PDA

צפייה בגרסה מלאה : עם איזה רכב מותר לי לגרור גרור כבד?



בוזי
21-01-08, 11:12
אני צריך לגרור גרור גדול, משקלו העצמי של הגרור 400 ק"ג ומשקלו הכולל 1500 ק"ג.
ברשיון שלו מצויין שמשקל הרכב הגורר יעלה על 2000 ק"ג, האם הכוונה למשקל עצמי או משקל כולל מותר?

תודה לעונים.
בעז

חנן גולומבק
21-01-08, 11:23
לדעתי הכוונה למשקל עצמי.

משקל כולל הינו המשקל העצמי ועוד המשקל שמותר לך להעמיס בתוך הרכב ללא קשר לנגרר.

בוזי
21-01-08, 12:52
גם לדעתי. אני מחפש תשובה ממישהו שיודע בוודאות.

גיא
21-01-08, 13:58
מניסיון

גרור של טון וחצי אפשר ומותר לגרור עם כל הטנדרים למינהם ( היילקס / מגנום / איפון / וינר / ..... ) ועם כל ה SUVים הרגילים ( דיסקו / טרופר / טראנו / דיפנדר / .... )


וכן .. דיפנדר ניכנס פה כי הוא לא טנדר :-)

שים לב לדברים הרגילים שאולי לא רגילים למי שלא רגיל ... בלם של הגרור תקין.
שתי שרשראות אבטחה ( זה בעיקר בשביל המצפון שלך במקרה תאונה )
אבטחה של כבל בלם חירום של הגרור ( זה בעיקר בשביל לעצור את העגלה לפני שהיא תהרוג הרבה אנשים )
לחץ אויר מתאים של כל ( 4 ? ) גלגלי הגרור.

רפאל
21-01-08, 14:39
בוזי שלום

כמה שזה ישמע לך לא הגיוני (מדינת ישראל :)) אבל אף אחד לא מסוגל לתת לך תשובה לעניין.
כל מחוז במדינה מפרש את חוק הגרירה כרצונו (תשובות שקיבלתי ממשרד התחבורה) וגם אני עמדתי לפני אותה דילמה בעניין גרירת באגי (משקל באגי + גרור כ 1500ק"ג).
תשובה ממשרד התחבורה
"אתה יכול להניע את הרכב בבוקר בקרית שמונה, לעבור ליד שוטר שלא יסתכל עליך, להגיע לתל-אביב ושוטר יעצור אותך, יבדוק רשיונות ויתן לך להמשיל לסוע, תגיע לבאר-שבע ותקבל הורדה מהכביש על משקל חורג"

כמה שזה לא הגיוני אילו תשובות שקיבלתי.

בנוסף לצורך גרירה של גרור כאשר המשקל הכולל (גורר+נגרר) עולה על 4 טון יש להצטייד ברישיון ג'.

רפי

בוזי
21-01-08, 15:02
את כל זה אני יודע.
היום אני גורר את הנגרר עם הרקסטון, 2080 ק"ג משקל עצמי.
אז אני מכוסה בכל מקרה.
אבל, שאלה לא ממש היפותטית, אם אני רוצה לגרור את הנגרר עם רנגלר אנלימיטד (1875 ק"ג) - אסור לי?

ברשיון הנגרר כתוב "משקל הרכב הגורר יעלה על 2000 ק"ג". לא כתוב איזה משקל.

מה דעתכם?

בוזי
21-01-08, 15:15
אפרופו גרירה ואנלימיטד, לאמריקאים מותר ולנו לא:

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=7963&stc=1

יונתןמצפה
21-01-08, 17:36
את כל זה אני יודע.
היום אני גורר את הנגרר עם הרקסטון, 2080 ק"ג משקל עצמי.
אז אני מכוסה בכל מקרה.
אבל, שאלה לא ממש היפותטית, אם אני רוצה לגרור את הנגרר עם רנגלר אנלימיטד (1875 ק"ג) - אסור לי?

