PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיפרנציאל נעול בנעילת זיקה \ מיני ספול, מסוכן לשימוש יום יומי? (מכונית כביש)



אאוץ
20-11-07, 12:50
איך זה מתנהג על כביש רטוב?
ועל יבש? ובכלל?

עיקר השאלה מתמקדת על הסכנה הצפוייה, אך אשמח לשמוע תופעות לוואי כאלו או אחרות.

תודה.

אביחי

Demolition Man
20-11-07, 13:33
חוסר היגיוי בכביש ובשטח!
רכב "מקפצץ" בסיבובים חדים בכביש אם אתה שם קצת יותר מידי גז!
כל סיבוב צמיגים חורקים!
סיוט להחנות!
בשטח בסיבוב עם קצת גז אתה עלול להמשיך ישר.
שחיקה מוגברת לצמיגים ומיסבים.
שיפועי צד מורגשים חזק ללא מוט מייצב (בCJ) כל הרכב נשען לכיוון הפניה.
למזלי לא נוסה בחורף.

בשטח נטו (איזה מעלה או משהו חביב) תענוג.

בקיצור זו נבלה סרוחה, ששמחתי להיפטר ממנה לטובת נעילה מוגבלת החלקה(שקיבלתי בחינם), אם לא הייתי חוזר לסרן פתוח.

אם הרכב משמש לשטח נטו קרוב לבית אז כן, אם יש נסיעות קישור ארוכות עד לשטח, לטובתך תמצא פתרון אחר.

אצלי ברשימת העדיפויות:
1: ARB
2 No-Slip שגם איתה תחווה חלק מהבעיות הנ"ל

חן.

shimixx
20-11-07, 20:46
לא נסחפת קצת ?!
ואני אולי לא מבין גדול אבל מה הקשר לשיפועי צד ?
אני עם מיני ספול בcj וכל מה שתיארת קצת מוקצן מידיי .
החנייה היא לא כזה סיוט והגלגלים לא חורקים ושורקים ועד לא קרה לי שהאוטו המשיך לי ישר בשטח במקום לפנות .
בסה"כ מתרגלים לשינויים הקלים .
מה שכן בכביש כדאי ליסוע עם לחץ אויר מקסימלי .

אאוץ
20-11-07, 20:58
תודה חבר'ה.
אבל אני מדבר על כביש נטו, אני לעולם לא יורד לשטח. :)

אביחי

GodsFather
20-11-07, 21:31
לא יורד לשטח ? אז למה לך נעילה ?

יצא לי לנסוע עם סמוראי נעול קבוע מאחורה , למעט חריקת הצמיגים בסיבובים, לא הרגשתי הבדל מהסמוראי הנעול לא קבוע , שלי. בסה"כ זה מבטל את כל המשחקים בחופשים והבומים ששומעים כשנעילה רגילה מתחילה להשחק.

אאוץ
20-11-07, 21:38
car drifting.
סה"כ מתנהג כרגיל בנהיגה רגילה ביום יום?

אביחי

OFF-RoaD
20-11-07, 22:28
על איזה רכב מדובר? כי אם זה פרייבט אני לא חושב שיש דיפרנציאל "רגיל" שאפשר לנעול. זה משהו בתוך הגיר לא?

lizard
20-11-07, 22:55
אאוץ אתה מדבר על רכב ליומיום? אם כן, לדעתי שכח מזה. U TURN במכה אחת זה כבר לא אפשרי, הרכב מגיב כבד יותר לטעמי ויש עומסים גדולים יותר על הציריות. בCJ וכדומה זה עוד אפשרי כי הציריות בריאות אבל ברכב כביש רגיל לדעתי יש מצב שתשבור ציריה.

אם אתה מדבר על רכב לדריפטינג בלבד (למרוצים למעשה) שלא רואה באמת כביש אלא רק מסלול אז זה משהו אחר. במקרה הזה אין סיבה שלא לנסות.

