צפייה בגרסה מלאה : תושבות הגה מחוזקות? -דיון
תושבות ההגה המקוריות של ה-CJ הינן נקודת תורפה המוכרת לכולנו.
התושבות הישנות נסדקות, ברגים משתחרים, חורי הברגים הופכים אובאליים ובכלל, נראה שזהו חלק ש-AMC הלכה על פתרון זול לייצור ולא בהכרח המיטבי, מבחינה הנדסית.
מעבר לפתרון המקובל של ה-Over Brace (בתמונה להלן), קיימות בשוק תושבות מחלק אחד, העשוי מפלדה בעובי 3/8", נראה חלק לכל החיים.
מה דעתכם? האם בכלל נכון לוותר על הגמישות המובנית בתושבות המקוריות?
חיזוק לתושבת המקורית:
http://www.rockcrawler.com/techreports/bigdaddy_cj_steering_bracket/Stock-Bracket-front.jpg
תושבת מחוזקת:
http://www.rockcrawler.com/techreports/bigdaddy_cj_steering_bracket/Bracket-Painted.jpg
תושבת מחוזקת מורכבת על הרכב:
http://www.rockcrawler.com/techreports/bigdaddy_cj_steering_bracket/Bracket-on-Frame-Left.jpg
http://www.rockcrawler.com/techreports/bigdaddy_cj_steering_bracket/Installed-Front.jpg
דעתכם המלומדת תתקבל בברכה.
מה דעתכם? האם בכלל נכון לוותר על הגמישות המובנית בתושבות המקוריות?
כשהברגים של התושבת המקורית מחוזקים והתושבת במצב טוב אין לה גמישות , ולמה שיגרמו לחופש מכוון בהיגוי?
את הרכב שלי קניתי עם BRACE כזה שהיה משתחרר ולא ממש הצליח להחזיק את התיבה במקום(האמת הוא היה בנוי בצורה די חובבנית) , נמאס לי והחלטתי להרכיב את תושבת HD תוצרת הארץ - פתרון סופי לבעיה הזאת , התיבה לא זזה מ"מ .
אין שום צורך או תועלת בגמישות בתושבת תיבת ההגה.
אני מבין הגיו ןכלכלי שאומר לעשות תושבת זולה, כם אם זה אומר שיש בה מעט גמישות.
כלומר- אם יש תושבת תחליפית, מחוזקת וקשיחה מהמקורית- לך על זה.
אסף.
six 4 life
10-12-07, 13:45
כשאין חיזוק גם אם כל הברגים מהודקים לחלוטין, עם לוקטייט לצורך העניין, ושלושת פלטות התושבת חדשות- עדין יש תזוזה מסויימת של התיבה ולא יעזור כמה חזק יהיו סגורים הברגים/ כמה חדשות יהיו הפלטות.
החופש הזה בדיוק הוא מה שמשחרר את הברגים ממקומם, מה שמכסח את הפלטות הדקיקות (לאחר שהברגים משתחררים) ובכלל הגורם לכל החגיגה, זה אותו חופש ארור.
אני פתרתי את הבעיה הזו עם החיזוק שצירפת תמונה שלו. רק מה? לא חיפפתי עם צינור דק, או אומגה ש"כמעט" מתאימה.
מאז ועד היום הברגים לא זזים אלפית סיבוב, והתיבה לא יודעת מה זה לזוז חצי מ"מ לאנשהו.
http://img529.imageshack.us/img529/2458/img0006hzj5.jpg
עובד יופי.
לגבי התושבת המחוזקת- עניין של העדפה לדעתי. בכל מקרה גם איתה (וכך גם רוב המפלצות בחו"ל שנוסעות איתה), לא הייתי מוותר על החיזוק הזה.
בהצלחה.
tayrie, מי בונה/מוכר תושבות כאלה בארץ?
אני קניתי מחבר שחתך כמה יחידות כאלה בשבילו ועוד כמה לחברים.
אני פתרתי את הבעיה הזו עם החיזוק שצירפת תמונה שלו. רק מה? לא חיפפתי עם צינור דק, או אומגה ש"כמעט" מתאימה.
מאז ועד היום הברגים לא זזים אלפית סיבוב, והתיבה לא יודעת מה זה לזוז חצי מ"מ לאנשהו.
חיזוק או חיזוקים?
אני רואה שם חיזוק נוסף, ופחות מוכר, מהבורג הקדמי ימני אל קורת הרוחב.
אני טועה?
six 4 life
10-12-07, 21:07
שמיל
אתה לא טועה, יש שם זרוע נוספת שמתחברת אל אחד מארבעת ברגי התיבה העליונים.
