PDA

צפייה בגרסה מלאה : שיטות תחליפיות לניקוז נוזל בלמים



mixael
14-12-07, 22:32
קראתי פעם, או שמעתי, לא זכור לי מהיכן, על כלי ייעודי, לא יקר במיוחד, שמאפשר ניקוז אויר ממע' הבלמים ע"י אדם אחד, בלי צורך לפמפם שעה.
לשום חנות כלי עבודה בדרום אין שמץ של מושג על מה מדובר.

קיים דבר כזה, במחיר משתלם לאדם פרטי? אם כן, מה שמו, איך עובד, והיכן מוצאים את המכשיר ?

סוזי המשתוללת
14-12-07, 22:42
כלי ייעודי כמעט בחינם עובד דוקסה ואפילו אפשר למחזר את הנוזל אם הוא נקי וצלול
הוראות הכנה :
קח קופסת נס קפה מזכוכית עם המכסה וקנה צינור גומי (צינור ואקום) בקוטר כזה שיתלבש עם מעט לחץ פית הניקוז
קדח שני חורים במכסה אחד לכניסת הצינור והשני - נשם
הכנס את הצינור עד הקרקעית דרך החור במכסה וקבע את הצינור מבפנים באמצעות אזיקון שאינו חונק את הצינור
מלא טיפה שמן בקופסא למיקרה של חזרת שמן בעת ניקוז האויר וגם על מנת לראות את יציאת האויר (בועות)

mixael
15-12-07, 23:39
ע"י אדם אחד, בלי צורך לפמפם שעה.


לא... את השיטה העממית אני מכיר. הכוונה לאיזשהו מתאם לפתח מילוי הנוזל, ללחץ אויר נמוך. או משהו ששואב בוואקום את הנוזל מתוך פיית הניקוז. בקיצור, אמצעי שמבטל את הצורך באדם נוסף.

חנן-ג'יפולוג
16-12-07, 00:01
http://www.matcotools.com/Catalog/toolcatalog.jsp?cattype=T&cat=2101

.

paul1
20-12-07, 17:22
יש אקדח ואקום בחנויות ביצחק שדה- עולה בערך 450 ש"ח.

עמיקם
20-12-07, 21:46
יש הרבה סוגים ומחירים
http://search.ebay.com/search/search.dll?from=R40&_trksid=m37&satitle=brake+bleeding+kit&category0=

eradsh
20-12-07, 23:33
מה שאני עושה כבר שנים זה כך:
1. מרוקן את תכולת מיכל נוזל הבלמים (סופג בעזרת סמרטוט)
2. לקצה של מזרק בעל נפח גדול (כ - 60 CC ומעלה) מחבר צינורית.
3. שואב לתוך המזרק נוזל בלמים.
4. פותח את פטמת הניקוז ומחבר את הצינורית.
5. דוחף את הנוזל מלמטה למעלה עד שהכוסית מלאה.
6. סוגר את פיטמת הניקוז.
7. זהו.

עובד מצויין.
בסיום, את שארית הנוזל הנקי אני מחזיר לבקבוק ושותף את המזרק בהרבה מים, כי נוזל הבלמים תוקף פלסטיק.

הערה: עצה זאת אינה המלצה למי שאין לו ידע והכשרה. מדובר במערכת הבלמים ואסור לבצע פעולות כלשהן אם אינך מבין מה אתה עושה. ראה הוזהרת.

חנן-ג'יפולוג
20-12-07, 23:39
אני מכיר את השיטה הזו, אבל אני מעריך שהיא מתאימה רק במצב שבו צינור הכניסה של נוזל הבלמים נמצא בחלק העליון ביותר של הקליפר, או שהקליפר לא מחובר לרכב וניתן לשחק ביד עם הזוויות שלו ולדאוג לכך שפתח הכניסה יהיה גבוה, אחרת איזה אינטרס יש לאוויר לרדת אל הפתח בדרכו החוצה?

AvigdorAharon
22-12-07, 21:37
ואני שואל, מה רע בשיטה הישנה, שאיציק הסביר בזמנו?
פתח את הפיטמה הכי רחוקה, חכה עד שירד הנוזל הנקי, באותו הזמן דאג שבמיכל המילוי יהיה תמיד נוזל.
אחרי הפיטמה הרחוקה ביותר, עבור לקרובה יותר, וכן הלאה.
תוך חצי שעה, בכל הג'יפ יש נוזל בלמים חדש.

