PDA

צפייה בגרסה מלאה : כיוון שסתומים בעזרת דיאל אינדיקטור, מד זווית ופילר גייג'



חנן-ג'יפולוג
02-01-08, 12:58
מנוע 13 ליטר, שישה צילינדרים, לא חשוב מאיזו עדה.

אמורים לשים בין נדנד הפליטה לגשר שעל שני שסתומי הפליטה פילר גייג' של 1 מ"מ.
לסגור את בורג הכיוון עם האצבע כך שהפילר יהיה בדיוק הדוק.
לשים על הפילר דיאל-אינדיקטור, לסגור את בורג הכיוון בעזרת כלי כך שהשסתום ירד 0.6 +- 0.05 מ"מ.
בעזרת מד זווית לפתוח את בורג הכיוון 720 מעלות. להדק את אום האבטחה של הבורג.
לבדוק מרווח בין גל הזיזים לרוקר 3.6 +- 0.1 מ"מ.

אם בסוף אני בודק מרווח בעזרת פילר גייג', אז בשביל מה כל הסיפור הזה? הייתי מכוון מלכתחילה 3.6 +- 0.1 מ"מ בין גל הזיזים לרוקר וסוגר עניין. לא?

מוני אורבך
02-01-08, 13:10
צודק!!!

השאלה איך היית מגיע למרווח הזה...

היית יכול להתחיל עם ניסוי וטעיה עד שהית מגיע למרווח עם המשחק הרצוי.
מנסיון הבעיה היא שלא תמיד קל להגיע עם ניסוי וטעיה למרווח הנכון.
אם יש לך ניסיון + רגש אתה תוכל לקלוע במכה הראשונה או השניה.
ולא, צפויה לך עבודה מיגעת!

בספר הם הכניסו שיטה בדוקה (איטית אולי אבל בדוקה) שבה כול אחד, גם אחד ללא ניסיון ורגש יכול להגיע למרווח הרצוי. מספיק לעקוב אחרי השלבים צעד צעד ופרסטו העסק מכוון.
אם לך יש רגש + ניסיון ואתה יכול לקלוע במכה ראשונה, לך על זה!

כול זה נכתב מתוך ניסיון של כיוון קורונה פיניון במגוון רכבים (-:

חנן-ג'יפולוג
02-01-08, 14:16
אני שם פילר של 3.6 מ"מ בין גל הזיזים ובין הרוקר, סוגר את הבורג עד שיש מגע הדוק עם הפילר, סוגר אום, בודק שהפילר יוצא תחת לחץ מתון, וזהו. זה לא נשמע לי יותר מסובך ויותר "ניסוי וטעייה" מאשר השלב הראשון של הכיוון לפי הספרות:


אמורים לשים בין נדנד הפליטה לגשר שעל שני שסתומי הפליטה פילר גייג' של 1 מ"מ.
לסגור את בורג הכיוון עם האצבע כך שהפילר יהיה בדיוק הדוק.

מוני אורבך
02-01-08, 14:33
אתה שוכח את המשחק שנדרש ( 0.1+-) אתה חיב לבדוק אותו עם אינדיקטור.
למעשה אם "נתמיר" את זה לעולם הטרנזיסטורים...
אתה צריך שהנדנד יהיה בנקודת עבודה 3.6 עם קו לינארי הנע בין -0.1 ל +0.1

בכול מקרה אם זה מספק אותך - סבבה.

lizard
02-01-08, 14:33
אני מודה שאין לי מושג שלם על מה שאתה כותב, אבל האם יכול להיות שיש 2 סוגי מרווחים במערכת?
אחד בין הנדנד פליטה לגשר שעל שסתומי הפליטה ומרווח שני בין הגל הזיזים לרוקר?
כלומר בפעולת כיוון אחת אתה מכוון 2 אלמנטים.

שוב אין לי מושג כי לא סופק תרשים. על פי הכתוב נראה כאילו מדובר על 2 מרווחים שונים

איציק - 4X6ZH
02-01-08, 14:56
חנן אני חושב שאני יודע על איזה מנוע מדובר
אבל בכל זאת כדי להבין את שיטת הכיוון המוזרה הזאת יש ללכת למנועי קמינקס מנועי GM שתי פעימות
( המנוע שיש לנגמש ) .
ובכלל למנועי דיזל שבהם נקודת ההזרקה וחפיפת השסתומים ביחס למיקום הבוכנה בנקודת מתה עליונה
היא קריטי .
צריך לראות את כל האפשריות לפיספוס או כל החופשים שהמערכת צוברת ועד כמה הדיוק בשרשרת הכיוון
חשוב למנוע פיספוס מצטבר .
*****
איציק

נמרוד
02-01-08, 15:31
חנן יש הבדל עקרוני בין שתי השיטות והוא כיוון הסגירה האחרון של הבורג.

בשיטה א' (הוראות הייצרן לצורך העניין) אתה מגיע למרווח הסופי כשהבורג נפתח אחרון.

בשיטה ב' אתה מגיע למרווח הסופי על ידי סגירה של הבורג על מד העובי. לכאורה בשיטה ב' אחרי שליפת מד העובי, הבורג משתחרר והמרווח קטן.

אני מכיר מצבים ומערכות אחרות שזה יכול להיות חשוב, כאן אני לא מכיר מספיק בשביל להבין את זה.

