צפייה בגרסה מלאה : על סף יאוש [רדיאטור]
שלום לכולם יש ברשותי צירוקי כבר שנה וחצי כאשר קניתי את הגיפ היה לו רדיאטור חדש לאחר מיספר חודשים היתפוצץ ולמרות שהו היה חדש המליצו לשים שוב פעם רדיאטור חדש אז שמתי רדיאטור של בשן
ולאחר חצי שנה שוב היתפוצץ הרדיאטור ואז חזרתי למוסך ושם הבנתי שהאחריות היא לחצי שנה ונאלצתי לתקן את הרדיאטור אתמול לאחר שלושה חודשים שוב הרדיאטור היתפוצץ
השאלה מה עושים ?
האם קיים רדיאטור מסיבי יותר ?
האם רדיאטור של מכשירי תנועה מספיק מסיבי ?
הצירוקי מודל 99 תודה לעונים.
מה זה התפוצץ?
נהיה חור?
כנראה יש בעיה בלחצים ?
כשהחלפת רדיאטור בדקת את הגורם ?(במוסך )
היתפוצץ =נהיה חור
למיתב ידיעתי לא עשו שום בדיקה
איזה בדיקה לבקש מהמוסך לעשות?
נשמע רע מאוד לא רוצה ליגרום לך לחצים בחזה אך הכוון של הבעיה
לא טוב........
נשמע רע מאוד לא רוצה ליגרום לך לחצים בחזה אך הכוון של הבעיה
לא טוב........
מה אתה מגדת עתידות בטיילת?
היתפוצץ =נהיה חור
למיתב ידיעתי לא עשו שום בדיקה
איזה בדיקה לבקש מהמוסך לעשות?
את הפקק החלפת?
חנן-ג'יפולוג
02-01-08, 22:22
בנוסף על כך שכנראה כדאי לבדוק לחצים במערכת, אני מציע שתעשה כאן חיפוש על הרדיאטורים של בשן. אתה לא לבד :sad:
כמו שכתבו לפני יש צורך בשתיים שלוש בדיקות פשוטות, לחץ אם משאבה על הפקק הרדיאטור,פקק פתוח מנוע בטמפ' עב' רץ ב-2000 סלד ולחליפין בסרק ופשוט לראות אם יש בועות אויר במים דרך הפקק או חמור מיזה אם "קופצים" מים רותחים החוצה.בדיקה נוספת היא אם מכשיר שיודע לזהות גזי פליטה במים,כלהבדיקות דורשות נסיון מינימלי.
לצ'רוקי יש שפע רדיאטורים תחליפיים ומשופרים באיכות גבוהה ובמחירים מצחיקים בארה"ב, גם כולל משלוח ומיסים כדת וכדין לדעתי המחיר טוב מאשר בארץ וגם הביצועים.
מה שרומזים לך, זה שתבדוק בריחת לחץ,
אולי יש לך בעיה של אטם ראש ,אולי..
אבל אם נסעת הרבה זמן ולא נשרף אז אולי לא..
היתה בריחת מים מהמערכת לפני הפיצוץ.?
אולי כמו שהציע קודמי,הפקק לא מתאים,ראה בספר רכב שלך לאיזה לחץ הוא מתוכנן.
תתחיל מזה ,ולאחר מכן חייב בדיקת שעון לחץ על פקק המים.
אבל דחילק 3 פעמים סדק לרק עכשיו בודק?
בהצלחה.גש.
קודם כל תודה לכל העונים .
עכשיו אני בדרך למוסך לבדיקה מקיפה של כל מה שנירשם ע"י החברים בפורום
הזמנתי רדיאטור חלופי לבינתיים. אבל אני אשמח לקבל המלצה על אתר בחול שמוכר רדיאטורים משופרים
כדי להזמין אחד. ואם מישהו רוצה להיצתרף להזמנה הו מוזמן.
שוב שלום עכשיו לאחר שבועיים בערך מהתקנת הרדיאטור חום המנוע נמוך יחסית
אבל לאחר נסיעה ארוכה כ-45 דקות ניכנסתי לשטח חום המנוע הראה 90 מעלות לאחר זחילה בשטח של כ-20 דקות נעמדנו כי מישהו ניתקע לפננו אז נדלקה מנורה אדומה [צ'ק אנג'ן] וחום המנוע הראה 120 מעלות.אז הרמתי את התורים ל2000 סל''ד כעבור 20 שניות החום ירד ל100 מעלות .
במוסך תענו שזה פן קלאץ . יש לציין שהתרמוסטט הוצה בקיץ ולא הוחזר עדיין
יש למישהו מוסג אך בודקים את הפן קלאץ? האם למישהו יש בעיה דומה
תשמע...
