צפייה בגרסה מלאה : הקשר בין נעילת דלתות מרכזית לטמפרטורה חיצונית (XJ ובכלל)
מה שכתוב בכותרת... נעילת הדלתות לא מתפקדת כמו שצריך בימים קרים. זה היה בצורה מוגבלת גם בחורף שעבר, ועד שהזזתי את עצמי לעשות משהו בנידון הגיע האביב והבעייה נעלמה מעצמה. החורף התופעה חזרה שוב, ובימים האחרונים הקרים במיוחד זה מגיע למצב קיצוני שאף אחת מהדלתות לא נפתחת בהשפעת הנעילה ואני צריך, שומו שמיים, לפתוח את הדלק עם המפתח, ידנית! :-) כאילו חזרתי לימי הטויוטה היילקס...
מה בעצם מאחורי העניין? המנועים? חלקים מכאניים כאלו ואחרים? מי נתקל בבעיות דומות ומה הפתרונות (גם חכה לקיץ זה תשובה - זו התשובה שאני נותן לאשתי, אם אקבל כאם גושפנקא מקצועית זה יהיה נחמד).
מוני אורבך
15-01-08, 08:47
נמרוד! אני ממש מתפלא עליך???
אתה כמהנדס מכונות אמור לדעת את התשובה.
רמז... נקודת הקפיאה של גריז.
המנועים שלך עיפים ויש הרבה חיכוך במנגנון (מי אמר הרבה אבק מדבר מעורב גריז)
בקיץ הגריז הרבה יותר נוזלי ולכן החיכוך יורד.
בחורף הרבה יותר צמיג, חיכוך עולה והדלתות סגורות.
העיקר אתה כול הזמן יורד על דלתות הדיסקו...
כנראה שבאמת הסנדלר הולך יחף.
הפתרון הוא לפרק דלתות לנקות לגרז בגריז טוב וחדש ואולי גם להחליף מנוע אחד או שנים.
מה שכן תסלם ליעל.
אחרת היו זורקות אותך ממזמן לישון עם הכלב.
נמרוד,
הרבה דברים בחורף עובדים "קצת שונה". במיוחד במערכות משולבות אלקטרוניקה ומכניקה.
אם יש לך חשק להתעסק עם זה- פתח את הכיסוי של הדלת, תגיע למנגנון עצמו ותתחיל לבודד את הבעיה. כמובן שכדאי לעשות זאת בשעות הבוקר המוקדמות/לילה מאוחרות כשבאמת קר והתופעה קיימת.
תנתק את המוט המוביל ממנוע הנעילה למנגנון הנעילה ותראה אם המנוע עובד "חלק". אם כן- הבעיה נעוצה בהתכווצות המתכת בזרועות המנגנון. כדאי לנקותם היטב ולגרז קצת בנק' החיבור והצירים. אם המנוע לא עובד- תראה אם ניתן לפתוח אותו, לנקות אותו היטב ולשמן את החלקים הנעים שלו עם תרסיס מיוחד למפסקים אלקטרוניים (זהו חומר ניקוי המכיל בתוכו שמן "מיוחד"). תבדוק את הפחמים. אולי אין מגע בריא בינם לבין הסטטור/עוגן מה שמוקצן קצת בטמפ' נמוכות (עקב ההתכווצות של כל הרכיבים בפנים). למרות שמנסיוני עם מערכות אמריקאיות כאלה- הם מגיעים כ-Non-Serviceable. אולי כאן המצב שונה.
ואם הבעיה ממשיכה אחרי הטיפול הזה- תחכה לקיץ... :lol: או שתכניס את האוטו הביתה למשך הלילה...
איציק - 4X6ZH
15-01-08, 08:56
מתחילת השבוע יש עליה בתקלות מערכת קירור של כלי רכב
רדיאטורים מפוצצים
צינורות מים סדוקים
יכול להיות שזה בגלל הקור :roll: :arrow: ;)
****
יש תרסיס שמן מיוחד למנעולים לתקופת החורף
בארצות קרות מקובל לעשות טיפול 10.000 למנעולי דלתות ולצירים לפני תקופת החורף .
****
רק אצלנו כולם ....:shock:
****
ארצות קרות??? מה הקשר? אנחנו ארץ מדברית!
-8 מעלות צלזיוס ביער אודם זה לא מדבר?
מוני אתה לא יכול לרדת עלי יותר מאשר יעל :D למזלי היא נוסעת באוטו פעם בשבועיים בערך, אז עוד פעמיים - שלוש וכבר נפתרה הבעייה...
-------------------------
עכשיו ברצינות, לפתוח כל דלת ולשחק אני יכול בעצמי, אני מחפש עצות מנסיון כדי לחסוך זמן ומשחקים. שמן מיוחד? מה זה , איך זה נקרא, איפה קונים, איך משתמשים? טיפול מונע למנעולים - פרט הסבר והדגם איציק, כנראה שאנחנו הופכים לארץ קרה.