ברשיון הנגרר כתוב "משקל הרכב הגורר יעלה על 2000 ק"ג". לא כתוב איזה משקל.

מה דעתכם?

משקל הרכב הגורר=משקל כולל. ז"א- אם הרכב הגורר (ע"פ רשיון הנגרר) צריך ליהיות מעל 2000 ק"ג, אז רכב מ"כ של 1875= אסור!!! (אגב, גם אם הוא היה 1980 אז היה אסור...)

אם ברשיון הרכב הגורר רשום שהוא רשאי לגרור גרור במשקל X אז לדעתי זה מה שקובע.

המשקל של הגורר לפי מה שרשום ברשיון הנגרר מתייחס למשקל כולל.

נמרוד
21-01-08, 20:53
אבל לפי התקנות הארופאיות, שנכנסו לתוקף, מותר לרכב לגרור כמה שהיצרן קבע שמותר לגרור. ברכב שלי יש התקן גרירה מקורי עם מדבקה מקורית וזה מה שכתוב עליה וגם בספר הנהג המקורי. אז כמה מותר לי לגרור בקריית שמונה וכמה בבאר-שבע?
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=7964&stc=1

הצפרדע
21-01-08, 21:12
אבל לפי התקנות הארופאיות, שנכנסו לתוקף
אתה בטוח?
מתי?
לפי זה, אני יכול לגרור עם הפורד 11000 ליברות(5 טון)???

sounds too good to be true

נמרוד
21-01-08, 21:15
אני ממש לא בטוח. למעשה אין לי מושג, ואם אתה עוקב אחרי הנושא, אז אני בחברה טובה כי גם במשרד הרישוי לאף אחד אין מושג.

jonesy
21-01-08, 21:22
מניסיון

גרור של טון וחצי אפשר ומותר לגרור עם כל הטנדרים למינהם ( היילקס / מגנום / איפון / וינר / ..... ) ועם כל ה SUVים הרגילים ( דיסקו / טרופר / טראנו / דיפנדר / .... )



אצלי ברשיון של ההיילקס רשום שמותר לגרור עד 1300 ק"ג.
ברשיונות של היילקסים שיצאו מחברת חשמל (ואולי גם אחרים...) מותר לגרור 1500 ק"ג.

מוטי.

דרור ברלי
21-01-08, 22:03
אף אחד לא יודע. לכל רכב כתוב משהו אחר ברשיון. הבלגאן חוגג.

אני מתלבט בשאלה הזו כבר תקופה ארוכה. שאלתי עשרות אנשים. מכוני רישוי, משרד הרישוי, עמדה מס' 1, אפילו לתע"ר הגעתי וזיינתי ת'מוח. לך ותסביר להם שלגרור עם סופה על כביש ציבורי בישראל זה כמו לנופף סדין אדום בפני עדר פרים שלא זיינו אף פרה כמה חודשים? כל שוטרי המדינה יוזעקו כדי לערוך מצוד חם עם כדור בקנה.

תע"ר זה ה"יצרן" (איזו מחמאה למסגריה העלובה הזו) והם אומרים 500 ק"ג (!...) לעזאזל, זה לא הגיוני - לפיאט פנדה (!!!) מותר לגרור יותר.
אבל ברשיון כתוב באותיות קידוש "משקל לצורך גרירה 1670 ק"ג"...
במשרד הרישוי בחולון אמרו לי בחודש שעבר שמה שכתוב ברשיון זה מה שקובע, וש-1670 ק"ג זה באמת מה שמותר לסופה שלי לגרור. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי...


אז למי להאמין? אני כבר לא מאמין לאף אחד.

בוזי
22-01-08, 00:11
"משקל לצורך גרירה" זה לא "כמה מותר לי לגרור".
אלא "הרכב שוקל כך וכך, לצורך חישוב משקל הגרור המותר".

