PDA

צפייה בגרסה מלאה : מדוע לא משתמשים בשרשרת או רצועה משוננת (מהצד הפנימי) בתור רצועת אלטרנטור/מזגן



GodsFather
26-12-07, 14:02
שלום,

לא הצלחתי למצוא על זה שרשורים , אז הנה השאלה , מקסימום ימחקו לי -

אצלי ואצל רבים אחרי , רצועת האלטרנטור( ואו המזגן) היא רצועה חלקה שצריך למתוח כאשר מחליפים אותה , אחרת יש שריקות, היעדר טעינה ושאר מרעין בישין. (אני לא מדבר על רצועת PK אשר יושבת על גלגל שיניים רב מסילתי, אלא על רצועה חלקה לחלוטין בצידה הפנימי , נמדדת בדר"כ במידות 10X או 13X)

השאלה היא כזו -

בהנחה ואפשר לפרק את גלגל האלטרנטור וגם את הגלגל שמניע את הרצועה מן המנוע (כמו במקרה שלי שזה 4 ברגים פשוטים), מדוע לא לייצר גלגל זהה בקוטר אבל משונן ובכך לאפשר הרכבת שרשרת כמו שרשרת אופניים או רצועה משוננת כמו טיימינג ואז אין ענייני מתיחות והחלקות - השיניים נתפסות מהרצועה לגלג"ש וזהו.

kd2
26-12-07, 14:11
מתיחה פשוטה פעם בכמה זמן באמת מצדיקה ייצור של גלגלות חדשות ( הרבה הרצלים )?
זה ככה כי זה מיייצר עבודה למוסכים , ועוד חלפים ותיאוריית המפלצת המוצצת( וזה עובד בסדר גמור ב99 אחוז מהרכבים )
הרי נדיר שאחד מהרכיבים האלו נתקע ויכול לתקוע משהו אחר.

GodsFather
26-12-07, 14:25
תחשוב על עמידות לאורך זמן ועל חוסן מבני.

חוצמזה , רצועה מחליקה כל פעם שיש טיפה מים עליה.

רצועה מתבלה כתוצאה מהשפעות מז"א וחום תא מנוע, מעבר לאורך זמן שהיא מחזיקה.

בעיות במתיחה וכל משחק ה"מתוח-רפוי" המטופש הזה, בעיות בתושבת שאי אפשר לפתור במקום ובמקרה אתה באמצע חור במדבר.

אבל בעיקר עמידות וחוסן מבני.

eran4x4
26-12-07, 14:32
מהרבה סיבות טובות

משקל
עלות
גודל הנזק במקרה של תקלה......
רעש

ועוד......

GodsFather
26-12-07, 14:37
מהרבה סיבות טובות

משקל
עלות
גודל הנזק במקרה של תקלה......
רעש

ועוד......

ערן -

משקל - מה ההבדל בין רצועת טיימינג לרצועת מזגן ? 2 גרם ?
לגבי שרשרת ,אני עוד יכול להסכים. וגם אז , זה מינורי
עלות - שרשרת/רצועת טיימינג מחזיקה יותר ולכן זמני ההחלפות פוחתים, שם חוסכים.
רעש - לא מסכים , אם באופנועים זה עובד , גם במכוניות זה עובד. עובדה ,יש טיימיניגים משרשרת בחלק מהמכוניות החדשות והן שקטות.
ועוד?

בכל מקרה, עניין הנזק לא נתפס כי יש טיימיניגים משרשרת ולכן זה לא שאני ממציא פה משהו חדש , רק מנסה להזיז את השימוש בו לעוד פונקציה.

ערן המסוקס
26-12-07, 15:06
טיימינג שרשרת עובד מתחת למכסה אטום וטבול כל הזמן בשמן!

שרשרת חשופה תעשה לך הרבה צרות. כל נסיעה בשטח אתה צריך לנקות ולשמן. שמן יתיז לך מהשרשרת לכל כוון. אם היא תתקע היא בטוח תשבור משהו.. בקיצור, שרשרת זה ממש לא מתאים.

לגבי רצועה משוננת, ייתכן וזה אפשרי, אבל עדיין אתה לא יכול להתחמק ממתיחה נכונה שלה. היא חייבת להיות מתוחה, אחרת יקפצו שיניים וכמובן היא תהרס.