בחורף 90-120 מע' ללא תרמוסטאט זה רע!!
לא זוכר מתי שמעתי את הפאן - קלאץ עובד אצלי בחודש הקר האחרון, גם בעמידה ממושכת למדי. מה שאתה מתאר אופייני לימים חמים במיוחד בנגב ובקיץ.
יתכן שהמשאבת המים שלך לא מתפקדת ואז בטורים גבוהים היא משתפרת בתפקודה.
בכל מיקרה תחליף תחילה את הפאן - קלאץ.
חנן-ג'יפולוג
16-01-08, 22:05
יש שיטות שונות של מכונאים ותיקים לבדיקת הפאן קלאץ' כמו הרגשת ההתנגדות שלו כשמחזיקים אותו ביד במתן סטרטר, או חימום מכוון של המנוע וכו'. אני לא אפרט אותן גם כי אני לא מכיר אותן טוב וגם כי חלקן עלולות להיות מסוכנות בביצוע לא נכון וגם כי דרוש בהן נסיון של אדם שיודע איך מרגיש פאן קלאץ' תקין ולא תקין, ולי אין את זה.
מה שאני עושה זה למדוד את מהירות המאוורר בעזרת טכומטר אופטי, ואז אני רואה אם ההחלקה של המצמד לא מוגזמת ביחס לסל"ד המנוע.
משאבת המים חדשה גם כן הוחלפה בקיץ.
היום ביררתי על מחירי הפן קלאץ אצל יאנוביץ זה עולה 380 שח ומעמ [חלופי]ומכשירי תנועה 690 שח ומעמ.
המחיר כפול האם יש לזה השלכות?
שוב שלום עכשיו לאחר שבועיים בערך מהתקנת הרדיאטור חום המנוע נמוך יחסית
אבל לאחר נסיעה ארוכה כ-45 דקות ניכנסתי לשטח חום המנוע הראה 90 מעלות לאחר זחילה בשטח של כ-20 דקות נעמדנו כי מישהו ניתקע לפננו אז נדלקה מנורה אדומה [צ'ק אנג'ן] וחום המנוע הראה 120 מעלות.אז הרמתי את התורים ל2000 סל''ד כעבור 20 שניות החום ירד ל100 מעלות .
במוסך תענו שזה פן קלאץ . יש לציין שהתרמוסטט הוצה בקיץ ולא הוחזר עדיין
יש למישהו מוסג אך בודקים את הפן קלאץ? האם למישהו יש בעיה דומה
בדוק עוד כיוון - של המניפה החשמלית (בצ'רוקי למי שלא מכיר יש מניפה מכאנית ולצידה חשמלית, הרדיאטור צר וארוך). ואם זאת נשמע לי מוזר, דווקא בימים האחרונים בעיות התחממות??? לא נשמע לי כמו בעיית מניפות, אלא משהו רציני יותר. אתה בטוח שאתה לא מאבד מים, כן?
לפי בדיקה שלי אין איבוד מים רציני אם בכלל. לגבי הוונטה החשמלית הי תקינה עובדת בתמפרטורה מסוימת וגם כאשר אני מדליק את המזגן. בנוסף הוספתי 2 וונטות חשמליות עם מפסק זרם לתוספת קירור
וזה גם לא עוזר לגיפ להיתקרר בזמן שתארתי מיקודם.הם עוזרות כשהרכב בנסיעה
עכשיו אני בדרך למכשירי תנועה ליקנות את הפן קלאץ ואני מקווה שזו הבעיה.
בדוק שהמאוררים החשמליים לרדיאטור פועלים בכוון הנכון כך שהם מושכים אויר מקדמת הרכב, דרך הרדיאטור לכוון תא המנוע. אם הם פועלים הפוך אז הם לא יצליחו לקרר את הרדיאטור.
פעולה הפוכה של המאוררים נגרמת בגלל חיבור הפוך של החוטים אל מנוע המאורר החשמלי.
איזה מאוררים חשמליים הותקנו (SPALL)?
בברכה - רפי לין
טוב אז איזה סוג מאווררים אני לא יודע. לפי בדיקה שלי הם עובדים לכיוון המנוע.
מישהו בדק אם מעברי המיים במנוע לא סטומים?
טוב אז זו רשימת החלקים במערכת הקירור שהותקנו עד עכשיו[חדשים]
1 רדיאטור
2משאבת מים
3תרמוסטט ואטם
4 פן קלאץ
5 רוב צינורות המים
6 מים ירוקים
7 כונס אוויר
בנוסף ישנם 2 מאווררים נוספים
עוד לא בדקתי אם הגיפ מיתחמם אני מתכנן טיול למחר ע''מ ליבדוק את חום המנוע
ואני מצפה שיהיה טוב כשאחזור אני אעדכן.