הנתון הזה מופיע ברשיון של רכבים שאינם מסחריים, בהם אין נתון משקל.

tzagi
22-01-08, 04:27
אפרופו גרירה ואנלימיטד, לאמריקאים מותר ולנו לא:



זה לא כול כך פשוט....או למעשה, אולי כן

אין כול חוק שאוסר על אדם לגרור נגרר X עם רכב Y
החוק היחידי שקיים, זה שאורך הנגרר לא יעלה מעל ל40FEET,
12 מטר וקצת
המשקל המפורסם לגרירה נמצא במקומו למטרות ביטוח ואחריות היצרן בלבד
כלומר, זה בתור המלצה בלבד
כמו כן, לאותו רכב יכול להיות יותר ממישקל מותר אחד,
לקחת את הXJ של נמרוד לדוגמא, הרכב הוזמן עם TOWING PACKAGE
ומותר לו לגרור 5000LB, הוא בא עם CLASS 4 HITCH
ותאורטית, עם קולר לגיר האוטומטי וכמובן עם החיווט לנגרר
לעומת זאת, רכב בדיוק כמו שלו רק שלא הוזמן עם TOWING PACKAGE
מוגדר לגרור רק 2000LB
למרות שהיה אפשרי להזמין אותו עם HEAVY DUTY SERVICE PACKAGE
שכולל את אותו קולר לגיר, אבל זה לא משנה את משקל הגרירה.

משקל הנגרר זה דבר סלקטיבי מאד,
מה גוררים?
אם זה סירה, אפשר לגרור משקל יותר כבד בגלל הארודינמיקה
אם זה נגרר סגור ומרובע, כדאי פחות מהמשקל המותר(קופסה על גלגלים לא ארודינמית במיוחד)
עוד דבר, לגרור באיזה מהירות?
לגרור משקל ב75קמש זה לא כמו לגרור אותו משקל ב130קמש
הקומבינציות פה בלתי ספורות, לכן זה כול מקרה בגופו.

נימרוד,
אני אישית לא היתי גורר עם הXJ בלי שעון טמפרטורה לשמן גיר.
הAW4 לא אוהב לעבוד קשה.

רפאל
22-01-08, 08:49
לו כל דבר בחיים היה קל כמו בארה"ב

ועכשיו ברצינות

כמו דרור גם אני (גם יחד איתו וגם לבד) מנסה למצוא את התשובה לשאלה.
כמו שכתבתי קודם
אין לאף אחד בארץ שמץ של מושג - כולל כל משרדי הממשלה הנוגעים בעניין (שיטת ה"יהיה בסדר" :))
המשקל הרשום ברשיון הינו המשקל המותר לגרירה - ע"פ משרד אחד
המשקל הרשום ברישיון אינו המשקל המותר לגרירה כי אם משקל שממנו מחשבים את המשקל המותר לגרירה - ע"פ משרד אחר
אם כך מה הנוסחה - לא ידועה

מישהו יודע מדוע טוארג שוקל יותר מפאגרו ?

תשובה

כי היבואן שם תג משקל גבוה יותר כדי שיוכלו לגרור עגלה עם שני סוסים שנחשבת לבין העגלות הכבדות בארץ.

עניין של מיתוג המוצר.

עכשיו לך תחליט מה מותר ומה אסור :)


נמרוד

אני מזכיר לך את שאלתי באחת מישיבות העמותה

המצב רק יחמיר כאשר נתחיל לגרור כל מיני באגים ורכבי T1 על עגלות.



בברכת יום טוב
רפי

דרור ברלי
22-01-08, 15:08
"משקל לצורך גרירה" זה לא "כמה מותר לי לגרור".
אלא "הרכב שוקל כך וכך, לצורך חישוב משקל הגרור המותר".

הנתון הזה מופיע ברשיון של רכבים שאינם מסחריים, בהם אין נתון משקל.

במשרד הרישוי אמרו במפורש שזה מה שמותר לי לגרור.
אתה אומר שלא, ואני לא מזלזל.

