צפייה בגרסה מלאה : איפוס הקילומטראז עזרה אנשים
עשיתי אוברול לסמוראי שלי ואני רוצה לאפס את השעון של הק"מ ...
אם אני יסובב ביד את השעון זה יעבוד ???
עשיתי אוברול לסמוראי שלי ואני רוצה לאפס את השעון של הק"מ ...
אם אני יסובב ביד את השעון זה יעבוד ???
בשביל לאפס את מד הק"מ יש להוציא את השעון מלוח המכשירים.
מהצד האחורי יש מוט מתכת שמחזיק את כל הגלגלות יחד. יש להרים אותו ואז לסובב את הגלגלים.
לידעה כל המערכת מאוד רגישה ועדינה לכן לא לעבוד בכח.
אם לא הולך פרק את השעון ולך למתקן ספידומטרים.
חצי דקה עבודה שלו וגג 50 ש"ח. אם הוא דורש יותר, גנב.
איציק - 4X6ZH
09-01-08, 18:43
לידיעתך אתה עשוי להסתבך חוקית במעשה הזה .
כל עוד אתה עושה פעולה זאת ברכושך ולעצמך זה לא מענין את החוק .
במידה והרכב מחליף בעלות
כאן כבר יכולה להיות בעיה .
****
איציק
GodsFather
09-01-08, 18:51
איציק, מה הבסיס לעבירה ? אני לא בא כנגדך.
הוא החליף מנוע (אוברול במקרה הזה) , ככה שלא יהיה נכון גם להשאיר את הק"מ כמו שהוא. לגבי שאר המכלולים , הרי אין ג'יפ היום בעל שנתון של 10 שנים ומעלה שכל רכיביו מורכבים על אותו הרכב מהיום שבו יצאו מהמפעל. אתה לא מסכים ?
ק"מ, לדעתי, כבר מזמן לא אינדיקציה למה שרכב עובר בחייו על הכביש/שטח.
איציק - 4X6ZH
09-01-08, 19:16
אני לא עו"ד
זאת שאלה למבין בדיני תעבורה .
פרקטית הנושא הפך להיות מאד חם לאחרונה
ובכלל מה קשר ק"מ למנוע ?
****
איציק
איציק, מה הבסיס לעבירה ? אני לא בא כנגדך.
הוא החליף מנוע (אוברול במקרה הזה) , ככה שלא יהיה נכון גם להשאיר את הק"מ כמו שהוא. לגבי שאר המכלולים , הרי אין ג'יפ היום בעל שנתון של 10 שנים ומעלה שכל רכיביו מורכבים על אותו הרכב מהיום שבו יצאו מהמפעל. אתה לא מסכים ?
ק"מ, לדעתי, כבר מזמן לא אינדיקציה למה שרכב עובר בחייו על הכביש/שטח.
והציריות לא עבדו? הברקסים? הקלאץ'? ההגה?.... מנוע זה רק רכיב אח'.
אם אתה מאפס ק"מ אתה מרמה.
תחשוב שאתה בא לקנות את האוטו בעוד 50K ק"מ, מה אתה מעדיף לשמוע, אוטו עם 50K ק"מ או רכב עם 250K שעשה אוברול לפני 50K?
כנראה שאת האופציה השניה, וכך גם מחייב החוק, ובצדק.
בברכה,
יוני5
והציריות לא עבדו? הברקסים? הקלאץ'? ההגה?.... מנוע זה רק רכיב אח'.
אם אתה מאפס ק"מ אתה מרמה.
תחשוב שאתה בא לקנות את האוטו בעוד 50K ק"מ, מה אתה מעדיף לשמוע, אוטו עם 50K ק"מ או רכב עם 250K שעשה אוברול לפני 50K?
כנראה שאת האופציה השניה, וכך גם מחייב החוק, ובצדק.
