PDA

צפייה בגרסה מלאה : "אחריות" היבואן - צמיגי "קומו"



איש הצפון
13-01-08, 19:13
לפני מס' חודשים הוחלפו ע"י "יו אם אי" כל צמיגי הרכב שלי לצמיגי "קומו", עקב תקלה בצמיגים המקוריים.

לפני מס' ימים חשתי רעידות בהגה שלא פסקו גם לאחר איזון והצמיגאי של "יו אם אי" איתר פגם ייצור באחד הצמיגים (נפיחות) והציע לי לא להשאירו אצלו לבדיקה שנמשכת מס' ימים (הצמיג נשלח ליבואן) אלא להגיע ישירות למחסן של היבואן - בעכו מאחר ושם ניתן גם לבדוק וגם להחליף את הצמיג ללא המתנה.

היום הגעתי למחסני היבואן בעכו ואכן, נקבע שהצמיג (שגילו פחות מחצי שנה והוא עבר כ 15.000 ק"מ בלבד) פגום.

לתדהמתי, לאחר הקביעה שאכן הצמיג פגום, שלף נציג היבואן מדיד, בדק את עומק החריץ בצמיג הפגום (8 מ"מ), השווה אותו לזה של צמיג חדש (12 מ"מ) וטען שמאחר ו"נהניתי" מהצמיג במשך 4 מ"מ (כן. גם אני יודע שמוזר למדוד זמן במילימטרים), אזוכה רק בחלק היחסי של העלות ונדרשתי לשלם 35% ממחיר צמיג חדש - כלומר 250 ש"ח + מע"מ.

אשמח לשמוע חוות דעת מהחברים כאן אם אכן, זהו הנוהג, או שיש בסיס לתחושת ה"דפקו אותי" שאני חש.

מאיר רוטברג
13-01-08, 19:29
בשליפה מהמותן נלך לפי הביטוח,


"רגע לפני קרות הנזק"

תאמר לאדון "קומו" שאתה בהחלט לא נהנה מ 4 המ"מ שהורידו לך ובהחלט לא רוצה להנות מכך ,
לכן יואיל נא למצוא לך צמיג בדיוק מאותו חודש ייצור, בדיוק אותם 4 מ"מ פחות ואז לא תתבע אותם על ה 4 מ"מ כל זאת אחרי שקיבלת את הפסילה ,
דרך אגב תערב מיידית את היבואן הוא זה שהחליף לך את המיגים ויש לו אחריות

נמרוד
13-01-08, 21:06
היית יכול להחזיר את הצמיג באותו היום שבו נקנה אם היו מודיעים לך על הפאק בייצור מראש, זה שאתה מגיע אחרי כמה חודשים אתה בעצם עושה להם טובה - הכסף התגלגל במחזור שלהם. בחישוב זריז עם ריבית מתונה, יוצא שהם חייבים לך 24.5 שקלים על הטובה שעשיתה להם.

... בקיצור, לדעתי אתה צודק - מנסים עליך "שיטת מצליח עם קליבר".

איציק - 4X6ZH
13-01-08, 22:18
זאת צורך החישוב ממקובלת באחריות צמיגים .
זה קיים גם במצברים
פרו רטה :evil: :evil:
אתה מרגיש שעובדים עליך ... גם אני מרגיש כך נו אז מה
****
יותר פשוט לעשות תוכניות ריגול על חתולים בבשר
****
איציק

חנן-ג'יפולוג
13-01-08, 22:28
זה מקובל. והאמת היא שאם תקצין את המקרה למצב שבו נשאר לך אחוז אחד בשר, תראה שזה גם הגיוני. הרי לא היית מצפה, בהנחה שאתה איש הגון, שלאחר שנסעת 99 אחוז מחיי הצמיג ואז נתקלת בבעיה, תקבל צמיג חדש ללא חיוב.

zilbersh
13-01-08, 22:38
[QUOTE=איציק - 4X6ZH]זאת צורך החישוב ממקובלת באחריות צמיגים .
זה קיים גם במצברים
פרו רטה :evil: :evil:
אתה מרגיש שעובדים עליך ... גם אני מרגיש כך נו אז מה

מניסיון שלי במצברים, פעמיים כבר נתקלתי שמצבר ישן שנדפק הוחלף בחדש,
ללא חישובי אורך חיים או כל ספקולציה אחרת... חדש תמורת ישן מקולקל...

איש הצפון
13-01-08, 23:20
זה מקובל. והאמת היא שאם תקצין את המקרה למצב שבו נשאר לך אחוז אחד בשר, תראה שזה גם הגיוני. הרי לא היית מצפה, בהנחה שאתה איש הגון, שלאחר שנסעת 99 אחוז מחיי הצמיג ואז נתקלת בבעיה, תקבל צמיג חדש ללא חיוב.