אז ככה אתמול הייתי במשלט 21 ובעוד כמה מעלים יותר קשים [טכנים] חום המנוע לא עבר את ה-108 מעלות ונישאר מאוד יציב ואני חושב שזה סוף שהבעיה.
אם מישהו חושב אחרת הו מוזמן להגיב
שוב תודה לעונים
חנן-ג'יפולוג
21-01-08, 07:45
קצת קר עכשיו מכדי להגיב על קביעה כזו, או מכדי לקבוע אותה. לא?
אני מאחל לך שאתה צודק והכול בסדר, אבל תנאי המבחן שלך היו לא טובים. נסה שוב ביולי-אוגוסט.
חנן צודק בקביעתו ,108 מעלות אכן גבוה מדי לתקופה,
יגאל
יום שבת היה יום חם יחסית לימים שהגיפ הגיע לנקודת רתיחה. אני לא סגור שזאת סוף הבעיה. מניסיוני עם הצירוקי אין אף פעם סוף לבעיות תמיד צץ משהו .אבל אני מאוד מאוד מקווה שזה הסוף
לא נתקלתי עד היום בבעיה במערכת קירור שכל כך קשה לאיתור. צ'רוקי תקין לא מתחמם, בטח שלא במזג אויר חורפי, ובטח שלא בלי לאבד מים בצורה ברורה.
איפה אתה מטפל? מוסך שהחליף לך כבר כל כך הרבה חלקים יקרים ועדיין האוטו מתחמם - כנראה לא המוסך הנכון בשבילך, ואני עדין מאד בבחירת המילים... אולי אתה צריך חוות דעת אחרת. אני יכול מנסיון אישי להמליץ רק על מוסך ג'יפים אחד - מוסך אנדורו בפרדס חנה, ארנון מלאכי.
היי נימרוד אני מטפל במוסך מורשה של קריזלר בירושלים ובמוסך נוסף שמטפל לי בכל נושה של ה-4X4
נכון לעכשיו חום המנוע די יציב ז''א נסיעה רצופה 95 מעלות נסיעה בעיר 100 מעלות[כולל פקקים]
נסיעה בשטח שבילים 100 מעלות ונסיעה בשטח טכני קשה 108 110 מעלות בערך
יש לציין שהגיפ לא הגיע לרתיחה עדיין כמו שציינתי קודם
השאלה אם ככה זה אצל כולם?
לא. 108 זה טמפרטורה גבוהה על גבול ההתחממות, לא צריך לראות אותה - בטח שלא בחורף. אבל מי אמר שהשעון מדויק?
נמרוד מה התמפרטורה אצלך לפי דרגות הקושי שהגדרתי קודם?
ואם אתה צודק מה לדעתך הבעיה ?
איך בודקים שעון חום?
האוטו שלי לא עובר את חצי מד החום (מחט עומדת) בשום מצב. בכל מקרה עכשיו כשהוא תקין... שסתום מערכת החימום נסדק ודלף וגרם לי לקצת צרות בסוף הקיץ.
אין לי מושג מה הבעייה אצלך. אני רק חוזר ואומר -א: בעיות קירור הן קריטיות לרכב, זה מה שהורג מנועים. ב: הן ניתנות לאיתור ופתרון תמיד. בכל רכב. הג'יפ שלך לא מיוחד - ולכן מסכת התיקונים וההחלפות היקרות מרמזת על חוסר מקצועיות בטיפול.
יסלחו לי כולם, אבל נדמה לי שנוצר פה סלט שלם מבלי שאף אחד הבחין. אפשר לפתור תקלות בלי לעבוד מסודר, אבל רק בשיטת ה"החלפתי רדיאטור-פאןקלאץ'-טרמוסטט-מנוע-גיר-ואוליגםמשהובסרנים".
בשירשור הועלו 2 תקלות שאולי יש קשר ביניהן ואולי לא:
רדיאטורים קורסים
מנוע מתחמם
הסליחה עם כולם, אבל אני לא רואה שום קשר בין השניים. נבדוק בשני הכיוונים:
תקלת רדיאטורים שגורמת להתחממות - מכיוון שהחום גבוה גם עכשיו (108 זה בפירוש גבוה, במידה והאנאלוגיה שלי מטמפ' של סופה נכונה) לאחר החלפת חצי אוטו, אין השפעה בכיוון הנ"ל
התחממות שגורמת לתקלת רדיאטורים - אפילו אם יש בריחת קומפרסיה לתעלות המים (אטם ראש, סדק) עדיין הלחץ במערכת הקירור אמור להישמר קבוע; יהיו סימפטומים אחרים, נכון, אבל לא עליית לחץ בקו ובטח שלא עד כדי פיצוץ הרדיאטורים
עכשיו לעניין אופן איתור התקלות. ברשותכם אעלה פה ביקורת קצת עוקצנית - כמובן לא משהו אישי חלילה ולא מכוון כלפי אף אחד מסויים - ואולי נדע לשפר את האופן שבו אנו מסייעים זה לזה ושומרים על רמת המקצועיות של הפורומים. אם מישהו סבור שאני מפספס גם אני פתוח לביקורת כמובן.