אז לפי מה מחשבים?
מה הנוסחא לחישוב?
איפה נמצאת המפה העתיקה והמתפוררת שמראה את הדרך למערה הנסתרת בה נמצא ארגז הקסמים שאם נפתח אותו בליל ירח מלא, בדיוק בחצות הלילה, נמצא בתוכו את הרמז לנוסחא?

לפני חודש הרכב שלי נשקל בעמדה מס' 1 (סיפור הטסט והמושבים המפורסם) והמאזניים הראו 1880 ק"ג... אז מה זה בדיוק 1670 ק"ג? וליתר דיוק - למה בשם אלוהים, הפקידונים האלה משגעים אותנו בנוסחאות במקום לקבוע לכל רכב משקל מותר לגרירה וזהו?

דרור ברלי
22-01-08, 15:16
המצב רק יחמיר כאשר נתחיל לגרור כל מיני באגים ורכבי T1 על עגלות.



בברכת יום טוב
רפי


ואני מוסיף בדיוק בעניין הזה - כל השאלות האלה מובילות בסופו של דבר לעניין גרירת כלי רכב תחרותיים. מה בדיוק אומר החוק? האם דינו של נגרר שמוביל רכב מירוץ כשל אותו נגרר שעמוס בסירה או בארגז חפצים באותו המשקל? לאיזה רכב מותר ולאיזה אסור? איזה דרגת רשיון נהיגה נדרשת?

זה נראה שולי והרבה פחות סקסי מבניית שילדות ומערכות מתלים, אבל זה אחד המכשולים העיקריים שמתחרים רבים יקומו או יפלו עליו.

חנן גולומבק
22-01-08, 16:07
נראה לי שאתם קצת נסחפים , בכל עשרות הפעמים שגררתי את הבאגי למרוצים עצר אותי שוטר פעם אחת בלבד בצומת שוקת בגלל שהמספר של העגלה נפל, הוא לא בקש לראות שום נייר ורק חיכה עד שאלתרתי מספר מקרטון, אולי בוחן תנועה יעצור רכב שיגרור עגלה ככה סתם כי משעמם לו אבל כמה בוחני תנועה כבר מסתובבים בכביש ? אז נכון שאין תשובה מוחלטת אבל לא נראה לי בעייתי כל כך. יחד עם זאת גרירת רכב על עגלה זה דבר שכל אחד מאיתנו צריך להתייחס אליו בכובד ראש , לרדת את ירידות סדום עם משקל של 1500 ק"ג זה משהו שצריך לדעת לעשות במיוחד עם לעגלה אין ברקסים. דא"ג לפני מספר שבועות שאלתי את מפקד משטרת התנועה באילת לגבי הרוחב המותר לגרירה, גם הוא לא ידע והתקשר לחבר שלו בוחן תנועה במשטרה שאמר שמותר עד 30 ס"מ מעבר לרוחב המראות מכל צד.

דרור ברלי
22-01-08, 16:39
אוי חנן, חנן...

אצלכם באילת...
אתה גר ב-FRONTIER-LAND. סוג של בית קטן בערבה. כאילו החוקים אצלכם שונים. באיזה עוד מקום בארץ חונים באגים ברחוב?...

כאן אצלנו במדינת גוש-דן, ג'יפ גורר (בוודאי אם זו סופה) ייסע בערך 500 מטרים עד שתעצור אותו פלוגת ימ"מ עם תת-מקלעים מכוונים לראש של הנהג. אני מגזים בכוונה, אבל זה רומז על מה שקורה כאן.
האמת? אין לי שום בעיה עם ציות לחוק, אני רק רוצה לדעת סוף-סוף מה החוק אומר בדיוק בנושא הזה...

עובדה שגם השריף של העיירה שלכם (מפקד מתנ"א אילת) זה שאמון על אכיפת החוק - לא יודע. אני מבטיח לך שרוב מפקדי מתנ"א האחרים בארץ לא יודעים יותר ממנו.

