PDA

צפייה בגרסה מלאה : נזילה של שמן מ-arb



amimiller
29-11-07, 15:21
גליתי יש לי בריחה של שמן בחיבור של צינור האויר למדחס אחרי שהפעלתי את הנעילה. מה הסיבה ? תודה

asafk
29-11-07, 23:46
הבעיה היא באטימה של הצינורית אוויר של הנעילה. שמן מהדיפרנציאל נכנס לצינור הכחול ועושה את דרכו לקומפרסור. האם ההתקנה היא חדשה?

אסף.

amimiller
30-11-07, 00:22
כן לפני 1/2 שנה

asafk
30-11-07, 10:54
אז תחזור למי שהתקין. זו בעיה בהתקנה.

אסף.

רוני ג
04-12-07, 18:23
הנזילה יכולה להיות מכה מקומות לא הבנתי כל כך לאיפה אתה מתכוון השמח לעזור לך..

רוני 0505713717

kimron
08-12-07, 19:03
יכול להיות שנשם הסרן סתום ואז בשחרור הנעילה אויר עם קצת שמן מהסרן יוצאים לכיוון המדחס?

ליאור.

amimiller
09-12-07, 15:37
בדקתי את הנשם הוא תקין. מבירור שעשיתי אצל כמה מתקינים נאמר לי שיש נעילות שכנראה מגיעות עם איזה באג .לכן צריך להתקין שסתום על חוזר. מצד שני אחרים טוענים שהתקנה איננה תקינה.נשאלת השאלה מדוע החברה האוסטרלית מיצרת שסתומים כאלה

PW
09-12-07, 16:57
יקירי:
בצע בדיקה פשוטה: (הרם גלגל באוויר - תיבת העברה וגיר בניוטרל - גלגל פתוח ומסתובב חופשי בסיבוב ביד)
האם הנעילה פועלת באופן תקין?
האם היא משתלבת ומשתחררת?
אם כאשר אתה מרים גלגל באוויר ומפעיל את הקומפרסור כדי שמיכל האוויר יתמלא - כמה פעמים אתה יכול לחבר ולנתק את הנעילה (ע"י לחיצה על הכפתור וסיבוב הגלגל ביד כדי לנעול ולשחרר) - לפני שהפרסוסטט יגרום לקומפרסור להכנס שוב לפעולה ולמלא את מיכל האוויר שוב?

YoavR
10-12-07, 06:51
בדקתי את הנשם הוא תקין. מבירור שעשיתי אצל כמה מתקינים נאמר לי שיש נעילות שכנראה מגיעות עם איזה באג .לכן צריך להתקין שסתום על חוזר. מצד שני אחרים טוענים שהתקנה איננה תקינה.נשאלת השאלה מדוע החברה האוסטרלית מיצרת שסתומים כאלה


הנעילה לא מגיעה עם שום באג. יש לא מעט מתקינים פה בארץ שמגיעים עם באג.

ישנן שלוש סיבות ל"תיפוס" של שמן מהנעילה במעלה צינור האויר:
1. נשם סרן סתום. בזמן עבודה נוצר לחץ בסרן שגורם לשמן לעלות בצינור.
2. בזמן ההתקנה של הנעילה יכול להיות שעקב חוסר תשומת לב ה Oרינגים התפתלו סביב עצמם. לOרינגים יש תפר-יציקה עדין ואם הם מותקנים כך שהתפר מסובסב נוצר מצב שמדמה משאבת שמן בורגית קטנה שדוחפת קצת שמן במעלה הצינור.
3. במקרה של התקנה של נעילה ב"ראש-חזיר" Third Member, אם לא ממרכזים בזמן ההתקנה את בית האטמים על צוואר הדיפרנציאל כמו שכתוב בהוראות נוצר מצב שמדמה משאבה אקצנטרית קטנה.

כך או אחרת, למעט מקרים קיצוניים, אין פגיעה בתפקוד המשאבה.

