PDA

צפייה בגרסה מלאה : נוזל קירור מומלץ



גיתאי נוה
16-11-07, 13:23
האם נוזל הקירור של פרסטון (המיכל הצהוב) נחשב לטוב ביותר? אם לא, אשמח לשמוע המלצות אחרות.

שבת שלום
גיתאי

six 4 life
16-11-07, 14:22
אני לא כימאי
אבל מבחינתי בשביל מערכת שעבדה על מי קירור ולא ברז, זה הטופ של הטופ.

סוזי המשתוללת
16-11-07, 16:54
אני משתמש ב zerex - מתוצרת גרמניה - ליגת העל
ואני חושב שגם קיד משתמש בהם

ערן המסוקס
16-11-07, 17:15
זרקס זה נוזל קרור של ולווליין. נראה חומר טוב, ואני מאמין שכך הוא.

אני משתמש בפרסטון במיכל הצהוב כבר כמה שנים, כולל על המנוע הקודם שלי. לאחר פתיחתו ראיתי כמה טוב הוא נראה ביחס למנועים מפורקים אחרים שנראו ממש זוועה. אין בעיות קורוזיה, ואין בעיות רתיחה של המים (טמפרטורת רתיחה של פרסטון היא 124 מעלות צלזיום בלחץ אטמוספרי, כמדומני).

חימושניק
16-11-07, 20:18
כתבתי תגובה ארוכה והיא נמחקה לי, אז עכשיו אכתוב בקצרה:

למנועים אמריקניים ישנים (מלפני אמצע שנות התשעים, כולל מנועי סופה מכל השנים) מומלצים הנוזלים הבאים:

פרסטון באריזה צהובה (נוזל ירוק).
ZEREX באריזה לבנה (גם ירוק).

לדגמי GM משנת 96' ומעלה מתאים פרסטון באריזה כסופה (נוזל כתום) או ZEREX באריזה כסופה (גם כן כתום). שני הנוזלים עונים לתקן DEX-COOL של GM. אינם מתאימים לאפליקציות Heavy-Duty (סילבראדו - למי שיש).

לדגמי פורד וקרייזלר משנת 98 לערך יש להשתמש ה-ZEREX באריזה זהובה (נוזל צהוב) העונה לתקן של שני היצרנים הללו (ואחרים, חפשו בדף המוצר).

idanw
16-11-07, 20:52
מה קורה עם אלומיניום?! (דיפנדר נניח :smile: )

קיד
16-11-07, 22:14
מה קורה עם אלומיניום?! (דיפנדר נניח :smile: )
ZEREX כתום.
קיד.


גיתאי, לאחר שאתה קונה (ולא משנה מה), תשמור עבורי 20CC אני מעוניין לבדוק את הריכוז.
לדעתי האישית פרסטון זה דרעק.

yoav21
16-11-07, 23:29
קיד
שתף את העם איך אתה מבצע את בדיקת הריכוז :shock:
בברכה
יואב

חימושניק
17-11-07, 00:08
זה פשוט" עם מכשיר שנקרא הידרומטר או מכשיר אחר שנקרא רפרקטומטר. ציך להיות מכשיר כזה בכל מוסך שמכבד את עצמו. בפועל כבר אין הרבה מוסכים שמכבדים את עצמם...

מזגנים
17-11-07, 09:34
האם נוזל הקירור של פרסטון (המיכל הצהוב) נחשב לטוב ביותר? אם לא, אשמח לשמוע המלצות אחרות.

שבת שלום
גיתאי


קח בחשבון שזה נוזל קטלני לרכב.

אם הרכב נסע לא עם הפרסטון .יש מצב שמערכת המים של הרכב תקרוס.

הנוזל מפרק את כל האבנית ואז מתחילות נזילות .

זה לוקח בערך שבועיים מיום התחלת השימוש.

ישי.פ
17-11-07, 10:53
אני בעד הפרסטון. אומנם אחרי המעבר לשימוש בו הלכה לי משאבת המים אבל כנראה שבאמת עבר זמנה והנוזל רק הראה זאת עקב ניקוי האבנית שהצטברה עם השנים.
מעבר סתום הוא לא תקין, עדיף שהנוזל יפתח את המעבר וינזל מאשר ישאר סתום.
מה שנוזל לא תקין. צריך לתקן ולא להשאיר את האבנית שתתקן מעצמה.