אבל באמת שהכי פשוט זה לראות מה יש בחו"ל. איך אחרים עושים את מה שאתה רוצה לעשות? והכוונה פה היא לא לנעילת דפרנציאל בצורה כזו או אחרת אלא לדריפטינג.

asafk
20-11-07, 22:57
עשיתי לפני לא מעט זמן סיבוב אחד עם הג'יפ של ניר, שהיה עם ספול מאחור. ו... לא נורא בכלל. הצמיגים צרחו בסיבוב הדוק, אבל בסה"כ- לא נורא.
פרט לזה, דעתי האישית היא שעל כביש רטוב / חלק זה עשוי להיות ממש מסוכן.

אסף.

kd2
20-11-07, 23:21
אל תשכחו שלרכב כביש את את כל הגמישות הזאת - הוא יושב נמוך וקשה קרוב לרצפה.
אני סקפטי לגבי היכולת לחיות עם זה ביום יום.

בחו"ל עושים את זה.
אבל עד היום לא ראיתי מישהו ( שלא מתלהב מההנעה אחורית שלו כל כך שהוא מוכן להתחתן עם האוטו עם זיקה קדימה/אחורה ) באינטרנט שאמר שזה באמת כדאי ובטיחותי והכל.
מי שרציני שם LSD/טורסן ולאמריקאיים יש מבחר נשלטות( הכל עניין של תקציב )

UNIX
20-11-07, 23:29
אפשר לחיות עם זה ביום יום
לא מרגישים בשום הבדל
ההבדל היחיד ש"החופש" של הגה אמריקאי מתבטל וההגה נהיה הרבה יותר טוב
הג'יפ של ניר לשעבר נוסע עם צמיגי 33 בשרניים מאוד (mtr חדשים ) ללא שום בעיה
נסעתי עליו ואין שום הרגשה
אני נוסע ככה ואין שום בעיה
בכביש רטוב כל סיקס נהפך למסוכן אם לא יודעים כיצד לנהוד בו וזה לא משנה מה מותקן לו בדיפרנציאל

אאוץ
21-11-07, 00:08
אתה מדבר על דיפרנציאל אחורי, כן?

אביחי

נמרוד
21-11-07, 07:44
שרשור הזוי, ובאשמת השואל... כולם עונים לך על סיקסים נעולים מאחור, שנוסעים בכביש בהנעה אחורית בלבד, ואתה מבקש לדעת לגבי רכב כביש, ואם אני מנחש נכון - בעל הנעה קדמית - סיטרואן ZX או משהו כזה... ואם אני טועה, אז זה רק בגלל שאני מנחש כמו כולם.

קיבלת חוות דעת אמיתיות וטובות מבעלי סיקסים. חבל רק שכולן לא רלוונטיות לשאלה שלך, אז בוא תנסה לנסח אותה מחדש בצורה ברורה, עם כל הפרטים.

אברמלה
21-11-07, 09:13
איך זה מתנהג על כביש רטוב?
ועל יבש? ובכלל?

עיקר השאלה מתמקדת על הסכנה הצפוייה, אך אשמח לשמוע תופעות לוואי כאלו או אחרות.

תודה.

אביחי
איין חכם כבעל ניסיון. תרתך ותיסע. ואז תחליט

סוזי המשתוללת
21-11-07, 09:56
נמרוד
הבחור רוצה את זה לרכב "דריפטים" ועד כמה שאני זוכר אנדרה סיטרואן הפסיק לייצר הנעה אחורית כשהוא התחיל לייצר :mrgreen: ועם הנעה קדמית אפשר רק דריפטים בכיוון מעקה הבטיחות :mrgreen:
אלא אם הבחור מתכנן לנסוע ברוורס ואז זה מאד מעניין כי גם יהיהלו הגה אחורי :!:

or65
21-11-07, 10:20
אני מנחש שמדובר על פורד סיירה ....

idanw
21-11-07, 12:13
ספרו לנו מה זה דריפטים?!

נימי
21-11-07, 13:20
היגוי יתר (זריקת תחת) אבל ששומרים את התחת של הרכב בחוץ למשך כל הסיבוב (או כמה שמצליחים) כך שבעצם נוסעים בסיבוב על הצד.