חנן

יש לי חנות נשק ומטווח.

מי שרוכש אצלי נשק, מקבל 5 שנים אחריות.

אם במסגרת האחריות אני צריך להחליף ללקוח אחרי 4 שנים ו 11 חודשים קנה או צינה או גוף או אפילו אקדח שלם, אני נושך שפתיים ועושה זאת (גם כשברור לי שהיבואן לא יגבה אותי ואאלץ לספוג את העלות מכיסי וגם כשאני יודע שזה יעלה לי פי כמה וכמה יותר מכל מה שהרווחתי באותה עיסקה).

למה?

כי אני רוצה שהלקוח יגיד לחבריו "קניתי נשק אצל סוחר הגון וכשהייתה לי בעייה, הוא לא התחבא מאחורי אותיות קטנות אלא פתר אותה לשביעות רצוני ואפילו הרווחתי מכך".

הלקוח שהיה מתוסכל מתקלה במוצר שרכש ממני, הפך בן רגע ללקוח מרוצה ואין ספק שהוא ימליץ לכל חבריו לרכוש אצלי נשק.

אני לא הפכתי ללקוח מרוצה של צמיגי "קומו" אחרי הטיפול שלהם בצמיג שהם עצמם קבעו שהוא מקולקל ולכן, לא אקנה מהם צמיגים לעולם.

אז אובייקטיבית, ייתכן שקיבלתי בדיוק את שהיבואן מחוייב לו אך סובייקטיבית, אני מרגיש שנדפקתי.

היבואן של הצמיגים הללו הרוויח היום 250 ש"ח. אבל הוא גם "הרוויח" לקוח מתוסכל שלעולם לא יחזור אליו וימליץ גם לחבריו לא לקנות את הצמיגים שהוא מייבא.

(וכן. גם אני יודע שזה "קטן עליו")

lizard
14-01-08, 06:20
[QUOTE=איציק - 4X6ZH]זאת צורך החישוב ממקובלת באחריות צמיגים .
זה קיים גם במצברים
פרו רטה :evil: :evil:
אתה מרגיש שעובדים עליך ... גם אני מרגיש כך נו אז מה

מניסיון שלי במצברים, פעמיים כבר נתקלתי שמצבר ישן שנדפק הוחלף בחדש,
ללא חישובי אורך חיים או כל ספקולציה אחרת... חדש תמורת ישן מקולקל...


אני רכשתי מצבר ממצברי שליו ואחרי שבועיים בערך קיצרתי אותו כהוגן, כולל דם אש ותמרות עשן וסיקס שכמעט נשרף...
לקחתי אותו ליצרן והוא על המקום, למרות שלא בקשתי החלפה אלא טעינה, החליף לי אותו לחדש מהניילונים.

הצפרדע
14-01-08, 12:13
אשמח לשמוע חוות דעת מהחברים כאן אם אכן, זהו הנוהג, או שיש בסיס לתחושת ה"דפקו אותי" שאני חש.

דפקו אותך בקטנוניות מכוערת.
אם לא בא לך להתעסק עם זה, תוכל להישאר עם הטעם הרע בפה ועם הבחילה מהיבואן הזה.

אם בא לך לעשות משהו בכל זאת, מלא לך טופס של תביעה לבימ"ש לתביעות קטנות, וכלול בה כל מה שעולה על דעתך - ריצות, נסיעות, אבדן ימי עבודה, סיכון חייך וחיי משפחתך בנוסף לסיכון חיי שאר המשתמשים בדרך, את העלות שנדרשת לשלם וכו', והגש אותה לביה"מש.

תן להם אז להזיע, לשלוח נציג לביהמ"ש(אסור לעו"ד להופיע שם) ולנסות להסביר לשופט את עמדתם הבזויה.

אני לא הייתי טורח עם זה, אבל אני עצלן וותרן בענינים הללו - מתחמם בהתחלה, צורח ומאיים, אבל מתקרר עוד לפני שחזרתי הביתה.
זאת התנהגות לא נכונה ולא ראויה, אבל כל אחד והפאקים שלו.

תן להם לטעום קצת מהדייסה הזאת, ואולי תקבל הרבה יותר ממה שנאלצת לשלם; ואולי אנחנו(הציבור) גם נצא נשכרים מתיקון עוד עוול קטן ומעצבן, שיכול לקרות לכולנו.

חנן-ג'יפולוג
14-01-08, 12:46
איש הצפון: המצב שונה כשמדובר במוצר שהאחריות שלו היא ממש עד תום חייו, וזה המצב במקרה של צמיג. אם הגעת ל99 אחוז משחיקת הצמיג ואז התגלתה בעייה, הרי שבאמת נהנית מ99 אחוז מחיי הצמיג.

