צפייה בגרסה מלאה : מאחורה או מקדימה...?
נניח שג'יפ עם אוזני גרירה זהות מקדימה ומאחורה נדרש לחלץ
רכב אחר ממכשול נקודתי קצר כמו התחפרות/שקיעה או סתם
משטח חלק שלא מאפשר להתקדם (אוזניים זהות, חילוץ קצר ולא גרירה ארוכה) -
האם משנה אם לג'יפ המחלץ הרצועות יחוברו מאחורה ואז הג'יפ המחלץ ינוע קדימה
או לחילופין
שלג'יפ המחלץ הרצועות יחוברו מקדימה ואז הג'יפ המחלץ ינוע אחורה ברברס?
האם אחת השיטות עדיפה ולמה...?
האם באחת השיטות מופעלים עומסים שונים על הג'יפ המחלץ???
AvigdorAharon
20-12-07, 08:48
בדרך כלל עדיף לחלץ בנסיעה לאחור כי ההילוך האחורי קצר יותר.
בכל מקרה חובה לחבר שתי רצועות לרכב המחלץ, כדי ליצור משולש ואיתו לחלץ.
אביגדור
ערן המסוקס
22-12-07, 09:36
ההילוך האחורי אינו קצר יותר בהכרח. בכל גיר היחס שונה, ולעיתים ההילוך הראשון דווקא קצר יותר מהרוורס (ולפעמים הפוך).
הסרן הקדמי חלש יותר ועדין יותר (מכלולי היגוי וציריות בעלות מפרק), ובכלליות כל רכב שטח, בנוי לנסיעה קדימה בעומס ולא ברוורס. בנסיעה תחת עומס כבד ברוורס אתה עלול לגרום לנזקים ברכב.
אם רצועת/כבל הגרירה נקרעים ואתה עם הפנים למחולץ, אתה עלול לקבל אותו בפרצוף.
אתה לא רואה ממש לאן אתה נוסע ואתה עלול למצוא את עצמך במצב לא נעים, כשאתה מחלץ ברוורס.
חילוץ מבוצע בנסיעה קדימה ועיגון הרכב הגורר מחלקו האחורי.
לפי תנאי השטח.
אם כל מה שיש לך זה לקחת מטר רוורס כי אין מקום להסתובב .. אז חלץ לאחור.
אם יש לך מקום לתמרן ולהגיע למצב אופטימלי .. חלץ כשאתה נוסע קדימה.
תוציאו מכוון ... משולשים ברכב המושך וברכב הנימשך ... שמיכה על הכבל המתוח בין הרכבים ... הילוך כוח. הגה ישר. במשיכה רצופה ללא מכות כשהרכב הנימשך גם מסבסב את הגלגלים לכיוון החילוץ ( בחילוץ בבוץ ! )
GodsFather
26-12-07, 11:13
כדי שאם אחד הכבלים יקרע/ישתחרר , השמיכה תגרום לכבלים לצנוח לרצפה ולא לעוף לכל עבר ולהוריד ראשים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.