רצועה רגילה ומתוחה לא אמורה להחליק והיא מחזיקה דיי הרבה זמן. אני בטוח שיש סיבה למה בכל הרכבים, רצועות האביזרים אינן משוננות.

GodsFather
26-12-07, 15:12
לגבי השימון, יש משהו בדברייך , אכן באופנועים לרוב זה מוגן בחלק העליון. אם כי בטרקטורונים מה ? ולא זכור לי שהתיזה עליי שמן כשרכבתי על האופנועים שהיו לי.

ומה יתקע לי בשרשרת ? היא בתנועה ישרה כל הזמן , בלי שום חיכוך עם גורמים צד שלישי, להבדיל משרשראות אופנועים שחוטפות אבנים בשטח ושורדות את זה יפה.

רצועה משוננת תהיה מתוחה , אבל לא יהיו ספקות, לא יהיו החלקות, לא יהיה כלום - שן בתוך שן וגמרנו.

לגבי הסיבות , KD2 אמר נכון - עלויות וסיבות לקיום מוסכים, בין היתר...

kd2
26-12-07, 16:15
אמיר , שורה תחתונה זה יכול להיות הכי דפוק בעולם.
האם אתה מוכן להשקיע כסף וזמן בהכנה חד פעמית של מוצר כזה?
( אפילו אם תעניין 10 אנשים זה יהיה יקר )
כשמהצד השני יש לך מתקן שאמנם דורש מתיחה מידי פעם , אבל בסה"כ הוא בסדר גמור.
אם תצליח להתאים גלגלות(פולים) מוכנים למטרה , אז זה כבר נשמע יותר אטרקטיבי.

GodsFather
26-12-07, 16:25
צודק, אבל חיפשתי סיבות טכניות ועדיין לא נחה נפשי.

אני מניח שאדחה את הפרויקט הזה לקיץ, אבל אין ספק שאנסה לבצע אותו.

itay
26-12-07, 16:55
אהלן אמיר,

אל תשכח שלמערכת כזו עם רצועת טיימינג אתה תצטרף לבנות/להתאים מערכת למתיחה כמו המותחן בטיימינג.

והכי חשוב, בהצלחה!

איתי.

kd2
26-12-07, 17:06
למה לבנות?
מותחים כמו רצועה רגילה...

בבכל מקרה בהצלחה , ואם תלך על זה - שתף אותנו.

itay
26-12-07, 19:51
היי,

KD2 - אמיר רוצה להנות מיתרון השיניים של הרצועה כמו בטיימינג. היתרון הזה נשמר בגלל שכל הזמן משהו (המותחן) דואג למתוח את הרצועה. ברגע שהוא יתקין רצועה כמו של הטיימינג, הוא יצטרך למתוח אותה כמו רצועה רגילה. אם הוא כבר עושה את כל העבודה (ייצור של גלגלות מתאימות) שיוסיף משהו שידאג למתוח אותה וגל הוא לא יגיע למצב שהוא נאלץ למתוח כל פעם.

שורה תחתונה - כל רצועה צריך למתוח אחרי זמן מסויים שהיא עובדת.

איתי.

נמרוד
27-12-07, 07:47
המרחקים בין הפולים ברצועות החיצווניות גדולים, ההבדלים בינהם הרבה יותר גדולים מאשר ברצועת טיימינג, הן במרחק והן במקבילות, ולכן צריך רצועות גמישות יותר ומנגנוני כיוון גסים. לא נדרש בכלל הדיוק שנדרש בטיימינג... כמו שכתבו קודמי - שרשרת טיימינג עובדת סגורה בתוך אמבט שמן, רצועה עובדת גם בתוך חלל סגור, בין צירים עם מקבילות ודיוק של מרחק הרבה יותר גדולים, עם מותחן אוטומטי. טכנולוגיות שונות לצרכים שונים.

הייתי מתחיל ברצועה חדשה, ובדיקה של כל הצירים הרלוונטיים למקבילות, חופשים במיסבים וכולי, תסדר את זה פעם אחת כמו שצריך ויהיה לך שקט להרבה זמן.

חנן-ג'יפולוג
27-12-07, 08:18
השרשרת באופנועים שלי החזיקה גג 20K ק"מ וביחד עם הגג"שים שהוחלפו איתה עלתה קרוב ל800 ש"ח. דרשה שימון שבועי ומתיחה תקופתית. מי לעזאזל מחפש סידור כזה בהתנדבות?