אבל במקרה של אחריות לנשק או כל מוצר אחר, כשהאחריות תופסת רק למשך זמן חלקי ביחס לאורך החיים הסביר, אז זה שונה: הרי האקדח שאתה מוכר יחזיק כנראה לא 5 שנים של האחריות, אלא 40 או 50 שנים, אם הוא לא ילך לאיבוד. אז בן אדם שהאקדח התקלקל לו לאחר 4 שנים ו11 חודשים לא נהנה מ99 אחוז מחיי האקדח אלא מ10 אחוז מחיי האקדח. לכן זה הגיוני שתתן לו אקדח חדש ללא שאלות, וזה באמת הקריטריון לרוב המוצרים, כשהאחריות תופסת רק לזמן חלקי מאורך חייהם.

ככה אני מבין את ההגיון של הדברים. אני לא יבואן צמיגים או עוסק ביומיום בנושא הזה, אבל זה בהחלט נשמע לי הגיוני.

ערן המסוקס
14-01-08, 13:01
מה יקרה אם אדם שנסע על צמיג פגום, הצמיג התפוצץ והרכב התהפך? כמה הוא נהנה מהצמיג? אולי כדאי למדוד כמה שחיקה היתה על הסוליה ובהתאם לפצות אותו.. :confused:

חנן-ג'יפולוג
14-01-08, 13:42
אתה רוצה תשובה לא קשורה, מתאימה לשאלה הלא קשורה?

איציק - 4X6ZH
14-01-08, 13:53
ואיך אתה חושב שבית משפט פוסקים פיצויים לנפגעי גוף ?
יש מחיר ליד
יש מחיר לרגל
יש מחיר לרגל של רקדן
כך יש מחיר לפצוי צמיג
פצוי מלא \ פצוי חלקי
אולי היה מקום לתת פצוי כספי במקום צמיג
לדעתי ונסיוני המר בתחום הלקוח מאד לא אוהב פיצוי חלקי .
אחריות אז עד הסוף .
פיצוי אז פיצוי מלא .
אבל מה לעשות שכלכלת העולם המערבי קימבנה גם את נושא הפיצויים ;)
*****
איציק

איש הצפון
14-01-08, 15:22
חנן

אני בהחלט מבין את ההגיון שיש מאחורי דבריך אבל:

מה עם הנזק המצטבר לרכב - בגלל הוויברציות שהצמיג גרם?

מה עם עלות הנסיעה לפנצ'ריה ("רק" 150 ק"מ כל צד)?

האם פיצוי זעיר בצורת צמיג חדש (להזכירך, במקום צמיג בן חודשים ספורים) איננו מחווה ראוי?

אני עדיין סבור שיבואן שמכבד את עצמו, יכול להרשות לעצמו ליצור תדמית אמינה וטובה, אם במקום להיות קטנוני, ימצא לנכון לתת ללקוח צמיג / מצבר / גיר חדש במקום פריט פגום - גם אם הלקוח "ירוויח" מכך פריט חדש יותר מזה שהיה לו.

ואגב. קראתי פעם ש:

לקוח מרוצה, מספר על כך ל 3 אנשים בממוצע.

לקוח לא מרוצה מספר על כך ל 7 אנשים בממוצע.

לקוח שהייתה לו בעייה והיא טופלה לשביעות רצונו מספר זאת ל 12 - 20 אנשים בממוצע.

YNV
14-01-08, 18:17
בעידן האינטרנט, לקוח מספר ל200-300 איש שקראו את השרשור. כנראה שלא כל נותני השירותים הפנימו את זה.
היות וזה הסיפור השני שאני שומע על אותו יבואן, בהחלט זה יכנס למערך השיקולים בבוא העת להחליף צמיגים.


יניב

יוני5
14-01-08, 21:12
איש הצפון היקר,

לדעתי אתה צודק בדרישתך ואוסיף ואומר שהיו צריכים להחליף לך זוג צמיגים.
הדרישה שלך אינה בלתי הגיונית, אפילו מתבקשת.

לי התפוצץ צמיג MTR. החלפתי את כל הסט כי הוא היה בן 3 שנים, 60K ק"מ ולא מעט ק"מ בלחץ נמוך. להאשים את הצמיג / היבואן / היצרן היה לא הוגן. כי באמת יש לי רק מילים טובות להגיד על הMTR.
במקרה שלך הסיטואציה שונה. תבע אותם בבית דין לתביעות קטנות, או לחילופין, פרסם את הסיפור בכל הפורומים.
אם כי, למען ההגינות, לפני שאתה עושה זאת, אנא יידע את היבואן על השירשור הזה ועל הפורומים בהם אתה מתכוון לפרסם - שיגיב את תגובתו.
מגיע לו, ומעבר לכך, שבדר"כ, לכל מטבע יש שני צדדים. אם לאחר תגובתו ימשיכו כולם לחשוב שאתה אכן צודק, אז תגובתו רק תעניק לטענתך משנה תוקף.

