PDA

צפייה בגרסה מלאה : אף אפשר לחבר מפסק פחת לרתכת



DooM3
02-01-08, 13:28
שלום לכולם

מדי פעם פעם אני משתמש ברתכת בבית ובגלל שהבית הוא חד פאזי קורה לי שהמפסק
בארון חשמל של בית קופץ
הבעיה זה שזה מקפיץ גם לכמה חדרים ואז בלגן בבית כי האחים במחשב עוד כמה שטיות

רציתי לשאול אם אפשר לחבר מפסק פחת כמו שיש בכבל מאריך כשהמכשיר צורך יותר חשמל
ממה שהוא צריך הוא מקפיץ רק את המפסק הזה ולא את כול הבית

אם כן אפשר לעשות איזה קומבינה כזאת אז מה צריך לקנות?
ואך צריך לחבראת החוטים? כי אני ממש לא מבין בחשמל!!

תודה מראש.

kd2
02-01-08, 14:11
הבעיה שלך היא שאתה מחבר את הרתכת לפקק חשמל של 10 אמפר.
והרתכת שלך צריכה 16 אמפר.
השקעים של הצרכנים הגדולים הם 16 אמפר - למשל מכונת כביסה , מייבש , לפעמים מקרר,תנור.
חבר לשם וזה לא יקפוץ.
אתה יכול להסתכל בלוח הפקקים ותראה מה בדיוק , על ה10 כתוב בדרך כלל 10C (לא יודע למה האות הזאת ) או משהו דומה , חפש את המספר , כנ"ל לגבי 16.

lizard
02-01-08, 14:29
אם יש לך איזור או פינה שבה אתה עובד, ההמלצה שלי היא להשקיע בתשתית חשמל מתאימה.
תשקיע בעבודה של חשמלאי שיבנה לך ארון קטן עם פחת ופקק נגד התחשמלויות ושישים שם פקקים של 16 אמפר שיחובר ישירות לשעון של חברת חשמל ויעקוף את הארון של הבית.
זה מה שעשיתי אצלי. רק שאצלי יש תשתית של 32 אמפר ו16 אמפר.

איציק - 4X6ZH
02-01-08, 15:02
לדעתי מקריאת השאלה שלך אתה מבלבל בין שני רכיבים קריטים .
מפסק אוטומטי הוא פיוז הרגיש לזרם .
מפסק פחת הוא מפסק הרגיש לזליגת מתח לאדמה ( דרך גוף האדם המתחשמל ) .והוא לא מתיחס כלל לזרם העובר דרכו .
אתה צריך להבדיל בין קפיצת ממסר הפחת ( שזה סימן לתקלה )
לבין קפיצת פקק כל שהוא שזה סימן לצריכת זרם גבוה .
****
איציק

DooM3
02-01-08, 15:34
מצטער איציק אבל אני ממש לא מבין החשמל
אני רק צריך שהרתכת לא תקפיץ את הכול הנקודה שאני מתחבר אלה רק הרתכת עצמה

וקיי די
הצצתי בלוח חשמל ויש ארבע סוגים
C10
C16
B16
G20

יש הבדל בין C16 ו B16?? או שעדיף ה G20
ואם אני מחבר את הרתכת לאחד מה 16 אני יוכל להפעיל את הרתכת וגם את המכונת כביסה למשל?

תודה מראש על ההענות המהירה

kd2
02-01-08, 15:47
מומלץ להפעיל ללא שימוש בצרכן אחר על אותו פקק.
איציק , אני לא מבין גדול בנושא ולא יודע להסביר למה.
אבל רתכת כאשר מקפיצה , מורידה את כל החשמל בלוח - וההאמת שאני לא זוכר אם זה את הראשי או את ממסר הפחת.
מנסיון של כמה וכמה שימושים בבתי מגורים ( שערים , מחסנים ,ובבית שלי ).
לא יודע מה שאר המספרים שהצגת אומרים , אני מכיר C16....חבר לשם והוא לא יקפוץ.

DooM3
02-01-08, 17:30
תודה אני יבדוק את זה מאוחר יותר

Viper
02-01-08, 19:04
לצורך העניין אין הבדל בין האותיות. (בפועל יש, אבל לא רלוונטי לדיון זה).
חבר את הרתכת שלך ל"פקק" של 16 או 20 ותראה איזה יופי...
אגב, אתה יודע למצוא את אחד השקעים שמחוברים ל"פקק" של ה-16 או ה-20, נכון?