זה משהו שהיה על הג'יפ עוד מימי הבעלים הקודם, ומבחינתי היא לא משמעותית בעליל. אני משאיר אותה שם כי לא מפריע לי שהתיבה תהיה קשורה בעוד נקודה לשלדה, אבל התרומה שלה מזערית עד אפסית.
לצורך העניין, לפני שעשיתי את החיזוק האופקי עם הצינור והאומגה, התיבה היתה זזה יופי גם עם זרוע החיזוק העליונה ששמת לב אליה.
אני עם צינור ואומגה, ארז, ועם תזוזה.
משום מה נראה לי שדווקא החיזוק ה"קטן" שאתה לא מתייחס אליו, יחד עם הצינור והאומגה, שניהם יחד, נותנים את הנעילה המוחלטת.
נראה לי שאתן דיווח על כך תוך מספר ימים....
כשאאמץ את רעיון הבורג העליון.
six 4 life
10-12-07, 21:34
שמיל
גם עם הצינור והאומגה, יש דרך שצריך לעשות את זה כדי לקבל 0 חופש.
הסיבה שיש לך תזוזה עם החיזוק שעשית, זה כי (אני מנחש) שעשית את הצינור לפי המרחקים AS IS, והוא לא נכנס לך בלחץ, אלא באופן רגיל ואז אתה פשוט מחזק את האומגה על התיבה.
זאת אומרת שאין בעצם אצלך לחץ אופקי כלשהו על התיבה- רק מוט שמחזיק אותה במקום שלה.
אצלי הצינור יושב בלחץ יחסי בין האומגה, לבין הבורג שמחבר אותו לשלדה.
הלחץ התמידי הזה, הוא מה שלוחץ תמיד בצורה מסויימת את התיבה ולא נותן לה לזוז לשום מקום.
עשיתי את זה בצורה פשוטה- את החור בחלק הצינור שמתחבר לשלדה, קדחתי כמה מ"מ לצד היותר חיצוני, ואז הבורג נכנס בלחץ ויחד עם זה כשהוא מתיישב במקומו הצינור עם לחץ תמידי על התיבה.
לא גבוה מדי- אבל לדעתי הלחץ הזה הוא חובה.
בנוסף, כל אלו שסובלים מהאומגות שמחליקות מטה מהתיבה ולא נשארות לחוצות במקום- זו גם הסיבה. אין לחץ אופקי שמחזיק הכל במקום, התיבה משחקת והאומגה אט אט יורדת למטה.
מקווה שהייתי ברור.
הבנתי, אבל לא מסכים.
האומגה אצלי לא מחליקה, ומה תהיה תרומתו השולית של החיזוק העליון - נדע עוד כמה ימים :wink:
אני במקרה בניתי כמה חיזוקים כאלו ..אם תסלחו לי אעיר הערה קטנה. לפי התמונה האומגה תפוסה עם בורג ולמראית עין זה נראה כ"ציר" וזה עלול גם לעבוד כך. אני משתמש בשתי חלקים בצורת ירח שיוצרים עיגול 2" ואז אחד הירחים מרותך למוט האופקי והירח השני סוגר באמצעות 2 ברגים מימין ומשמאל.ואז אין שום תזוזה.(הרעיון נלקח מצוות רדיאטור מודיעין-בשן)
גם אצלי בניתי חיזוק ע"י צינור ואכן זה שינה את ההיגוי לחלוטין
כל כמה חודשים היה נשבר לי פלאח אחר שמחזיק את התיבה עד שעשיתי את הצינור הנ"ל אני עשיתי אותו קצת שונה אבל הכל בנוי על אותו העקרון
ומה שחשוב מאוד אכן שיהיה קצת לחץ מתמיד על התיבה .
בכל אופן המוט הז פתר את הבעיה של התזוזה והתיבה לא היתה זזה מילימטר
הדרך הנכונה לבנות/להרכיב מוט כזה היא על ידי חיבור לשני ברגים בצד השלדה, לחור הקיים אחרי תושבת הקפיץ ולבורג האחורי של תושבת:
http://img112.imageshack.us/img112/672/img0006hzj5an3.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/8854/moresteeringsb9037vk9.jpg
Demolition Man
11-12-07, 11:29
כמו חיים גם אני הרכבתי תושבת מחוזקת שאסי בנה:
http://www.cjclub.co.il/index.files/page0018.html
התוצאה: אין מ"מ חופש בהגה, בהנחה וטיפלתם בכל שאר החופשים האפשרים.
רק אציין שאת התושבות שאני וחיים קיבלנו אסי בנה מ10 מ"מ.
חן.
ערן המסוקס
11-12-07, 17:20
איך משמעות לתוספת ברגים. מספיק בורג אחד בכל צד.
התמיכה הצידית עובדת רק כנגד לחיצה/משיכה ולא יכולה להתנגד למומנטים בכל מקרה.