בברכה,
יוני5
זה לא חוקי חד משמעי... למרות שיש המון שעושים את זה ותאמין לי שלא יהיה לך נעים שיבררו במוסך סוזוקי מורשה ויגלו שבשנת 95 האוטו היה בטיפול 100 אלף ואתה מוכר אותו עכשיו עם 50 אלף ק"מ.... המזל היחיד שכל 100 אלף הסמוראי נהיה חדש מהחברה אז או שתמתין או שפשוט אל תעשה את זה...
חד משמעית לא חוקי!!
אמנם אפשר להגיד שהשעון התקלקל, אבל כשתמכור את הרכב, אם לא תציין קילומטרז' אמיתי בחוזה/זכרון דברים, אתה חשוף לתביעה בה תפסיד באופן אוטומטי כמעט.
חד משמעית לא חוקי!!
אמנם אפשר להגיד שהשעון התקלקל, אבל כשתמכור את הרכב, אם לא תציין קילומטרז' אמיתי בחוזה/זכרון דברים, אתה חשוף לתביעה בה תפסיד באופן אוטומטי כמעט.
תגידו אתם רציניים.
רכב מעל 12 שנה אתם יודעים בכלל באיזה סיבוב המד קילומטריים השני אולי כבר השלישי.
האיפוס הוא יותר בשביל בעל הרכב. נראה לכם שאם הרכב ימכר עוד שנתיים שלוש והקונה יסתכל על מד הקילומטריים ויגיד " וואלה יש לי פה מציאה, רכב בן 15 שנה שעשה 40 אלף ק"מ, שווה".
תגידו אתם רציניים.
רכב מעל 12 שנה אתם יודעים בכלל באיזה סיבוב המד קילומטריים השני אולי כבר השלישי.
האיפוס הוא יותר בשביל בעל הרכב. נראה לכם שאם הרכב ימכר עוד שנתיים שלוש והקונה יסתכל על מד הקילומטריים ויגיד " וואלה יש לי פה מציאה, רכב בן 15 שנה שעשה 40 אלף ק"מ, שווה".
חמוד,
בודאי שאני רציני.
אני כותב כאן רק מה שאני בקיא בו!
GodsFather
10-01-08, 16:29
שמיל , אני חושב שאין כאן ספק בבקיאות שלך אלא בהגיון שעומד מאחורי החוק. אף אחד לא יוצא פה נגד הכותבים אלא נגד החוק שבסיסו אינו ברור לחלוטין, בעיקר בגלל שמדובר בסוג רכבים כמו שאנו עוסקים בהם.
סמוראים , כמו סיקסים ועוד רכבים ש"מועדים לפורענות" ולא יפנומטים או מפלצות מוצצות ממוחשבות, מזמן איבדו את האחידות שלהם, מברקסים לציריות, לפעמים גם לבודי קומפלט, גיר, טרנספר ועוד מרעין בישין. בין אם מבלאי ובין אם מתאונה (בשטח או בכביש) ולכן החשיבות לק"מ משמעותית פחות מאשר לרכב שעובר טיפולי מוסך מרכזי ,נבדק בציציות ברמת הק"מ וכמות הידיים כמו רכב משפחתי טיפוסי (מילא יד ראשונה שניה לג'יפ בן 10-15 שנה , שם עוד אפשר להרים גבה לחיוב, אבל ק"מ ? לא יודע, אני לא מוצא בזה הגיון...)
זה עניין של דעה ודעה בלבד, כי יש חוק ועליו אין אפשרות לערער בעזרת ההקלדות שלנו. עו"ד מפולפל ידע לעקמו בעת הצורך , לא עלינו ולמעשה לקחת את מה שנאמר כאן ולשכנע את השופט (שלעיתים לא יודע איך נראה אפילו פנים של בית מנוע) שאכן החוק טועה...
בכל אופן החלטתי לאפס .
החלפתי כל כך הרבה דברים באוטו שטכנית הוא חדש ולכן אני חושב שכשאני אני ירצה למכור (לא בזמן הקרוב ) אז זה לא תיהיה הבעיה !!!
