צפייה בגרסה מלאה : רק למנוסים-נהיגה בשטח בעייתי
מקווה שהבעייה אכן מתאימה לפירסום במדור זה.
1. מדובר בשטח בעל התכונות הבאות : בירידת גשם, השכבה העליונה הופכת ל"סבון נוזלי".
התוצאה: החלקה ואיבוד שליטה מוחלט !!!.(כמעט כמו בשלג)
חשוב להדגיש : למרות שמדובר בשטח, ויורד גשם, אין בוץ !.
2. השאלה : מהם הכללים שיש לנהוג במצב זה ???.
3. מבקש רק תשובות שכבר נוסו בשטח.
פה אין מנוסים
פה אף אחד לא יודע כלום.
!!!!!
וחוצמיזה, מה הבעיה בשטח כזה ?
שנה שלמה חיכינו לזה ... הבעיה היא שאין מספיק זמן לשחק שם.
איציק - 4X6ZH
16-12-07, 10:09
בצפון הרחוק יש צמיגי מסמרים . ( צמיג שהסוליה שלו מלאה מסמרים כמו נעלי כדוררגל )
ולמי שאין צמיגי מסמרים יש חובקי צמיגים כמו ( סינדול ) לצורך החילוץ בלבד
ולמי שאין ציוד כזה לא נוסע :(
*****
אתה יכול להוציא אויר זה הרבה לא יעזור
אולי יש לך מערכת DSI / HDS / DDDS
או השד יודע את כל השמות לאותה מערכת יצוב זינוק בעליה שיש למפלצות המוצצות זה יכול לעזור .
*****
איציק
פה אין מנוסים
פה אף אחד לא יודע כלום.
!!!!!
וחוצמיזה, מה הבעיה בשטח כזה ?
שנה שלמה חיכינו לזה ... הבעיה היא שאין מספיק זמן לשחק שם.
מה זו התשובה הזו?!?!
הבן אדם מציג לך בקשה להתמודד עם בעיה ואתה עונה לו שאין בעיה?!
אם בשבילך שטח כזה הוא לא בעיה אז תן טיפ מחכמתך לבן אדם שבשבילו הוא כן בעיה.
התשובות האלה מזכירות לי דיונים מאיזשהו אתר אחר ששמעתי עליו פעם...
סליחה שאני מתרגז,
אבל זה מרגיז.
אתה מתאר משטח חסר אחיזה לגמרי. תסתכל מה יש מסביב, לאן אתה עלול להגיע כשתאבד שליטה על הרכב - מה שיקרה כנראה בכל מקרה? אם השטח משופע ויפיל אותך לתוך נחל - ע"ע הירקון בימים אלו - אז שקול היטב אם כדאי לך. אם לעומת זאת אין משהו מסוכן במיוחד בצדדים, ויש לך אמצעי חילוץ/חברים ובא לכם להשתעשע בחילוצים - לך על זה.
שרשראות שלג פשוטות.
אין צורך בטכנולוגיה, וזה אפילו לא יקר.
קיד.
איציק - 4X6ZH
16-12-07, 22:17
המסמרים לא ברורים בתמונה אבל יש מסמרים קטנים
זה לא צמיג קרבי לקרח רציני אבל בהחלט יאפשר לך להתקדם .
*****
איציק
בכל מקרה יש לנהוג כמעט ללא שימוש בבלמים,לשלב ל LOW ,ולהשתמש בגז בעדינות יתרה (ללא העברות כח חזקות מדי)
הכי טוב לתרגל בצורה יזומה במקום ללא סכנה אמיתית.
השימוש בשרשראות שלג בבוץ אכן עושה נפלאות.
במקרה,
יש לי זוג שרשראות חדשות למכירה בהזדמנות,מתאימות עד מידה 15*75*235.
600 ש"ח בלבד.
בברכה,טושי
054-4517924
חוץ מההערה של נמרוד לגבי בטיחות העצה של לנהוג במצב LOW זה כמו ללמוד שחייה בהתכתבות, על משטחים כאלו עזיבת דוושת ההאצה גורמת להחלקת הגלגלים בדיוק כמו ברקס חזק או האצה שמחליקה את הגלגלים.
לך למגרש החלקה, במיוחד כזה עם הגלגליות ולא הרטובים ותתנסה.
זה שווה כל שקל לא רק בשביל השטח אלא יותר לכביש,עצות זה יופי אבל לא מעשי עד שמתרגלים בפועל.
סוזי המשתוללת
17-12-07, 09:26
שרשראות שלג פשוטות.
אין צורך בטכנולוגיה, וזה אפילו לא יקר.
קיד.