מה ההבדל בין הנוזל הכתום החדש יחסית, לעומת הירוק (מבחינת פונקצוינליות )?
האם אפשר לשנות את הנוזל במערכות קירור מירוק לכתום ולהפך.

קיד
17-11-07, 21:16
זה פשוט" עם מכשיר שנקרא ......רפרקטומטר. ....... בפועל כבר אין הרבה מוסכים שמכבדים את עצמם...
מסתבר שחימושניק הולך להצעיד את התעשיה בארץ קדימה.
אני אישית משתמש ברפרקטומטר דיגיטלי (דווקא לנוזל קירור עדיף אנלוגי).
ההידרומטר אינו מספיק אמין.
קיד.

גיתאי נוה
18-11-07, 01:37
ZEREX כתום.
קיד.


גיתאי, לאחר שאתה קונה (ולא משנה מה), תשמור עבורי 20CC אני מעוניין לבדוק את הריכוז.
לעונג הוא לי
לדעתי האישית פרסטון זה דרעק.
מדוע? פרטים נוספים יוסיפו להשכלה הכללית...

מזגנים
18-11-07, 17:47
אני בעד הפרסטון. אומנם אחרי המעבר לשימוש בו הלכה לי משאבת המים אבל כנראה שבאמת עבר זמנה והנוזל רק הראה זאת עקב ניקוי האבנית שהצטברה עם השנים.
מעבר סתום הוא לא תקין, עדיף שהנוזל יפתח את המעבר וינזל מאשר ישאר סתום.
מה שנוזל לא תקין. צריך לתקן ולא להשאיר את האבנית שתתקן מעצמה.

מה ההבדל בין הנוזל הכתום החדש יחסית, לעומת הירוק (מבחינת פונקצוינליות )?
האם אפשר לשנות את הנוזל במערכות קירור מירוק לכתום ולהפך.


יצאת בזול.

לא אמרתי שהנוזל לא טוב .

נהפוך הוא הוא מעולה למי שמישתמש באופן קבוע.
אבל:

למי שברכב לא היה פרסטון הנזק גדול מאוד ולא שווה את התועלת.

וזה לא תמיד נגמר במשאבת מים.

עמוס

WildLove
18-11-07, 19:08
עמוס, תוכל לפרט קצת?
מה יכול להיות הנזק היותר חמור של מעבר ממי ברז למים ירוקים?

Viper
18-11-07, 19:28
אני ממש לא יודע על מה מדברים.
אולי אני בר-מזל... :-D (טפו טפו טפו, חמסה חמסה חמסה).
אצלי ברכב הנוכחי היו מים צבועים בירוק. כנראה כאלה ב-15 ש"ח לגלון.
החלפתי לפרסטון ירוק.
אני מרוצה עד הגג. אמנם החומר יקר, אבל חצי שנה אחרי המים עדיין נקיים ללא חלודה/קורוזיה.
נכון, ניפל מהמניפולד היה חלוד ונשבר חודשיים אחרי המעבר. אבל הוא היה חלוד לחלוטין וקשה לי להאמין שהנוזל גרם לו לחלודה. להיפך.
אז עלה לי 80 ש"ח לחרוט ניפל חדש ולרתך אותו למקום. וזהו.
הטמפ' ממש מבוקרת היטב והמערכת נשמרת.
אז אולי יש סיכונים- אבל לטווח הארוך- שווה וכדאי. (כי החלופה של להחליד את כל המערכת ולחכות שהיא תתפוצץ לכם בפנים, והרי כולנו מכירים את מרפי הבן-ז**ה, הוא פשוט אורב בפינה! ואז בטיול הכי ארוך והכי מרוחק מכל ציוויליזציה עם כל המשפחה ברכב הולך משהו במנוע- החלופה הזו לא נראית לי הגיונית).
בקיצור- אם הרכב אצלכם ואתם מתכוונים לשמור עליו (תרתי משמע) עברו לנוזל איכותי. ופרסטון הוא אכן אחד כזה מנסיון של שנים ולא רק ברכבי שטח.