בברכה,
יוני5

zsahi
14-01-08, 21:39
זה שיש נוהל מעוות לא הופך אותו לנוהל תקין - זה פשוט מוכיח שענף הרכב בארץ מורכב ממספיק חפרים שמאוחדים יחד ומקבלים גיבוי מבעלי מקצוע - וכן אני יודע שמה שרואים משם לא רואים מכאן.

מכרו לבן אדם מוצר פגום, החליפו אותו במוצר פגום אחר - גררו אותו לפחות פעמיים מיום העבודה שלו ליום של ויכוחים ובסוף עוד הוציאו קליבר ודחפו לו אותו.
תנסה להיות ישר עם עצמך לכמה דקות ותגיד לי האם זה באמת נוהל תקין?

נבנה מקרה היפוטתי ע"פ ההגיון שלך: רכב חדש עם 3 שנים אחריות על המכלולים, אחרי שנתיים תיבת ההילוכים מתקלקלת עקב פגם ביצור - עלות התיקון 150K ע"פ ההגיון (החדש) שלך היבואן מזכה את הלקוח רק על 50K כי הרי מבחינתו הוא התחייב ל3 שנים בלבד ללא תקלות והלקוח נהנה כבר שנתיים מהתיבה.

ברוך, העצה שלך לא ממש תעזור לצפוני - סילברדו זה מקלט מס - מקלט מס משמע הצפוני קנה אותו על העסק, עסק אינו יכול להתלונן בבית דין לתביעות קטנות.

איציק - 4X6ZH
14-01-08, 22:17
נבנה מקרה היפוטתי ע"פ ההגיון שלך: רכב חדש עם 3 שנים אחריות על המכלולים, אחרי שנתיים תיבת ההילוכים מתקלקלת עקב פגם ביצור - עלות התיקון 150K ע"פ ההגיון (החדש) שלך היבואן מזכה את הלקוח רק על 50K כי הרי מבחינתו הוא התחייב ל3 שנים בלבד ללא תקלות והלקוח נהנה כבר שנתיים מהתיבה.

.

******
אתה לא רחוק מהמציאות היום יומית של אחריות בתחום הרכב במדינת ישראל .
******

AvigdorAharon
15-01-08, 08:53
ברוך, העצה שלך לא ממש תעזור לצפוני - סילברדו זה מקלט מס - מקלט מס משמע הצפוני קנה אותו על העסק, עסק אינו יכול להתלונן בבית דין לתביעות קטנות.

אני ממש לא בטוח שזה נכון, הרי התביעה היא של איש הצפון (יש לו שם פרטי) מול היבואן. אין קשר לעיסוקו של בעל הרכב עליו הוכבו הצמיגים.
בעברי הייתי עצמאי. רכב צד ג' נכנס ברכבי (שרשום על שם העסק, בעזרת הרכב קיבלתי הכנסה) מאחור.
לא עזרו כל הבקשות שלי, ותבעתי בבית משפט לתביעות קטנות. כמובן שזכיתי.

אביגדור

מאיר רוטברג
15-01-08, 09:59
חברה תלכו לשיטתי ואז לא יגידו לך כלום ,

[ברגע שלא ימצאו צמיג כזה יתנו חדש בלי לשלם ,
ככה זה בחברות ביטוח לגבי חלק משומש

הצפרדע
15-01-08, 12:47
ברוך, העצה שלך לא ממש תעזור לצפוני - סילברדו זה מקלט מס - מקלט מס משמע הצפוני קנה אותו על העסק, עסק אינו יכול להתלונן בבית דין לתביעות קטנות.

אין שום קשר, צחי. ראשית, עסק יכול להיות לאו דוקא חברה בע"מ, אלא ע"ש עוסק פרטי(גם אם יש לו שם פירמה), ואז התובע הוא אדם פרטי.

שנית, גם רכב הרשום ע"ש חברה, ברוב המקרים(אלא אם יש לחברה הזאת רו"ח לא מוצלח), הרכב רשום באופן חוקי לגמרי ע"ש יד פרטית למרות שבספרים הוא שייך לעסק.

מכל מקום, אם הדבר אפשרי, אני מאד ממליץ לאיש הצפון להכניס להם תביעה קטנה על לפחות 5000ש"ח.

איש הצפון
15-01-08, 13:16
א. אני יכול לתבוע (הרכב הוא רשום על שמי וגם העסק שלי לא חברה בע"מ).

ב. לבקשת המוסך שלי (מוסך דב בקרית שמונה - מוסך של רשת UMI) העברתי אליהם בכתב את השתלשלות הדברים והחשבוניות של ההחלפה ושל האיזונים. ברגע שיהיו התפתחויות - אדווח.

-->