הרצועה ברכבים שלי לא מחליקה, לא דורשת תחזוקה, עולה 17 ש"ח והפולים לא נגמרים בחיים. למה להחליף סידור נהדר כזה?


רעיון הזוי.

GodsFather
27-12-07, 09:35
רגע אחד אני משאיר את הפורום הזה לבד וכולם מפציצים :mrgreen:

חנן , שרשרת אופנוע חשופה לנזקי העולם (ואם נוסעים איתו בשטח, אדרבא ואדרבא), בנוסף לכך מחוברת לגלגל האופנוע ולא לציר עלום וחסר זעזועים כמו גלג"ש האלטרנטור. לכן צריך לשמן אותה אחד לשבוע ולמתוח אותה אחת לתקופה , היא מחייבת את זה כי אחרת האופנוע לא יזוז. כמה תנודה תהיה לה ע"י האלטרנטור ? גם אם היא לא תהיה מתוחה פיקס, היא עדיין תפוסה על ידי שיניים ולכן מסובבת כראוי. החשש היחיד הוא שבר.

גם אופציית שרשרת אופניים נכנסת פה , רק שהיא קצת יותר עדינה, אני צריך לבדוק את הנושא.

שלא תבינו לא נכון , אין לי בעיות מתיחה וכד' נכון להיום , פשוט חשבתי על אופציה למנוע את הסיפורים האלה בעתיד. בכל מקרה , כמו שאמרתי , פרויקט לקיץ , חופשת סמסטר , לא לעכשיו.

בוזי
27-12-07, 11:49
תקרא שוב את התשובה של נמרוד.
פולים מקבילים ומתאימים, רצועה חדשה, מותחן אוטומטי. יהיה לך שקט לעשרות אלפי ק"מ.

lior_b.s
27-12-07, 12:27
אמיר..

עם כל הכבוד לרצון לבצע פרוייקט מעניין...אני בטוח שחשבו על זה קודם ולא החליטו לייצר רצועת גומי רק כדי להרויח כסף...רצועה עולה 20 שקל ...שרשרת שתתפרק תעלה לך הרבה יותר..ואם היא תיתפס בפולי של המנוע בזמן נסיעה , אתה בטח יכול לחשוב לבד על הנזקים שיהיו...
סה"כ, הרצועות מגומי מחזיקות יפה, אין צורך למתוח כל חודש וגם לא צריך לבדוק כל הזמן...כשאני עושה טיפול אני עובר גם על הרצועות אביזרים וברוב הפעמים לא נוגע בכלל...פעם אחת נקרעה לי רצועה וזה היה באשמתי, ראיתי שהיא יבשה (יותר נכון מתחילה להתפורר) וחשבתי לסחוב רק עוד כמה ימים עד שבת..אבל ב-10 שנים עם אותו רכב מעולם לא היו לי בעיות , לא שריקות , לא חוסר טעינה ולא צורך מיוחד במתיחה של הרצועות...
אם המותחן שלך תקין (אצלי זה מתבצע ע"י האלטרנטור), ואתה מקפיד להדק טוב את הברגים...וכמובן כל מה שנמרוד הזכיר..
לא אמורה להיות לך בעייה...אם יש היא בטח לא ברצועות...

אתה מחפש צרות במקום שאין...מעניין? אולי...שווה ? לא בטוח . .

נ.ב

שרשרת עושה הרבה יותר רעש מאשר רצועת גומי... אני יכול להמחיש לך את זה עם מנוע של ניבה שהטיימינג שלו זה שרשרת לעומת מנוע של לאדה פרייבט עם רצועה...יש לי את שניהם...היתרון הוא ששרשרת מחזיקה הרבה יותר כאשר המותחנים תקינים...(10 שנים ועדיין עובד העסק)..

ליאור

asafk
27-12-07, 18:37
הפתרון ה"מקובל" להעביר כוח לאביזרים כאשר רצועת גומי לא מתאימה (מפאת מגבלת הכוח שהיא מסוגלת להעביר, או מפאת חוסר רצון להסתמך על חלק מגומי בהעת אביזרים משביתים) הוא לא שרשרת, אלא גל הינע...

אסף.

-->