במקרים רבים עולות בפורומים הצעות מלומדות לבדיקות כאלה ואחרות, כשהמשותפים להצעות רבות הם:
צורך בכלים ייעודיים שבידי מוסכים בלבד
אי-הגדרת תהליך איבחון התקלה על שלביו אלא 'זריקת' רעיונות (הנוסח הישראלי של השולף מטקסס?...)
רצון טוב לעזור, לפעמים משולב ב'הפגנת מומחיות'.
ולאור אלה, מה עושה בד"כ בעל הבית? - מבצע רק את החצי הראשון של מה שהציעו לו, כלומר רץ אל המוסך. אבל הבדיקות (החצי השני של העצות) לא נעשות ולא מדווחות, ולעומת זאת במוסך חלקים מוחלפים בזה אחר זה בטירוף, בתקווה שהבעיה מסתתרת בתוך אחד מהם...
ומה קיבלנו? שירשור עקר. האם מישהו לומד מזה? בוודאי! - בפעם הבאה שלמישהו אחר תהיה בעיה במערכת הקירור, אותו בעל הבית ידע כהרף עין לייעץ לחברו ש"על-בטוח הוא צריך להחליף מנוע, כי גם אצלי זה היה בדיוק אותו הדבר"...והנה איך הפכנו לפורום ברמה של המוסכניק החאפר המצוי (אגב, חאפר יכול להיות גם מוסך שיש לו שלט גדול ויפה של היצרן בחוץ. זכיתי להכיר).
תבינו, זה לא שאני גאון הדור או מהנדס רכב, ממש לא, אבל המפתח לרמה גבוהה ולימוד משותף הוא עבודה בתהליך מסודר, שיש בו הגדרה והפרדה של סוגי תקלות והליכה פרקטית מהקל אל הכבד.
תקלות לאבחון
רדיאטורים קורסים - מסוגים שונים ותוך פז"מ קצר
התחממות מנוע - לא התחממות 'טראומטית' אבל בהחלט מעבר לטמפ' העבודה הרצויה
עדיפות בפתרון התקלות
מכיוון שטמפ' המנוע תלויה בתקינות מערכת הקירור נתקוף קודם את תקלה מס' 1, ורק לאחריה נתפנה לתקלה מס' 2.
סדר פעולות מומלץ
רוקן את נוזל הקירור ממערכת הקירור, ומלא מחדש את הרדיאטור ואת מיכל העודפים עד לאחד הקוים המסומנים בדיוק (לא משנה לאיזה מהקווים, העיקר שתדייק ותזכור).
התנע את הרכב ותן למנוע להגיע לטמפ' עבודה (אפשר גם נסיעה קצרה). מייד לאחר הדימום, השווה את מפלס נוזל הקירור במיכל העודפים לעומת רמת המפלס מייד לאחר המילוי ולפני ההתנעה.
אין שינוי משמעותי במפלס? - התקלה במעבר עודפים למיכל. יש שינוי? זכור את גודל השינוי.
נתק את צינור העודפים (מהרדיאטור למיכל) ונקה אותו היטב מבפנים.
הסר את מכסה הרדיאטור ובדוק את מצבו. אם הוא במצב טוב כולל האטם, נקה היטב. אחרת החלף פקק (לא יודע כמה זה עולה אבל בטח פחות מרדיאטור ומכל יתר החלקים שהמוסך החליף אצלך...אם לא יקר הייתי מחליף בכל מקרה).
כעת בדוק שוב לפי סעיף 1 והשווה לתוצאות הבדיקה בפעם הראשונה.
יש שינוי משמעותי? - כנראה נפתרה הבעיה, עבור לתקלה מס' 2 בסעיף הבא. אין שינוי משמעותי? דווח ונמשיך מפה.
במידה וסיימת עם תקלה מס' 1 והמשכת לפתרון תקלה מס' 2 - בצע את הפעולות הבאות:
בדוק את מפלס הנוזל במיכל העודפים מייד לאחר דימום המנוע כאשר הוא הגיע לטמפ' עבודה.
חזור לרכב לאחר כמה שעות, כאשר המנוע קר לגמרי, ובדוק שנית את המפלס במיכל. השווה את ההבדל (אם ישנו) להבדל שמדדת בפתרון תקלה מס' 1 סעיף 5.