השסתום הוא לא שסתום חד כווני אלא שסתום פורק. החברה האוסטרלית מייצרת שסתום כזה מכוון שהיא מודעת לכך שבחלק מהמדינות שהמוצר שלה משווק המתקינים כל כך חכמים שהם לא צריכים אפילו לקרוא את הוראות ההתקנה המפורטות בטרוף ושרוב המתקינים יעדיפו לא לפרק את הנעילה לבדיקה על חשבונם.
השסתום גם נועד לאפשר לך לנקז בקלות את המערכת (התקינה) אחרי שעשית ברכב שימוש אמפיבי.

לדעתי, מאוד יקר לקחת אחריות על עבודת התקנה של נעילה. במיוחד מורכבת כמו ARB. מאוד קל למתקינים להמציא כל מיני סיפורים ואגדות על באגים במוצר. אנחנו כצרכנים צריכים ללחוץ על המתקינים להתמקצע ולא להיגרר אחרי החובבנות שלהם. הלוואי ולחלק החברות בארץ היה את מגנון בקרת האיכות המעולה של חברת ARB.

בהצלחה
יואב

asafk
10-12-07, 12:36
מה שהוא כתב...

אסף.

amimiller
10-12-07, 17:38
אחרי הסבר כזה אין יותר שאלות תודה רבה. אני מקוה מאד שכל בעלי המקצוע יתנו את דעתם על בורותם. פשוט חבל על מערכת כזאת יקרה להפקיר בידי אלה שמספרים כאלה צ'יסבטים

איציק - 4X6ZH
10-12-07, 18:14
כרגיל אני יוצא להגנת בעלי המקצוע במיוחד אלה שהם בורים .
הנעילה שלך כבר תוקנה והתקלה נמצאה והמסקנה היא שהמתקין הוא XXX ישראלי מצוי :mad:
ורק מהנדסי ARB יודעים מה הם עושים לכן תיכננו שסתום מיוחד למתקין המטומטם שלא קורא את הוראות ההתקנה .
אין ספק שעכשיו אתה יכול להיות בטוח שלאחר התיקון אין צורך בשסתום כסת"ח כי התיקון
נעשה לפי ההוראות .
*****
כמי שמכיר את המערכת מקרוב אפשר היה לעשות את האו רינג יותר טוב ולקבל אטימה על בטוח
בכל מצב .
אבל אני לא מהנדס ARB היצרן תמיד יודע הכי טוב ואנחנו המכונאים לא מבינים .
והמתקינים איך אתם אומרים ( כנראה שאתם יודעים כמו המהנדסים ) בכלל מטומטמים .
******
איציק

amimiller
10-12-07, 19:02
לאיציק שלום
לגבי הבאג שכביכול המערכת מגיעה איתו, הדברים נאמרו לי ע"י מתקנים שהרכיבו עשרות מערכות כאלה, אחת מהשניים או שהתקנה מה שיוצא יוצא מה שקרה לי, או שהמערכת היא די עדינה שמצריכה סבלנות ודיוק, אני בכול אופן מקבל את ההסבר של יואב . אתה לא צריך להפגע אנחנו חיים במקום שהסבלנות הדיוק הם לא תמיד בראש מעיינו. ואחרי שהרכבתי מערכת כזאת יקרה +התקנה יקרה מאד זה לא צריך לקורת אני מגיע למתקין והוא מתנער מאחריות מספר לי על באגים