אביגדור

yoavshefer
24-12-07, 21:02
יש גם שיטה כזאת.
http://www.quadratec.com/products/56202_101.htm

eradsh
25-12-07, 08:36
אני מכיר את השיטה הזו, אבל אני מעריך שהיא מתאימה רק במצב שבו צינור הכניסה של נוזל הבלמים נמצא בחלק העליון ביותר של הקליפר, או שהקליפר לא מחובר לרכב וניתן לשחק ביד עם הזוויות שלו ולדאוג לכך שפתח הכניסה יהיה גבוה, אחרת איזה אינטרס יש לאוויר לרדת אל הפתח בדרכו החוצה?

שלום חנן,
לא מדוייק, לא צריך לפרק כלום, כניראה לא הסברתי מספיק טוב.
האויר לא יורד אלא עולה לכוסית הנוזל והוא נידחף ע"י הנוזל. ובשיטה הזאת זה לא חשוב היכן נימצא כל פרט במערכת מאחר והנוזל נידחף בלחץ המזרק.
בד"כ באופנועים, משאבת בלם היד המחוברת לכידון מחוברת לצונור העולה כלפי מעלה ואז יורד לכיוון הקליפר הקידמי. בשיטה זאת, לא צריך לפרק את משאבת המבלם ולהגביה מאחר והנוזל, עם האויר, יידחף עד שיגיע לכוסית הנוזל. מנסיון, זה עובד מצויין. באופנוע יש כמות נוזל קטנה, ברכב מאחר ויש כמות נוזל רבה, אני משתמש במזרק עם נפח גדול. הכי גדול שמצאתי.

חנן-ג'יפולוג
25-12-07, 09:23
הסברת מצוין, וכך גם הבנתי מה שכתבת.

ובכל זאת, שוב, אם צינור הכניסה של הנוזל האחורי לצילינדר לא נמצא בחלק העליון של הצילינדר, האוויר שנמצא בחלק העליון של הצילינדר צריך לרדת כדי להגיע אל הצינור.

כבר יצא לי לפרק קליפרים ולנקז אותם מפורקים בגלל העניין הזה. אין בעייה שהקליפר יהיה מתחת למשאבה הראשית, אבל צריך לסובב אותו כך שצינור כניסת הנוזל לצילינדר יהיה בחלק הכי עליון שלו.

איציק - 4X6ZH
25-12-07, 09:36
הטריק הפשוט ביותר הוא לדחוף אויר דרך פקק מיכל משאבת הבלם
בכל משאבת בלם מרכזית בחלק העליון שלה נמצא פקק המיכל .
על פקק המיכל חייב חייב להיות חור \ נשם .
בדרך כלל ניתן לזהות את החור הוא בגודל ראש סיכה .כ 2 -3 מ"מ
לפעמים הוא מוסתר בתוך הגומי של הפקק ( לכן הגומי נשאב למטה בסופה )
יש מתאמים לכל סוג משאבה למי שרוצה לדחוף מלמעלה
או שמיצרים לבד מפקק ישן איזה מתאם טיפש .
ואז אפשר לתת דחיפות קלות של אויר דרך פקק המיכל כמובן שהמיכל חייב להיות מלא בנוזל בלם .
*****
אפשרות נוספת היא להניע את המנוע לחבר צינור לאחד מנקודות הואקום שיש על הסעפת
ובעזרת הואקום להתחבר לכל נקודת ניקוז אויר ולשאוב ( אז המנוע יעשן קצת ;) )
******
איציק

נמרוד
26-12-07, 07:49
הסברת מצוין, וכך גם הבנתי מה שכתבת.

ובכל זאת, שוב, אם צינור הכניסה של הנוזל האחורי לצילינדר לא נמצא בחלק העליון של הצילינדר, האוויר שנמצא בחלק העליון של הצילינדר צריך לרדת כדי להגיע אל הצינור.

כבר יצא לי לפרק קליפרים ולנקז אותם מפורקים בגלל העניין הזה. אין בעייה שהקליפר יהיה מתחת למשאבה הראשית, אבל צריך לסובב אותו כך שצינור כניסת הנוזל לצילינדר יהיה בחלק הכי עליון שלו.

חנן בקליפר שבו הצינור נמצא בנקודת הכי גבוהה, אז בעצם לא צריך לנקז אויר... ובאמת למה לא מייצרים קליפרים ככה, שהצינור יתחבר לנקודה שבה נמצא ניפל הניקוז?

חנן-ג'יפולוג
26-12-07, 09:41
חלק, או אולי רוב, הצינורות באמת נכנסים מנקודה גבוהה בצילינדר. לגבי אלו שלא, אין לי מושג למה. אולי כי לפעמים פשוט אין מקום לשים את שני החורים ביחד בנקודה גבוהה.

-->