התנע ותן למנוע להגיע לטמפ' עבודה. תוך כדי פעולת המנוע בדוק:
* האם הנוזל במיכל העודפים מבעבע
* האם יוצא עשן לבן מהאגזוז
במידה ושתי הבדיקות הנ"ל הראו שאין חזרה של נוזל מהמיכל לרדיאטור ו/או יש ביעבוע של הנוזל ו/או יוצא עשן לבן, הכיוון הוא כנראה אטם ראש מנוע ואולי גם הראש עצמו. דווח ונתקדם מכאן.
הערה: במידה ואין חזרה של נוזל מהמיכל לרדיאטור אנו נשלול בעיה בצינור עודפים ובמכסה, מכיוון שאלה תקינים לאחר פתרון תקלה מס' 1.
נ.ב. מכיוון שאינני מתיימר להיות מה שאני לא, ייתכן ולחברים תהיינה הע/ארות לגבי המלצותיי. עכשיו, כשסידרנו את הדברים גם התגובות יהיו מובָנות ומובְנות יותר, וכמובן גם אני אשמח ללמוד.
בצע ודווח.
גיתאי
סדר פעולות נכון ונחמד אך..
- ראיתי כבר הרבה צ'רוקים שמבעבעים אך עדיין לא מתחממים מעבר לנורמל.
- עכשיו חורף וקצת קשה להבחין בין עשן לבן "רע" לבין אדים.
יש שיטות בטוחות לבדוק תקינות ראש מנוע ( ע"י מבחנה מיוחדת ).
הרכב ללא תרמוסטאט לא?
108 מע' זה המון!!! ולא תקין, ללא תרמוסטאט בחורף אתה לא אמור להגיע לשליש סקאלה גם בעומס.
גם אני בדיעה שיש לנסות מוסך אחר, נסה את מוסך אודי מזרחי בצומת בילו - רחובות, באיזור הזה בארץ אני לא מכיר מישהו שטוב והגון ממנו.
ד"א איזה רדיאטור מתקינים לך תמיד?
הרדיאטורים הסינים של בשן בגראנד בכל אופן סבלו מתופעות של איבוד מים ופריקה מוקדמת של מים למיכל העיבוי, פשוט בגלל שנקב הפריקה נמוך מדי והפקק אינו מבצע את עבודתו.
בדיקה פשוטה - כאשר המנוע קר, נתק את צינור העודפים מפית הרדיאטור ולחץ על צינור המים העליון.
אם יש זליגת מים מהפיה של צינור העודפים, הפקק גם אם הוא חדש, אינו מבצע את עבודתו, המים בורחים למיכל עודפים והחוצה... ומכאן לביעבוע במיכל העודפים הדרך קצרה.
גיתאי אתה צודק לחלוטין בגישה (ונכס לפורום באופן כללי :-D ) אבל במקרה הזה הסיפור מבולבל מדי, אין ממש עובדות ועלילה שאפשר לנתח באמת, ואיך שאני קולט את בעל הרכב - אני חושב שהעצה שלי נכונה - החלף מוסך. קודם כל.
'זריקת[/font][/color]' רעיונות (הנוסח הישראלי של השולף מטקסס?...)
לא נמאס לך לרדת עלי?
תאשים את אוכלי הצפרדעים
הם הביאו איתם את המערכת הזאת ב84
מיכל עודפים....:-)
גיתאי אתה צודק לחלוטין בגישה (ונכס לפורום באופן כללי :D ) אבל במקרה הזה הסיפור מבולבל מדי, אין ממש עובדות ועלילה שאפשר לנתח באמת, ואיך שאני קולט את בעל הרכב - אני חושב שהעצה שלי נכונה - החלף מוסך. קודם כל.
(נמרוד, איפה הרוח של תחזוקה עצמית? :))
מכיוון ששתי הבעיות לא באו על פתרונן למרות החלפה של רכיבים רבים, לעולם לא מאוחר מדי לחזור ולהתחיל מנקודת האפס בצורה מסודרת, בייחוד כאשר ההחלפות כבר מאפשרות לשלול כיוונים מסויימים ולמקד אותו באיבחון הבעיות, בדיעבד. למה אתה חושב שמוסך ידע לפתור את הפלונטר יותר טוב ממך? המפליא אותי מכל הוא שדווקא את העניין של מנגנון העודפים אף אחד לא בדק, זה דומה לסיפור ההוא של חנן על המוסך של רנו שכמעט החליף מנוע ברכב שלא הניע, כשהבעיה היתה מצבר מרוקן...
במקום להחליף מוסך אני הייתי בודק לבד וניגש למוסך אך ורק כשמתעורר צורך ברור ומוגדר (למשל בדיקה מסויימת באמצעים שיש רק בידי מוסך) ורק לאותו צורך. אבל זה אני...