כשאני יגיד שהמנוע אחרי אוברול וכל שאר המכלולים חדשים ( גיר , קלאץ , בקקס , נעילה ודריישאפט )
אז לא נראה לי שזה יהיה משמעותי להפך בנאדם הגיוני שקונה רכב שטח נטו יד 11 יבין את ההגיון מאחורי הפעולה ...
שמיל, אם הבנתי אותך נכון, כל עוד ביום שבו הבחור שלנו ימכור את הרכב, אם הוא יידע את הקונה בע"פ או בכתב ש"הרכב עבר XXX אלף ק"מ עד להחלפת המנוע, כאשר ביום החלפת המנוע אופס השעון ומאז עברו XXX אלף ק"מ" אז הוא בסדר גמור?
או שאני מנסה להכניס הגיון לחוק יבש?
שמיל, אם הבנתי אותך נכון, כל עוד ביום שבו הבחור שלנו ימכור את הרכב, אם הוא יידע את הקונה בע"פ או בכתב ש"הרכב עבר XXX אלף ק"מ עד להחלפת המנוע, כאשר ביום החלפת המנוע אופס השעון ומאז עברו XXX אלף ק"מ" אז הוא בסדר גמור?
או שאני מנסה להכניס הגיון לחוק יבש?
הבנת נכון.
עדיף בכתב ולא בע"פ.
חבל שהחוק מתערב בדברים כאלו, אבל ההגיון במקרה זה עם החוק.
לשואל - למה בעצם אתה רוצה לאפס את הקילומטראז'? אם כל הטענות שלכם נכונות, הרכב ישן ועבר הרבה והחליפו לו את X ואת Y, אז מה זה בעצם משנה מה המספר שכתוב על מד הקילומטראז'? איזו מטרה יכול האיפוס לשרת? זאת בדיוק המחשבה שתהיה לי בתור קונה פוטנציאלי. הדבר היחיד שחשוב לי במד הקילומטראז' במקרה של קנייה, היא שהוא לא אופס, שהוא מראה את הגיל האמיתי של הרכב.
GodsFather
11-01-08, 08:57
שהוא מראה את הגיל האמיתי של הרכב.
האמנם גיל אמיתי? למעט השלדה , שאותה נדיר שמחליפים אבל גם זה קורה , איזה גיל בדיוק יש לרכב ?
אתמול החלפת גיר
שלשום טרנספר
לפני חודש את שני הסרנים על כל המכלולים שלהם
חצי שנה קודם שמת מערכת מתלים חדשה מקצה לקצה.
את הבודי גם החלפת באחד משנתון קצת יותר גבוה כי נפל לך לידיים.
בתא המנוע הכל הוחלף כי הרכב אצלך כבר 3 שנים והנה גם האוברול הגיע אחרי ששאר הרכיבים החולפו. וגם המנוע הזה הגיע מרכב שעבר תאונה והוא לא המקורי של הרכב.
המושבים כבר מזמן לא מקוריים ואפילו את השטיחים ברצפה החלפת לחדשים.
על דרייבשאפטים ושאר ציוד מתכלה אני בכלל לא מדבר.
מה בדיוק תואם לגיל שבו הרכב יוצר ? הרי אפילו בין הייצור ליום שבו הוא מקבל את הסטמפה של הרשיון בארץ יש פער.
נוסיף על זה את העובדה שבמקרה הזה מדובר בסמוראי שבו הק"מ מתאפס כל 100K.. אז גם ככה זה לא מדויק.
בקיצור , שיאפס , שלא יאפס , העיקר שיהיה ישר כשהוא מוכר את הרכב. על זה, ספק אם נוכל להשפיע מכאן בכל מקרה.
אתה יודע מה... אולי הדשבורד אכן מקורי :lol:
לכל המעוניינים פירקתי בזהירות את לוח השעונים ובעזרת שטוח שענים והאצבעות אפסתי את הקמ עכשיו אני צריך להגיע לאלף כדי לסיים את ההרצה חחח מלא לנסוע בשבוע
אשמח לעזור למי שמעוניין תתקשרו
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.