היתה תחרות נחמה לא מזמן בארץ והרמה היתה לא רעה, דוגמא מחימום לתחרות בארץ
http://video.google.com/videoplay?docid=833828483965358229&q=drifting+in+israel&total=22&start=0&num=100&so=0&type=search&plindex=8
וקטע מהתחרות
http://video.google.com/videoplay?docid=4824198565478728781&q=drifting+in+israel&total=22&start=0&num=100&so=0&type=search&plindex=16

היפנים די שולטים בתחום
http://www.youtube.com/watch?v=viL8A1QCP_U&feature=related

Demolition Man
21-11-07, 13:21
ספרו לנו מה זה דריפטים?!


דריפטים סוג של ספורט מוטורי:
http://en.wikipedia.org/wiki/Drifting_(motorsport)

אאוץ
21-11-07, 13:33
נטשתי מזמן את ההנעה הקידמית ועברתי להנעה אחורית. לתמיד.

אז אני אשמח לשמוע מבעלי ניסיון עם דיפרנציאל אחורי מרותך\מיני ספול על תופעות לוואי מבחינת התנהגות לאחר הנעילה.

קראתי מאתר אחר (שהמידע בו לא נראה לי הכי מהימן, לא כמו כאן בכל אופן), שתופעות הלוואי חוץ ממה שהזכרתם כאן, זה זנב יותר עצבני במהיריות גבוההות בסיבובים (בגלל הפרש סיבובי הגלגלים).

אביחי

Demolition Man
21-11-07, 14:18
אביחי, אני חושב שאני מדבר בשם כולם....

אתה מוכן לספר לנו על מה אתה נוהג ומה בידיוק השימוש המיועד ברכב?

חן.

kd2
21-11-07, 14:49
הוא נוהג על סיירה 2.0.
אברמלה - אם היה פשוט לרתך ולנסוע היו עושים את זה מזמן.
הבעיה היא שדיפ' כזה לסיירה ( לא הפשוט - המחוזק ) נדיר מאוד בארץ וגם יקר לקניה מחו"ל.

elitkh
21-11-07, 16:54
אתה צריך לשאול את השאלה הזאת באתר classicar.co.il או באתר carsforum.co.il אני יודע על כמה אנשים שנוסעים על מכוניות שרירים (קמארו,פיירבירד ועוד) שנעולים קבוע מאחורה. ההשפעה על ההיגוי היא לא נוראה (גם ככה ההיגוי ברכבים הללו לא ממש הדוק) ורדיוס הסיבוב של הרכב הוא גדול בגלל אורך הרכב.
אני לא מכיר אנשים שעשו את זה על סיירה וגם אני חושש לגורל הציריות -כל מי שעשה את זה ביצע את זה ברכב עם סרן אחורי חי (ובריא).

נמרוד
22-11-07, 07:54
עבור שימושי כביש ספורטיביים יש הרבה יותר אופציות מאשר לג'יפים, נעילה מלאה ספול היא רק אחת מהן והיא לא המוצלחת ביותר. יש מגוון עצום של מוגבלי החלקה מתוחכמים יותר ופחות, ותיקים וחדשים, ואם אני לא טועה עבור הסיירה שלך יש מבחר גדול מאד של מוצרים - באנגליה. הדיפרנציאלים לא דומים לנעילות של ג'יפים והם גם בכלל לא מגיעים מאותם חברות. אם אתה רוצה חומר כתוב ברמה גבוהה בנושא אני ממליץ בחום על Tune to win של Carroll Smith, ספר ששווה כל $ שהוא עולה, יש בו פרק מכובד מאד על נושא של דיפרנציאלים למכוניות כביש/מרוץ, הטוב והבהיר ביותר מתוך הספרים שיש לי.

kd2
22-11-07, 12:02
יש פתרונות יחסית מאוד יקרים מהדגמים המחוזקים של הרכב או חברות המתמחות בנושא , אבל המחיר....אוי המחיר...

פעם אחרונה שבדקתי , קרוב ל4 ספרות בליש"ט.

אאוץ
25-11-07, 08:09
תודה על הדיון.


אביחי

-->