בכל אופן נדמה לי שלא היינו רוצים שהפורומים כאן, ששמם יצא לפניהם בגלל רמת המקצועיות והענייניות של החברים, ייהפכו לפורומים של המלצות על מוסכים, חוץ מכשאין ברירה או כשמוסך צריך לממש אחריות על פאשלות שעשה.
לא נמאס לך לרדת עלי?
תאשים את אוכלי הצפרדעים
הם הביאו איתם את המערכת הזאת ב84
מיכל עודפים....:)
לא רציתי להכנס לשמות, אבל אם כבר החלטת לקפוץ בראש - נו טוב, צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים :lol:
גיתאי
גיתאי דירבן אותי, אז הנה זה בא,
תקלות במערכת הצינון אינן תקלות מערכתיות, קרי במקרה הגרוע 2 רכיבים קרסו אחד אחרי השני. לעולם אין מצב שכל המערכת קרסה יחד.
לכן ניתן לבודד את הבעיה, ולאחר מכן לבצע איבחן מצוין בבית, ורק לאחר מכן במידה והמצב טעון אישור, להיעזר בציוד מדידה איכותי.
להלן המלצות למכונאי החובב.
הגדרה של מתכון לבישול ארוחה: הסבר כיצד להכין ארוחה עם ציוד שאין לך בבית ועם מרכיבים שאין לך במקרר.
לעומת זאת במכונאות, לרובנו יש ציוד מינימלי בבית, ולחלקנו גם הגיון בריא.
הגדרה התקלה במערכת הצינון:
מנוע פועל חם / קר.
מנוע מאבד מים, הרבה / מעט.
נזק מכני.
לכל אחת מהקטגוריות יש להגדיר את רמת התקלה. לדוגמא: מנוע פועל קר, 90 מעלות C. עבור סופה בנזין זה תקין. עבור מיצובישי כריזמה זה אכן קר. לכן יש לבדוק היטב את נתוני היצרן, ולא להסתמך על "ניראה לי ש..". יש תקלות זניחות, למשל חיישן חום מזייף כאשר מדליקים אורות דרך. זוהי ללא ספק בעיה חשמלית פעוטה. לעומת זאת, במידה ובמיכל כלל לא חסר מים לאחר יום נסיעה, אך במקרן חסר ליטר אחד, אזי יש נזילת מים גדולה במערכת.
ההגדרה הבאה היא תכיפות התקלה. מנוע מאבד מים, 0.5 ליטר ביום, או 0.5 ליטר בחודש, או 0.5 ליטר עבור 10K ק"מ. על 100 CC מדודים לכל 5K ק"מ לא הולכים למוסך. רצוי למדוד במדוייק כמה נוזל מוסף. בהתאם לכך, למשל המנוע חם לפעמים, תמיד או רק בקיץ .
כעת רגע של תיאוריה ולאחר מכן בדיקות הרכב.
בחורף האויר קר ולח, ולכן הנצילות הנפחית עולה, ולכן המנוע מייצר יותר הספק (באופן מאוד משמעותי) ולכן מערכת הצינון פועלת קשה יותר. הסייג היחידי הוא המקרן, שעליו יש מפל טמפ. גבוה יותר ולכן סובל פחות. משאבת המים, הטרמוסטט, נוזל הצינון ופקק המקרן עובדים קשה יותר. מן הסתם יותר הספק = המנוע מייצר יותר חום, ומשאבת מים עם פגיעה בכנפיים לא תסיע מספיק נוזל. כפניים אכולות של משאבת מים אינן מחזה נדיר. מעבר לכך עקב שינוי טמפ. קיצוני, פקק המקרן צריך להעביר כמויות גדולות של נוזל קירור אל מיכל הפיצוי.
מערכת צינון תקינה אינה מייצרת בועות כלל.
פגיעה במכלול ראש המנוע, מייצרת בועות בנוזל הקירור באופן אין-סופי. מקור הבועות הוא הלחץ הגבוה בראש המנוע, ומנוע פועל מייצר לחץ ללא הפסק. יש קשר ישיר בין מידת חום המנוע, לבין מעבר הדחיסה מהראש אך מערכת הצינון.
יתכנו שינויים משמעותיים מאוד בגובה נוזל הקירור במיכל הפיצוי בימי החורף, בין מנוע קר למנוע חם.
בדיקות:
נזילת מים: מקצוען – עם משאבת לחץ יעודית. בבית, מחפשים כתמים בעלי צבע אופייני של נוזל קירור. לא לחפש רטיבות על בלוק המנוע, היות שהחום מאדה את הנוזל.