lior_b.s
02-01-08, 19:17
יש הבדל בין האותיות, וההבדל הזה מתייחס בדיוק לצרכנים שמחוברים לאותו "פקק"...לדוגמא מנועים שצורכים זרם גבוה יותר בהתנעה יחוברו על מאמ"ת (פקק) שמסומן באות C וזה בד"כ מציין שאותו מאמ"ת מסוגל "להחזיק" זרם גבוה יותר(זרם התנעה) ממה שמצויין עליו לזמן קצת יותר ארוך מאשר מאמ"ת שמצויין למשל באות A...עדיין הוא יקפוץ אם הזרם יעלה על המצויין בו למשך זמן ארוך יותר...(לא מדובר על פרקי זמן ארוכים)..
אתה אמור לחבר את הרתכת על מאמ"ת שמסוגל להחזיק את הזרם שהרתכת צורכת..בד"כ 16A מספיק לרתכת ביתית..
חפש שקע שיושב על מעגל 16A ותוכל לעבוד ברציפות...(A הכוונה לאמפר)..

ליאור

Viper
02-01-08, 19:35
כל הכבוד ליאור... ;)
ומה בדיוק כתבתי? שיש הבדל בין האותיות, אבל הוא לא רלוונטי לדיון הזה.
אבל החכמת את הקוראים.

lior_b.s
03-01-08, 09:00
אכן זה בדיוק מה שכתבת...סתם התחשק לי להרחיב טיפה ...

שוב אני מאשר את מה שכתבת.. ;-)

Viper
03-01-08, 12:57
וזו אכן הרחבה משכילה.

DooM3
03-01-08, 17:59
תודה רבה על ההרחבה
תמיד טוב לדעת דברים חדשים

איך אני יכול לדעת איפה יש שקע שמחובר ל A16 ???
אני רק יודע שהוא במטבח(הכי קרוב לנק' העבודה)

Viper
03-01-08, 19:22
יש כמה שיטות:
1. להסתכל טוב טוב בתכנית החשמל של הבית. (אבל כמו שהבנתי משרשורים קודמים שלך- זה סינית בשבילך...)
2. להוריד את המאמ"ת של ה-16A או 20A מה שתבחר ולראות מה בבית לא עובד...
3. כמו 2 אבל לעבור עם טסטר בשקעים בבית.

אולי יש עוד שיטות- זה מה שעולה לי כרגע בראש.

DooM3
03-01-08, 23:11
תודה רבה וייפר
1. קצת קשה למצוא שרטוטים של הבית וגם אם יש בטוח ששינה 1001 דברים בבית מאז השרטוט
ממש אן לי בעיה אם קריאת שרטוטים אני הופך כול חוט לצינור דלק ולאט לאט מבין
2. קצת קשה הלוח חשמל בפנים והנקודה בחוץ אבל אם קצת מאמץ וקצת שיכלול נתפור את כל הלול
3. נראת יותר יעילה , פשוט להכניס את האדום והשחור ל + ו - והוא אמור להראות 16

shmil
03-01-08, 23:19
3. נראת יותר יעילה , פשוט להכניס את האדום והשחור ל + ו - והוא אמור להראות 16

בשלב הזה אני מציע שתפסיק (לפחות עד שתלמד) להתעסק בחשמל במתח גבוה,
אלא אם ברצונך להפוך לטוסט.

lior_b.s
03-01-08, 23:20
תודה רבה וייפר

3. נראת יותר יעילה , פשוט להכניס את האדום והשחור ל + ו - והוא אמור להראות 16

אם כבר כתבת אדום ושחור, אני מניח שאתה מתכוון להשתמש ברב מודד כלשהו...
אז קודם כל תוודא שאתה נמצא על AC (זרם חילופין), ~, ואחרי שאתה מכניס אותם לשקע הרב מודד יראה 220-230 וולט באם יש מתח...
16 זה הזרם ואתה לא יכול ולא אמור למדוד אותו ככה . . אם הורדת את המאמ"ת הנכון הרב מודד יראה 0..
מכיוון שנראה שיש מקום לטעות (בלי להעליב) , אני מציע שפשוט תכניס מקדחה לשקע שאותו אתה רוצה לבדוק ותראה אם היא עובדת, אם לא אז כנראה שהורדת את המאמ"ת הנכון..

ליאור

DooM3
03-01-08, 23:21
הכי תימני יא אחי (אני גם ככה שחור)
פשוט להכניס את האדום והשחור ל (+) ו (-) בשקע ואת החוגה אני שם איפה שרשום A ו 20 והוא אמור להראות איפה יש 10 ואיפה 16 ??
או שטעות בידיי

DooM3
03-01-08, 23:26
תודה ליאור פיספסתי אותה בדקה

itayhi
04-01-08, 00:15
*********************************
* אם אין לך הבנה בסיסית, אל! תתעסק בחשמל, בבקשה*
*********************************

חשמל זה לא להחליף סטרטר בג'יפ, ואפילו לא מנוע.
חשמל הורג!