יודע מה? אפילו למה שאמרו לי במשרד הרישוי אני לא מאמין.

בוזי
22-01-08, 16:54
טוב, אחרית דבר:
הוצאתי רשיונות חדשים לנגרר ושם כתוב כך: "יגרר ע"י רכב שמשקלו הכולל 2000 ק"ג.
רוחב הגרור לא יעלה רוחב הרכב הגורר" (השגיאה במקור, ב.ה :twisted: ).

זה אומר שמותר לי לגרור את העגלה עם כל רכב ששוקל מעל 2 טון כולל, ורחב מהעגלה.

יאללה, מי צריך להוביל באגי? ;)
אה, ויש לי גם אישור משרד החקלאות להובלת בע"ח (=סוסים). יופי לי.

גיא
22-01-08, 17:11
נראה לי שאתם קצת נסחפים , בכל עשרות הפעמים שגררתי את הבאגי למרוצים עצר אותי שוטר פעם אחת בלבד בצומת שוקת בגלל שהמספר של העגלה נפל, הוא לא בקש לראות שום נייר ורק חיכה עד שאלתרתי מספר מקרטון, אולי בוחן תנועה יעצור רכב שיגרור עגלה ככה סתם כי משעמם לו אבל כמה בוחני תנועה כבר מסתובבים בכביש ? אז נכון שאין תשובה מוחלטת אבל לא נראה לי בעייתי כל כך. יחד עם זאת גרירת רכב על עגלה זה דבר שכל אחד מאיתנו צריך להתייחס אליו בכובד ראש , לרדת את ירידות סדום עם משקל של 1500 ק"ג זה משהו שצריך לדעת לעשות במיוחד עם לעגלה אין ברקסים. דא"ג לפני מספר שבועות שאלתי את מפקד משטרת התנועה באילת לגבי הרוחב המותר לגרירה, גם הוא לא ידע והתקשר לחבר שלו בוחן תנועה במשטרה שאמר שמותר עד 30 ס"מ מעבר לרוחב המראות מכל צד.


ואילו לי נאמר במפורש שאסור יותר מחמישה ס"מ מחוץ למראות של הרכב הגורר .....

כמו כן, לעגלה מעל 750 ק"ג אמור להיות לפי החוק מערכת בלימה עצמית. מין בוכנה על היצול שכשבולמים את האוטו המשקל של העגלה מפעיל את הבוכנה שמפעילה בלמים על הציר של העגלה ....

יחד עם זאת .. אמור זה גם שם של דג ....

יונתןמצפה
22-01-08, 17:37
נראה לי שאתם קצת נסחפים , בכל עשרות הפעמים שגררתי את הבאגי למרוצים עצר אותי שוטר פעם אחת בלבד בצומת שוקת בגלל שהמספר של העגלה נפל, הוא לא בקש לראות שום נייר ורק חיכה עד שאלתרתי מספר מקרטון, אולי בוחן תנועה יעצור רכב שיגרור עגלה ככה סתם כי משעמם לו אבל כמה בוחני תנועה כבר מסתובבים בכביש ? אז נכון שאין תשובה מוחלטת אבל לא נראה לי בעייתי כל כך. יחד עם זאת גרירת רכב על עגלה זה דבר שכל אחד מאיתנו צריך להתייחס אליו בכובד ראש , לרדת את ירידות סדום עם משקל של 1500 ק"ג זה משהו שצריך לדעת לעשות במיוחד עם לעגלה אין ברקסים. דא"ג לפני מספר שבועות שאלתי את מפקד משטרת התנועה באילת לגבי הרוחב המותר לגרירה, גם הוא לא ידע והתקשר לחבר שלו בוחן תנועה במשטרה שאמר שמותר עד 30 ס"מ מעבר לרוחב המראות מכל צד.