מהירות מניפה / מצמד ויסקוזי: בכדי לגרום לעלית טמפ. נוזל הקירור, משחילים נייר אריזה אפור או בריסטול גדול בין המקרן לבין מעבה המזגן. מניעים את המנוע, יושבים בתוך הרכב (בצד הנוסע) ומתבוננים בשעון החום. בצד הנהג שמים חבר, ומבקשים 1200 סל"ד יציבים. כאשר החום עובר את תחום העבודה, יוצאים החוצה ושולפים את הנייר. מקצוען – בעל מד סיבובים (כמו שיש לחנן) צריך לראות לפחות 80% מסיבובי המנוע כפול יחס המסירה של הרצועה. בבית – צריך להישמע בבת אחת רעש של ווווווווווה חזק מאוד ומכת רוח שתמשך לפחות דקה.
פקק: חושדים בפקק, הוא נראה לא יפה, לא בודקים, זורקים לזבל! נכון למערות ללא מיכל פיצוי ולמערכות בעלות מיכל פיצוי. להבדיל ממערכות בעלות מיכל עודפים הנמצא בלחץ, למשל GM, ורכב כבד.
מנוע חם/קר: מקצוען – טרמומטר אינפרא אדום, בודקים את חלקו העליון של המקרן. לבעלי מחשבי האבחון, משווים בין השעון למחשב. במערכות מחשב CAN, סבירות גבוהה שהחיישן משותף ואז הבדיקה לא תספק כלום. בבית - משאילים טרמומטר איכותי, טובלים ברדיאטור מניעים את הרכב ומוודאים ערכים דומים בין השעון לבין הטרמומטר.
קומפרסיה במים: את הבדיקה עושים במנוע חם, אבל ממש חם, ולא פותחים לעולם את פקק המקרן. מקצוען – ערכת בדיקה יעודית לגז CO2. מכילה פומפת יד, מבחנות וחומר המשנה את ציבעו בנוכחות של CO2 (יש לחנן בעבודה, אולי הוא מוכל לצלם ולהעלות תמונה) את הבדיקה עושים במיכל הפיצוי / עודפים. בבית- מוציאים את צינור העודפים ממיכל העודפים, ומכניסים אותו לבקבוק שתייה שקוף המלא במים. יש בועות בבקבוק = קומפרסיה. נקודה חשובה, מערכות העובדות מעל 100 מעלות C כאשר יפעלו ללא פקק מקרן יראו בועות של רתיחת המים. זו לא תקלה.
משאבת מים לא מסחררת: מרוקנים את נוזל הקירור למיכל ושומרים בצד. ממלאים מים, מפרקים את הצינור העליון מהמקרן ומניעים את הרכב, כאשר הטרמוסטט יפתח, אמור להתקבל זרם חזק מאוד של מים. מכה מהירה של סיבובי מנוע תגרום למזרקה שלא ניתן לטעות בכמות המים. יש לדאוג לאספקת מים סדירה לתוך המקרן במהלך הבדיקה.
מקרן נוזל / מפוצץ: בדיקה ויזואלית של אדם בעל הגיון, אין צורך במכשור. האם המקרן נוזל מהרשת עקב קורוזיה או פגיעה מכאנית של גוף זר. האם קיימת נזילה בחיבור בין הרשת לאמבטיה? במקרן חדש מדובר על תקלה של איכות מוצר. האם האמבטיה סדוקה? באמבטיית פלסטיק ישנה זה מעיד על סוף החיים. אמבטיית פלסטיק חדשה וסדוקה = פקק שאינו פורק במקרה הקל. במקרה הקשה הרכב עבר מכת חום קטלנית שהעלתה של הטמפ. והלחץ של נוזל הקירור בין רגע, למשל רצועת משאבת מים שנקרעה כאשר המנוע היה חם ותחת עומס, הפקק לא הספיק לפרוק ולכן הנזק.
עד כאן לעכשיו.
קיד.
שוב שלום לכולם ושבוע טוב
ביום שישי נסעתי שוב לטיול טכני בהרי ירושלים אבל הפעם הגיפ הגיב שונה
1-נסיעה בעיר בין 90 מעלות ל-95 מעלות
2-נסיעה בשבילים 95 מעלות
3-בזחילה בין-100 ל-105 מקסימום
יש לציין שביום שישי היה די קר.
לדעתי החום הזה סביר
השאלה אם ביום חם מאוד יהיה שינוי משמעותי?
שוב שלום לכולם ושבוע טוב
ביום שישי נסעתי שוב לטיול טכני בהרי ירושלים אבל הפעם הגיפ הגיב שונה
1-נסיעה בעיר בין 90 מעלות ל-95 מעלות
2-נסיעה בשבילים 95 מעלות
3-בזחילה בין-100 ל-105 מקסימום
יש לציין שביום שישי היה די קר.
