צפייה בגרסה מלאה : גריז סיליקון ? מה מיוחד בו ולמה זה טוב?
הי,
אני צריך לשפץ את הקליפר של האופנוע שלי (GN).
אנשים נחמדים באתר FULLGAZ הסבירו לי את התהליך, וציינו שיש להשתמש בגריז סיליקון.
מספר מקומות בהם ביררתי לא ידעו על מה מדובר.
מקום אחד ידע (ורדי בראשון) ומזמין עבורי שפופרת.
בינתיים עלתה השאלה,
מה מיוחד בגריז סיליקון? למה לא להשתמש בגריז רגיל?
האם נוזל הבלמים "תוקף" גריז רגיל וחי בשלום עם גריז סיליקון?
תודה,
סער.
איציק - 4X6ZH
29-11-07, 06:48
קליפר או בעברית משאבת בלמים לאופן היא מערכת הדראולית המופעלת על ידי נוזל בלם .
נוזל בלם זה לא שמן !
נוזל בלם הוא נוזל על בסיס אלכוהול ( שעובד בטמפרטורות מאד גבוהות ומאד נמוכות )
שמן הדראולי אינו עומד בנתונים האלה .
לכן משתמשים בגומיות מיוחדות ( גומיות הברקס בכל המערכת )
כשאתה מרכיב \ משפץ מערכת בלמים אתה צריך לשמן את החלקים
אפשר להשתמש בנוזל בלמים ( זה מאד לא נוח )
לכן משתמשים בגריז מיוחד שלא תוקף את גומיות המערכת ( וזה גריז סיליקוני ) :wink:
****
כשאתה מחפש את המוצר כדאי להדגיש שאתה צריך אותו למערכות בלמים .
קיט שיפוץ רציני \ איכותי תמיד תיהיה בו שפורפרת קטנה של הגריז .
*****
איציק
תודה איציק.
בקיט השיפוץ יש בסה"כ 2 גומיות (מחייבים על כל אחת בנפרד :grin: )
אין להם (עופר-אבניר) גריז סיליקון.
יש לך מושג היכן ניתן לרכוש גריז כזה (בכמות קטנה, לא חבית :lol: ) ?
תודה,
סער.
איציק - 4X6ZH
29-11-07, 08:10
גם במוסכים המוצר אינו תמיד זמין
אני נוהג לשמור שפורפרת כזאת לצרכים מיוחדים
בסה"כ ניקוי טוב ושימון בנוזל בלם עצמו יאפשרו לך לכניס את הבוכנות לקליפר .
*****
איציק
סער ,צור איתי קשר ואתן לך מהגריז המדובר.
קבל רעיון פרוע ...
קיט שיפוץ גומיות לקליפרים של סמוראי עלה לי פעם 30 ש"ח לכל צד. בשקית מגיעות הגומיות, איזה קפיץ להחזיק אותן במקום ושקית קטנה עם גריז סיליקון ורוד .... השקית גדולה ונישאר מזה כמות :-) ....
עוד מעט חורף, וכל הסמוראים שיעשו שיפוץ ע"מ שלא תידבק להם הבוכנה לקליפר מהטיולי בוץ ( ומי שלא מכיר את הנושא . זה הזמן לבדוק את הבלמים שלו ! ) . ישאר להם מהגריז הזה בטוח...
AvigdorAharon
29-11-07, 09:11
תבוא עם החלקים לברקן או לת"א ותקבל גריז סיליקון.
אביגדור
תודה רבה למורי שתרם לי שקית גריז (מישהו אמר קיט של סמוראים? ;-) )
סער.
(וכמובן תודה לחברים האחרים שהסבירו והיו מוכנים לעזור)
בבסיס יוצא לי לעבוד הרבה עם סיליקון גריז, לצערי (איכס למרוח את זה כשזה לא על הג'יפ שלך)
הייעוד שלו ביחידה שלי, בתור רכבים שנמצאים בשמש, וכוללים כבלים של נתונים שחשופים לשמש, בתור חלק מטיפול חודשי אנחנו צריכים למרוח את כל הכבל בסיליקון גריז ואחרי זה להוריד עם סמרטוט כדי להשאיר שכבה דקה שלו על הבידוד של הכבל, על מנת לדאוג שלא ייסדק
מישהו יודע אם זה באמת שווה משהו או שזה סתם מנהג צה"לי חסר כל היגיון?
מה הם השימושים הנוספים של החומר הזה?
דיננוזאור שטח
05-09-12, 16:04
שימור של גומי שחור על ידי שמן או גריז סיליקון איננו רק מנהג פגני של אינדיאנים מצבא ההגנה לישראלה
זה אכן עובד
יצרית מחסום לחמצן המונע חימצון משאיר את פני הגומי כאילו נולד אתמול ובכך מונע מהגומי להתקשח להיסדק ולהתפורר
בציוד צלילה מגומי (הסיסטוריה עתיקה היום הכל מאותו חומר שמגדיל ציצי) היו פעם מרססים בשמן סיליקון
שמן, ממש לא!
שמן שהוא לא על בסיס סיליקון יהרוס את מרבית הגומיות שיש.
יש למישהו קצת מהגריז הסיליקוני הזה באזור ירושלים?
צריך את זה לשיפוץ קליפר של קארט.
תודה :)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.