איציק - 4X6ZH
10-12-07, 19:27
זה שהמערכת יקרה זה לא אומר שהיא טובה !
זה שאתה קפדן זה לא אומר שאתה חף מטעויות ;-) .
זה שהמתקין לא לוקח אחריות זה לא יפה אולי היה יותר מכובד לקחת אחריות בתנאי שמתברר שהבעיה היא בעית התקנה בינתיים כמו שאני מבין מחממים את הרוחות כאילו המתקין הוא היצרן ועליו לקחת על עצמו את כל בעיות ARB .
זכור הגומיה הזאת היא בעיה כלל עולמית והשסתום המדובר לא מיוצר עבור ישראל בלבד !
****
איציק

asafk
10-12-07, 20:21
איציק- אתה לא טועה, אבל...
זה שהמערכת יקרה לא אומר שהיא מושלמת. זה נכון. עובדתית- החלק ה"בעייתי" עבר שינוי לפני כמה שנים על מנת שיהיה סיכוי קטן יותר לטעות בהרכבה. ועדיין מי שמתקין חייב לדעת מה הוא עושה ולהקפיד מאוד על כל פרט בהתקנה.
נכון, המורכבות של המערכת היא מכשול. אבל לא מדובר במכשול "לפי עיוור", כי בסה"כ, בעל מקצוע הוא כזה רק אם הוא יודע, בין השאר, גם לא להתבייש להסתכל בהוראות ולעשות מה שכתוב שם, צעד אחרי צעד, ובלי לחפף. על עצמי אני יכול לספר שגם אחרי הרכבות של לא מעט ARB, אתקין את הARB הבא כשיזדמן לי, רק עם ההוראות צמודות.
ונכון, גם מי שמקפיד טועה לפעמים. וכאן צריך לדעת לקחת אחריות ולא למכור סיפורים. זה חלק לא פחות חשוב בלהיות בעל מקצוע.

אסף.

amimiller
17-02-08, 13:10
אני רוצה להשיג את המס' הקטלוגי של הנשם העל חוזר ניסתי דרך האתר של arb אבל הקובץ pdfלא נפתח האם למי שהוא יש רעיון איך משגים אותו

יוש
02-01-15, 13:13
מעלה את השירשור -

יש אצלי תקלה דומה:

סביב הקומפרסור (ARB) לא מעט (יחסית) שמן.
הקומפרסור לא עובד (הנורה נדלקת, אבל אין שום רעש פעולה).
הקומפרסור הותקן לפני חצי שנה - .
הנעילה לא הופעלה חודשיים ואתמול הפעלתי לראשונה מזה זמן בחניה, כדי לבדוק פעולה.
אתמול זה עבד.
היום לא. לא שמתי לב מקודם אם השמן היה שם, אבל להערכתי לא, בטח לא זמן רב.

אני מבין מהשרשור שיש כמה סיבות אפשריות לעליית השמן לקומפרסור.
איך זה קשור לזה שהוא לא עובד עכשיו?

תודה.

.

yosss
02-01-15, 18:05
הקומפרסור אצלי עובד רק לשניה כדי לבצע את השילוב. אחרי אותה שניה שהוא עובד הוא מפסיק את פעולתו.
כדי לבדוק תקינות צריך לנעול להעלות את הרכב על ליפט לסובב ביד את אחד הגלגלים ואז הגלגל הנגדי אמור להסתובב הפוך.
לגבי נזילת השמן היתה לי את אותה בעיה. הנזילה נגרמה עקב נשם סתום. כדי לפתור את הבעיה הארכתי את הנשם כדי שלא יתלכלך.
תאור הבעיה והפיתרון מאתר arb:

https://arbusa.wordpress.com/frequently-asked-questions/compressor/

צילום מסך:

יוש
02-01-15, 18:51
עדיין אני מנסה להבין למה הקומפרסור חדל מלפעול.

nirs
02-01-15, 21:48
עדיין אני מנסה להבין למה הקומפרסור חדל מלפעול.
מיתרונות הנעילה האוטומטית 😉

יוש
02-01-15, 22:24
קדמית, אח שלו.

אמיר ב.א
02-01-15, 23:57
הקומפרסור חדל לעבוד ,

בתור התחלה בדקת אם מגיע אליו מתח ?

יש כמה אפשרויות לתקלות , עם שמן שמטפס וגם בלי, תלוי איך המערכת בנוייה אצלך .

-->