אללה איסתור, אתמול נהרג ילד ואחיו נפצע קשה-אנוש משריפה שנגרמה
מקצר חשמלי.
עשרות "בעלי מקצוע" ללא הסמכה נהרגים מדי שנה מהתעסקות בדברים שהם לא
אמורים להתעסק איתם (למשל מזגניסטים ש"רק מחברים פה את החוטים" ואנשי מעליות ).
ואני בכלל לא נכנס לילדים בני 18 עם פלייר וטסטר שמחליטים שהם חשמלאים ומסדרים לשכנה
את הפקקים...


כמו שכתבו, תעשה שקע מסודר, (רצוי ע"י חשמלאי מוסמך), באזור שבו אתה מרתך
ותחסוך לעצמך המון כאבי ראש ונטיות אובדניות למינהן...

אגב, יש המון משמעות לאות c או g,b,l,k ושאר האותיות שמסומנות על המאמ"טים.
מאוד מאוד מאוד רלוונטי לעניין רתכות.

בהצלחה

איתי

שלומי
04-01-08, 02:11
אם אתה רוצה בדיקה פשוטה לזיהוי הפקק של השקע -

חבר לשקע רדיו בווליום שתוכל לשמוע מהארון חשמל .
תוריד פקק פקק.
כשתפסיק לשמוע מוזיקה הגעת לפקק הנכון :-)

שלומי

tzagi
04-01-08, 04:42
*********************************
* אם אין לך הבנה בסיסית, אל! תתעסק בחשמל, בבקשה*
*********************************

חשמל זה לא להחליף סטרטר בג'יפ, ואפילו לא מנוע.
חשמל הורג!



אני חייב להעיד שחשמל זה חיה נבזה
לפני כשנה נתקפתי ע"י רגל אחת מ480V
3 פזות (רגל=פזה)
זרק אותי אחורה 3 מטר, ישבתי שם איזה 20 שניות ולא הבנתי מה קרה....
למזלי זה עבר דרך יד ימין, בדרך כלל, אם עובר דרך יד שמאל, הזרם עובר דרך הלב ויכול לשנות את הקצב או לעצור אותו בכלל (ואז דוחפים פרחים)
בקיצור,
האדון החשמלאי צודק ב100%
לא מבין? לא להתעסק!

kd2
04-01-08, 12:50
אני עדיין לא מבין איך פותח הדיון לא חשב על פשוט לשים מנורת לילה/רדיו פשוטה ולחפש את הפקק ע"י הורדה של כולם עד שהצרכן נכבה.
לא יודע מה ההבדלים בין האותיות , כי אצלי בבית הכל C.

DooM3
07-01-08, 13:48
תודה רבה לכולם הלכתי על שיטת הרדיו הרועש
מצאתי פקק 16 די קרוב לנק' העבודה, בנתיים עובד פיקס

אבל על השאלה מראשית לא קיבלתי תשובה

Viper
07-01-08, 13:57
כי השאלה שלך לא טובה... :grin:
ולעניין- מפסק פחת- תפקידו לא להפסיק את הזרם אם הוא גבוה מידי, אלא לזהות מצב שבו קיימת זליגה מההדק החי (ה-220V, החוט בצבע החום לענייננו וע"מ שתבין) או מהדק 0 (0V וצבע החוט כחול) להארקה (החוט בצבע ירוק/צהוב). קרי, לזהות מצב של התחשמלות או התחשמלות בפוטנציה (אחד החוטים נוגע בעטיפה המתכתית של הצרכן החשמלי, כך שכל נגיעה של אדם במעטפת תסתיים בהתחשמלות). עד כאן תפקידו של מפסק הפחת.
מאמ"ת- זה מה שאתה צריך. תפקידו להפסיק הזרמת זרם לצרכן אם הזרם העובר דרכו גבוה מהערך שהוא מיועד לו. (וזה מה שכתוב עליו: 10A 16A 20A 32A וכן הלאה).
בשורה התחתונה- ואחרי שזיבלתי לך את השכל קצת (אבל תודה שעכשיו החכמת טיפה), אתה צריך כבל מאריך שמגיע על תוף עם מאמ"ת של 16A המורכב ע"ג התוף. את התקע של הכבל- תחבר לשקע של 20A, כך כשהרתכת תקפיץ לך את המאמ"ת ע"ג התוף (של 16A), הוא יקפוץ ולא זה שבלוח החשמל. (כי הוא גדול יותר).
קומפרנדה?

DooM3
07-01-08, 23:09
אף פעם לא אמרתי לא למורה (חוץ מכיתה א' ו ב' ועד יב')

תודה רבה

-->