PDA

צפייה בגרסה מלאה : שימוש ב4X4 בכביש רטוב.



שפן13
11-11-07, 23:26
שלום רב,היום הגיע הגשם גם לבירת הנגב.
הג'ימיני שלי "זרק תחת" ללא שום התגרות מצידי, וגרם לי לחשוב.

הרי ישנם רכבים שמונעים 4*4 קבוע לטובת "אחיזת כביש משופרת" (לפחות כך מוצג ע"י היבואנים).
האם נסיעה עם 4*4 בכביש אכן תורמת לשיפור אחיזה, ויכולה למנוע זריקת תחת/החלקה בכביש רטוב ומשומן?

בנוסף, למעט שחיקה של מכלולי ההנעה הקידמית וכו', האם יש מניעה לנסוע 4*4 בנסיעה יום יומית בכביש רטוב.


תודה מראש לעונים,

השפן.

WildLove
11-11-07, 23:43
חיפוש מזורז בפורום העלה את הנושא הבא:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=18409&highlight=4x4+%F8%E8%E5%E1
אתה מוזמן לקרוא שם, במידה ולא קיבלת ממנו את התשובות שקיווית לקבל - המשך את השרשור שם כדי להקל על מי שיחפש בעתיד

שפן13
12-11-07, 00:01
תודה לך על ההפניה ידידי.

עזרת לי מאוד (בעתיד כמובן שאקפיד לחפש לפני שאני מטריד בשאלותי).

נתי_ל
20-11-07, 20:16
הנושא חשוב ורלונטי ! העלתו מחדש בתחילת החורף עוזרת לכולנו ! גם אם הנושא הועלה בעבר .אל תיתנצל ואתה בטח לא מטריד הלא זה מטרת הפורום

אלון
22-11-07, 13:33
אתמול בגשם טיילתי בבוץ, עליתי על כביש סלול ורטוב משולב 4X4 רק כדי לעבור לשטח בוצי מעברו, הצמיגים מלאים בוץ והכביש סלול אך רטוב ובכול זאת הבהמה (גאלופר) התנדנדה קדימה-אחורה כל עוד הייתי על האספלט, למה? אולי כי האחיזה חלקית בגלל הבוץ+גשם? או שסתם תנועות חרמנות (קדימה-אחורה) מההתרגשות עם הבוץ?

מידבר
24-11-07, 21:51
לידיעת הפתיח של שפן13 -כלי הרכב הפרטיים המוכרזים ע'י היצרנים כ"בעלי 4*4 קבוע לשם אחיזת כביש טובה יותר" בד'כ יהיו כלי רכב בעלי דפרנציאל מרכזי מתצורת AWD (אול וויל דרייב) אין מדובר בחלוקת מומנט המנוע בין שני דיפ' (קדמי ואחורי) ביחס קבוע כפי שנהוג ברכבי 4*4 "אמיתיים" כאשר משולבים, אלא בחלוקת המומנט ע'י הדיפ' המרכזי כך שיכול להווצר גם מצב שגלגל אחד מקבל את כל המומנט ויתר השלושה נגררים/נדחפים.
אכן ,תצורת AWD מאפשרת היגוי ובלימה טובים יותר מאלה המוכרים מרכבי הנעה קדמית.
מרביתם המכרעת של כלי הרכב הפרטיים בארץ מונעים בהנעה קדמית מסיבות בטיחותיות ,בעיקר היגוי טוב יותר בפניות. כלי הרכב הפרטיים של מרצדס וBMW הינם בעלי הנעה אחורית אך בד'כ קיימות מערכות פיצוי לענין הבטיחות וההיגוי.
לא מומלץ לנוע על כביש כאשר 4*4 "אמיתי" משולב וזאת משום:
1.גמישות ההיגוי בפניות נפגעת.
2.רובנו אינו מורגל בנהיגה מסוג זה.

שבוע טוב לכולם.

-->