לדעתי החום הזה סביר
השאלה אם ביום חם מאוד יהיה שינוי משמעותי?
תגיד טרמוסטט יש? כן/לא/ לא יודע.
מצב משאבת מים ? חדשה/ישנה/לא יודע.
נזילת מים יש? כן/לא/לא יודע.
חוסר מים במקרן בבוקר? כן/לא/לא יודע.
מצב מצמד מניפה? חדש/ישן/לא יודע.
אימתתי את הטמפרטורה עם טרמומטר: כן/לא/לא מכיר את המילה "טרמומטר".
בדקתי חופש במיסב משאבת המים לפני: שבוע/חודש/ שנה/ לא יודע.
לשאלתך, כן ביום חם מאוד יהיה שינוי משמעותי. יהיה חם!
קיד.
קיד חמוד אני מבין שלא קראתה את כל השירשור למיטב ידיעתי ישנה כל האינפורמציה שאתה שואל
אז תעיין. ושיהיה בוקר טוב
קיד חמוד אני מבין שלא קראתה את כל השירשור למיטב ידיעתי ישנה כל האינפורמציה שאתה שואל
אז תעיין. ושיהיה בוקר טוב
יש לך שתי בעיות שלא באו על איבחונן ופתרונן. דווקא מקריאת השירשור כולו קיד התרשם, למיטב הבנתי, שאתה מבקש עזרה בהנחייה טכנית ("על סף ייאוש...") וניסה לסייע בכיוון שאתה הובלת אליו ע"י פריסת התמונה הכללית של תיאוריה על מערכות קירור ואח"כ סדרת בדיקות שמכסה את חלקי המערכת השונים.
אם להערכתך בעצם הכל נפתר לשביעות רצונך נדמה לי שהיה כדאי שתציין זאת, כדי שחברים שעדיין מנסים לסייע ברוח התנהלות השירשור יבינו שמעכשיו אתה שואל שאלות אינפורמטיביות בלבד.
לעומת זאת אם עדיין בכוונתך לפעול לפתרון התקלות, אני חושב שהיה ראוי לפחות להתייחס בנימוס להמלצות שמועלות פה ע"י חברים - שהם במקרה מומחים בתחום הרכב - אם כי אני אישית הייתי פשוט מפשיל שרוולים ומבצע ורק אח"כ חוזר עם תוצאות ושאלות נוספות.
יום נעים
גיתאי
חנן-ג'יפולוג
12-02-08, 09:20
BEREZEF:
התגובה שלך מכוערת, ומזיקה לפורום, שכן היא מונעת מאנשים רציניים להשקיע בתשובות כמו שקיד השקיע, אם זו התגובה שהם מקבלים בתמורה. הניסוח לא לגמרי מצא חן בעיניך? תתגבר. ולו בזכות זה שאדם התאמץ לעזור לך.
לענייננו:
קומפרסיה במים: את הבדיקה עושים במנוע חם, אבל ממש חם, ולא פותחים לעולם את פקק המקרן. מקצוען – ערכת בדיקה יעודית לגז CO2. מכילה פומפת יד, מבחנות וחומר המשנה את ציבעו בנוכחות של CO2 (יש לחנן בעבודה, אולי הוא מוכן לצלם ולהעלות תמונה) את הבדיקה עושים במיכל הפיצוי / עודפים. בבית- מוציאים את צינור העודפים ממיכל העודפים, ומכניסים אותו לבקבוק שתייה שקוף המלא במים. יש בועות בבקבוק = קומפרסיה. נקודה חשובה, מערכות העובדות מעל 100 מעלות C כאשר יפעלו ללא פקק מקרן יראו בועות של רתיחת המים. זו לא תקלה.
צירפתי תמונה של המכשיר. הנוזל הוא כחול במקור, ומוכנס לשני החלקים התחתונים של המכשיר. בדיקת תקינות המכשיר נעשית ע"י נשיפה מהפה לפתח המכשיר, פמפום עם המשאבה הידנית ובדיקה שהנוזל משנה את צבעו לצהבהב. הנוזל משנה את צבעו לירוק בנוכחות CO2 קטנה, ולצהוב כשמדובר בריכוז CO2 גבוה.
חנן שלום . אני לא בדיוק מבין אך לעשות את זה . יש לבדיקה הזו שם ? ואם הבדיקה חיונית גם שהגיפ לא מאבד מים.
נ.ב לגבי ההערה שלך.מיתקבלת
חנן-ג'יפולוג
12-02-08, 13:56
הבדיקה היא בדיקה של הימצאות CO2 בנוזל הקירור. כל מוסך שתבקש ממנו את זה יבין על מה מדובר, אם כי לא בטוח שהוא יהיה מצויד במה שצריך כדי לעשות את הבדיקה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.