למה???
מאותה סיבה שאי אפשר להקיש את הקוד בקודנית בבוקר קר ( לפחות אצלי...)
שכל חורף מתחילים רעשים של בושינג דפוק מתחת לרכב ובאביב זה עובר.. (לפחות אצלי...).
אפילו ב WJ יש רעש מציק מתוך הדש-בורד שנעלם כאשר השמש זורחת
מכוניות עם נשמה לא?, קר להם.
תכלס....
מה אתה שובר את הראש.
מנוע נעילה חליפי = 40 ש"ח, 15 דקות עבודה לכל דלת ואתה מסודר.
העניין הוא שלא בטוח שהבעיה מקורה במנוע... אז חבל סתם לרוץ ולהחליף. גם אם זה רק 40 ש"ח (האמת, הופתעתי מהמחיר הנמוך).
לדעתי נמרוד- לא יהיה לך מנוס מלפתוח דלת (לפחות אחת) ולראות מה המצב ולבודד את הבעיה.
אגב, אותה התופעה בדיוק ב-4 הדלתות זה קצת מעורר אצלי תהיות... אולי בכלל משהו מקופסת הפיקוד. אבל זה כבר סתם הימור.
לגבי תרסיס המפסקים- נקרא ספריי קונטקט (Contact), מוכרים בכל חנות לרכיבים אלקטרוניים. שים לב שיש 2 סוגים עיקריים: 1 נטול השמן- זהו תרסיס לניקוי מגעים ולוחות אלק' בלבד. 2 עם השמן- נקרא גם תרסיס מפסקים. משום שהוא משמן את מנגנון המפסק בנוסף לניקוי שלו.
השבוע ניקיתי את בורר העוצמה ברתכת שלי (שלא עבד טוב) עם ספריי ללא שמן (נו, אני חמור, לא היה לי עם שמן...) אז המתג לא רצה לזוז בכלל... אחרי שימון קל- פלא! הכל עובד מצוין.
האמת שאם הבעיה במנוע המנעול- לא שווה להתעסק איתו בשביל 40 ש"ח.
אותה התופעה קוראת בכל הדלתות אבל בהדרגתיות מבחינת טמפרטורה... יש דלתות שיותר רגישות לקור ואילו דלת הנהג נפתחה יפה עד גל הקור הנוכחי (שגם פיצץ לי את הקולט של הדוד שמש קו$%&*&ארס!).
תרסיס מפסקים - היישר. אני מקווה שזה יסתכם בניקוי וסימון - טיפול תקופתי כמו שהציע איציק.
למקרה הצורך - איפה קונים מנועים רמי?
מנוע נעילה אוניברסאלי פשוט, בכל חנות אביזרים.
נמרוד, למען הסר ספק,
בתרסיס המפסקים יש לעשות שימוש במנועי הנעילה... (או במפסקי הנעילה אם שם הבעיה).
את המנגנון המכני- לנקות ולגרז. אבל את זה אתה כבר בטח יודע...
תרסיס שכזה, אם אתה עובר בעפולה במקרה- תוכל למצוא בצ'יפ אלקטרוניקה. ליד בנק דיסקונט.
נמרוד,
אני לא מבין למה אתה צריך שהדלתות יפתחו, הרי במילא אתה נוסע באוטובוסים כל בוקר, לא?
ולגבי התלונות של יעל, את עניין המנעולים היא שומרת לאחר כך... בינתיים היא מתלוננת שהחימום לא עובד! ;-)
גולי
יש תרסיס שמן מיוחד למנעולים לתקופת החורף
בארצות קרות מקובל לעשות טיפול 10.000 למנעולי דלתות ולצירים לפני תקופת החורף .
****
רק אצלנו כולם ....:shock:
****
איציק,
איזה תרסיס למנעולים? האם פותחים את הכיסוי של הדלת ומתיזים על המנגנון או רק למנעולים פרופר - דרך חריץ המפתח?
ונמרוד,
ולגבי התלונות של יעל, את עניין המנעולים היא שומרת לאחר כך... בינתיים היא מתלוננת שהחימום לא עובד
תשמע, לדעתי אתה צריך להכין תוכנית עתודה. אם לא אכפת לך לעבור לקרית אונו ולישון בשק"ש, אז אני יכול לפתור לך את סוגיית העתודה שמהודעה להודעה נראית יותר ויותר רלוונטית.
יוני5
מאותה סיבה שאי אפשר להקיש את הקוד בקודנית בבוקר קר ( לפחות אצלי...)
כנ"ל אצלי. אני מדבר אל הקודנית ממש יפה עד שהיא מתיחסת אלי ברצינות. ואני עוד חשבתי ששלי מיוחד :grin:
-- אריק.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.