חנן-ג'יפולוג
02-01-08, 15:36
אתה שוכח את המשחק שנדרש ( 0.1+-) אתה חיב לבדוק אותו עם אינדיקטור.
למעשה אם "נתמיר" את זה לעולם הטרנזיסטורים...
אתה צריך שהנדנד יהיה בנקודת עבודה 3.6 עם קו לינארי הנע בין -0.1 ל +0.1

בכול מקרה אם זה מספק אותך - סבבה.

אתה לא מבין מה זה 3.6 +- 0.1

זה אומר שכל מרווח שגדול מ3.5 וקטן מ3.7 הוא תקין.

חנן-ג'יפולוג
02-01-08, 15:47
חנן יש הבדל עקרוני בין שתי השיטות והוא כיוון הסגירה האחרון של הבורג.

בשיטה א' (הוראות הייצרן לצורך העניין) אתה מגיע למרווח הסופי כשהבורג נפתח אחרון.

בשיטה ב' אתה מגיע למרווח הסופי על ידי סגירה של הבורג על מד העובי. לכאורה בשיטה ב' אחרי שליפת מד העובי, הבורג משתחרר והמרווח קטן.

בשיטה ב' כשאני נוגע עם הבורג בפילר אני מהדק אותו עם אום האבטחה, אז גם כשאני אוציא את הפילר, הבורג לא יזוז. ואם יש חשש שהוא כן יזוז? אז אני אכניס שוב את הפילר גייג' ואבדוק. זה חצי שנייה.

ועדיין נשארת השאלה: אם בסוף המדידה נעשית בצורה פשוטה עם פילר וזו התוצאה היחידה שחשובה, אז בשביל מה אני צריך לטרוח ולהוציא מארון הכיולים שלושה סוגי כלים שונים ולעבוד איתם? גם אם, כדברי מוני, זה יקח לי שני נסיונות, זה עדיין הרבה יותר מהיר לעבוד רק עם פילר גייג', כמו שעבדנו מאז ומתמיד בכיוון שסתומים.

חנן-ג'יפולוג
02-01-08, 15:48
אני מודה שאין לי מושג שלם על מה שאתה כותב, אבל האם יכול להיות שיש 2 סוגי מרווחים במערכת?
אחד בין הנדנד פליטה לגשר שעל שסתומי הפליטה ומרווח שני בין הגל הזיזים לרוקר?
כלומר בפעולת כיוון אחת אתה מכוון 2 אלמנטים.

שוב אין לי מושג כי לא סופק תרשים. על פי הכתוב נראה כאילו מדובר על 2 מרווחים שונים

זו נדנדה. כשאתה מכוון מרווח בצד אחד שלה, אתה קובע בפעולה הזו גם את המרווח בצד השני, ובכל מקרה, יש רק בורג כיוון אחד.

asafk
02-01-08, 17:39
זו שיטה בה אתה קודם כל סוגר את כל החופשים של ההברגות ואז פותח קצת. שיטה שלקוחה ממנועים ישנים וגדולים, בהם היו הרבה חופשים מובנים במערכת. זה מונע מצב בו הוצאת את הפילר והבורג "נפל" עוד מאית או שתיים. כשאתה רק סוגר את הבורג על הפילר, הוא לחוץ כלפי מעלה בהברגה ויכול "ליפול" מרחק קטן.

אסף.

חנן-ג'יפולוג
02-01-08, 22:01
טוב, אני חושב שזה קצת מתבהר לי, אבל רק קצת ;-)

נעזוב רגע את הבדיקה בסוף. נגיד שהיא רק וידוא הריגה. רק לוודא שהכיוון לא לגמרי עף בגלל טעות גסה כלשהי של המכונאי. היא לא אפשרית בזכות עצמה כי היא לא נעשית תחת לחץ של רכיבי המערכת.

אני מבין שהמשורר רצה לוודא שבזמן הכוונון כל המערכת נמצאת בלחץ שבו היא תהיה כאשר הנדנד ילחץ את השסתום ואז יבואו לידי ביטוי חופשים וגמישויות שונות במערכת. אז אני מבין למה צריך קודם לראות שהשסתום יורד קצת, 0.6 מ"מ כדי להכניס את המערכת לעומס, ואח"כ לפתוח שני סיבובים כדי לתת את החופש הרצוי.
אבל למה צריך את הפילר 1 מ"מ בהתחלה? הייתי שם את הדיאל אינדיקטור על השסתום, מוריד אותו 0.6 מ"מ ופותח את הבורג כמה סיבובים שצריך. לא?

איציק - 4X6ZH
02-01-08, 22:09
יצא לי לא פעם לבצע עבודה לפי נוהל כתוב באנגלית .
את אותה עבודה לפי נוהל כתוב ברוסית .
וזה ממש אבל ממש נוהל שונה !
ולפעמים אתה מזיז את הספרים לצד ועושה את העבודה כמו שאתה מבין ( כמובן שהמכונאי צריך להיות מקצועי ביותר )
ואז כעבור כמה שנים יוצא תיקון להוראות היצרן .... סליחה טעות :evil:
או שהם מודים שבעצם אפשר לעשות את העבודה בנוהל הרבה יותר פשוט
*****
איציק

paul1
03-01-08, 14:11
כיוונון מרווח במנוע ישן עם מד-מרווח זה לא מדוייק כי: המגע בין הנדנוד לפיקה נעשה בנקודה, עם הזמן נוצר בלאי צורתי וכשמכניסים עלה בין נקודות המגע הוא מייצג "ממוצע" של המרווח האמיתי.

יש מכשיר שנקרא CLICK-ADJUST והוא עוקף את הבעייה ומכוון את המרווח לא לפי עלה-אלא לפי ספירת סיבובים של בורג הכיוונון.

-->