ובשביל להוסיף על מה שדרור טוען...:
יש לי חבר שפעמיים עצרו אותו עם עגלה לצורך שקילתה!!!
בפעם הראשונה- חריגה של מעל 10% מהמשקל הכולל של העגלה הובילה לשלילה ולהמשך ענישה על תנאי!
בפעם השניה- שוב, חריגה של מעל 10% הובילה לזימון לבית משפט שהובילה לשלילה על תנאי וקנס כספי גבוה + מספר נקודות לא מבוטל.
שני המקרים קרו בהפרש של כמה שנים. בפעם הראשונה הוא היה צריך לנסוע עם השוטר לתחנת שקילה בקרבת מקום!!!
אז... שלא יעבדו עליכם...
הקיצר, גם למשקל הכולל של העגלה יש חשיבות גדולה בחוק. לא רק למשקל הרכב הגורר. גם אם מותר לך לגרור בעזרת רכב עם משקל כולל של מעל 2000 ק"ג זה לא אומר שמותר לך לגרור משקל כזה...

בינתיים- נוהל "המנעות מגילוי"...

חנן גולומבק
22-01-08, 19:23
[QUOTE=דרור ברלי]אוי חנן, חנן...

אצלכם באילת...
אתה גר ב-FRONTIER-LAND. סוג של בית קטן בערבה. כאילו החוקים אצלכם שונים. באיזה עוד מקום בארץ חונים באגים ברחוב?...
QUOTE]

טוב עם עובדות לא מתווכחים.
עוד דבר חשוב מאד זה שהעגלה (מי המציא את המלה המעצבנת גרור) תיראה פיקס...אורות, מחזירי אור, מספר עם תאורה, כנפיים לגלגלים ובכלל שלא תיראה גרוטאה.

AvigdorAharon
23-01-08, 07:56
(מי המציא את המלה המעצבנת גרור)

ותומך ונתמך הן מילים פחות מעצבנות? ומה עם אחוד ובלתי אחוד?

אביגדור

בוזי
23-01-08, 08:34
הקיצר, גם למשקל הכולל של העגלה יש חשיבות גדולה בחוק. לא רק למשקל הרכב הגורר. גם אם מותר לך לגרור בעזרת רכב עם משקל כולל של מעל 2000 ק"ג זה לא אומר שמותר לך לגרור משקל כזה...

כתבתי את זה בהתחלה, המשקל העצמי שלה 400 ק"ג, מותר 1100, כולל 1500.
אני לא מתכוון להעמיס מעל המשקל המותר.
אבל, אם הרכב הגורר שוקל מעל 2500 ק"ג כולל (והוא שוקל), זה אומר שסך המשקלים הכוללים עובר את ה-4 טון, ואז נולדת בעיה חדשה, לא בטוח שמותר לי לנהוג ברכבת הזאת בכלל עם רשיון ב'...

asafk
23-01-08, 10:20
בוזי,
מותר לגרור גם אם המשקל הכולל של הקומבינציה מעל 4 טון. באירופה אסור, כאן אף אחד לא אמר שאסור, והדבר היחיד שהשוטר יודע זה שאתה גורר עם רכב מעל 2 טון. ההגבלה היחידה בישראל היא שלגרירת גרור מעל 1500 ק"ג אתה חייב רשיון C (בלי קשר למשקל הקומבינציה).
לגבי הבלמים שגיא הזכיר- זה נכון בכל מקרה. גרור מעל 750 ק"ג חייב בלמים.

אסף.

בוזי
23-01-08, 10:58
תודה.

אדמון
23-01-08, 23:45
בוזי,
מותר לגרור גם אם המשקל הכולל של הקומבינציה מעל 4 טון. באירופה אסור, כאן אף אחד לא אמר שאסור, והדבר היחיד שהשוטר יודע זה שאתה גורר עם רכב מעל 2 טון. ההגבלה היחידה בישראל היא שלגרירת גרור מעל 1500 ק"ג אתה חייב רשיון C (בלי קשר למשקל הקומבינציה).
לגבי הבלמים שגיא הזכיר- זה נכון בכל מקרה. גרור מעל 750 ק"ג חייב בלמים.

