצרן רכב מחויב לספק חלקי חילוף ושרות למשך 7 שנים משנת יצור הרכב,כמו כן הם חייבים לתת אחריות ל7 שנים או 70000 מייל על ערכת הכוח, GM העדיפו לגרוס אותם מלספק להם חלפים או לתת אחריות למשך ה4 שנים הבאות.
מעניין למה.....

כמה שתהיה אידיאליסטי,
הטכנולוגיה עוד לא קיימת שתאפשר רכב חשמלי שימושי ומציאותי שמסוגל להחליף רכב בנזין סטנדרטי

אולי בעתיד ימציאו מצברים יותר מתקדמים, אבל היום אין מצב.

zsahi
17-11-07, 23:35
אני לא ממש מצליח לגרום לך להקשיב לי (בגדול זה לא מפליא כי אתה רפובליקני שגר בחגורת התנ"ך - בלשון ההמעטה אתם מנותקים מהמציאות), אבל נראה אני אנסה שוב ובצורה הפשוטה ביותר

כתבת:

"והנקודה היא......??
זה טוב, רע, מותר או אסור להם?"

מותר להם לעשות כל מה שהם רוצים כל עוד זה בגבולות החוק, זה לא בשום צורה שהיא מרמז שהם פועלים לטובת איכות הסביבה ולפיכך לטובתנו האישית.
אני מרשה לעצמי על סמך הצורה שבא אני הפרש את העולם לקבוע שהם פועלים בכל צורה שהיא חוקית ולא חוקית בשביל להנציח את המצב הקיים, ופועלים בכל דרך אפשרית לקבע את התלות העולמית בנפט (נחש מה - גם זה בסוף לרעתך וגרוע מכך לרעת ילדיך).

כתבת:
"ועוד הם מכריחים את יצרני הרכב לבנות מכוניות הייבריד שהרבה יותר חסכוניות בדלק וזה טוב לאינטרסים שלהם?....."

תגיד אתה קורא ומפנים את השירשור או שאתה רק מגיב?
מכונית היברידית זה בולשיט, איציק ואסף שמכירים את השוק לא רע וניתקלו בנתוני אמת על צריכת הדלק של מכוניות היברידיות, טוענים שבשורה התחתונה צריכת הדלק זהה (איציק אפילו מביא דוגמאות לצריכת דלק מוגזמת של מכוניות כאלו עקב משקל). אני מנסה לכתוב לך שוב ושוב שהרעיון שבבסיס המכונית ההיברידית הוא מטופש מכיוון שהוא כובל אותנו בשלשלאות לנפט ואתה בשלך מסרב להבין שאני אומר שמכונית היברידית זה רע.

כתבת:
"תבין, יש דבר מוזר שנקרא פיזיקה,
ופיזיקה אומרת שלוקח צריכת קלוריות מסוימת לעשות עבודה מסויימת
ברגע שמישהו ימצא דרך לשנות את חוקי הפיזיקה.....הוא ישלוט על העולם"

כתבת גם:
"אני מסכים, כשיבנו סבורבן עם 350 כ"ס שלא מזהם וגם מקבל 50 מייל לגלון...אני יהיה הראשון בתור לקנות"

קלוריות זה אנרגיה (פיזיקה לא למדתי אבל אני רואה ערוץ האופנה), נניח שמנוע בנזין מגיע לנצילות של 25% מהאנרגיה שהוא שורף (אני די בטוח שהוא לא עובר את ה20%) ונניח שמנוע חשמלי מציג נצילות של 85% (די בטוח שזה מתקרב ל100%), פי 3.4

כתבת פעם במקום אחר:
"חנן,
הSUB של עומר אינו קשור למציאות שלכם
הוא מוגבה ב15 סמ ויש לו צמיגים33
אני לא מבין ב קמ לליטר
אבל היה לנו אחד גם4X4
שנת 93,
בלי כול מיטען אדם יחיד ברכב, אפשר להגיע ל18 מייל לגלון(אני חושב שזה קרוב ל1:9)
אבל בעיר עם נוסעים, תוריד 25%
או בערך 15-14 מייל לגלון......



18 כפול 3.4 זה 61 מייל לגלון, לך תתפוס מקום בתור.

***************************************


מדינת ישראל היא לא מדינת אפרטהייד, היא כן מדינה שמבצעת פשעים - פחותים אומנם משביצעו רוב המדינות שמקטרגות אותה אבל, זה באמת לא תירוץ למחסום תפוח.

tzagi
18-11-07, 06:35
אני יגיד לך מה הבעיה שלך
אתה כמו ילד בן 5-6
שרואה סרטים מצוירים בטלויזיה, ומנסה לשכנע מבוגרים שאם נופלת לך משקולת של 500 קילו על הראש, שם דבר לא יקרה, למה ראית את זה בטום וג"רי
אתה כנראה מלא בחוכמת חים, איך שאתה מסוגל להחליט על הנטיות הפוליטיות של אדם לפי איפה הוא גר.., וכל זאת בלי להכיר אותי או לדעת דבר עלי. לפי האי הגיון שלך, אתה בטח ערס כי אתה גר בישראל!
אני רק מקוה שתתבגר, ותלמד להבדיל בן פנטזיות למציאות,
אל תבזבז את זמנך לענות לתגובה הזאת, אפילו אם תגיב אני לא יראה.
אתה מחוק, ואין לי כוונה לענות או לקרוא את השטויות שלך יותר.

חנן-ג'יפולוג
18-11-07, 08:05
תחזרו בבקשה לפסי דיון ענייניים. התייחסויות אישיות יימחקו, כולל כל התגובה שמכילה אותם.

ישי.פ
18-11-07, 09:17
אתם מדברים על השנאה של הירוקים, מה אתם מפגינים פה אם לא שנאה!!!
על מה כל המהומה??
כל הכבוד לטויוטה ולכל יצרן רכב שינסה(גם אם לא בהצלחה מלאה) לפתור כמה בעיות וצרות בעולם שהם זיהום אוויר, חיסכון בדלק, ואולי סוף סוף מנוע קצת שונה ממנוע הבעירה המוכר. (גם אם האינטרס הוא כמה גו'בות לכיסו)

מה לקחו לכם שאתם ככה מתלהמים. יש המון דברים חיוביים בצורת החשיבה של טויוטה.
למשל ניצול של אנרגית הבלימה, שבין כך מתבזבזת וניצולה.
אתם מדברים על נתונים. תחשבו על ג'פ עתידי שעובד על תכנולוגיה דומה, עם מומנט בכל סל"ד עקב המנוע החשמלי.

כל מאמר יציג איזה בעל אינטרס. השאלה אם אנחנו הקוראים מסוגלים לסנן, ולא להפוך כל מאמר שנכתב, באיזה מגזין רכב לאורים והתומים שלנו.
גם לגביי נתונים שטויוטה מפרסמת על היתרונות המופלגים של הפריוויוס.

mushashor701
15-12-10, 18:24
2 אתרים שמציגים את צריכת הדלק של טויוטה פריוס
http://www.fueleconomy.gov/feg/noframes/22016.shtml

http://www.kml.co.il/Models/%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94_%D7 %A4%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%A1

-->