אני לא יודע מתי ניסית לטפס את שבילי הקק"ל של יערות מנשה ביום גשם עם שרשראות שלג אבל זה יכול להיות מעניין :lol:
שרשראות שלג זה טוב בבוץ אבל זה חרא לא נורמלי על סלעים :idea: שלא לדבר מסוכן ממש על כביש (ראה ערך צוות רסטה :D )
סוזי המשתוללת
17-12-07, 09:38
העצה שלי - אם חייך יקרים לך אל תטפס שיפועים על רטוב ואם אפשר גם לא לרדת אותם אז מה טוב
תסתפק בשיפועים מתונים ותשתדל להעריך נכון את הסיכון מול הסיכוי
ועכשיו לעיצות נהיגה (כי עזרים זה יופי אבל לרוב אין אותם ):
בחירת הילוך : הכי גבוה שאפשר על מנת להקטין את סכנת הפרפור אבל לא גבוה מספיק בכדי להעצר על חוסר כח
בחירת נתיב: הנתיב בעל ההצלבות המועטות ביותר ושיפועי הצד המדודים ביותר
זכור שכל מדרגה מגדילה משמעותית את השיפוע אותו צריך לטפס ובד"כ גם תהיה מורכבת מסלע שלא אוהב גלגל רטוב עם בוץ
לחץ אויר: נמוך מאד עד 1/3 מהלחץ הרגיל (ז"א 10 במקום 30 )אל תשכח שמצב זה מחייב משנה זהירות בנהיגה
קצב התקדמות : מספיק מהר כדי לטפס מספיק איטי כדי לא להקפיץ את הרכב
דוושת הגז : כשהגלגלים מתחילים להחליק לא נותמנים גז קבוע אלא מפמפמים מהר מאד על הדוושה
הי
יום שבת האחרון:יערות מנשה,הרבה בוץ ,צמיגים נהדרים : מקסיס 8060 ...
שני פרדואים קצרים,דיפנדר יפהפה דיסקברי משופר והיילקס +עם "מיצי"(זה השם שירון אבן נתן לדוג דה בורדו במישקל 70 ק"ג )מאחור.
כולם עם שתי נעילות זולת ההיילקס הנעול רק מאחור.
כייף של מסלולים ומעברי נחלים רדודים או עמוקים ..מנסים הכל וגם עוברים.
.....עליה חדה למעלה ,בנויה מאבן גיר והכל רטוב !
פרדו קצר שתי נעילות צמיגי בוץ מנסה לעלות והזנב הולך ימינה ושמאלה ,מצד שמאל קוליס עם אבנים מחורץ ועמוק ,מצליח לעלות אולי עשרים מטר ונעצר...הצמיגים ללא כל אחיזה ..הירידה איטית ביותר
ניסיתי לעלות רגלית..נעליים בנזונה ,עלו לי 1000 ש"ח ,מחליקות ועולות..ירדתי על הצד שלא אתחלק .
(תמיד אמרתי שלאלו עם הרכבים האוטומטיים יותר קל בירידה לאחור ..)
...מאוד מסוכן ולא אחראי לנסות ולעלות .
לדעתי רק צמיגים ממוסמרם ייטיבו לעלות כי גם שרשרת תחליק בעלייה שכזו.
אז עצרנו לשתות קפה (:
סעו בדרכים טובות
דודו
בתגובה לתגובה האחרונה- העליות בחורשן/ יערות מנשה בחורף, מיד אחרי גשם - פשוט מסוכן. האדמה בעליות חלקה כמו שמן. גם ה"מקומיים" לא נוסעים שם.
אסף.
AvigdorAharon
18-12-07, 06:37
ירדתי על הצד שלא אתחלק .
אחליק...
אביגדור
מה זו התשובה הזו?!?!
הבן אדם מציג לך בקשה להתמודד עם בעיה ואתה עונה לו שאין בעיה?!
אם בשבילך שטח כזה הוא לא בעיה אז תן טיפ מחכמתך לבן אדם שבשבילו הוא כן בעיה.
התשובות האלה מזכירות לי דיונים מאיזשהו אתר אחר ששמעתי עליו פעם...
סליחה שאני מתרגז,
אבל זה מרגיז.
צר לי שאני מרגיז אותך ... אבל השאלה טיפשית לדעתי.
והתגובה המבודחת משהו שלי נועדה להראות את זה.
כולם פה מחכים לחורף בשביל הבוץ .. בשביל לאבד אחיזה. זה לא בעייתי מבחינתי. זה כיף.
ומעבר לזה ... השאלה הזאת היא מסוג השאלות שאין שום אפשרות לענות עליה בהתכתבות. אם אני אגיד לך סע בhi הילוך שלישי 2/7 גז לחוץ והגה ב 101 מעלות .. זה יעזור לך במשהו ? זה עשוי להיות נכון לסיקס ולא נכון לסמוראי ... וממש לא נכון להיילקס בלי טורבו ....
הרי זה מסוג הדברים המובהקים של "כל מקרה לגופו".
רוצה ללמוד לנהוג בבוץ ? אני מזמין אותך להצטרף בשבת בבוקר לסיבוב בוץ ( אי"ה ) .
זאת הדרך היחידה האפשרית מבחינתי.
כל ההסברים זה חרטא ...
ואל תכעס. עצבים זה לא טוב לבריאות.
:-)
**** וכרגיל, אנחנו נאלצים להכריז על סוף הדיון הצדדי לגבי איכות השאלות והתשובות ולחזור לדיון המרכזי שהוא נהיגה בבוץ. מי שחושב שאין מה לכתוב על זה - שלא יכתוב! תודה וערב טוב - המערכת ****
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.