Viper
18-11-07, 19:30
עמוס, תוכל לפרט קצת?
מה יכול להיות הנזק היותר חמור של מעבר ממי ברז למים ירוקים?

אלעד- ע"פ המיקום שלך אני רואה שקיפלו את מפת א"י ועל הנק' שנחה אילת שיבצו אותך. קיבלת- רמת דוד... איזה כיף... בהצלחה צעיר! ותמיד תגיד תודה שלא קיבלת מחניים או מירון... :mrgreen:

idanw
19-11-07, 00:59
אני ממש לא יודע על מה מדברים.

נכון, ניפל מהמניפולד היה חלוד ונשבר חודשיים אחרי המעבר. אבל הוא היה חלוד לחלוטין וקשה לי להאמין שהנוזל גרם לו לחלודה. להיפך.
אז עלה לי 80 ש"ח לחרוט ניפל חדש ולרתך אותו למקום. וזהו.
הטמפ' ממש מבוקרת היטב והמערכת נשמרת.
אז אולי יש סיכונים- אבל לטווח הארוך- שווה וכדאי. (כי החלופה של להחליד את כל המערכת ולחכות שהיא תתפוצץ לכם בפנים, והרי כולנו מכירים את מרפי הבן-ז**ה, הוא פשוט אורב בפינה! ואז בטיול הכי ארוך והכי מרוחק מכל ציוויליזציה עם כל המשפחה ברכב הולך משהו במנוע- החלופה הזו לא נראית לי הגיונית).
בקיצור- אם הרכב אצלכם ואתם מתכוונים לשמור עליו (תרתי משמע) עברו לנוזל איכותי. ופרסטון הוא אכן אחד כזה מנסיון של שנים ולא רק ברכבי שטח.

מה בדיוק הקשר בין מי קירור למניפולד?!

Viper
19-11-07, 07:25
מה בדיוק הקשר בין מי קירור למניפולד?!

אחחח.....
עידן......
זהו? עזבת את הסמוראי ושכחת איך הדברים נראים?!? 8)
בתוך המניפולד יש מעברי מים ולא רק דלק/אויר.
ולראיה- היכן ממוקם הטרמוסטט בסמוראי? בחלק הקדמי של המניפולד.
ובחלק האחורי של המניפולד יש 2 ניפלים לחיבורי מים.
אגב, אתה מודע לעובדה שבסמוראי יש מעבר מים גם בתוך הקרבורטור?!? (כנראה שיש בעוד רכבים).

בקיצור, תאמין לי שיש שם מים. פירקתי את כל המניפולד כדי לתקן את הנזילה. :wink:

idanw
19-11-07, 07:49
עדיין לא עזבתי את הסמוראי, ותאמין לי שאני יודע בדיוק איפה עוברים מים ברכב... :-P

אני התכונתי למניפולד בתור סעפת פליטה ולא ידעתי שככה קוראים גם לסעפת היניקה (מסתבר שמניפולד זו סעפת)

צודק, יצאתי חומוס! :oops:

Viper
19-11-07, 08:03
עדיין לא עזבתי את הסמוראי, ותאמין לי שאני יודע בדיוק איפה עוברים מים ברכב... :-P

אני התכונתי למניפולד בתור סעפת פליטה ולא ידעתי שככה קוראים גם לסעפת היניקה (מסתבר שמניפולד זו סעפת)

צודק, יצאתי חומוס! :oops:

שטויות. בקטנה...
אגב, לסעפת הפליטה קוראים "הדרס" עד כמה שאני מכיר...

ערן המסוקס
19-11-07, 10:07
הדרס זה כינוי לסעפת פליטה פתוחה.

סעפת פליטה רגילה נקראת אגזוסט מניפולד.

סעפת יניקה - אינטייק מניפולד.

הכל באנגלית.

תרשמו בעברית וזהו.

toy4FUN
29-11-07, 14:02
היכן ניתן להשיג את הנוזלים הנ"ל באזור השרון/ת"א?

Viper
29-11-07, 14:15
כמעט בכל חנות חלקי חילוף ו/או בהום סנטר/Ace.

-->