אסף.

נהייתי מבולבל מכל התשובות,
אני עומד באותה בעיה, בשבוע הבא אני אמור לגרור "בומג" (מכבש כביש משקל 1טון +)
ברשיון הסופה מופיע מ. כולל 2350, מ. עצמי 1730 ומ. מורשה 620
ברשיון הנהיגה מופיע לי דרגות 02 ג (פרטי מסחרי עד 4 טון).

אז מה זה אומר, אני יכול לגרור עם הסופה או לא?

AvigdorAharon
24-01-08, 23:07
נהייתי מבולבל מכל התשובות,
אני עומד באותה בעיה, בשבוע הבא אני אמור לגרור "בומג" (מכבש כביש משקל 1טון +)
ברשיון הסופה מופיע מ. כולל 2350, מ. עצמי 1730 ומ. מורשה 620
ברשיון הנהיגה מופיע לי דרגות 02 ג (פרטי מסחרי עד 4 טון).

אז מה זה אומר, אני יכול לגרור עם הסופה או לא?

לפי מה שאסף רשם, וזה גם מה שאני זוכר, מותר לך לגרור עם הסופה, בתנאי שהגרור (נגרר, עגלה), כולל המכבש, לא שוקלים יותר מ 1500 ק"ג.
רשיון הנהיגה שלך מתאים.

אביגדור

lizard
25-01-08, 08:40
חכו לאחרי הראשון באפריל. התקנות משתנות בצורה דרסטית.
זה לפחות מה שהבנתי מהאחראי על התקינה ממשרד התחבורה שהרצה אתמול בקורס בוחני כלי רכב תחרותי במכללת עתיד.

דרור ברלי
25-01-08, 08:47
חכו לאחרי הראשון באפריל. התקנות משתנות בצורה דרסטית.
זה לפחות מה שהבנתי מהאחראי על התקינה ממשרד התחבורה שהרצה אתמול בקורס בוחני כלי רכב תחרותי במכללת עתיד.

את זה שמענו גם בשנה שעברה וגם לפני כמה חודשים טובים - "אוטוטו התקנות משתנות". משתנות למה? לפי איזה נוסחת קסם יהיה החישוב החדש? האם יהיה מצב שרכב שמותר לו היום לגרור, לפתע לא יורשה?

asafk
25-01-08, 09:17
כן דרור, בהחלט.
מצד אחד, לפי התקנון האירפאיות שמבטיחים לנו כבר יותר מדי זמן, לרכב מותר לגרור עד המשקל הכולל שלו, או כמה שמותר על פי היצרן- הנמוך מביניהם (למשל- אם בנתוני היצרן של הסופה מותר לגרור 500 קילו אבל המשקל הכולל שלו 2.5 טון - מותר לגרור 500 קילו. אם נתוני היצרן של דיפנדר מרשים לגרור 3500 ק"ג, אבל המשקל הכולל שלו 3050, מותר לגרור 3050). מצד שני, על פי אותן תקנות, אם משקל הקומבינציה יותר מ3500 ק"ג (שבארץ הפכו ל4000 ק"ג) צריך רשיון C (משאית).
כלומר- אם היום מותר לך לגרור עם רכב של 3 טון נגרר של 1.5 טון עם רשיון B (המגבלה היחידה היא משקל הגרור), מחר אסור לך (כי משקל הקומבינציה מגביל אותך).
לגבי מגבלות על הרכב עצמו- יכול להיות רק יותר טוב, כי המשקלים שהיצרנים מרשים הם בד"כ יותר מהמשקלים המצחיקים שמשרד הרישוי מרשה (שמחושבים לפי אחוז מסויים ממשקל הרכב, בין 50 ל60, תלוי על איזה פקיד נפלת).
השאלה היא איזה וריאציה על התקנות האירופאיות מכינים לנו במשרד התחבורה.

אסף.

-->