איך משמעות לתוספת ברגים. מספיק בורג אחד בכל צד.
התמיכה הצידית עובדת רק כנגד לחיצה/משיכה ולא יכולה להתנגד למומנטים בכל מקרה.
אם אתה בונה מוט תמיכה משלה דקה, צינור בעובי דופן דק ובורג אחד בקצה אז כמובן שלא תהיה מניעה של תנועת פיתול, בתמונה יש שלה בעובי של 10 ממ וכך גם שאר החלקים, תנועות פיתול של התיבה אין כאן.
תושבת תיבת ההגה המחוזקת שבתמונות מעלה תפקידה לתקן את חסרונות התושבת המקורית- מבנה גמיש וחלש.
החיזוק מצידה השני של השלדה תפקידו, בעיקר, לחלק את העומס שיוצרת תיבת ההגה על שני צידיי השלדה, עומס שגדל עם העליה בגודל הצמיג. הבונוס הוא בביטול רוב החופשים שבתושבת המקורית.
ארז ואשר קלעו בול לנקודות החשובות - צינור עבה, אומגה מסיבית, לחץ בהרכבה.
מזכיר לי את אחת הכתבות הראשונות בג'יפולוג... :smile:
http://www.jeepolog.com/26.html
http://www.jeepolog.com/with.php?pic=steering%20brace/steering%20brace%201.jpg
http://www.jeepolog.com/UserFiles/Image/without_watermark/steering%20brace/steering%20brace%2010.jpg
ערן המסוקס
12-12-07, 09:21
המוט מסוגל לתמוך אך ורק בלחיצה ומתיחה.
הוא אינו מסוגל לתמוך במומנטים הנוצרים באיזור החיבור לקורת השילדה, ולכן אין משמעות לעובי מוגזם, או תוספת של בורג נוסף.
הזרוע של המומנט היא זרוע של מעל חצי מטר, ובסדר גודל של הכוחות הפועלים על התיבה, אם היו פועלים לכוון בו היה צריך תמיכה כנגד מומנטים הנוצרים על מוט החיזוק, הוא לא היה יכול לתמוך בהם בשום מצב. לא באופן משמעותי בכל מקרה.
אבל זה מצטלם יפה.. :-P
החיזוק הזה מומלץ לכל בעל סיקס
אין מה לעשות סיקס לא בנויו מראש לגלגלים גדולים שיוצרים עומס על התיבה
ובכלל תיבת הגה כח שהיא גם סוג של קומבינה !!!
המוט הזה כשבנוי כמו שצריך פותר את בעיות ההיגוי והפלאחים חד משמעית
אז מה המסקנה?
שעם החיזוק הרוחבי, אין צורך בתושבת משופרת ואפשר להסתפק במקורית תקינה?
בבדיקה מדוקדקת היום: החור בחיבור בין המוט לאומגה הפך להיות אובאלי, והוא גורם לחופש.
ישופר בשלב ראשון, ואז נראה אם יש צורך גם בחיבור העליון.
המוט מסוגל לתמוך אך ורק בלחיצה ומתיחה.
הוא אינו מסוגל לתמוך במומנטים הנוצרים באיזור החיבור לקורת השילדה, ולכן אין משמעות לעובי מוגזם, או תוספת של בורג נוסף.
הזרוע של המומנט היא זרוע של מעל חצי מטר, ובסדר גודל של הכוחות הפועלים על התיבה, אם היו פועלים לכוון בו היה צריך תמיכה כנגד מומנטים הנוצרים על מוט החיזוק, הוא לא היה יכול לתמוך בהם בשום מצב. לא באופן משמעותי בכל מקרה.
אבל זה מצטלם יפה.. :-P
המוט אכן עובד רק בלחיצה ומתיחה, ולמעשה במקרה הזה הוא צריך להיות מורכב לחוץ מראש כך שהוא עובד רק בלחיצה - ובגלל זה צריך שהוא יהיה בקוטר גדול יחסית - נגד קריסה. אתה צודק שעקרונית יש צורך בנקודת חיבור אחת בלבד, בלי שיקולי עלות בכלל נכון היה לשים מיסב קצה בכל צד של המוט ולחבר על נקודה, בפועל קיימים שני חורים אז כדאי לנצל אותם, לשני ברגים לוקח יותר זמן להשתחרר מאשר אחד...
אז מה המסקנה?
שעם החיזוק הרוחבי, אין צורך בתושבת משופרת ואפשר להסתפק במקורית תקינה?
אם יש לך אפשרות להשיג תושבת מחוזקת או שבא לך לייצר אחת, לך על זה. אבל החיזוק הרוחבי קודם, הוא יותר חשוב והרבה יותר פשוט וקל לביצוע, וכמו שציינו כולם - עובד יופי.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.